Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:33

Jessica_1998 schreef:
Net weer even geoefend :)
Wij doen nu op de training af vanuit staan, kan kenny al redelijk.
Wil alleen ook graag buig aanleren, maar hoe moet dat dan?zodat ie het zo min mogelijk door elkaar haalt.

Hoe leren jullie de af aan? Hand met brokje vanaf de neus naar de grond bewegen? Of 'verdwijnt het brokje tussen de voorbenen van je hond? Dan kan je de andere methode gebruiken om je hond in de buig te lokken ;)

Jessica_1998

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:06

Met brokje vanaf de neus naar de grond, maar alleen als hij vanuit staan naar af gaat, dus ipv eerst te zitten heeft ie nog een beetje leiding nodig.
Af vanaf zit kan ie bijna zonder brokje nu :)

En vlak voor t seizoen begon viel ook opeens het kwartje dat hij kon gaan liggen als ik sta :)

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:21

Jessica_1998 schreef:
Met brokje vanaf de neus naar de grond, maar alleen als hij vanuit staan naar af gaat, dus ipv eerst te zitten heeft ie nog een beetje leiding nodig.
Af vanaf zit kan ie bijna zonder brokje nu :)

En vlak voor t seizoen begon viel ook opeens het kwartje dat hij kon gaan liggen als ik sta :)

Goed bezig +:)+ Eerst dat liggen er goed in trainen en dan kan je vanzelf variëren en de buig aanleren.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:23

Ik heb de buig aangeleerd door middel van de salon tafel :Y)
Koekje onder de tafel houden en wanneer hij ook maar iets door z'n voorpoten gaat, klikken (als je met clicker werkt) en dan steeds verder uitbreiden

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:27

Heb echt al zin in de wedstrijdjes die komen. Heb nog geen info over welke toestellen er gelopen moeten worden bij degene op onze hondenschool.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:28

Hoe denk je dat ik me voel :P
Jinn is nog geen eens een jaar en ik zou nu al elk uur een wedstrijd willen lopen

Overdrijven zit op dit moment erg hoog xD

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:30

Hihi ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:48

Ik moet eerst nog een aantal examens lopen voordat we wedstrijden kunnen gaan lopen en dan kijken of ik het wel echt zo leuk vind haha! Hoewel ik behendigheid ook enorm leuk vind.

Fysio zegt dat mijn blessure een springersknie is. En dat dat overgaat met rust en niet overbelasten. Dat wil zeggen niet doorgaan met dingen die pijn veroorzaken. Jammere is dat dat trainen met de hond is en ik daar niet mee kan stoppen. := Mag hem wil intapen, dat vond ze beter dan knieband.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:49

Ik doe ook alleen nog maar fun wedstrijdjes want zit nog maar in de gevorderde groep

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:50

Ik ga natuurlijk eerst wachten tot hij 18 maand is en dan begin ik langzaam aan met benefietwedstrijden hier en daar en wanneer hij een jaar of 2 wordt begin ik met de officiële of het moet wel zò goed gaan maar daar ga ik niet van uit

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:52

@joline, Het is een beetje moeilijk. De a-schutting ging vandaag wel zonder problemen gelukkig. Maar de ene week hebben we jumping en de wip, en de andere week de andere 2 raakvlakken (en andere toestellen natuurlijk) Maar de wip wilt ie nu helemaal niet meer, maar zodra hij de katteloop opgaat is hij ook aan het wachten op het kantelpunt. Moet nu gewoon heel consequent zijn met de commando's 'kattenloop' en 'wipwap' ipv 'kat' en 'wip'. Dat ie het verschil duidelijk merkt aan het commando en er zo rekening mee kan houden wanneer hij wel het kantelpunt krijgt. Het is ook zo dat zodra hij over de helft is van de oploop en het niet kantelt dat ie ineens wel door rent.. Ligt hem echt aan het kantelpunt dus. Weet niet hoe hij daar zo ineens bang van is, enige is dat deze wip zwaarder is dan de wip op de vorige training

Iedereen lekker aan het trainen :D Buig heb ik aangeleerd door gewoon wat lekkers door de voorpoten te doen, commando, belonen en terug omhoog voordat de achterkant naar beneden gaat. We hebben dan ook verschil met 'down' (voorkant eerst) en 'af' (vanaf zit)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:52

Ik ben begonnen toen Levi bijna 2 was, wilde wel eerder maar haalde de EG maar niet.
Nu is hij bijna 2,5 jaar.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:25

Ik heb geen enkele gehoorzaamheid gedaan met Csiva :D

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:38

Machie schreef:

Kom jij jezelf dan niet tegen bij wedstrijden? Van horen zeggen heb ik begrepen dat je moet kunnen aantonen dat je een GG verwante cursus hebt gelopen, voordat je kan meedoen aan wedstrijden.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:55

LhinnOlijf schreef:
Machie schreef:

Kom jij jezelf dan niet tegen bij wedstrijden? Van horen zeggen heb ik begrepen dat je moet kunnen aantonen dat je een GG verwante cursus hebt gelopen, voordat je kan meedoen aan wedstrijden.

