Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:36

EllaBellaah schreef:
@plutolover: Heb je hem ook de pupjes van stalmilagro laten zien? Dan moet hij toch wel willen?! Wat is verder nog de reden buiten dat hij het niet wil tot de verhuizing?

Verder geen rede. JA dat we nu een pup hebben en daarmee ook druk zijn. Maarja ik heb tijd zat ook voor de gerbils..Werk maar partime.

Dus ik vind dat geen rede :P

plutolover

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:45

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:52

Leuk dier haha

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 04:05

Wat een leukerd <3

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 09:16

Wat schattig zeg!

Wat doen jullie allemaal om de gerbils te vermaken? Ik heb soms het idee dat ze zich een beetje vervelen. Wat ik nu doe is alle kleine doosjes van bijvoorbeeld cup a soup of koekjes vullen met iets lekkers, hooi en wc papier zodat ze daar even mee bezig zijn. Trosgierst hang ik aan het deksel zodat ze het niet meteen weg kunnen eten. Hooi wikkel ik vaak in wc papier zodat ze het daar uit moeten halen. Zo krijgen ze een paar keer per week iets, maar ik zou het leuk vinden om ze nog wat vaker uit te dagen.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:42

Dat zijn wel leuke ideeënr allemaal :)
Ik heb alleen niet echt het idee dat die van mij zich vervelen, om de dag gooi ik er een pluk hooi in en haal de bodembedekking door de war (als ze er geen tunnel in gemaakt hebben) en als ik een leeg kartonnen doosje heb, van de sultana of net wat gooi ik die er in z'n geheel in, zijn ze ook weer een paar dagen zoet mee :)
Ow en idd trostgierst wil ik ook nog wel eens op moeilijke plekken neerhangen haha

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:43

Hier wil één van de dames nogal graag aan het gaas van het deksel gaan hangen en als ik iets een verschrikkelijk geluid vind is dat het wel :')Luna is echt heel fanatiek daar in, de andere twee niet. Waarom zij het wel doet, geen idee, maar ze doet er werkelijk álles aan om bij het gaas te kunnen komen. Daarom wil ik ze zoveel mogelijk afleiding geven, zonder dat het allemaal 'standaard' wordt. Wc rolletjes krijgen ze trouwens altijd, die verdwijnen nooit in de prullenbak maar standaard in de gerbilbak. Iemand nog een idee waar ik ze af en toe mee kan verrassen en waar ze ook gewoon even zoet mee zijn? Wc rol is namelijk na 15 minuten volledig verdwenen :+

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:51

Op het gerbilforum zag ik dat iemand een papje van zaadjes en pitjes had gemaakt en dat in minibloempotjes had gedaan. Omdat het hard werd zat er nog wat knaagwerk aan. Het zag er heel leuk uit (waarschijnlijk een oud topic overigens)

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:46

Wat je ook kunt doen, heel simpel, is gewoon wat van die trostgierst verkruimelen en door de bak heen strooien, zijn ze wel even zoet mee haha

Of wat ik ook soms doe is een lege keukenrol aan het deksel laten bungelen, ik heb van die darikolf, daar takjes vanaf halen en ze een voor een in de keukenrol steken, kunnen ze moeilijk bij dus een uitdaging :)

Edit: bij de vogelafdeling heb je ook van die zakken met kokosvezel, prop dit in een kokosnoot, vinden ze ook heel leuk ;) kan natuurlijk ook met hooi

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:48

Een van mijn heren is ook zo steeds maar bij het gaas willen komen terwijl ze genoeg te doen hebben. Kocht van de week een nieuw dekbedovertrek daar zat zo'n dik stuk karton in zijn ze al 3 dagen zoet mee :') verder krijgen ze vaak wc rolletjes of doosjes, en af en toe een tak van fruitboom. Heb daar een klein voorraadje van in de schuur, dat bewaren mijn ouders voor mij als ze de bomen gesnoeid hebben.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:03

Afbeelding

Ik heb ze net de doos van mijn bastogne koeken gegeven, dat leidt verder mij ook totaal moet af van hebt studeren hoor :+

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:54

Ik had een reactie geplaatst maar ineens issie weg....

@Elise_K: Leuk is dat altijd he :+ Dan maken ze altijd zoveel herrie als er weer iets leuks in de bak is :')

Heb ergens een kartonnen koker vandaan gehaald, misschien kan ik die wel aan het deksel maken. @Albion: Hoe heb jij dat gedaan?

