[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:20

Leuke naam Mokkel!! Heb jaren een hond regelmatig gezien die zo heette haha.

Echter bezint eer je begint hoor met dit soort namen...

Ik noemde mijn vorige boxer vaak zwart smoel gezien zijn zwarte bek. Heeft mij 1x problemen gegeven toen ik riep "kom op zwart smoel loop eens door"
Een paar donker gekleurde gasten konden mijn woorden echt niet waarderen. Het was dat mijn hond kei goed luisterde er naar en gelijk kwam en beschermend is.....

Niet iedereen vraagt om uitleg of beseft dat je het tegen je hond hebt. Zeker in deze tijden veel mensen met korte lontjes die zich snel aangesproken voelen....

Airborn

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:28

Oeh dat lijkt me een vervelende ervaring! Wij hebben voor milo ook bewust een vriendelijke naam gekozen omdat hey toch een grote brede hond wordt.
Milo heeft vandaag voor het eerst in de bus gezeten, speciaal voor hem op en neer Utrecht gereist. Hij deed het super, ik was de enige die aan hem zag dat hij het spannend vond. Vooral als je dan uit de bus komt merk je dat het veel prikkels waren. Nu lekker gegeten en tukkie doen

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:06

Jeetje wat is Roek groot! Mooie dame hoor <3

Hahaha leuke naam Mokkel!

Pfoeh dan schrik je wel even dierenfan haha
Ik heb een soortgelijke ervaring gehad met onze vorige hond en een bejaarde... Onze vorige hond noemde ik altijd opa :')

Wat spannend in de bus! Fijn dat hij het goed deed :)

Hmmm Pip bleef tijdens het wisselen van de voortanden wel trekspellen doen, maar inderdaad met minder vat op het touw. Maar nu met de kiesjes loopt ze elke keer overal langs te wrijven. Vanavond krijgt ze lekker die bevroren bal, dat zou verzachtend moeten werken :)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:48

Mokkel _O- dat is wel wat anders als Ravi :P

Echt groot is Roek niet hoor, nu wel even hoog als mijn Duitse herder maar wel 10kg lichter. Het is meer poot dan hond, als ze opgekruld ligt blijft er niks van over _O-

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:29

Daar is ze dan eindelijk <3

De 'eerste' (eigenlijk tweede) kennismaking op het hondenveldje verliep goed, tot dat Ophélia naar een zak ging die op de grond stond, waar koekjes ook inzaten. Ginny wou ook een kijkje nemen.. En toen werd ze gelijk even op haar plaats gezet := Wat enorm spijtig en stom was, want daarvoor waren ze eindelijk een beetje contact aan het zoeken.

Het was dus allemaal nog wat spannend. De autorit is vlekkeloos verlopen. Ginny was erg flink, hijgde wel wat maar that's it. Onderweg even gestopt omdat ze wat begon te piepen en we dachten dat ze misschien moest plassen. Ophélia ging wel, Ginny uiteraard niet :+ Daar heeft mijn moeder nog samen met ze gewandeld, vlak naast elkaar en dat ging top!

Omdat dat zo goed ging, waren we weer wat meer relaxt toen we thuis kwamen. Ginny op de grond gezet, kennis laten maken met onze andere hond en dat ging prima. Ze was wel wat bang in het begin, zo'n grote hond! :P En Raf kende ze uiteraard nog niet. Maar na een tijdje begon ze dapper onze tuin te verkennen. En na een tijdje werd er ook gespeeld :D Ginny vindt de tuin hélémaal geweldig. Je moet haar echt naar binnen dragen.. Anders zou ze gewoon buiten blijven. Binnen samen met Ophélia en Raf is ook geen enkel probleem.

Dan ook eens samen gaan wandelen tussen de velden, heerlijk op 5 min van thuis. Mochten ze lekker in de velden crossen met zen 3tjes <3 Heerlijk om die 2 Corgi's door het gras te zien springen als konijnen :+

Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn ontzettend leuk samen. Ophélia is en blijft wel de baas, maar dat respecteert Ginny. Ze reageert echt goed op haar. :j En ze spannen dus ook al samen hé. Ophélia kan mijn Tinker ruin Boris dus NIET uitstaan. Ze moet en zal op hem blaffen. Komt meneer aangewandeld om dat kleine monstertje te bewonderen, beginnen ze er allebei wel niet op te blaffen zeker _O- Tja, sorry Boris, je zal altijd het slachtoffer blijven...

