Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:48

He get, dat is akelig... Boston heeft wel moeite met sociale contacten zeg..
Sterkte!
Wat ga je nu doen? Altijd apart houden lijkt me ook geen optie..

Ps pas je wel op met een bijt wond? Dat kan akelig gaan ontsteken..

Anoniem

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 13:59

Ahhh wat balen zeg :( voorlopig nog maar niet doen dan als je de mogelijkheid hebt. Het komt wel goed, maar geef Boston maar even de tijd.

Daiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 14:01

Ja echt heel naar zag het ook zo niet aankomen ging ook ontzettend snel. Ik denk jaloezie of omdat Shadow op dat moment hoger kwam.. (niet hoger dan Boston want die zat in het vensterbank aan de andere kant van de kamer)
Ik weet het nu ook nog niet Shadow is niet vaak meer bij mij maar het idee om hem nooit meer in mij huis te kunnen hebben vind ik ook niet leuk. Shadow kennende durft hij nu ook nooit meer een poot in mijn huis te zetten die is echt heel snel bang. Maar met deze ervaring geef ik hem groot gelijk.

Pff echt lastig dit hoor wil niet tussen hun kiezen en om nou Boston in de bijkeuken op te sluiten als Shad er is vind ik ook zielig. Maar een ding is zeker ik ga dit nooit meer proberen.

Ik laat Shadow even nakijken door een da wil niet op me geweten krijgen dat hij hier wat van overhoud. Mijn bijt wond hou ik ook wel in de gaten laatst toevallig een tetanus prik gehad dus die hoef ik gelukkig niet te halen :) .

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 22:29

Jeetje, dat is niet fijn. Wat zei de DA? Misschien idd een gedragsdeskundige erbij? Sterkte :(:)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 22:45

Schrikken... maar niet onoverkomelijk.

Betje kan ik overal mee het bos in sturen, die vindt zelf een velilig heenkomen als ze er geen zin meer in heeft. Aag is zo dom dat ze gevaarlijk wordt. Geen hond is veilig, maar mijn hele familie heeft honden. Ik hou haar de hele tijd bij me, omdat ik wil dat ze zich veilig gaat voelen en hoop dat ze van het gedrag van Betje leert dat het ook heel veel simpeler kan.

Als de visite langer blijft, verdeel ik het huis in kattengebied en hondengebied. Werkt ook prima, zeker als het tijdelijk is...

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:33

Jeetje Daiz, ben je al bij de dierenarts geweest? Hoe gaat het met je hand?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:46

Afbeelding

Wat is die Sush-ster toch een knap kind! <3

Daiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:59

Mooie foto! Ze hebben wel een elegantie die shpynxen :).

Met shadow komt het wel weer goed was gelukkig niet ernstig. Mijn hand is nog een beetje dik maar dat gaat ook wel goed komen.

De rust is weer wedergekeerd bij boss die ligt al de hele dag bij me te slapen. Misschien dat ik er een gedragsdeskundig erbij haal ja. Maar voorlopig komen er geen andere beesten bij boston in de buurt.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 17:02

Oh ik dacht dat Shadow bij jou woonde. Gelukkig valt het met hem en jou mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:17

Daiz schreef:
Mooie foto! Ze hebben wel een elegantie die shpynxen :).

Met shadow komt het wel weer goed was gelukkig niet ernstig. Mijn hand is nog een beetje dik maar dat gaat ook wel goed komen.

De rust is weer wedergekeerd bij boss die ligt al de hele dag bij me te slapen. Misschien dat ik er een gedragsdeskundig erbij haal ja. Maar voorlopig komen er geen andere beesten bij boston in de buurt.

Ik zou t eerst nog even wat meer de tijd geven, sommige katten hebben echt wel een paar maanden nodig. Onze Mooz kwam ook uit een cattery en die heeft heel lang moeten wennen aan een huiskamerleven. Raakte snel overprikkelt en begon dan ook te bijten. Heel rustig opbouwen op zijn tempo heeft hem goed gedaan. Ook later bij mijn schoonouders en inmiddels is ie volleerd huiskat :D

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 09:33

Dat is schrikken Daiz! .. Ik weet 't... :( Ik hoop dat Boss het gaat snappen met de tijd!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:11

Ik denk ook dat Boston meer tijd nodig heeft.

