Wat een schattige puppies, ik ben heel jaloers op jullie , ik hoop dat wij binnenkort ook 'onze' hond tegenkomen, we gaan in 't voorjaar serieus zoeken.
ik wil jullie nog wijzen op deze advertentie:https:https://www.bokt.nl/markt/ad/482583/goed-huis-gezocht-voor-gave-border-collie-reu-6-jaar
We hebben deze hond een week in huis gehad, schat van een beest, alleen niet te hanteren zodra hij katten zag, dus helaas niet doorgegaan bij ons, maar verder een heel gaaf beestje, dus voor de liefhebbers
Wij zoeken een volwassen border, liefst een teef, die dus met katten in huis kan omgaan. We hebben een kat met een ernstrige hartafwijking, die maag dus geen stres hebben, vandaar dat we een hond zoeken die katten gewent is.
Ik was eigenlijk aan het wachten op het nest waar we waarschijnlijk een pup weg halen, maar vandaag ging dat even anders. Kwamen vrienden tegen die een plekje zochten voor een border die zij opvingen. Of dat niet wat voor ons was, twijfel twijfel. Maar de hond toch voordeel van de twijfel gegeven, dus vanavond hebben we lang gesproken en toch besloten het te doen. Dus we hebben meneer nu thuis, hopen dat het goed gaat en dat hij zich weer goed gaat voelen. Ik zal morgen eens een foto plaatsen Hij ligt nu lekker op zijn nieuwe kussen te dutten
xDenies
Geplaatst: 16-12-18 22:16
Oh! Bodhi zijn droom zo'n berg met bladeren
Je moest eens weten hoeveel zelfbeheersing dit kostte
@ Nynkster,
Wat ontzettend leuk! Wat heeft je doen besluiten om toch de hond in huis te nemen?
Hier zit ik geduldig te wachten tot we richting maart/april/mei gaan. Er is een mooi iets op mijn pad gekomen, nu dus even wat geduld. Soms moet je sommige dingen gewoon doen heh.
Prachtige foto xDenies! Ik geloof best dat bohdi daar erg zn best voor moest doen
Ik vind herplaatsers altijd wat spannend, het is toch heel anders dan dat je een pup zelf opvoedt. Dan weet je vaak hoe hij reageert in bepaalde situaties. Maar toen we de hond nog eens zagen in huiselijke kring was hij eigenlijk heel braaf en rustig. Ik wilde hem gewoon graag een kans geven, als het dan niet werkt heb ik het wel geprobeerd. Maar ik denk dat het goed moet komen, ik ga mijn best er in ieder geval voor doen
Heel mooi dat jullie hem deze kans hebben geboden! Hebben wij vroeger ook geprobeerd maar was geen doen, uiteindelijk heeft ie wel een nieuw prachtthuis gevonden. Ik snap je 'angst' voor een herplaatser wel hoor. Gezien de situatie hier valt het voor mij ook te snel af. Al zou ik iedere hond wel willen helpen.
Ik heb op vakantie deze foto's laten maken. Belangrijkste was vooral mooie foto's van mijn meisje Lupa. Het is op de foto's niet te zien maar ze gaat de afgelopen weken net even te hard achteruit We zeggen al drie jaar dat ze aan haar 2e jeugd is begonnen, maar haar leeftijd begint zich weer in te halen.
De linker is de oude (Percy). De rechter (Frits) is echt een stuk kleiner. Heel anders gebouwd. Toen hij pup was heeft hij een zware operatie ondergaan nadat hij steeds enorm mank was. Operatie had 50% kans van slagen. We hebben hem daarna altijd moeten afremmen voor zijn eigen bestwil. De oude heeft werkelijk alles gedaan. Gehoorzaamheid, fly ball, behendigheid etc. vond hij allemaal geweldig. Zo een geweldige hond.
Nu helaas enorme artrose waarvoor hij dagelijks pijnstillers krijgt. Dus wij hebben twee rustige borders in huis
Sanned
Geplaatst: 17-12-18 23:35
Wat een leukerds wythlove! Ze zijn echt heel anders gebouwd!
Die van mij is vandaag 8 geworden. Helaas staat zij ook al een tijdje weer op pijnstillers. 's Zomers kon ze vrijwel zonder, alleen als we een keer wat teveel gedaan hadden. Nu heeft ze ze echt weer dagelijks nodig. Hoewel ik natuurlijk wil dat ze zo lang mogelijk bij me blijft, vraag ik me wel eens af of zij de 12 wel gaat halen.
Ja ook voor artrose. Ze blijkt HD te hebben, en daardoor nu flinke artrose in beide heupen. Ik heb haar nog geen jaar, ze komt uit het asiel. Pas toen we meer gingen doen kwam dit naar voren. Ze is sinds ik haar heb 4 kilo afgevallen, dat helpt al een hoop, en supplementen doen ook veel. Maar nu met die kou is dat toch niet genoeg. Het is ook geen hond om dan maar alleen maar rustig aan de riem te lopen. Dus ik heb zoiets, dan maar pijnstillers, lekker loslopen en misschien wat minder oud worden. Dat liever dan oud, maar nooit meer lekker kunnen rennen.