Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:31

Solleke_Noah schreef:
Triops *\o/* Dat zijn echt zo'n leuke beestjes he :)

Fiffil: mooi hok!

Ze lijken mij ook heel leuk dus ik ga ze waarschijnlijk binnenkort kopen :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:42

Haii. Leuk topic, ik volg! Leuk om de 'ongewone' huisdieren te zien. Is een varken ook een 'ongewoon' huisdier?? Loopt achter het huis bij ons.

Fenrir

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:03

Ik vind triops zo cool :D
Varken is imo niet echt een huisdier, maar ze zijn wel ontzettend leuk! Wat voor varken is het?

Topic gemaakt met wat foto's: [BB-ITP] Mijn egeltje eens ITP

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:31

Interessante diertjes, triops, maar ik heb er hier geen eitjes van te koop gevonden (regelgeving wat betreft huisdiersoorten zijn behoorlijk draconisch op dit eiland, maar triops zou eigenlijk geen probleem zijn).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:33

Is het niet mogelijk om wat eitjes op te sturen Kuggur?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 01:01

Hey hey, ik ben hier al lang niet meer geweest! :o

Maar de zoektocht naar de oerfecte baardagaam is nog bezig en heb in de buurt een verkoper gevonden die mooie hypo witte eitjes heeft, en achter een maand komen ze uit, een maand daarna zouden ze eventueel al weg mogen maar ik ga daar dus misschien eentje kopen, maar liefst als ze wat ouder zal zijn. Toch ook op zoek naar een rood vrouwtje want terra is groot genoeg en dan toch maar twee want ik kan niet kiezen :+
Wel vrouwtjes uiteraard. Is er iets waar ik nog op moet letten buiten dat alle teentjes enzo er nog aan zitten en ze dik en gezond uitzien? Ik heb veel gelezen over ze en vrijwel alles in huis buiten uv lamp maar ik wil niets vergeten! Hypo schijnt wat moelijker te zijn in onderhoud ook las ik al ergens?

Hoe staat het er met jullie reptieletjes mee?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 08:36

Kuggur: eitjes kan je via Amerika misschien wel laten opsturen? Daar verkopen ze ze als 'huisdiertjes uit de prehistorie' :P

Had nog wat foto's gevonden van 'mijn' Triops (wij gebruikten ze voor onderzoek). Ze zijn heel gemakkelijk te houden op vissenvoer (of als je meer natuurlijk wilt gaan, watervlooien) Tis ook nog wel tof om ze zo te zien jagen op de watervlooien.

Afbeelding

Afbeelding

Triops aan het jagen op watervlooien

Afbeelding

En gevangen :9 in trance opknabbelen :')

Afbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 09:00

Fiffill schreef:
Varken is imo niet echt een huisdier, maar ze zijn wel ontzettend leuk! Wat voor varken is het?

Hangbuikzwijntje :D

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:47

Fiffill schreef:

wat leuk ik heb hier de eitjes gevonden die ik misschien ga kopen:
http://www.waterwezens.nl/triopskweken

dat egeltje is echt <3 <3 <3 <3
Trouwens misschien een rare vraag maar wAt doen jullie met je triops als ze dood zijn

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:17

Ohhh die zijn "schattig" die triops!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:57

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:09

Ik wil ook triops, maar ik moet eerst weten of ze ook als voedseldier gebruikt kunnen worden... Als dat niet kan, dan wik ik kreeften ofzo, die kan ik dan als huisdier en voer houden :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 09:28

Voer voor wat Daphne?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 11:33

Vanavond mijn lieve meisje Elena weer ophalen. Ze heeft vrijdagnacht gewoon haar hele bak brokken op gegeten. Dus we gaan nog steeds de goede kant op.
Ze eet heel veel insekten, vooral de wasmotlarfjes en schijnbaar had ze binnen 5 minuten 10 sprinkhanen op, dus madame wil wel erg graag.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:44

Echt zo fijn dat ze weer eet!

