Puppy Erbij 2022

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9850
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:08

Oh geduld hebben we wel hoor. Snap heel goed dat het even duurt, zeker met een blaasontsteking. Wil gewoon voorkomen dat de geur blijft zitten en dat haar motiveert haar behoefte te doen :))

Thanks voor de tip! Eens kijken of dat werkt.
Voorheen deden we de dekens in biotex maar we hebben geen bad meer om te weken haha.

Sastaic

Berichten: 1206
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 19:01

Ik kom even binnenvallen hoor :P

Welke y tuigen zijn prijskwaliteit gezien het beste voor een pup. Het liefst zou ik een verstelbare kopen zodat hij niet na 2 weken de prullenbak in kan :Y)

En als we dan toch bezig zijn welke maat heeft een working cocker spaniel ongeveer nodig? Of vraag ik nu teveel :+

Bij ons in de buurt zijn erg weinig goede dierenspeciaalzaken en vaak is het assortiment erg beperkt (lees alleen huismerk en hooguit nog 1 ander merk te koop).

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 19:08

Sastaic schreef:
Ik kom even binnenvallen hoor :P

Welke y tuigen zijn prijskwaliteit gezien het beste voor een pup. Het liefst zou ik een verstelbare kopen zodat hij niet na 2 weken de prullenbak in kan :Y)

En als we dan toch bezig zijn welke maat heeft een working cocker spaniel ongeveer nodig? Of vraag ik nu teveel :+

Bij ons in de buurt zijn erg weinig goede dierenspeciaalzaken en vaak is het assortiment erg beperkt (lees alleen huismerk en hooguit nog 1 ander merk te koop).


Trixie! Die hebben tegenwoordig een vergelijkbaar tuig met wat ik bij de fressnapf heb gekocht en die dingen zijn echt zo top voor puppy's, niet duur en prima kwaliteit.

Deze: https://www.zooplus.nl/shop/honden/hals ... jTEALw_wcB

Qua maat kan ik wel even voor je navragen wat ze moeten hebben. Ik heb veel WC's in mijn vriendenkring. :D

Pippa13

Berichten: 380
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 19:11

Sastaic schreef:
Ik kom even binnenvallen hoor :P

Welke y tuigen zijn prijskwaliteit gezien het beste voor een pup. Het liefst zou ik een verstelbare kopen zodat hij niet na 2 weken de prullenbak in kan :Y)

En als we dan toch bezig zijn welke maat heeft een working cocker spaniel ongeveer nodig? Of vraag ik nu teveel :+

Bij ons in de buurt zijn erg weinig goede dierenspeciaalzaken en vaak is het assortiment erg beperkt (lees alleen huismerk en hooguit nog 1 ander merk te koop).



Wij hadden er één van Just For Dogs. Betaalbaar en goede kwaliteit. Die hebben tegenwoordig ook een verstelbare voor pups: https://www.justfordogs.nl/c-5912993/verstelbaar-puppy-tuig/

Makkelijkst is om je pup even op te meten en te vergelijken met de maattabel op de website. Succes!

Sastaic

Berichten: 1206
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 19:17

KimD schreef:
Sastaic schreef:
Ik kom even binnenvallen hoor :P

Welke y tuigen zijn prijskwaliteit gezien het beste voor een pup. Het liefst zou ik een verstelbare kopen zodat hij niet na 2 weken de prullenbak in kan :Y)

En als we dan toch bezig zijn welke maat heeft een working cocker spaniel ongeveer nodig? Of vraag ik nu teveel :+

Bij ons in de buurt zijn erg weinig goede dierenspeciaalzaken en vaak is het assortiment erg beperkt (lees alleen huismerk en hooguit nog 1 ander merk te koop).


Trixie! Die hebben tegenwoordig een vergelijkbaar tuig met wat ik bij de fressnapf heb gekocht en die dingen zijn echt zo top voor puppy's, niet duur en prima kwaliteit.

Deze: https://www.zooplus.nl/shop/honden/hals ... jTEALw_wcB

Qua maat kan ik wel even voor je navragen wat ze moeten hebben. Ik heb veel WC's in mijn vriendenkring. :D



Thanks, ik had nooit zo'n denderend gevoel bij trixie, maar dat zonder onderbouwde mening haha.

@pippa13

Ik zou haar wel willen meten, maar ze komt pas over 3 weken en ik heb nesteldrang :') .

