Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 19:19

Ja die mening deel ik ook wel Abseque!

Ik vind het geluid van de clicker ook bloed irritant. Heb t wel kort gebruikt met Chick omdat ze dan wat rustiger leek te zijn. Ze wil het heel graag goed doen maar word daar zo ''druk'' in dat ze gewoon alle commando's die ze kent door elkaar wil halen. Daar was de clicker handig voor. maar gebruik hem al lang niet meer... :P

Sar, Dat zeker. Maar buiten vreselijk zijn de meningen over opvoeden en trainen erg verdeeld. En zie dan maar eens een hondenschool te vinden die bij je past.

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:36

Zeker! Dat kan ook heel moeilijk zijn en je leert zelf natuurlijk ook altijd wat bij dus wat nu bij jezelf en je hond past kan ook veranderen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 19:55

Clickeren doe ik met de paarden, gebruik een klik met mijn tong omdat ik anders te veel in mijn handen heb.

Jullie herinneren me eraan dat ik nog bij hondenscholen moet gaan kijken, had alle tijd maar heb het vermoeden dat het nu toch ineens heel snel gaat gaan :+

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:14

Diandra, geweldige foto!

Wat betreft hondenscholen, bij ons krijg je elke keer opdrachten uitgelegd en dan ga je er zelf mee aan de slag. Dan wordt er persoonlijk op combi's ingespeeld. In de puppy-les zijn alle rassen welkom en in de andere cursussen ook, mits de hond al andere cursussen gevolg heeft. Er lopen bij ons op club dan ook allerlei rassen (en mixjes) rond. Bij de GH1, was trouwens de rottweiler de beste van de groep. Bij behendigheid loopt er iig 1 staff, die zo gek is als een deur (racemonster, moet nog beetje leren sturen ;) )
Nog 1 nachtje slapen....

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 20:23

Oeeh nog 1 nachtje! Spannenddd! Ik vrees dat Chick ook zo'n ongeleid projectiel zou zijn :')

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:27

Is niks mis met racemonster hoor, maar je moet zelf wel erg goed leren timen, want je bent al snel zelf te laat :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 20:30

fannetje schreef:
Is niks mis met racemonster hoor, maar je moet zelf wel erg goed leren timen, want je bent al snel zelf te laat :D

Ik dacht t ook niet verkeerd hoor. Maar als ik Chick ken, dan gaat ze zelf alvast t rondje lopen en natuurlijk niet volgens volgorde :')

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:33

Dat is idd het risico :+ En dat zie je dus ook wel gebeuren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 20:34

Maar we hebben zelf zo'n agility setje, en dat vind ze prachtig. Boellie vind het ook leuk. Leert ook veel sneller! Alleen over die sprongen is niks voor hem.. Hij tilt gewoon zn poten niet op :P

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:38

Met Milo doe ik wel clickertraining. Niet mega fanatiek maar wel handig om precies het goede gedrag te belonen vind ik :) en Milo wordt er altijd lekker enthousiast van!

Zaterdag begint de vervolgcursus. Ik moet zelf helaas werken.. maar moeders gaat met m!

Daarnet goed weggekomen := Ik liep met Milo bij het meer hier in de buurt. Daar geldt een aanlijnplicht maar ik laat Milo altijd los daar. Zoals alle honden eigenaren eigenlijk :') vanaf achter kwam er een vrouw met een labrador aan. En ik zag dat zij de hond aanlijnde dus vind ik het dan wel zo netjes om Milo ook aan te lijnen. Samen liepen we richting de auto's en prompt komt de boswachter met de auto over het fietspad aan :oo Gelukkig hadden we ze aangelijnd anders was het een dikke boete geweest!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 11:45

Oh das mazzel hebben.. :P Al zou ik er heel blij mee zijn als er strenger gecontroleerd en bekeurd word.. :o Ik ga expres naar een aanlijnplicht gebied met onze honden omdat ik niet wil dat ze steeds omver gerend worden. Want staffies hebben schrikt helaas niet echt af.. Maar toch hebben mensen zovaak echt gewoon schijt aan die aanlijnplicht. En weetje, als ze lekker aan de andere kant blijven of niet in de buurt komen hoor je me niet hoor. Maar al komen ze gewoon kijken word ik boos. Als ik wilde dat mijn honden door iedereen begroet zouden worden had ik ze wel los geklikt..

Overigens geen aanval oid op jou hoor :+ Neem aan dat je hem los hebt omdat ie luistert en gewoon terug komt als je hem roept.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:49

Als hier losloop gebieden zouden zijn dan zou ik er ook zeker heen gaan :') helaas pindakaas. Maar hij luistert inderdaad wel goed en stuift niet zomaar ergens op af. Als ik iemand met een aangelijnde hond tegenkom, lijn ik Milo ook aan ;) Dan ga ik er al vanuit dat de ander zijn/haar hond niet voor de lol aanlijnd :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 11:55

Oh dat hoor ik hier ook wel vaker.. Dat ze zeggen dat er geen losloopgebieden zijn of dat bos altijd losloop is. Gelukkig is de gemeente waar ik ga wandelen daar heel transparant in; alles is aanlijnplicht tenzij anders aangegeven dmv bordjes/info op website. Hebben ook hele routes voor honden waar ze los mogen lopen en waar je geen poep op hoeft te ruimen bijv.

