[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:19

oh wat leuk dat het goed gaat tussen pup en kat.

als ze op 10 weken nog niet 100% zindelijk zijn, daar zou ik ook niet van wakker liggen. Nu ja, het minimun is wel dat ze hun en mijn slaapplek niet bevuilen. Dat het een keertje voorvalt dat ze na ene dutje de zetel uitspringen en een metertje verder een plasje doen is pech, had ik ze maar beter in het oog moeten houden.

tja dat vechten. Ik had het echt niet zien aankomen, kan niet zeggen dat ik eerder al wat spanningen heb opgemerkt... Hoop dat de fokker, die tevens ervaren hondentrainer en gedragstherapeut is, "de oplossing" weet om het in de kiem te smoren. Ik zie blijkbaar iets over het hoofd... Dus voor nu alles apart en zelf het een plaatsje geven (ik was behoorlijk van slag, hele nach tniet geslapen). Want anders geef ik zelf het signaal aan Cita dat ze beter zelf de touwtjes in handen kan nemen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:16

Lees regelmatig jullie belevenissen...
Leuk om te volgen alle pups...

Saar is inmiddels 20 weken en lekker druk...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:19

Kleine spring in t veld. Grappig zij heeft meer spikkels dan Balder

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:57

bah dit voelt niet fijn... Ik vroeg of Lizzy alweer beter was.

Kreeg ik antwoord: volgens mij wel, maar ik heb het kind de hele dag dus ik kan haar de hele dag niet uitlaten, is alleen maar in de tuin geweest

Ik uhhhh je kan heus wel met kind en hond wandelen?????? Nou nee dat kon volgens hem niet..

Sneu voor Lizzy ;(

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:52

Petit doet het ook goed op vlak van zindelijkheid :D
Hij gaat nu ook mee als ik ga trainen met mijn merrie. Hij zit dan op schoot bij mijn man en kijkt rustig hoe ik het doe ;)

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:56

Heb niet alles bijgelezen...

Hmm hier toch echt wel samen met kind en hond op pad hoor. Zowel kind lopend als in de kinderwagen. Zal wel moeten en kind en hond vinden het beiden erg leuk.

Wat een leuk hondje Saar! Vrolijk beest!

En wat is Mika voor ras Boemklatsch? Mooi kleurtje zeg.

Wat naar Cita, ik hoop dat je fokker nog iets kan doen en of ze elkaar niet weer in de haren vliegen als de loopsheid over is. Hoe oud is ze nu?

Keet is nu 10 maand maar nog geen tekenen van loopsheid. Ik dacht even toen ze weer ging slopen dat het kwam, maar toch niet. Ze vindt de bench opeens een stuk fijner trouwens nadat we het ding 2 maanden weg hebben gehad. Toen ging ze er nooit zelf in en nu wel opeens.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:30

Vandaag is Cita 8 maanden geworden. Haar mama was op 8.5 loops, maar ik zie nog niet direct iets... Dus het is niet zeker of het verband heeft of niet. Denk vnl jaloezie en dominantie.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:29

Aaaah, die stabij's! Fliefd! Super lief.

Oei, als ik niet met kind(eren) en hond kan wandelen, had pup er straks niet gekomen. Jongste is dan 4 jaar, oudste is dan 5,5. Dus er wordt toch enthousiast met beide gewandeld. Over anderhalve week hebben we een RR logeetje. Die is al 8 jaar. Daar wandelen we ook gezamelijk mee. Dochter wil die al uitlaten (1 riem voor haar en 1 riem voor mij ;) )

Dus dat is onzin. Ik kan me voorstellen dat dat je niet lekker zit.

Was dat nest van Cita nu ook zo'n pittig nest, of zit ik verkeerd? Loopsheid is het dus toch niet? Balen zeg. Ik hoop echt dat het goed gaat straks. Herplaatsen wil je ook niet, logischerwijs.

Wij gaan nu voor een reu. Misschien over heeeeel veel jaar dat er ooit een teefje bij komt, maar 2 teven vind ik toch wel een tricky combinatie (de fokker heeft 2 teven, moeder en dochter, en dat gaat prima, maar ik lees ook vaak anders).

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:36

nee, er waren geen problemen in Cita's nest en heb ze (en nog 2 andere pups uit haar nest) gezien dat ze bij 3weken jongere pups zat (tijdens de periode tussen 8weken en de idiote 15 weken) en daar liet ze zich altijd netjes corrigeren door de andere moederteef...
Goh loopsheid zou wel kunnen, sommigen zeggen dat gedrag 2 weken ervoor omslaat. Maar we zullen zien.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:32

Wat een schatje is Saar!

Oef DanielleB, dat is een naar bericht. Kan me niet voorstellen dat het met dit weer nou zo'n opgave is om het hele clubje lekker mee naar buiten te nemen voor een wandeling. Moeilijk moet dit voor je zijn. :(:)

madeliefw: Mika is een duitse pinscher! Kleurtje zijn wij heel erg blij mee, volgens de rasstandaard mogen ze geen bruine/rode neus hebben, maar wij vinden hem fantastisch zo! Normaal met zwarte neus hebben ze best veel zwarte haren in de nek en over de rug/staart, en hij heeft al zo'n leuk kleurtje... :+:
Fijn dat Keet de bench als een positief iets ervaart!