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:16

EllaBellaah schreef:

@Elise_K: Leuk is dat altijd he :+ Dan maken ze altijd zoveel herrie als er weer iets leuks in de bak is :')

Heb ergens een kartonnen koker vandaan gehaald, misschien kan ik die wel aan het deksel maken. @Albion: Hoe heb jij dat gedaan?

En nu komt het best bewaarde geheim :P
Ik heb zo'n deksel met van die mini gaatjes, past dus bijna niks doorheen maar! Ik heb allemaal paperclips uitgevouwen (wel op de juiste manier anders breken ze af) en daar een soort ketting van gemaakt waar ik dus alle dingen aan hang :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:23

Handig verzonnen. Ik heb nog wel een los ophang kettinkje liggen waar sommige speeltjes ook aan zitten. Misschien kan ik daar wat mee dat is gerbilproef := .

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:24

Albion schreef:
EllaBellaah schreef:

En nu komt het best bewaarde geheim :P
Ik heb zo'n deksel met van die mini gaatjes, past dus bijna niks doorheen maar! Ik heb allemaal paperclips uitgevouwen (wel op de juiste manier anders breken ze af) en daar een soort ketting van gemaakt waar ik dus alle dingen aan hang :)

Edit: even een foto gemaakt, zo ziet dat er dan uit:

Afbeelding
Afbeelding

...Het is alleen nu alweer op :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:07

Ik heb nu 2 gefrustreerde gerbils :')

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:16

Wat een leuke ideetjes allemaal zeg! Ga ik even onthouden
En aan degene die het vroeg, ze gebruiken het doolhof ja!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:24

Haha leuk filmpje :D

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:45

Leuk filmpje! Dat gefrustreerde ken ik :') doen ze hier ook, en trekken en sjorren, zo grappig om te zien

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:46

Leuke ideëen! Ik ga ook eens trosgerst kopen.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:49

Vandaag de bak verschoond. Voor de eerste keer sinds het kleintje hier is. Die was dus helemaal bang, het half uurtje dat hij in de kleine bak zat. Het deed hem vast denken aan de koppeling, toen hebben ze daar een tijdje in gezeten. Gelukkig was Billie heel lief tegen hem!
Ik had met kerst koekjes gekregen in een verpakking (karton) in de vorm van een klein huisje. Ik dacht dus dat die wel leuk voor de gerbils was als nest. Helaas begrepen ze niet dat ze er in moeten slapen en is het doosje inmiddels zo goed al verknaagt. :+
Hier nog wat foto's
:)

Afbeelding

Afbeelding het huisje toen het nog heel was. Haha

Afbeelding

Afbeelding

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:50

Wat schattig dat huisje :D

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:51

@Yellowtje: Leuk huisje zeg! Maarja weten die gerbils veel, het is gewoon knaagmateriaal voor ze :=
@Roosje: Die zijn boos :') Ze vinden het idee van de trosgierst ophangen NIET leuk :+ vind het zelf altijd wel een leuk idee zodat ze er wat langer mee bezig zijn voordat het weg is.
@Albion: Haha hoe verzin je het :') Ik heb alleen geen paperclips :+ misschien een klein stukje ijzerdraad ergens, maar dat zal vast te kort zijn...

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:57

Ik vond het idee ook wel leuk hij hangt nog steeds maar voor hoe lang nog :=

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:51

Hoi!

Ik lees nog de hele tijd mee in dit topic en werd even lekker creatief door al jullie foto's! Ik heb mn kokosnoten opgehangen en heb nu ook 2 gefrustreerde gerbils :') Ze lagen namelijk te slapen in 1 van die dingen, hij was zelfs nog warm. Nu hebben ze ook takken om te knagen maar ze zijn maar weer gaan slapen, ergens onder het supasoft hahaha.

[BB-ITP] Gerbils Woezel en Pip laten zich zien!
Hier mn topic dat ik net gemaakt heb met wat nieuwe foto's. Ze zijn gewoon nog steeds zo leuk <3

Waar halen jullie meelwormen vandaan? Hebben ze dat bij de welkoop? En krijg je er dan niet meteen heel veel? -O- Ik wil het ze eens geven :j