Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 08:35

ZoZenn schreef:
Meestal als mensen zich zo erg met je situatie bemoeien, proberen ze je op een best sociaal onhandige manier te helpen. Misschien is die persoon gewoon bezorgd? Heb je al eens aangegeven dat je hebt gehoord wat ze zegt, maar het jouw keuze is en jij er over uitgepraat bent? Sommige mensen snappen dat gewoon niet zo goed.

Ik zou er gewoon lekker enthousiast over blijven hoor, dat mag gewoon! Ook als anderen misschien gaan zeuren, hun probleem.

Hier was de 1e hond volgens iedereen ook stom om te nemen in die periode. Ach. Who cares :wave:

Jaa, ik heb gister nog heel specifiek gezegd dat ik voor mezelf een soort doelen had en als ik die 'behaald/voltooid' had dan mochr ik er voor gaan. Maar het komt niet binnen.

Vind t jammer want kon altijd wel goed mer die persoon praten.

Heeft inderdaad zelf geen hond en ook geen paard meer. Wilt het wel beide zelf ook weer.

KimD

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 09:36

Toen wij onze derde hond kregen werden we een attractie, één of twee honden is sociaal verantwoordelijk, drie of meer en je bent een circus.

Of de vraag "Weer een hond? Wordt het niet eens tijd voor een kind?" 8)7

Zeker toen we twee puppy's tegelijk kregen werd het gezever alleen maar erger. Maar ik ben daar snel klaar mee, ons leven, onze honden

En als mensen zeggen "Wat kost dat wel niet?!" dan is mijn standaard antwoord "En wat kosten die x aantal kinderen van jou wel niet?!"

Gelukkig is 90% van onze vrienden nu hond gerelateerd, en vallen we met vijf in d3 categorie 'weinig' honden. Dat scheelt de helft van het gezeur. :+ Diezelfde vrienden begrijpen ook wanneer je op een verjaardag alleen komt of niet lang blijft, bij familie is dat een hel, die begrijpen dat niet. Inmiddels nodigen ze ons niet meer uit, want ze kennen het antwoord toch al.

Van twee naar drie honden is even wennen, maar daarna merk je echt niet meer Of je een hond meer of minder hebt.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:26

@Lara Geweldig die kop!

@KarmaChansy Wat een giga verschil lijkt het tussen 4 en 5 weken zeg. Ze worden nu inderdaad meer een hond dan een frummeltje haha. En ze zijn zo knap!

@Diandra Ze heeft al zo'n volwassen uitstraling, echt mooi <3

@Zoe Aelynn lijkt ook alweer zo veel groter... Heel fijn dat ze zo goed gaat!

@Candalisa Zooooo lief hihi

@Dierenfan Fijn dat zijn nierfunctie in ieder geval goed is. Maar ja, waar komt het dan vandaan... Lastig hoor.

@xDenies Sommige mensen vinden het om de een of andere reden heel moeilijk te aanvaarden dat iemand misschien andere prioriteiten heeft. Ik heb bijvoorbeeld geen auto maar wel een hond. Dat zal niet iedereen begrijpen maar who cares. :P

Het zou mij persoonlijk een worst wezen hoeveel honden iemand heeft zolang ze er goed voor zorgen en het kunnen betalen wanneer er eentje een keer iets heeft.

Hier gaat het goed met ons pupke, inmiddels nog net geen 4 maanden oud. Hij doet alles super goed en leert vreselijk snel, maar goed dat kun je wel verwachten met een poedel. Vandaag gaan we op bezoek bij mijn oma. 2 uur met de auto enkele reis. :+
Ik wilde eigenlijk wat meenemen tegen wagenziekte maar dat ben ik vergeten haha. Nu zit ik wel meerdere keren per week met hem in de bus en dat gaat prima maar ik ben bang dat in de auto toch anders is. Hij heeft wel maar 1x gebraakt in de auto, toen we hem ophaalden van de fokker, na anderhalf uur dus misschien valt het mee. Maar ja hij zit verder niet zo vaak in de auto. Tot nu toe misschien 3 keer en niet langer dan 20 minuten aan één stuk. Nou ja, we zien het wel.

Hier een mooi kunstwerk van de snoet in kwestie :')
Afbeelding

Edit: oja vergeten te vertellen! We hebben een waterblazer gekocht en gisteren voor het eerst daarmee geföhnd. Super fijn ding! En Popo doet het heel braaf allemaal!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 10:38

Veel plezier bij oma! Valt vast mee in de auto! :)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:50

Owja dat heb ik hier ook, verjaardagen..