Van het weekend bij de wedstrijd in Arnhem stond Just for dogs volgens mij met een stand, hadden idd mooie tuigen, maar de verstelbare waren toen uitverkocht. Vond ze ook niet mega goedkoop. Zoiets zou ik dan eerder doen als ze niet meer zo hard groeien.

cursebreaker

Berichten: 11637
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 19:29

Je zou eventueel voor de merken die duurder zijn in aanschaf (mocht je ze wel interessant vinden), ook tweedehands kunnen kijken op marktplaats en Vinted. Daar vind je de kleine maten, die dan geschikt zijn voor pups, vaak voor prima prijsjes - en je kunt 'm zelf erna ook weer makkelijk doorverkopen :)

Denk bv. aan Dog Copenhagen, AnnyX, Ruffwear of Hunter bv.

Al denk ik dat voor een WC pup dat tuig van Trixie wat Kim laat zien miss fijner is nu in de eerste pup periode als ze nog zo klein en fijntjes zijn :j
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 23-08-22 19:30, in het totaal 4 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 19:29

Ik zou ze ook niet snel voor volwassen pitbulls aanraden maar voor een puppy kan het wel. :')

Het antwoord was, ze zijn met 10 weken ongeveer 3,5kg & 28cm hoog. Dus ik zou vooral voor de kleine maten gaan. _O-

arabella2000
Berichten: 4152
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 19:43

Ik heb voor mijn cockerspaniel x poedel kruising een hunter tuigje maat xs we hands gekocht. Die was ongeveer dezelfde groote als kim aangeeft. Afbeelding

Hier gaat het meer dan prima. Madam groeit goed en speelt goed met onze engelse buldog

Afbeelding

Met 16 weken is ze nu al 33 cm en 5.3 kg.... ze is haar vader al ruim ontgroeit en haar moeder bijna :+ we zullen zien hoe groot ze wordt haha.


Afbeelding
Ze heeft ook al een flink fietsenrek (en ook genoeg last ervan arme mup)


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door arabella2000 op 23-08-22 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Berichten: 11637
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 19:45

Hunter is idd ook een mooi merk ja. Die hebben ze overigens bij sommige pets place filialen - bij die van ons iig wel, maar is een XL filiaal dus ik weet niet hoe het aanbod elders is. Mocht je willen passen daar bv - zou je erna tweedehands verder kunnen zoeken. Misschien hebben ze daar ook de Trixie wel om te kunnen passen, tzt.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 22:37

Ik zeg dog copenhagen. En die staan ook heel vaak op marktplaats in kleinere maten. Ik adviseer mn pupkopers ook om even op mp te kijken voor een tuig als ze uit t tuigje gegroeid zijn wat ze mee krijgen.

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 23:56

Of Vinted!

beauty1love

Berichten: 560
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 07:35

Ik breek even in. Lees al jaren wel gewoon mee maar reageer nooit :+

Voor mijn working cocker was de dog Copenhagen maat xs goed. Deze was de eerste twee weken nog wat te ruim, maar mijn WCS was ook behoorlijk aan de kleine kant als ik de fokker mag geloven. Ze heeft nu maat s van dog Copenhagen (of maat 3 in non stop) maar het xs tuigje past haar nog steeds op de ruime stand.
Ze worden best regelmatig op marktplaats of op Facebook aangeboden voor een prima prijs.

Sastaic

Berichten: 1206
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:21

Bedankt allemaal, ik heb nog 3 weken, dus ik ga even lekker op zoek :D

amy_leftover

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:27

Hier een rogz tuigje, zit nu op de kleinste maat nog wat ruim, dus daar kan ze voorlopig wel mee door nog :+
Ik heb wel gewacht met kopen tot de pup er was, had ook echt zin om vooraf al allerlei spulletjes te kopen, maar vind het zo lastig inschatten die maten! In de winkel gepast en toen bleek de maat die ik dacht te moeten hebben (aan de hand van het opmeten) toch echt te krap…

Maandag de eerste les van de puppycursus gehad, ik heb het stoutste hondje van de klas := :')

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:37

Gelukkig komt hier zowat jaarlijks een pup, of in de vriendenkring. Alle tuigjes worden altijd gebruikt hier. Nu zijn ze bij de buren! :')

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:17

Nu hij er is zal ik m even voorstellen ook.
Geen pup maar stiekem ook wel :P

Sigi is 15 maanden en heb hem bij de fokker gekocht. Zij had 3 nest broers aangehouden om te kijken welke qua werk het beste bij haar paste.

