gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:49

Ik hoop het.
Vanochtend kwam Spency ook niet naar het eten(het stond wel op een andere plek) ik heb haar daar maar even neergezet. Ze at wel iets.
Wel merk ik dat het tussen Binky en Spency wat minder gaat dan gisteren in de ren.
Ze zat vanochtend alleen ergens in een hoekje, de andere 3 zaten samen op de bovenste plank.
Plukken haar zijn er bijna niet.

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 13:02

Dat is nou eenmaal het risico van koppelen, dat alles een beetje uit elkaar valt. Is ze verder wel oké?

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:02

Verder is ze wel oke. Ik kijk het nog 1 week aan. Anders gaan ze weer 2 aan 2

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:00

Even een update, het gaat al weer wat beter. Ran en Spency liggen weer samen boven in het hok. Ook zit Spency minder stil in een doos.
Tussen de 2 Hollanders en Ran gaat het uitstekend.
Ook likte Binky Spency toen ik Spency voor haar neus had neergelegd :Y)
Kon Spency niks uithalen. Straks weer voeren en hopen dat Spency op het voer afkomt.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:57

fijne kerstdagen :)
flappie huppelt hier al lekker door het hele huis.. volgende week castreren.Afbeelding

Afbeelding

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:50

Fijne feestdagen!

Wat een leuke foto's :)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:24

Afbeelding
:D

Het gaat steeds beter!

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 23:26

Wat leuk dat er een forum over konijnen is, ik kom mij ook even melden
Wij hebben op dit moment 10 konijnen waarvan 3 baby konijntjes die als ze 8 weken zijn naar een nieuw huisje gaan

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 11:30

Afbeelding
Merry Christmas everyone :D

Leuke foto's Robbie!
Spooky, wat fijn dat het steeds beter gaat!!

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 11:44

_Tarzan schreef:
[ [url=m/HKOAr5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Merry Christmas everyone :D

Leuke foto's Robbie!
Spooky, wat fijn dat het steeds beter gaat!!

Wat een liefe foto! Mooi konijntje

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 11:48

Leuke foto! Volgende week zondag komen mijn twee konijnen. Erg veel zin in! Het hok is klaar, voerbakken en drinkflessen, speelgoed. 4 Hooiruifjes, waarvan 3 verschillende soorten. Leuk leuk leuk!

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 11:55

Ik ben nieuw in dit topic, maar misschien kunnen jullie mij helpen, wij hebben inmiddels 10 konijnen waarvan 2x 2 konijnen samen kunnen, dus die zitten bij elkaar in een nacht hok. Als het mooi weer is komen ze allemaal buiten in een Buitenren waarbij ze wel met elkaar kunnen snuffelen sommige konijnen mogen elkaar evht niet en vechten tussen de tralies door dus heb een vaste opstelling, maar de konijnen die alleen zitten hebben die dan op deze manier een groeps gevoel? Of vinden ze het fijner om evht een maatje erbij in het hok want dan moet ik daar wat op verzinnen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:00

Een konijn zien en snuffelen door de tralies is niet hetzelfde als echt een maatje in hun hok waar ze tegen elkaar op kunnen liggen en elkaar wassen .. Ik zou kijken dat je ze toch 2 aan 2 kunt houden, os misschien even puzzelen wie het best bij wie past maar de konijnen maak je er echt gelukkig mee!

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:07

Afbeelding
Deze kleine konijntjes zijn naar een nieuw baasje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit zijn de andere 3 kleine konijntjes die rond 20 januari naar hun nieuwe eigenaar gaan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit zijn al onze konijnen die samen op foto staan zitten samen in een hok en de andere alleen

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:09

_Tarzan schreef:
Een konijn zien en snuffelen door de tralies is niet hetzelfde als echt een maatje in hun hok waar ze tegen elkaar op kunnen liggen en elkaar wassen .. Ik zou kijken dat je ze toch 2 aan 2 kunt houden, os misschien even puzzelen wie het best bij wie past maar de konijnen maak je er echt gelukkig mee!

