Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:29

@Simoonzel: Ik heb een rattenopvang gehad en had gemiddeld 25 ratten in huis toendestijds. Máár ik had toen ook een kat :D haha dus het is zeker wel een optie hoor (niet dat ik ze je aan wil praten haha). Heb nu 3 katten in huis maar zodra ik bevallen ben komen er hier ook gewoon weer 2 a 3 ratjes. Ratten moeten even een beetje wennen aan de geur, katten ff weten dat ze er niet bij mogen en dan gaat het gewoon goed hoor. Zorgen dat de katten er niet bij kunnen komen als je ze hebt loslopen natuurlijk.. Maar het wil dus zeker wel :j

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:15

Banjer schreef:
Ik zit op ratten.nl :D

Dat wist ik al :D Haha. Was jou al tegengekomen.

r_lolita schreef:
Vanillia schreef:
Leuk dat je een nieuwe kooi krijgt, jammer dat ie te klein is..

Hij is niet te klein, niet voor 2 ratjes iniedergeval, vind alleen die tralieafstand een beetje eng, bang dat ze ontsnappen zeker als de ratjes nog klein zijn.

De minimale afmetingen voor twee ratjes zijn 80x50x80, dus hij is daadwerkelijk wel te klein.

Simoonzel schreef:
Ik had vroeger altijd ratjes! Leukste knaagdieren die ik me voor kan stellen. En heel intelligent, én houden van kroelen <3
Nu heb ik katten dus het is eigenlijk geen optie meer, maar ik mis het wel.
We hadden ook altijd van die hangmatjes in de kooi hangen maar dan knaagden ze altijd de voering kapot en gingen ze tussen de buitenlaag en het bontje in liggen. :roll:

Wij hebben hier thuis ook vijf katten waarvan drie jagers, dus dat gaat wel hoor :D Alleen als je ze los hebt, moeten de katten weg en zonder toezicht ook niet in de buurt van de kooi. Hier knagen ze ook de voering open op een gegeven moment haha. Ze liggen er liever in dan op :')

--

Ik heb vandaag mijn eerste hangmatje genaaid! *\o/* Ben helemaal trots op mezelf haha.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:38

Wat goed Jorinda :D

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:41

Tsja, das dan heel jammer, ze komen er elke dag sowieso uit. Kooi is al betaald en ga hem toch écht niet terugsturen.
En er zijn ratten die het toch met een veel kleinere kooi moeten doen, zos lecht zullen ze het echt niet hebben ;)
Laatst bijgewerkt door r_lolita op 26-05-13 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:42

Ik kom ook wel op ratten.nl, maar ben meer op pirats te vinden :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 15:07

r_lolita schreef:
En er zijn ratten die het toch met een veel kleinere kooi moeten doen

Dus dat is een excuus om je ratten in een te kleine kooi te houden? Omdat andere mensen het ook doen, zelfs in nog kleinere kooitjes?
Je moet het zelf weten, maar ik vind dit echt helemaal nergens op slaan... :o

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 15:17

Zeg ik dat dat een excuus is? dat is dus écht geen excuus even voor de duidelijkheid. En dat je het nergens op vind slaan ontzettend vervelend, maar om dan zo te doen? Normaal reageren is misschien ook een optie? of niet soms? Ik vind de kooi groot zat voor 2 ratjes. Tegenwoordig al die minimale afmetingen, dat vind ik nergens op slaan. Als de ratjes gelukkig zijn, het goed naar hun zin hebben en gezond zijn is het goed toch? En ja, misschien heb JIJ een grotere kooi. En veel mede-bokkers ook. Moet ik dan ook maar eengrotere kooi nemen om dat iedereen dat heeft? Dat dacht ik niet. Ik laat het hierbij en ga er dan verder niet op in.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 15:20

Nee, je hoeft geen grotere kooi te nemen met reden dat iedereen dat heeft. Sowieso moet je niks. :n Een reden om een grotere kooi te nemen, zou zijn omdat de huidige te klein is. Het kwam op mij over om een excuus om geen grotere kooi te halen in de toekomst, dat heb ik dan verkeerd opgevat.