Mag ik nog een keer vragen wat jullie voeren?

Heel slecht ik was een zak Iams vergeten te kopen en moest uit noodzaak wat uit de supermarkt meenemen. Ik heb het idee dat hij het er niet slecht op doet en zijn ogen zijn ineens veel schoner, kan dat?.... Toch heb ik hem liever op hoogwaardig voer staan maar omdat hij nu ook adult mag ben ik verder aan het kijken.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:49

Vega eet voornamelijk de beefmix van degomeat. Rauw dus. Af en toe een brokjes dag, als we bv weg zijn, of iemand komt oppassen.
Hij is een zeikerd qua brokken, hij krijgt RC instinctive en dan met name voor de geur. Ben niet echt fan van RC maar goed, hij doet het er hartstikke goed op en zijn poepjes zijn goed. Orijen of Carnilove moest hij niet.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 21:51

Die van mij eten acana pacifica, erg tevreden over.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:34

Die van mij hebben royal canin siamese. Ze doen het er prima op, Cookie lust bijna geen andere merken eigenlijk. Royal Canin siamese, fit, indoor of light lust hij. De andere ook trouwens niet. Als natvoer krijgen ze vers. Hart, vis e.d. of blik van almo nature.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 14:48

Afbeelding

:O

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:51

wat heeft ie schattige kleine tandjes....poeh die van Vega zijn huge

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 16:02

De tandjes tussen zijn hoektanden heeft ie ook echt amper :') Knox heeft ook niet van die hele grote tanden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:09

Cookie heeft echt slagtanden :') Ze komen ook ver onder zijn lippen uit... maar daar staan oosterse kortharen ook wel een beetje om bekend :+ Van Heidi en Gustav zijn ze inimini

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:21

Hebben jullie dat ook wel is; ik ben zo dol op Klaaz he, mijn vriend ook en zelfs vrienden en familie zijn dol op hem. Wat nou als hij er straks niet meer is... Hij is pas 7, maar het idee hem te moeten verliezen is gewoon zo niet leuk. Een kat moest echt 9 levens hebben!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:11

Ze worden minstens twintig en dan gaan ze samen dood. Dus ja... dat heb ik ook wel eens.

Better to have loved and lost than never to have loved at all. Echt.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:37

Prrrr schreef:
Ze worden minstens twintig en dan gaan ze samen dood. Dus ja... dat heb ik ook wel eens.

Better to have loved and lost than never to have loved at all. Echt.

Precies!!! Van onze eerste twee nakies (Kama en Yoda) (herplaatsers) hebben wij ook helemaal niet lang mogen genieten maar we hebben wel ten volste van hen genoten en gehouden :o

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:42

ja heb ik ook.......maar het verliezen van huisdieren, weerhoud ons er niet van om ze toch te hebben. Je krijgt er zoveel voor terug. <3

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 22:26

Mmmm, ik heb een aantal jaar ratten gehad, dat zijn echt leuke en lieve huisdiertjes, maar die worden maar een jaar of twee. Dat vond ik toch wel heel zwaar hoor elke keer en ik ben, onder andere omdat ze niet oud worden, er mee gestopt.

De meeste katten worden een stuk ouder gelukkig!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:58

Joolien schreef:
Hebben jullie dat ook wel is; ik ben zo dol op Klaaz he, mijn vriend ook en zelfs vrienden en familie zijn dol op hem. Wat nou als hij er straks niet meer is... Hij is pas 7, maar het idee hem te moeten verliezen is gewoon zo niet leuk. Een kat moest echt 9 levens hebben!

Ja ik heb het meegemaakt met Princess, ze was echt nooit ziek. Nog nooit bij de DA geweest behalve voor haar entingen. En opeens, nu een jaar geleden, was het binnen een half uur dat ze zich raar gedroeg en we haar in hadden laten slapen. Zo onwerkelijk en onverwacht. En wat een gat laten die beestjes achter. M'n man is er echt een soort van depressief van geweest een aantal weken :') ook omdat Princess altijd echt een "papa's kindje" was.
Joepie, poes van mijn ouders is 23 geworden in beste conditie... Dus ik heb beide meegemaakt, opeens jong en snel weg. En Joepie bij wie je het langzaam aan zag komen en je het besluit nam voordat ze er echt zelf last van kreeg.