Ik heb er ookal over nagedacht om een paar konijnen te laten castreren zodat ze bij elkaar kunnen
Laatst bijgewerkt door iris_relente op 26-12-15 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:39

Sowieso de rammen laten castreren ja! Uberhaupt voor je ze samen zet...
2 weken na castratie kun je ze koppelen. Of alles laten koppelen bij een opvang. Als ze 24/7 een flink verblijf hebben moet dat goed komen :)

Fijn, Spooky!

Leuke foto Tarzan!

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:46

Eoweyn_x schreef:
Sowieso de rammen laten castreren ja! Uberhaupt voor je ze samen zet...
2 weken na castratie kun je ze koppelen. Of alles laten koppelen bij een opvang. Als ze 24/7 een flink verblijf hebben moet dat goed komen :)

Fijn, Spooky!

Leuke foto Tarzan!

Ik moet ze proberen te koppelen met de konijnen die we hebben omdat we geen nieuwe konijnen meer mogen dus moet even kijken wie bij elkaar passen

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:57

Ja, dat snap ik, maar tenzij je nest na nest na nest wilt, zou ik eerst de rammen laten castreren. En als je zelf niet zoveel van koppelen weet, kan de opvang je helpen.

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 12:59

Eoweyn_x schreef:
Ja, dat snap ik, maar tenzij je nest na nest na nest wilt, zou ik eerst de rammen laten castreren. En als je zelf niet zoveel van koppelen weet, kan de opvang je helpen.

Die 2 nestjes waren geplant, wij hebben al 3 jaar mannetjes en vrouwtjes doorelkaar dus daar letten we wel op dat we geen onverwachte nestjes hebben, zal even kijken waar een opvang in de buurt zit

iris_relente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:00

Niet doorelkaar in een hok natuurlijk maar wel dat beide naast-elkaar in een ren zitten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:22

Afbeelding
Nijntjes mogen weer eens lekker los, met nieuw speelgoed :D
(En een blije, rondscheurende Billy)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:41

Ook leuk: in rieten mand stukjes peen verstoppen :D
Afbeelding

Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:41

iris_relente schreef:
Eoweyn_x schreef:

Die 2 nestjes waren geplant, wij hebben al 3 jaar mannetjes en vrouwtjes doorelkaar dus daar letten we wel op dat we geen onverwachte nestjes hebben, zal even kijken waar een opvang in de buurt zit

Dat snap ik wel, maar als je ze permanent wil koppelen en permanent samen wil laten is het wel nodig om ze te laten castreren, vóór je gaat koppelen..

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:17

Is het serieus 'erg' als een konijn alleen is? Er word zo veel over gezegd en gezeurd, dat ik het niet meer weet. Aan mijn konijn zie ik gewoon dat ze blij is, en als ze dat niet is mag ze er die dag extra lang uit. uit d'r hok door het hele huis.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:38

xniieeenke schreef:
Is het serieus 'erg' als een konijn alleen is? Er word zo veel over gezegd en gezeurd, dat ik het niet meer weet. Aan mijn konijn zie ik gewoon dat ze blij is, en als ze dat niet is mag ze er die dag extra lang uit. uit d'r hok door het hele huis.

Ja. Konijnen zijn groepsdieren en het is psychisch heel slecht voor ze als ze alleen zitten. Ik heb heel veel dieren op zien leven die er 'wel gelukkig uitzagen', maar dat pas echt werden met een soortgenootje.
Jij bent geen konijn, je (als in het algemeen) kan haar niet wassen en het veilige gevoel van een soortgenoot geven of een dier het sociale contact geven wat ze nodig hebben.
Mensen worden helemaal gestoord na maanden eenzame opsluiting. Voor andere groepsdieren is dit ook erg.

Als een paard alleen staat, staat heel bokt op z'n achterste benen. Bij andere dieren is bokt opeens heel mild :?