Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 08:26

Zoe, neem dan best maar eens contact op met de BBCC.
Werkproef voor attest is heel iets anders als een normale klasse 1, voor een werkproef hoeft je hond lang niet zo veel te kunnen laten zien als bij een trial.

In Genk trainen ze in de weekeinden meen ik, die hebben een groep op FB:
https://www.facebook.com/Limburgse-Shee ... 219851999/

Zoe_97

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:05

Dankje voor de tips!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:07

Hallo allemaal, mag ik aanschuiven?
Ik ben al jaren border liefhebber en heb 14 jaar van onze reu Jay mogen genieten en 13 jaar van ons teefje Chance.
Wij waren er dan ook kapot van dat we eerst op 15 mei van dit jaar afscheid moesten nemen van Jay, en precies een maand later van onze Chance op 15 juni. Ons hart was gebroken....
Toch gekozen om de vreselijke leegte in huis (ondanks onze kruising teckel X Yorkshire Beer) weer op te vullen en inmiddels loopt er hier weer een border collie puppie door ons huis te springen.
Ik was wel even vergeten hoeveel werk een pup is, maar we genieten volop van haar.

Dit waren onze allerliefste Jay en Chance

Afbeelding

Afbeelding

En dit is onze pup Lizzy, inmiddels 15 weken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:14

Prachtige foto's Borderjay, die ondeugende blik van puppie...heerlijk :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:19

Wat een knap pupje <3

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 01:07

Wat een heerlijke pup!

Ik moet nog een week wachten tot ons rode pleegpupje komt...

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 09:39

Het is wel even wennen weer een pup...en wát voor één
Ze is echt mega stront eigenwijs, als je haar roept gaat ze je aan zitten kijken en vertikt ze het om te komen. Blij roepen, nog blijer roepen, zó blij roepen dat de buren denken dat ik gek geworden ben....ze vertikt het!!! Tótdat ik een snoepje in mijn hand heb, dát veranderd de zaak voor haar...dan is ze er meteen
Laten we het er maar op houden dat ik me nog even kan vermaken met opvoeden

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 11:34

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:55

wat een schatje Borderjay, wat fijn dat de lege plek weer opgevuld is!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:57

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:08

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:08

Prachtige borders komen er weer voorbij, leukste ras wat er is <3 <3, die pup, wat een schatje, ja veel werk een pup, wij zijn daarom op zoek naar een volwassen border ;) .

Is er hier soms iemand opzoek naar een volwassen border die heel goed is in behendigheid en fly bal?

Een vriendin van mij zoekt nl, door omstandigheden, een nieuwe plek voor haar border.
Reu, 6 jaar, bleu merle, gecastreerd, kan helaas niet bij katten, anders was hij bij ons komen wonen, paarden gaat goed, luistert perfect, is in huis heel rustig, kan goed alleen zijn.

Meer info via pb.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 13:42

Hier ook een kat :). Een goede flyballer is wel gevraagd hoor (toch de originele flyball met box hè, niet de Nederlandse versie met werparm?)

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:12

Iemand hier tips om de gluurder uit mijn border te halen? :+ (Even tussen haakjes: ik snap heel goed dat het staren typisch is voor de BC).

Wij hebben hier twee katten rondlopen, een labrador en sinds oktober een BC van bijna een jaar. De lab is overal oké mee en slaapt gerust verder als één van de katten voor z'n neus gaat zitten.
De BC heeft in het begin érg gejaagd op de katten. Dan had ze echt bananen in haar oren en ging ze door tot de kat in kwestie ontsnapte of ergens op een onbereikbare plek zat.
Ondertussen heeft ze geleerd dat katten niét dienen om op te jagen *\o/* . Katten mogen dus overal in huis rondlopen zonder dat ze ze achterna jaagt. Als ze buiten in de tuin zitten en hond denkt dat we haar niet zien durft ze nog wel eens een poging wagen, maar goed.

Echter als één van de katten nu bij ons in de zetel zit, op de schouw/vensterbank etc., gaat ze ervoor zitten of liggen, en staren maar *-:) . Als ze erbij kan gaat ze gerust letterlijk met haar neus op een centimeter van de kat hangen. Ze doet er niks aan, maar kan dus wel een uur aan een stuk naar een kat zitten kijken zonder knipperen bij wijze van spreken. De katten weten ondertussen dat ze niks doet dus trekken het zich niet echt aan, alleen durven ze niet écht slapen. Zou ik ook niet kunnen als ik wist dat iemand me bleef aanstaren B-) .

Iemand tips om hiervan af te komen? Als we haar bij ons roepen, speeltje/snuffelmat geven etc. is ze wel afgeleid, maar zodra het leuke eraf is gaat ze terug kat-staren. Ze weigert echt te slapen als er katten in de buurt zijn, die MOET ze blijven begluren. Maakt niet echt uit wat voor bezigheden ze overdag gedaan heeft en of ze moe is of niet.

Alvast bedankt! :D

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:58

Zoe_97 schreef:
Hier ook een kat :). Een goede flyballer is wel gevraagd hoor (toch de originele flyball met box hè, niet de Nederlandse versie met werparm?)

Ik denk met werparm, geen idee, maar beestje is nogal erg slim (zoals een border haha) dus kan nog van alles leren. Hij is super gemotiveerd om wat te doen voor de baas.
Alleen afleren om achter de katten aan te gaan lukte niet, helaas, verder een geweldig beestje!

Noblesse ik zou t niet weten van dat gluren, is volgens mij soort drijfgedrag?
Ja afleiden, maar dat doe je al.
Op de plaats leggen?
Kauwbot geven?

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:38

Dat gluren/staren doet ze idd om de katten te drijven (en de kippen, en de konijnen en alles). Afleiden doe ik inderdaad maar dat werkt maar tijdelijk. Ook vanop haar mat zit ze te gluren :+

De gluurder in kwestie heeft vandaag ook aan camouflage gedacht. :Y)

Afbeelding

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 19:52

Haha, geweldig, ze ziet er gelukkig uit <3 , beestje heeft het maar getroffen dat ze bij jou terecht is gekomen! Ze is leuk!

Ik bedenk nu wel ineens dat mijn oude border ook zo kon staren, en ook naar de katten, bemoeide zich ook overal mee, de katten moesten zich gewoon rustig gedragen anders greep ze is, ze ging dan staren en trok haar lip op, de katten begrepen dit perfect. Ze voedde de katten dus op haha.
Ze was hier wel goed uit te halen,maar was ook een stuk ouder dan die van jou, ze is 15.5 geworden en het staren werd steeds minder hoor,deed dit het laatste half jaar ook niet meer.
Dus geduld, zal ook wel minder worden :+ .

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:47

Hierdoor kunnen de katten dus niet meer rustig beneden op de bank slapen.
Ik geef ze geen ongelijk, zou ook niet kunnen slapen als ik wist dat iemand me zo begluurde :')

Afbeelding

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:05

geweldige hond heb je Noblesse :9 :9

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 16:51

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:19

haha lachen!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-18 19:31

Leuke foto's komen weer voorbij :)

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 11:17

Leuke surprise, wil ik ook wel <3

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 07:45

Ik heb leuk nieuws! Eindelijk mag ik het melden.
Ik zit momenteel in Hongarije.
Een van deze 2 dames zal in 2019 mijn huisje vervoegen. Er wacht haar een grote toekomst in het showen en de hondensport. Ze zijn nu 2 en halve week oud. Er wordt voor 5 weken sowieso niet gekozen. Ik heb eerste keus en het hondje met meeste showpotentie zal naar België komen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 09:00

wat schattig, gefeliciteerd!