Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
EskeGirl schreef:xniieeenke schreef:Is het serieus 'erg' als een konijn alleen is? Er word zo veel over gezegd en gezeurd, dat ik het niet meer weet. Aan mijn konijn zie ik gewoon dat ze blij is, en als ze dat niet is mag ze er die dag extra lang uit. uit d'r hok door het hele huis.
Ja. Konijnen zijn groepsdieren en het is psychisch heel slecht voor ze als ze alleen zitten. Ik heb heel veel dieren op zien leven die er 'wel gelukkig uitzagen', maar dat pas echt werden met een soortgenootje.
Jij bent geen konijn, je (als in het algemeen) kan haar niet wassen en het veilige gevoel van een soortgenoot geven of een dier het sociale contact geven wat ze nodig hebben.
Mensen worden helemaal gestoord na maanden eenzame opsluiting. Voor andere groepsdieren is dit ook erg.
Als een paard alleen staat, staat heel bokt op z'n achterste benen. Bij andere dieren is bokt opeens heel mild
xniieeenke schreef:Okay, dan zijn wij slecht voor dieren sinds mijn geboorte, thanks.
xniieeenke schreef:Is het serieus 'erg' als een konijn alleen is? Er word zo veel over gezegd en gezeurd, dat ik het niet meer weet. Aan mijn konijn zie ik gewoon dat ze blij is, en als ze dat niet is mag ze er die dag extra lang uit. uit d'r hok door het hele huis.
xniieeenke schreef:Okay, dan zijn wij slecht voor dieren sinds mijn geboorte, thanks.