Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 18:10

Dikke knuf zamora, je hebt er het beste aan gedaan om ze te laten gaan, hoe pijnlijk dit ook is.
Sterkte in deze moeilijke tijd.
We Will see them again when our time has come.

Zamora

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 18:57

Bedankt :)

Ik blijf wel meelezen hier en genieten van de foto's en verhalen <3

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 08:28

Sterkte Zamora, soms zijn ze gewoon op en is het niet meer te doen... maar ze heeft volgens mij een heel gelukkig leven bij jou gehad.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:01

:(:) heel veel sterkte zamora met het verlies van jullie aussie-maatje. Verschrikkelijk! Je hebt alles gedaan wat je kon doen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 11:17

Bedankt!
Gelukkig hebben we nog een kat maar wat is het stil in huis.... en ik mis gewoon de haren op de vloer :o

Heb deze week vrij en daar ben ik blij om ook.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:38

Er is toch ook iemand met een drachtige teef in dit topic? Hoe gaat het daarmee? :)

Wel foto's blijven posten hoor allemaal :=

De mensen die pup uit buitenland hebben gehaald ben ik benieuwd naar of jullie tussendoor zijn wezen kijken of echt op afstand keuze hebben gemaakt?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:38

Ben je al toe aan een nieuwe Aussie? Er zit een jonge reu in het asiel in Ter Marse. Ik vind het zo'n schatje <3 .

Ik kreeg eergisteren een Chihuahua aangeboden. Nou.... laten we dat maar niet doen bij die stuiterAussies :=

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:44

Ik heb een pup uit het buitenland. 12 oktober opgehaald en puur gekocht op foto en verhalen van de fokker.. Het was voor mij 765km enkele reis dus dan ga je niet zo maar even op en neer om een uurtje te gaan knuffelen..

Nog geen spijt van. Je merkt dat ze een andere start heeft gehad en dat ze al wat zelfstandiger is dan de pups van 8 weken maar ze past zich goed aan! Fokker had haar trouwens ook al leren zitten op commando, maarja wel een frans commando.. :')

Afbeelding
Zondag bij het strand

En haar grote "zus" nadoen gaat haar ook al goed af.. -O-

AfbeeldingAfbeelding

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 18:56

Assie ik heb hem voorbij zien komen! Lijkt me een leukerd. Maar ben er nog niet aan toe idd.(Al mis ik het vreselijk hoor) Ik wil dit eerst even een plekje geven.
Zou nu wel heel graag keer alles van begin af aan mee willen maken. Maar ik sluit niet uit dat als er een herplaatser voorbij komt ik daar voor zou gaan. Je moet toch bepaald gevoel bij een dier hebben.
Maar er komt sowieso weer een Aussie <3

Ik weet dat fokkers op te zoeken zijn maar hoor graag van mensen zelf welke fokkers wel of niet aan te raden zijn. Dit mag ook per pb uiteraard. Heb al wel wat namen voorbij zien komen en er zitten ook fokkers in het topic natuurlijk.

Diandra nee dan rijd je niet even heen en weer. Dan moet je echt een vertrouwd adres hebben.
Handig zo'n frans commando := wel een mooie Aussie <3

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 19:14

Elmo komt uit België, ben wezen kijken toen ze net geboren waren en tussen door nog een keer, en daarna met ophalen uiteraard. was 2 uur tijden voor mij, valt in principe nog wel mee, maarja doe je toch niet zomaar even.

Fokker van Elmo is een absolute aanrader, ik heb ook alle testen van de ouders mee gekregen. En super veel andere info. Bij Karen heb ik met Elmo getraind en vind haar ook een absolute aanrader om een hond te halen. Er zit ook nog een fokker in Groningen die heel vriendelijk en open zijn

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:20

Kan mossel alleen maar bijtreden. Mijn twee meisjes komen allebei van dezelfde fokster als elmo.

Kregen ook leuke puppyzak met snoepjes, veel info met alle testen en ook oogtesten, mooie leiband, snuffeldoek, zak eten en speeltjes. Heel leuk dat ze zo georganiseerd is en we hebben deze keer ook gratis zes puppylessen gekregen. Wel ver rijden maar zal zeker de moeite zijn. Ze hebben namelijk zelf een soort van hondenschool, denk ik met alleen Aussies die ze zelf ooit gefokt hebben.

Teddybeertje nog met korte pootjes <3
Afbeelding

En begint wel goed te gaan met de grote zus. Ze zet haar wel vaak op haar plaats maar vandaag konden ze al leuk een trekspelletje samen spelen en die kleine moet niet onderdoen van haar grote zus.