Kenai is enorm ziek geweest en dan durfde ik hem echt niet alleen te laten. Dusja, ik heb verjaardagen overgeslagen en dan gaf mijn broer door dat ik niet kwam (ik had wel wat anders aan mn hoofd) en nu nodigen ze me niet eens meer uit en zijn ze boos..

Tja jammer dan, op dat moment gaat mijn zieke hond voor op een feestje..

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:08

Wow snappen ze dat dan ook echt niet als de hond ziek is ? :oo

Haha leuke foto van Popo hierboven. Wat is hij al groot! Onlangs hier ook een koningspoedel zien rondlopen, zie je echt niet vaak he. Spijtig van hun vacht want anders vind ik het echt leuke honden ^^

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 11:13

Ach dat soort mensen ben je vaak toch liever kwijt dan rijk. Hoe vervelend ook. Bij kinderen hadden ze t wel begrepen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:44

xLaraaj schreef:
Wow snappen ze dat dan ook echt niet als de hond ziek is ? :oo

Nee want het is toch maar een hond..?! -:(-

Ja idd, als het om kinderen gaat ligt het heel anders. Maar ze snappen niet dat die honden mijn "kinderen" zijn.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:52

Dierenfan, fijn dat de uitslagen goed waren. Hopelijk komen jullie er snel achter wat het wel is.

Denies, wat vervelend dat er zo veroordelend over gedaan wordt. Als je honden niks te kort komen is er toch geen enkel probleem? En zelfs dan, het zijn jouw honden. Die bemoeienis is gewoon irritant.

Simone, fijn dat het goed gaat. En in de auto, hopelijk geen last van wagenziekte.

Wauw diandra, het moest eens over een kind gaan inderdaad, dan reageren mensen anders :') jammer dat er soms zo weinig begrip is.

Even een vraagje van mijn kant. Onze pup eet der brokken niet meer. Eerst begon het steeds minder te worden maar gister heeft ze gewoon de hele dag niet gegeten. Het is niet dat ze geen honger heeft want zodra ze even de kans ziet wilt ze de brokken van de andere hond wel. Frolic (die ik in stukjes breek bij training) wilt ze ook gewoon. Maar op puppycursus zeiden ze dat dat slecht voer was om altijd te voeren. Zouden jullie zeggen als ze echt honger heeft eet ze wel of op ander voer overstappen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:57

Wat voer je? En hoeveel?

Vaak hebben pups zo'n fase dat ze het eten laten staan. Als ze honger hebben eten ze wel, gewoon drie of vier keer per dag aanbieden, binnen 5 minuten niet begonnen, jammer dan, wegpakken en wegzetten. Je moet hier wel echt doorzettingsvermogen voor hebben trouwens, sommige pups zijn koppiger dan andere.

Het kan natuurlijk zijn dat het echt niet smaakt, maar ik zou niet direct wisselen van voer.

Frolic is trouwens echt rommel, ik snap niet dat mensen dat echt als voer voeren. :n Ik gebruik het ook al training, als extra lekkers, maar breek het wel in 4 tot 6 stukjes.
Laatst bijgewerkt door KimD op 09-03-19 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:57

Skip en autorijden gaat gelukkig ontzettend goed. Auto is LEUK!!

Vorig jaar voor het eerst een echt lange rit gemaakt van in totaal 4 uur. 3 uur rijden en uurtje rust tussendoor. Op de terugweg was hij zo moe, dat ie niet eens de auto uit wilde toen we het weekend met een drankje wilden afsluiten! Maar vanwege het warme weer moest hij tóch ff mee naar het terras. Daarna in de auto als een blok in slaap gevallen en pas weer wakker toen we bij Hazeldonk wat gingen eten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:00

Auto is hier ook geen probleem, maar ze zitten er dan ook zo'n 4 tot 6 keer per week meerdere uren in. En met wedstrijden natuurlijk een halve dag, dus ze zijn het va pups af aan gewend. Ik hoef ook maar de auto en de benches open te zetten, iedere hond gaat braaf in zijn of haar eigen bench zitten.

Zelfs toen we terugkwamen van Engeland zijn we zo'n 13 uur onderweg geweest, geen enkel probleem. Ze hebben uiteindelijk twee keer hun benen gestrekt onderweg.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:04

KimD schreef:
Wat voer je? En hoeveel?