Maandag heb ik hem opgehaald, het gaat super goed met m’n andere honden en bij de schapen was hij ook super fijn :D

Helemaal vanuit Oostenrijk, lange reis voor hem geweest :wow:
Echt super blij mee, zo’n lieve hond

Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-22 16:13

Ohh knappie zeg!

Flux

Berichten: 2504
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 16:21

Oh wat is Sigi knap joh! Prachtig <3

Vesper heeft vandaag voor het eerst in het water gespeeld! Ze vond water maar niks en bleef altijd rond de waterlijn dribbelen maar goed voorbeeld doet goed volgen en vandaag huppelde ze de andere hondjes achterna. :):) Eerst nog wat onwennig maar wat een lol had ze uiteindelijk! Nu is ze er niet bij weg te slaan haha *\o/*

Afbeelding

_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 00:55

Weet wat je nu hebt gecreëerd hoor :=, die moet je straks nog uit de meest gore plasjes plukken :Y)

Leuk die Sigi!

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 06:18

Nynkster schreef:
Nu hij er is zal ik m even voorstellen ook.
Geen pup maar stiekem ook wel :P

Sigi is 15 maanden en heb hem bij de fokker gekocht. Zij had 3 nest broers aangehouden om te kijken welke qua werk het beste bij haar paste.

Maandag heb ik hem opgehaald, het gaat super goed met m’n andere honden en bij de schapen was hij ook super fijn :D

Helemaal vanuit Oostenrijk, lange reis voor hem geweest :wow:
Echt super blij mee, zo’n lieve hond

[ [url=m/YClzWu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YkP1Z7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Daar issie! <3


Flux schreef:
Oh wat is Sigi knap joh! Prachtig <3

Vesper heeft vandaag voor het eerst in het water gespeeld! Ze vond water maar niks en bleef altijd rond de waterlijn dribbelen maar goed voorbeeld doet goed volgen en vandaag huppelde ze de andere hondjes achterna. :):) Eerst nog wat onwennig maar wat een lol had ze uiteindelijk! Nu is ze er niet bij weg te slaan haha *\o/*

[ [url=m/4nRo4d.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het is zo leuk! Vixem deed ook gewoon met de rest mee alsof ze nooit anders gedaan heeft. Dana daarentegen zwemt wel maar die verzuipt zichzelf met haar irritant gekef in het water.

Gisteren ook wezen zwemmen maar ze kalmeerde helemaal niet, normaal gesproken wel na een 10 minuten ongeveer. Nu bleef ze maar loeien, dus aan de riem gepakt. De auto was jammer genoeg te ver weg om haar erin te zetten. Had ze allang niet meer gedaan zo over de pis gaan aan water.

Flux

Berichten: 2504
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 07:22

Ja, vind het zo leuk dat ze zich stoer genoeg voelt om verder het water in te rennen! Er liep een labrador van haar leeftijd bij die nergens problemen mee had en toen kon ze niet achterblijven natuurlijk :)) Echt zwemmen heeft ze nog niet hoeven doen, dit meertje is heel lang ondiep waar ze gewoon nog kan staan.

Ze was gister precies 5 maand oud. Met dik 14 kilo := Volgens mij had je ooit gedeeld dat Vixem 12 kilo met 6 maand was? Ik hou m'n hart vast in elk geval :+ Gigapuppy haha

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 07:42

Flux schreef:
Ja, vind het zo leuk dat ze zich stoer genoeg voelt om verder het water in te rennen! Er liep een labrador van haar leeftijd bij die nergens problemen mee had en toen kon ze niet achterblijven natuurlijk :)) Echt zwemmen heeft ze nog niet hoeven doen, dit meertje is heel lang ondiep waar ze gewoon nog kan staan.

Ze was gister precies 5 maand oud. Met dik 14 kilo := Volgens mij had je ooit gedeeld dat Vixem 12 kilo met 6 maand was? Ik hou m'n hart vast in elk geval :+ Gigapuppy haha


Vixem is nu 14kg & 9 maanden oud. :')

James, de grootste kerel van het nest is nu de 20kg gepasseerd.

Flux

Berichten: 2504
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 08:53

Oh my :')

Ves haar mam is ook wel echt groot dus ik verwachtte het wel al wat. Hopelijk blijft ze binnen de maat haha. :))

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:43

Vixem is overigens iets hoger dan 50cm nu. James is een stuk hoger.

Flux

Berichten: 2504
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 12:10

Ik geloof - niet zeker meer - dat Vesper haar moeder 56cm is. Net binnen de maat :+
Ik heb Ves nog niet goed gemeten maar ze komt al boven de koffietafel uit en die is zo'n 45 cm :D