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:42

Mijn fokker raad ik ook aan. Vanaf ze denk ik 2 of 3 weken oud waren mochten we op bezoek. Ben elke 2 weken geweest met een enkele rit van 1u30. Ook haar langer bijhouden was geen probleem. Ik heb ook een hele map gekregen met info en testen van de ouders etc. En een mandje met snoepjes, eten en speelgoed en 2 borsteltjes. :)

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:44

Ik weet niet of je mij bedoelt maar ik moet volgende week een echo maken. Zelf denk ik dat ze leeg is

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:45

Gaat iemand naar de kerstshow in Venray, ik wel maar niet met de Aussies omdat dat zaterdag is. Ik heb mijn sbt pup ingeschreven voor de zondag

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:49

Ben altijd zo slecht met namen maar denk idd dat ik jou bedoel := had je site al opgeslagen haha.
Jammer als ze leeg zou zijn zeg, duim voor je dat niet zo is!

Misschien heb ik er overheen gelezen maar welke fokker is dat in België?

Wat een prachtige honden hierboven :+:

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:49

keona schreef:
Gaat iemand naar de kerstshow in Venray, ik wel maar niet met de Aussies omdat dat zaterdag is. Ik heb mijn sbt pup ingeschreven voor de zondag

Ik ben er met beide maar alleen Elin is ingeschreven.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:18

Mijn is Jess’s / some kind of dreams in neerpelt Bzlgië

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:32

Zamora schreef:
Ben altijd zo slecht met namen maar denk idd dat ik jou bedoel := had je site al opgeslagen haha.

Some kind of magic, ze fokken al sinds ‘97 en zijn de eerste europese kennel die in de hall of Fame staat

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:35

Zamora schreef:

Zou heel jammer zijn , maar zulke dingen kunnen helaas gebeuren maar ik wacht de echo af dan weet ik het zeker

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:38

[quote="Zamora"]Er is toch ook iemand met een drachtige teef in dit topic? Hoe gaat het daarmee? :)

Hier een drachtige teef, vandaag 53 dagen drachtig..
Morgen gaan we voor een RX, kunnen niet meer wachten met tellen.. :D, en dan is tijdens de bevalling ook duidelijk hoeveel er gaan komen en wanneer in te grijpen. Alhoewel we natuurlijk gewoon hopen op een bevalling zonder complicaties, maar dat blijft toch altijd iets waar je niks over te zeggen hebt.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:07

Spannend Bryce.

En ja logisch Zamora. Je moet toch ook tijd nemen om te rouwen.

Wat een knappe pups hierboven <3

Cilla_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:36

[quote="assie"] Er zit een jonge reu in het asiel in Ter Marse. Ik vind het zo'n schatje <3 . /quote]

Ik zag hem ook voorbij komen, vond hem ook erg leuk!

Fotsy wat een heerlijke pup, echt zn bolletje wol <3

Wij gaan binnenkort weer opnieuw oogjes testen, hoop dat alles weer goed is :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:17

Klinkt fijn die fokker! Dan is stukje rijden natuurlijk wel de moeite waard.

Volgens mij bedoelde ik dan idd Bryce :') had beide op de site gekeken en wist even niet meer wie er nou idd in topic had gezet dat ze al drachtig was :o

Ben benieuwd hoeveel er in zitten zeg! :D spannend!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:32

Zeker fijne fokker! En er zullen er wel meer zijn die ook zo fijn zijn, maar aangezien ellis mijn eerste aussie is en zij 1 van de eerste fokkers is waar ik contact mee heb/had kan ik enkel deze ervaring vertellen haha. Karen ken ik alleen als trainer ( happy tails) maar als fokker zal ze ongetwijfeld ook heel fijn zijn (Somethin’ spicy)
Die in Groningen heb ik ook als hele fijne mensen ervaren ( tearaways) helaas is dat niet door gegaan, maar dat kwam absoluut niet door hun, ze hebben me daarbij nog enorm goed geholpen.. zit nogal een lang verhaal achter haha

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 06:27

Die in Groningen ken ik half. Ben hem wel eens tegengekomen tijdens het winkelen. Ik had onze Aussies bij me en onze reu vindt bijna iedereen leuk. Uit zijn hele houding bleek echter dat hij deze man maar niks vond. Dat liet hij ook netjes merken door achter mijn benen te zitten en te brommen. Dat negeerde die man echt totaal. Hij bleef maar proberen om de reu te benaderen terwijl er een hyperblije teef voor hem stond die wel aandacht wilde.

Vond ik nogal een gebrek aan kennis van hondentaal.
En later voelde ik mezelf een slecht baasje dat ik mijn hond niet beter beschermde. Maar ik was zo overdonderd dat ik dat pas later bedacht :=