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 15:22

Jorinda schreef:
Nee, je hoeft geen grotere kooi te nemen met reden dat iedereen dat heeft. Sowieso moet je niks. :n Een reden om een grotere kooi te nemen, zou zijn omdat de huidige te klein is. Het kwam op mij over om een excuus om geen grotere kooi te halen in de toekomst, dat heb ik dan verkeerd opgevat.

Ja, dat kan gebeuren natuurlijk.. Als je iets schrijft komt dat gewoon anders over. Bij mij kwam jou reactie ook behoorlijk banketstaaf over :o

En als ik de mogelijkheid heb om in de toekomst een grotere kooi te nemen doe ik dat zeker!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:03

Mijn pc is weer gemaakt (zat een virus op) dus nu kan ik weer meekletsen :)
Hoe groot is jullie kooi eigenlijk?

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:25

hallo wegens omstandigheden moet ik met pijn in mijn hart mijn 3 ratjes van 5 maanden oud weg doen..

alles zit er bij!
kooi
speeltjes
voer
echt alles.

het zijn 2 huskey.s en een jappanner alle zijn vrouwtjes
bij intresse heb ik foto's

kan iemand mijn schatten een warm huisje bieden

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:29

japielover schreef:
hallo wegens omstandigheden moet ik met pijn in mijn hart mijn 3 ratjes van 5 maanden oud weg doen..

alles zit er bij!
kooi
speeltjes
voer
echt alles.

het zijn 2 huskey.s en een jappanner alle zijn vrouwtjes
bij intresse heb ik foto's

kan iemand mijn schatten een warm huisje bieden

Wat erg voor je dat ze weg moeten ;(
Waarom, als ik vragen mag? :o

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:41

MirandaNH schreef:
@Simoonzel: Ik heb een rattenopvang gehad en had gemiddeld 25 ratten in huis toendestijds. Máár ik had toen ook een kat :D haha dus het is zeker wel een optie hoor (niet dat ik ze je aan wil praten haha). Heb nu 3 katten in huis maar zodra ik bevallen ben komen er hier ook gewoon weer 2 a 3 ratjes. Ratten moeten even een beetje wennen aan de geur, katten ff weten dat ze er niet bij mogen en dan gaat het gewoon goed hoor. Zorgen dat de katten er niet bij kunnen komen als je ze hebt loslopen natuurlijk.. Maar het wil dus zeker wel :j

Het probleem is dat ik ze dan op mijn kamer zou moeten houden en mijn katten buiten zou moeten houden want we zijn gewoon niet genoeg thuis om toezicht te houden op ze. En dan krijgen die ratjes ook gewoon niet genoeg aandacht omdat ik weinig tijd spendeer op mijn kamer en meestal 's middags en in het weekend naar mijn vriend toe ga.. dus dat gun ik ze gewoon niet.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:18

Nee oke, dan kan ik het begrijpen hoor! :j Maar dacht; zeg toch ff dat het met katten in huis wél zou willen :D

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:27

Snap ik, en ik waardeer het :D

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:59

Dat wil ik liever prive houden..

Ik weet dat er mensen zijn die hier mee lezen waar van ik het niet nodig vind dat ze bepaalde dingen weten

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:03

japielover schreef:
Dat wil ik liever prive houden..

Ik weet dat er mensen zijn die hier mee lezen waar van ik het niet nodig vind dat ze bepaalde dingen weten

oh.. sorry...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:07

Ik heb eigenlijk ook een probleem. Heb nog niks besloten dus misschien dat jullie met mij mee kunnen denken.
Eens in de 3 weken ben ik een week ergens anders, in die tijd geeft mij zus mijn ratten aandacht en eten en drinken.
Over een paar maanden gaat mijn zus naar het buitenland. Mijn ratten zouden in die week dus geen aandacht krijgen (tenzij ik hier iets op vind, maar onthou, ik heb nog niks besloten!)
Kunnen ratten nu een week zonder aandacht? Of is dit echt niet te doen voor ze en worden ze hier zwaar ongelukkig van.
Als het namelijk écht niet kan ga ik eens zoeken naar mogelijkheden, maar mijn ratten wil ik niet weg doen...