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:43

Haha, wel fijn dat ze goed samen gaan. Maar maak je borst maar nat

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 21:53

Nouja, dat wisten we al hoor Avelienvd :+ Het blijven clowns. En Ginny is ook een echte Cardi blijkt. :D Ze heeft wel een heerlijk karakter, echt een 'spring in het veld'. Lekker onbezorgd en ze laat het allemaal wel over haar heen komen. Niet bang en iedereens vriend.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:18

Hier ging alles goed. Tara heeft sinds zondag niet meer in huis geplast, kon afgelopen week prima enkele uurtjes alleen zijn etc.
Tot vanavond. We zijn twee uurtjes weg geweest voor een familie etentje en Tara zat net zoals altijd in de bijkeuken met haar kussen en haar speeltje. Komen we thuis, heeft ze het kussen compleet gesloopt. Open gescheurd en alles eruit getrokken..
Het kussen was nog maar een week oud :(

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:25

Oei, dat is minder :=

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:29

Met vallen en opstaan worden we allemaal volwassen. Puppies ook ;)
Maar blijft erg spijtig van het kussen! Had ze iets te knagdn of een gevulde kong ofzo?

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:35

Jaa ik neem het haar ook niet kwalijk, ze is no zo jong.
Maar ze had inderdaad 3 kong speeltjes, 2 piep dingetjes en een bal. En dan sloopt ze het dure kussen :')
Ik baal er best wel van, maar ik ben allang blij dat we niet het duurste kussen hebben gekocht.

Alleen ging het afgelopen week erg goed en is ze niet één keer aan haar kusssn begonnen, tot vandaag..

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:41

Ach, dit soort dingen gebeuren.
Ze is er pas twee weken ook toch? Hier is ook een kussen gesneuveld. Niet omdat hij zich verveelde of te weinig te doen had, maar gewoon omdat het leuk was.
Al snap ik wel dat je baalt hoor!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:44

Daarom kopen wij ook geen dure kussens meer etc. Het is en blijven dieren. Zo'n kussen uit de Action is even goed :P Ik heb wel de mazzel gehad ooit een BIA bed te winnen via FB, dat is wel echt een degelijk bed, maar zou er zelf nooit zo veel geld voor uitgeven.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:45

Een weekje is ze er inderdaad en ach als kind heb ik zelf ook veel gesloopt :') Die dingen gebeuren gewoon. Gelukkig is mijn schoonmoeder erg handig met de naaimachine. Dus we gaan kijken of hij nog te maken is, een nieuw kussen doe ik dan liever als ze uit de sloop fase is :')

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:47

Jackytje schreef:
Daarom kopen wij ook geen dure kussens meer etc. Het is en blijven dieren. Zo'n kussen uit de Action is even goed :P Ik heb wel de mazzel gehad ooit een BIA bed te winnen via FB, dat is wel echt een degelijk bed, maar zou er zelf nooit zo veel geld voor uitgeven.

Deze was 'maar' 30 euro, niet duur voor een kussen met het formaat 129 bij 80 centimeter. Bij de action en op marktplaats had ik eerst ook wel gekeken, maar ze is vrij groot en ligt ook graag lang uit, dus dan is een groot kussen ook wel een must. Die had de action op dat moment niet

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 23:42

Tip voor als het kussen niet te redden is koop op marktplaats een ligzak of fatboy ;) zijn zeer sterk qua hoes ze liggen heerlijk voor hun en zijn groot. Vaak voor 10 euro af te halen. Je kan schoon maken met sopje en als ze gesloopt worden dan kun je wel je lol ermee hebben...... dus dat is wel een aandachtspuntje.

Overigens heb ik bij de jysk voor 30 euro per stuk 2 van die matrassen gekocht die je op een boxspring leg. Heb daar gewoon overtrekken over gedaan en daar slapen ze s nachts op. Voor pup ook niet aantrekkelijk om te slopen omdat ze stevig zijn. Gaat dus geen rand leuk omhoog staan als je er op duikt zoals bij een fatboy. De honden liggen er wel heerlijk op en geeft veel ondersteuning. In de winter deels vetbed er op voor extra warmte.

Fatboy s gebruiken wij in de zomer voor in de tuin. Heerlijk samen met de honddn op de kussens. Hier geen slopers dus ze hebben die kussens ook in de kennel.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 23:46

Balder heeft ook een kindermatrasje. 60×120. Makkelijk even hoeslaken wassen

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 00:28

Saar een dekbed met hoes.
Kan beide in de wasmachine en droger..

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 00:35

Bedankt voor de tips! Zelf had ik op aliexpress losse kussenhoezen gezien. Al ben ik bang dat die kwaliteit niet voldoende is voor Tara, maar zoiets hebben ze ook wel hier in nederland zeker?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 06:54

Hier is al bekend dat het de vloerbedekking gaat kosten. En zit een naad in de overgang tussen kamer en hal en daar heeft de pup wat zitten spelen :+ . Maar het maakt niet uit. Het is toch de bedoeling dat er nieuwe in komt. Verder is het echt een hondje met groene vingers. De kamerlindes gaan het denk ik niet overleven en de jonge aanplant buiten heeft het zwaar in een baldadige bui. *\o/*

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:11

Ahh vervelend dat het kussen gesloopt is :(
Ik moet zeggen dat Pip zich tot nu toe voorbeeldig gedraagt. Ze sloopt haar speeltjes en meer ook niet. Al zag ik vandeweek wel tandjes in de laptop oplader staan... Die moet toch nog iets meer omhoog als we weg zijn :=

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 16:59

Ohja, snap 't dan wel _classic. Hier hebben we niet zo'n heel grote honden, dus een mandje vinden voor degelijke prijs valt gelukkig wel nog mee. Wat nog een optie is is anders een matras voor een babytje. Hebben we hier ook, degelijk formaat en je kan er gemakkelijk een hoes overtrekken. Of het sloop-proof is, weet ik wel niet :=

En bij JennyJ01 gebeuren er ook al sloopwerken :+ Gelukkig is het niet al te erg.