Ik hoop vooral dat ze in onze gemeente de hondenbelasting afschaffen...

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 11:57

Hier zijn in heel de provincie 2 losloop gebieden... allebei op zo'n 40/45 min met de auto... Ik ben voorstander van tenminste in elke gemeente een losloopgebied!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 12:10

Jessica_R schreef:
Hier zijn in heel de provincie 2 losloop gebieden... allebei op zo'n 40/45 min met de auto... Ik ben voorstander van tenminste in elke gemeente een losloopgebied!

Nou ik zat dus net te kijken in onze gemeente, (ik wandel eigenlijk nooit in eigen gemeente) daar zit t eerste honden toilet, losloopplekken zijn er niet, maar een plek voor mn hond om te poepen dus op 21! minuten afstand. En Bakken om poep in te dumpen ook nog eens op dik 20 minuten.. (lopend dan he ). Dat vind ik wel echt belachelijk.. Waar betaal je dan voor?

Het zou zeker handig zijn als er in iedere gemeente minimaal 1 losloopgebied is. Maar wel eentje waar ze ook controleren. Want al die ongeleide projectielen of honden die beter niet los hadden gekund moeten wel gecontroleerd worden naar mijn idee.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:22

Bizar he.. echt slecht vind ik dat! Maar inderdaad onder losloopgebied versta ik ook iets anders dan ik-laat-mn-hond-los-en-het-boeit-me-niet-wat-hij-doet plek :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 13:35

Jessica_R schreef:
Bizar he.. echt slecht vind ik dat! Maar inderdaad onder losloopgebied versta ik ook iets anders dan ik-laat-mn-hond-los-en-het-boeit-me-niet-wat-hij-doet plek :+

Die mening deel ik hoor. Maar niet iedereen deelt die mening.
Of mensen die hun hond los klikken en dan de hele tijd op hun telefoon bezig zijn en dan dus geen idee hebben wat hun hond doet.. pff

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:03

Hier heb je best veel losloop-gebieden, maar dan nog mensen die alsnog de hond loslaten in aanlijn-gebieden (alle andere plekken behalve de losloop-gebieden). Dan denk ik, die regels zijn er niet voor niets.
Maar Jessica, maar 2 in de hele provincie lijkt me sterk, weet niet waar je woont?

Oh ja, Meet Roetsj
Dag fokker:
Afbeelding
In de auto

Afbeelding
En thuis

Afbeelding
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:08

ouh wat moet je blij zijn fannetje! hoe is de rit geweest? precies al moe van al de indrukken :P

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:25

Ze was erg druk gedurig, maar ook rust momentjes. Wat in haar kop zit, zit niet in haar kont, zeg maar ;)
Ze vond het denk ook wat te warm op schoot, straks mag ze in haar mand in de kofferbak, als we naar stal gaan, eens kijken wat ze daar van vindt.

Ze ligt nu nog heerlijk te slapen, net braaf buiten gepoept en bij aankomst ook al geplast, dus trots op haar.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 14:31

Super Fannetje! Wat een SWEETIE!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:31

Hier in België mogen officieel honden ook enkel in afgesloten olekken los. Maar ik gooi ze ook los. Als we mensen zien ( met of zonder hond) gaan ze meteen vast

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:39

Ik laat mijn honden ook nagenoeg overal, los al probeer ik plaatsen uit te zoeken waar niet al te veel andere wandelaars komen en als we moeten kruisen oid, dan gaan ze gewoon aan de lijn. Vind ik maar net zo hoffelijk, ik heb ook niet graag dat vreemde honden op me afgestormd komen en al helemaal niet als ik er al 3 aan de lijn heb.

wat een knappe pup!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 14:41

Als ze gewoon aangelijnd worden als je andere honden ziet aankomen dan hoor je mij echt niet hoor. Maar helaas is dat hier zelden het geval.. En daardoor ga ik dus ''alles'' melden bij de gemeente.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 14:47

idd het zijn mensen die hun honden niet onder appel hebben en alles van de baan vegen onder het mom "maar hij doet echt niets hoor" dat het verzieken voor anderen.
Had laatst nog eentje die er van overtuigd was dat haar hond niets deed, behalve halfweg het pad gaan staan en energiek blaffen naar andere honden. Maar daar kan mijn reu dus niet tegen, hoe sociaal hij in andere omstandigheden ook is, zo "aanvallend" is hij op dat moment. Dus ik geef aan dat ze haar hond dichter bij haar moet houden, want dat ik niet zo zeker ben dat de mijne het bij grommen gaat houden. krijg ik het leuke antwoord: "oh hij mag de die van mij wel eens goed op zijn plek zetten, zal hij leren niet zo op anderen te blaffen" _-:( Tuurlijk! Dan is mijn reu verpest voor alle honden die eruit zien zoals dat irritant blaffende geval, mijn reu was wel 2x groter 8)7