Vaak hebben pups zo'n fase dat ze het eten laten staan. Als ze honger hebben eten ze wel, gewoon drie of vier keer per dag aanbieden, binnen 5 minuten niet begonnen, jammer dan, wegpakken en wegzetten. Je moet hier wel echt doorzettingsvermogen voor hebben trouwens, sommige pups zijn koppiger dan andere.

Het kan natuurlijk zijn dat het echt niet smaakt, maar ik zou niet direct wisselen van voer.

Frolic is trouwens echt rommel, ik snap niet dat mensen dat echt als voer voeren. :n Ik gebruik het ook al training, als extra lekkers, maar breek het wel in 4 tot 6 stukjes.

Smolke puppybrokken 150 gram. Verdeeld over 4 keer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet welk voer precies echt goed is. Toch gewoon even doorzetten proberen dus. Ze is verder niet te dun. Ik dacht dat het wisselen misschien ook mee kon spelen? Ze vond het eerst heerlijk.
De frolic breek ik inderdaad in kleine stukjes, mn record is 10 uit 1 frolic :')

Bedankt voor je advies!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:06

finnens schreef:
KimD schreef:
Wat voer je? En hoeveel?

Smolke puppybrokken 150 gram. Verdeeld over 4 keer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet welk voer precies echt goed is. Toch gewoon even doorzetten proberen dus. Ze is verder niet te dun. Ik dacht dat het wisselen misschien ook mee kon spelen? Ze vond het eerst heerlijk.
De frolic breek ik inderdaad in kleine stukjes, mn record is 10 uit 1 frolic :')

Bedankt voor je advies!

Heb je enig idee wat het volwassen gewicht ongeveer gaat zijn?
Edit: En het gewicht nu?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:33

Ik zou inderdaad een tijdje volhouden met dit voer. Het kan een fase zijn. Hier nooit last van gehad. Je kan proberen er wat warm water overheen te doen voor de smaak en sappigheid. Mocht ze het na een tijdje nou nog niet lekker vinden zou ik wel switchen. Maar dat is een persoonlijke voorkeur.

Hoe is je pup qua gewicht? En wat eet hij wel daadwerkelijk? Mijn ma zegt ook altijd dat Floyd niet eet maar s nachts kaant ie een bak van +-400g weg wat ze dan laat staan en nu issie dik :Y)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:45

Ze is bijna 4 kg. Kreeg haar met 2 kg. Haar ouders zijn denk ik tussen de 7 en 10 kg, weet het niet precies.. ze is nu 5 maand.

Ze at de afgelopen dagen zo'n 50-80gr en gister en vandaag dus nog niks. Maargoed, we houden even vol.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:20

Wat komen er weer schattige puppy foto's voorbij. <3

Denise lastig, maar probeer niks van je collega aan te trekken. Zijn altijd je eigen keuzes die je maak.

Weet niet meer wie het hier zei dat Bonzo slecht voer was. Heb me toch aan denken gezet en we zijn overgestapt op Farmfood. Had veel eerder dat advies moeten krijgen. :o

Hier gelukkig geen nare reacties gekregen dat we Senna kregen. Ze is ook overal welkom. Ook bij mijn schoonouders in Limburg. Alleen grap ze steeds dat ze niet mag poepen. De 1ste keer had Senna daar op een duur hoogpolig kleed gepoept. Wat een ramp om dat schoon te maken. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 14:50

Het eerste bezoek is geweest! En super leuk!

De pups zijn vandaag 14dagen en hebben allemaal de oogjes open!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

verder even te druk om op de rest te reageren :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 15:21

Ach, heel lang heb ik totaal niet naar geld hoeven kijken. Het laatste 1.5 jaar wel. Mijn oudjes hebben mij duizenden euro's gekost. Had ja had fikse spaarpot.
Ik ben nog steeds aan het opbouwen en inmiddels begint er spaarpotje te komen. Heb zonder financiële reserve Kymo van marktplaats gehaald. Totaal onverstandig?? Absoluut niet vind ik. Ik heb namelijk een vast inkomen en geen schulden en bij grote problemen zouden mijn ouders het zo kunnen voorschieten dus geen nood.

Overigens wel zo dat ik bespaar op voeding en snacks. Hoe? Ik hou markplaats in de gaten en haal in de buurt voor kleine prijs vaak zeer goede brok op en snacks van mensen die verkeerd besteld hebben, hond moet op dieetvoeding of is overleden enz. Daarnaast hou ik aantrekkelijke aanbiedingen in de gaten en heb ik de mogelijkheid snacks via de groothandel te kopen wat ook een giga berg kosten scheelt.