Hier tot nu toe ook een voorbeeldig pupje! Enig nadeel; ze steekt alles in haar mond wat ze vindt. Takjes, bloemetjes, blaadjes, echt àlles. Paardenmest blijkt ze ook lekker te vinden.. := Dat geeft ze niet zo maar af.. Moeten dus wel nog haar leren dat niet alles wat je vindt eetbaar/veilig is..

Vandaag naar de puppyklas gegaan op de hondenschool en wat was ze flink! Ze is niet zo'n fan van drukke honden blijkt, echt spelen met een andere pup heeft ze dus niet echt gedaan. Verder allerlei toestellen gedaan met haar. Onder de flessenslinger, brugje, sprongetjes, .. en wat was ze flink! <3 In het begin wat onzeker, maar eens ze weet dat alles oké is en na wat aanmoediging, doet ze het toch. En daarna vindt ze het super leuk. Ook mooi zitten aan de voet en naar baasje kijken doet ze al zoo goed. Echt, petje af aan de fokkers om er al zo veel mee bezig te zijn geweest.

Voor de geïnteresseerden:

Uiteraard weer veel bekijks gehad.. 'Wat voor ras is dat?' 'Wat heeft ze aan haar oren?', maar ook veel complimentjes. Instructrice was ook onder de indruk. Haar 'zusje' Ophélia heeft het vandaag ook super goed gedaan.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 17:56

hier worden oude zitzakken met slopen gemaakt van badhandoeken gebruikt, vinden ze heerlijk om op te liggen. Verder 2 oude matrassen op elkaar, dus makkelijk met vervangen van slopen/hoeslakens.
Ook een Fatboy, maar daar lijkt ook lucht in te zitten en door de gladde stof, vinden ze dit toch niet zo fijn om op te liggen als de zitzakken met zelfgemaakte hoes.

Fijn dat Ginny en Ophelia het goed kunnen vinden!

Hier gisteren de bootcamp goed overleefd en nu wel echt het gevoel dat ik "het probleem" tussen mijn teven kan oplossen. Gipsy (de kleine toegetakelde jack) is niet echt bang voor Cita en wil nog steeds vriendjes zijn. En Cita gedraagt zich volledig normaal naar Gipsy toe zo lang er geen "excitement" of "stress" is. Vanmorgen is Cita (door "foutje" van mijn kant), bij Gipsy gaan liggen en geen probleem gehad. Vanavond was Gipsy nog in de stress omdat ze alleen gezeten had en Cita gromde op haar, maar liet haar spanning onmiddellijk los na een correctie van mij.
Het was ontzettend interessant en veel meegekregen om over na te denken en toe te passen ook met mijn reu etc. Het was het vroege opstaan en de (veel te lange) rit meer dan waard.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:44

Petitparis, fijn dat de bootcamp interessant was. Ik herken het wel hier eigenlijk. Ophélia lijkt vooral kattig ook als ze opgewonden is. Ik denk dan maar buiten het terrein op de hondenschool.. Dan kan ze geen quasi geen enkele hond uitstaan.. Ga er mee op het terrein en werk los met haar en er is geen enkel probleem. Zelfde met de kennismaking met Ginny op de hondenlosloopweide eerst. Ophélia was opgejut van in de auto te zitten, wij hadden ook wel wat stress en die combinatie is natuurlijk niet bevorderlijk.

Ophélia gromt soms nog naar Ginny, maar het is eerder wat brommen zonder ontblootte tanden ofzo. Maar Ginny weet dan dat ze afstand moet houden en dan is het klaar. Daar straks ging Ginny in Ophélia's mand liggen toen ze net aankwam, was even spannend, maar toen deed Ophélia dus helemaal niets. Het hangt echt af van haar eigen stemming. Maar over het algemeen liggen ze al best dicht bij elkaar en af en toe zoeken ze wel al eens contact. Wij zijn er dus zeker van dat het allemaal goed komt hier. :j

Moest je enkele interessante tips gehad hebben, wil je ze dan met mij delen? Vind het wel interessant ;)

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 23:15

2 weken geleden met Bentley naar de dierenarts geweest voor de 9 weken enting, ze hebben toen een foto van hem gemaakt en afgelopen vrijdag stond die foto op hun facebook super lief!

Hij groeit wel heel snel :o

Afbeelding Bij de dierenarts :)

Gister middag :)
Afbeelding