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:09

Kaus schreef:
Ik heb eigenlijk ook een probleem. Heb nog niks besloten dus misschien dat jullie met mij mee kunnen denken.
Eens in de 3 weken ben ik een week ergens anders, in die tijd geeft mij zus mijn ratten aandacht en eten en drinken.
Over een paar maanden gaat mijn zus naar het buitenland. Mijn ratten zouden in die week dus geen aandacht krijgen (tenzij ik hier iets op vind, maar onthou, ik heb nog niks besloten!)
Kunnen ratten nu een week zonder aandacht? Of is dit echt niet te doen voor ze en worden ze hier zwaar ongelukkig van.
Als het namelijk écht niet kan ga ik eens zoeken naar mogelijkheden, maar mijn ratten wil ik niet weg doen...

Kun je ze niet naar een soort dierenpension/opvang brengen? Want die zijn er dacht ik ook voor (kleine) huisdieren :j
Een week zonder aandacht, bedoel je dat ze wel gewoon voer enzo krijgen maar verder niets? Ik denk niet dat ze daar nou bepaald happy van worden :n

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:11

Ze krijgen wel gewoon dagelijks voer hoor! Alleen mijn moeder durft ze echt niet op te pakken :+
Dierenpension elke keer lijkt me niet handig... Kost ook weer geld en ik denk niet dat ze daar veel meer aandacht krijgen?
Het is voor 5 dagen trouwens, geen 7.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:12

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze max 2-3 dagen zonder aandacht kunnen..

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:14

Kaus schreef:
Ze krijgen wel gewoon dagelijks voer hoor! Alleen mijn moeder durft ze echt niet op te pakken :+
Dierenpension elke keer lijkt me niet handig... Kost ook weer geld en ik denk niet dat ze daar veel meer aandacht krijgen?
Het is voor 5 dagen trouwens, geen 7.

ik dacht al, anders overleven ze die 5 dagen helemaal niet :+
Maar kan je moeder niet af en toe met een ovenhandschoen de ratjes aaien ofzo :=
Want ik denk, als je ratjes erg gewend zijn aan aaien en aandacht, dat ze zonder dat echt wegkwijnen :n

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:17

Oké bedankt voor de antwoorden, dan ga ik dat dus niet doen.
Het probleem is ook dat mijn ratten érg op mij gesteld zijn. Als mijn zus ze bijvoorbeeld op haar bed heeft en ik sta er een meter vanaf zijn ze niet bang om gewoon op mij te springen :+
Ze zijn dus ook gewend om in mijn nek te zitten als ik thuis ben. Normaal op pakken lukt dus niet echt, dan schieten ze meteen naar je nek :+ En dan heeft mijn moeder ook gelijk een trauma :')

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:18

Kaus schreef:
Oké bedankt voor de antwoorden, dan ga ik dat dus niet doen.
Het probleem is ook dat mijn ratten érg op mij gesteld zijn. Als mijn zus ze bijvoorbeeld op haar bed heeft en ik sta er een meter vanaf zijn ze niet bang om gewoon op mij te springen :+
Ze zijn dus ook gewend om in mijn nek te zitten als ik thuis ben. Normaal op pakken lukt dus niet echt, dan schieten ze meteen naar je nek :+ En dan heeft mijn moeder ook gelijk een trauma :')

Arme moeder :')
maar hoelang heb je nog? Anders kun je ze miss elke dag even laten wennen aan je moeder? (en je moeder laten wennen aan de ratjes :+)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:23

Nog zo'n 2 maanden. Hmmm ik zou ze op zich wel kunnen leren dat ze bij haar niet in de nek mogen maar dat ze gewoon in dat buidel ding van een vest blijven.
Het verschil tussen wel op mijn bed mogen en niet op de bank snappen ze ook heel goed.
Dat ga ik eens proberen, bedankt voor het goede idee! :D