We zijn wel verhuisd naar België qua dierenarts. De kosten daar of hier in Nederland schelen ongelooflijk veel. Bijv. Het complete bloedonderzoek bij paco zit een verschil in van 100 euro maar kwaliteit is absoluut hetzelfde. Voor ons een verademing haha. Wij komen veel bij de dierenarts met ons 6 tal en dus absoluut de moeite waard voor ons om iets verder weg te zoekem (rij afstand is 15 a 20 minuten dus valt alles mee!)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 15:28

finnens schreef:
Ze is bijna 4 kg. Kreeg haar met 2 kg. Haar ouders zijn denk ik tussen de 7 en 10 kg, weet het niet precies.. ze is nu 5 maand.

Ze at de afgelopen dagen zo'n 50-80gr en gister en vandaag dus nog niks. Maargoed, we houden even vol.

Je kan volhouden maar ons is dat niet gelukt. Nu elke maaltijd andere brok en hebben gerust 5 merken brok in huis met allemaal verschillende smaken. Daarnaast nog zalmolie en vloeibaar schapenvet maar ook yoghurt en karnemelk. Ook nog vers vlees en zelfs blikvlees in huis.
Finnley was echt uitgemergeld mager en vollop in de groei. Uiteindelijk in november laten castreren op 16 maanden leeftijd en sindsdien eet hij wel wat beter. Inmiddels 37 kg en moet nog 3 kg bij wil hij op gewicht zijn.

Hij was echt een ramp qua eten. Wou ook totaal niets eten van brood, pannekoeken, pizza, friet enz enz geen menselijk eten. Inmiddels zijn er nu wel aantal dingen die hij toch wel lekker vind haha

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 15:38

Wat vreemd Dierenfan dat ze niks kunnen vinden!

Zig is vrij kieskeurig, als hij ziek is wil hij alleen beschuit met pindakaas eten. AJ eet alles, zelfs als hij ziek :').

Wat een rotweer, wilde net een stukje met ze gaan fietsen. Ik wacht wel even %) . Wel even met AJ op het veld pre-agility oefeningen gedaan die hij overigens rockt met flying colours. Soms loopt hij Ziggy er al uit qua techniek :').

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 23:55

Ik probeer me er zeker niets van aan te trekken, maar is soms wel lastig :P Het is mijn leven, mijn geld, mijn doen en laten. En als iets hier niets te kort komt, dan zijn het mijn huisdieren wel!

Het is zo jammer dat ze het niet los van elkaar kunnen zien. Ik was begin vorig jaar erg ziek zonder behandeling. Ondertussen weten ze wat er is met een juiste behandeling. Kortom, ik functioneer 'gewoon' weer als ieder mens en er is 'niets' aan de hand. Maar volgens mij zien ze mij nog steeds als de persoon van toen ….. Maarja. So be it.

Ik kan niet wachten *\o/*

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:09

Popo vreet alles, nog net geen labrador. :')
Ik hoor hier allerlei opvattingen die mensen hebben over poedels maar ik zie helemaal niets terug bij hem. Eigenwijs, kieskeurige eters, kleinzerig, etc. Huh? Het ras wordt inderdaad te weinig gezien want men heeft geen idee wat voor honden het zijn. :+

Het is trouwens goed gegaan in de auto! Heel fijn. Heenweg kroop hij de hele tijd op schoot en de terugweg reed ik maar was hij zo moe dat hij alleen maar lag te slapen. :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:25

Ik moet zeggen dat ik in mn leven van wat ik kan herinneren nog nooit een koningspoedel van dichtbij heb gezien :Y) Wel veel labradoodles, spaanse/Portugese waterhonden en soms van die mini poedels.

Maar kleinzerig lijkt me niet logisch. Het zijn immers best wel weekeinden toch? Het komt een beetje over alsof ze de hond op die tuttige 'in scheer mijn hond in een mooi patroontje ' baasjes willen laten lijken. En ja, ik weet dat dat patroontje een functie heeft. Maar ik bedoel de showmensen.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:04

Nouja eerlijk gezegd heeft dat patroon ook al jaren geen functie meer... Ik vind het maar truttig en onhandig. :')
Ik kwam net nog mensen met labradoodles tegen in het bos. Die hadden ook niets met poedels eerst, maar nu ze er kruisingen van hadden viel het ze ineens op dat het gewoon hele blije gezellige honden zijn. :D