Nog nooit gehoord dat dat moet.
Ik ken ook niemand die ooit zoiets heeft moeten overhandigen...

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:58

Hier hoef je ook geen gehoorzaamheid te doen voor de behendigheid, heb er zelf voor gekozen om 1 cursus te doen, maar t loslopen ging niet geweldig en mn moeder traint nu ook hier, dus heb er nog 1 aangeplakt zodat we gelijk lopen

Behendigheid begint hier bij aspirant, daar start ik volgend seizoen mee :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 08:43

Het hoeft niet altijd een toegevoegde waarde te zijn de gehoorzaamheid.

Ik kan het bijvoorbeeld echt wel vergeten om in de gehoorzaamheid cursus Mecx een blijf te laten doen.

Dat vertikt ze gewoon echt.

Maar verwerk ik het in bijvoorbeeld een behendigheid parcoursje dan wacht ze heel netjes op mijn teken.

Ik ga binnenkort wel de GH erbij doen, maar dat is puur omdat ik hoop op verbetering, niet omdat ze het niet kan.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:04

Ik heb met Flappie GG1 (Puppy, A-curus, Sociale huishond, GGB en dan GG1) Bij ons is vanaf GG2 veel met apporteren en daar vindt ik Jesda nog iets te zwak voor in de poten. Wanneer ze nog beter te pas is wil ik nog wel voor GG2 en GG3 (Dat is de laatste) gaan. Ik durf wel te zeggen dat Jesda goed luistert.

Met Jinn zijn we bezig met de 3e cursus (Sociale huishond). Ik denk dat we met hem iets langer bezig zijn want hij is nog al een grote baby, maar geeft niet, we hebben alle tijd!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:10

Ik ben met Tessa ooit begonnen met een gehoorzame huishond cursus, maar daar na een aantal lessen mee gestopt. Was niks voor ons.

Met Tay hoop ik ergens dit jaar een VZH examen te kunnen doen, daar moeten ze 15 maanden voor zijn geloof ik. Eén van mijn twee trainers heeft een heel tijdschema in zijn hoofd, zodat die kleine puber op tijd klaar is met alle 4 de examens om wedstrijden te gaan draaien. Tussen het laatste examen en de 1e wedstrijd zit meestal wel een jaar om te perfectioneren.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:40

ik kon met jolie eerst shh doen en dan doorstromen in combi sport :)

in t kader van actief trainen, vanmorgen eventjes tussen neus en lippen door een oefening met bisou gedaan haha binnen 10 minuten was ik al klaar!
eerst er naar kijken, click! toen kreeg ik een paar keer een zit een af, een kop op de grond een poot een piep etc. toen ging ze 1 poot in de doos doen, click! en toen volgde snel 2 poten, het duurde "eventjes" maar ineens zat ze er in, jackpoooott!! haha super knap kind!
Afbeelding
Afbeelding

vanavond met jolie combisporten, moeten we apporteren.. :+ :') :') als ze IETS stom vind.... haha ben sinds vorige week dan maar begonnen met shapen en dat gaat eigenlijk wel goed! maar weg gooien en dan enthousiast terug brengen zit er nog niet in haha

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:02

Met Bella heb ik Puppy, EG , VEG gedaan en was ik begonnen met GGB , maar dat staat nu stil (wintertijd, dan kan ik gewoonweg niet trainen met haar)
Aedan ben ik nu begonnen met Puppy :) over een tijdje ga ik met hem snuffelen bij de schaapjes, kijken wat hij er van vind. Plan is uiteindelijk GG en daarnaast Schapendrijven , maar tis even afwachten wat hij leuk eraan vind.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:14

wil je niet liever wachten met bij de schapen gaan tot je hondje de basis commando s heel goed opvolgt? als ik iets fout heb gedaan bij jolie en de schapen is dat het wat me heeel veel werk heeft gekost om het op te lossen helaas

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:21

we gaan niet gelijk trainen hoor, alleen even kennis maken, meer voor mezelf dan voor hem , ik heb angst voor vreemde plekken :) hij mag ze bekijken en misschien even snuffelen en dat is het. Met het echte trainen wachten we zeker nog even.
Overigens doet Aedan het al heel goed, zelfs al is hij puppy, komt netjes hier, loopt netjes naast , zit af blijf, allemaal geen probleem nog ( ben benieuwd als ie gaat puberen lol)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:30

Ah ok super! :)
Als je basis heel goed is valt dat puberen ook 9 Vd 10 keer heel erg mee ;) ik heb echt 0 problemen met bisou die sinds gister een jaar is

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:57

Leuk Esther! Hazel heeft die dingen ook enorm snel door. laatst met een krukje gedaan. Hazel kent de basiscommando's allemaal al behoorlijk goed, alleen zonder koekje heeft ze ineens geen zin om te luiseren, wat gek he :+

@ Machie; ik vraag me al een tijdje af hoe je Csiva nu uitspreekt :P