Hok is inmiddels af, had beloofd wat foto's te plaatsen dus bij deze:

Afbeelding

En met z'n wiel, kleur is raspberry sparkles {:} Ze hebben een wiel van ong 30 cm nodig zodat ze niet met een kromme rug lopen en deze is echt heel fijn, maakt namelijk geen geluid dus het enige wat je hoort is het getrippel van egelvoetjes :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:48

Gaaf hoor! Leuk aangekleed ook. :j Van welk merk is het wiel?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:55

Niet echt een merk, komt uit Amerika iemand maakt ze daar zelf (wel op grote schaal want hij verkoopt er ontzettend veel). Je hebt allerlei kleuren (nu zelfs nog meer dan toen ik 'm kocht, er waren toen ook veel kleuren uitverkocht vandaar dat ik een roze heb, niet zo mannelijk maar ach :') ).
Je kunt ze dus ook gemakkelijk zelf maken (het is eigenlijk gewoon een omgebouwde emmer) maar toen ik hem bestelde had ik niet zoveel tijd daarvoor dus heb ik voor de makkelijke weg gekozen :P
Wil nooit meer anders, het is echt gewoon muisstil en ook nog eens heel makkelijk schoon te maken.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 01:17

Solleke_Noah schreef:
Voer voor wat Daphne?

Kogelvissen :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:56

Gaaf hok geworden zeg!! Echt hedgie paradijs.
Elena is weer thuis, ze zat nog maar net terug in haar terrarium en had haar eten gegeven, gingen gelijk 3 wasmotten in, toen hebben we gekeken of ze ook dubia´s wilde eten (kakkerlakken, we hebben zelf een kweek, scheelt een hoop geld) en daar ging ze gewoon vol op jagen en heerlijk zitten smakken. Ook heel erg veel brokken op, dus madame is weer helemaal de oude. Nu nog wat dikker worden en dan zijn we er weer. Ben zo blij.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:48

Ik weet niet of het bij ongewone huisdieren hoort, maar ik heb vanaf morgen twee halfwilde konijnen (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:04

Fiffill schreef:
Niet echt een merk, komt uit Amerika iemand maakt ze daar zelf (wel op grote schaal want hij verkoopt er ontzettend veel). Je hebt allerlei kleuren (nu zelfs nog meer dan toen ik 'm kocht, er waren toen ook veel kleuren uitverkocht vandaar dat ik een roze heb, niet zo mannelijk maar ach :') ).
Je kunt ze dus ook gemakkelijk zelf maken (het is eigenlijk gewoon een omgebouwde emmer) maar toen ik hem bestelde had ik niet zoveel tijd daarvoor dus heb ik voor de makkelijke weg gekozen :P
Wil nooit meer anders, het is echt gewoon muisstil en ook nog eens heel makkelijk schoon te maken.

Heb je misschien een linkje/gegevens voor me? :) Ik zoek nog steeds naar het ideale stille wiel. Ik heb nu Silent Spinners voor de ratten, maar die zijn allesbehalve silent. :+

Eoweyn_x schreef:
Ik weet niet of het bij ongewone huisdieren hoort, maar ik heb vanaf morgen twee halfwilde konijnen (:

Apart, hoe kom je daar aan? :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:19

Natuurlijk, hier. De verzendkosten zijn helaas wel pittig := Ik kocht hem toen met korting, dat scheelde. Hij was er ook veel sneller dan verwacht. Larry (die ze maakt) is heel aardig en behulpzaam en ik geloof dat hij soms ook wel korting geeft als je meer besteld :j Je kunt hem het best even mailen trouwens want die verzendkosten op de site kloppen niet altijd, soms geeft hij de duurste optie aan terwijl het ook goedkoper kan.
Maar je kunt ze dus ook gewoon zelf maken dat is natuurlijk goedkoper.

Echt super dat Elena zo'n klein vreetzakje is :D Ik wil ook graag dubia's voeren maar ik kan ze nergens vinden, waar heb jij ze vandaan?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:39

Om een lang verhaal kort te maken, heeft een vriendin van me ze opgevangen. Een vriendin van haar was ze zat en nu heeft zij ze dus. Maar ze zijn niet tam, geen knuffelkonijnen en echte ontsnappingkoningen.

Voor mij hoeven konijnen niet perse tam te zijn, als ik nagels kan knippen en ze naar de dierenarts kan brengen evt ben ik tevreden. Ze mogen lekker konijn zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:00

Maar met halfwild bedoel je dus dat een van de ouders een wild konijn is?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:02

Ja, klopt.