Hopen dat het toch loopsheid geralateerd is van Cita, en/of dat het makkelijk te corrigeren gaat zijn. Moeilijk hoor.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:40

Ik lees wel steeds mee, maar echt tijdgebrek... Geen tijd voor uitgebreide bijleesposts :')
Fulltime werken, alle dingen ernaast, zwanger, honden.. Geen tijd :=

Las loopse honden, vechtende honden.. Zieke Lizzy.. Niet heel erg leuk allemaal... Sterkte!

Wat was het vandaag heerlijk weer he? Hare Majesteit ligt alweer voor pampus. Ik vind haar echt geen puppy meer trouwens. Ze is ook groot :oo :=
Afbeelding

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:55

Ik zag een knappe saar. Een niet meer zo puppy puppy die erg knap is. Een paar zindelijke pups en iig 1 die meer moeite heeft. Heb ik dan nog wat gemist?

Milo was vandaag heel knap. Luisterde goed, heeeel knap geweest met kinderen door rustig te blijven zitten en voor het eerst mee in een restaurant!
Afbeelding
Afbeelding hele dag mee werken is wel vermoeiend!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:25

ogossie, knappe Milo <3

Mijn hemel, wat is ''hare majesteit'' al groot! :oo Een echte dame inderdaad :j

Hier een dagje Ameland gehad gisteren. Jarvis vond het ge-wel-dig!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En we hadden het leuke idee de honden nog even van een bult zand af te laten rennen. Jarv begon;
Afbeelding
Afbeelding

En bij Lara ging het wat mis... :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder lekker gespeeld in en bij de zee <3 Meteen maar afgesproken dat we dit jaarlijks gaan doen :)) Wat een genot was dat zeg <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:27

Ohhhhhhhh mooie foto's van blije honden!

Ik was dr leukste foto nog vergeten... Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:28

Ooooh, smelt smelt die oogjes <3 <3

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:43

Ooh wat een leuke en blije hondjes! <3

Afbeelding Bentley dacht dat hij een konijn was :') . Verder is het een schatje haha <3 .
Afbeelding

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:04

Vraagje, Pip rolt elke keer met haar wangen over de bal. Zou dit een teken zijn van een zeer mondje? Want dan moet ik misschien die toothingball in de vriezer gooien...

Wat zijn bij jullie pups tekenen van een zere mond?

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 08:54

Ja het is niet zo leuk... Inderdaad, het was prachtig weer, neem lekker een bal mee, ga naar een veldje en ga daar lekker spelen met kind en hond. Maar nee dat was niet zo makkelijk, op hoek van straat zou kind al moe zijn en hebben geen buggy.. Dus vind hij er niks aan. Ohja en; hij gaat geen dingen doen die hij niet leuk vind. :7 :7 :7

Bij mijn honden heb ik niks gemerkt van een zere mond, heb ook amper tanden terug gevonden trouwens tijdens het wisselen.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:45

Ik had er vorige week per ongeluk een los gemept :')
We waren aan het spelen en toen sprong ze iets te enthousiast tegen mijn bewegende hand aan. Tand stond recht naar binnen toe. Duwde hem weer terug naar buiten en toen liet ie los _O- dus ik heb een tand haha

Tandjes zijn nu allemaal gewisseld, maar heb het idee dat de kiesjes nu aan de beurt zijn en dat ze daar last van heeft :=

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:55

Milo heeft wel wat last van het wisselen, kiezen momenteel. Hij kauwt veel, soms zelfs op z'n eigen voorpoten. Hij kreeg/krijgt dan ook gewoon veeel dingen om op te kauwen als wortels en botjes. Ik heb ook geen tanden gevonden.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:18

hier ook niet veel gemerkt van tanden wisselen en slechts 2 of 3 tandjes gevonden (maaltandjes) Maar ze had altijd een trektouw, rubber speeltje of bot ter beschikking.

Hier lijkt de rust wat weer te keren. De teven kunnen elkaar terug passeren. Maar heb Cita voor de veiligheid en gemoedsrust aan de leiband als ze op de trap of door een deur moeten (kleine doorgang weinig plaats om elkaar uit de weg te gaan,indien nodig).
Zaterdag bootcamp voor mij en de honden.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:03

Hier ook weinig gemerkt van tanden wisselen slopen doet ze sowieso wel :=

Hier is ook weinig puppy meer over
nu bijna 8 maand
Afbeelding

en eindelijk een foto waarop te zien is dat ze niet volledig zwart is :P
Afbeelding

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:21

Roek is ook een langpootmug! en idd 8maanden is verre van nog "pup" (lichamelijk dan toch)

ik zie nu pas de andere foto's schattige/grappige pups, knappe Zara en leuke actiefoto's van Jarv en kameraadje.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:27

Toen Lewis kwam was die al klaar met wisselen, dus dat is ook handig;p

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:37

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt