Achterom schreef:dierenfan schreef:Deze dierenarts is echter nooit s nachts bereikbaar. Maar 1 dierenarts binnen straal van 30 km heeft nacht hulp maar dus enkel aan vaste klanten.
Gelukkig zelden nodig en indien nodig trek ik gewoon mijn portemonnee en klaar. Ze mogen best extra rekenen maar mijn dier ik nood weigeren?? Dan wordt ik sowieso nooit klant. Dat voelt gewoon niet goed!
Dus wat jou betreft moet die dierenarts die wel spoed doet voor zijn eigen klanten, ook maar de spoed gaan doen voor de klanten van dierenartsen die er zelf geen zin in hebben? Ik begrijp heel goed dat die dierenarts dat niet doet, dan kan hij nooit meer slapen of weekend houden, als hij dat ook allemaal "even" moet doen![]()
Als de dierenartsen nu onderling de last zouden delen, dan is het een ander verhaal, maar zo te lezen zegt een aantal gewoon "ik doe geen spoed, mijn praktijk zit dicht". Dáár zit het probleem, maar niet bij die ene dierenarts die wel spoeddiensten doet voor zijn eigen klanten! Het moet niet gekker worden zeg...
Wat vind jij dan hoe een spoed dat moet reageren in het volgende voorbeeld.
Een vrouw haar hond is aangereden en is zwaar gewond. Ze rijd zo snel mogelijk naar de dichtstbijzijnde dierenarts die spoed heeft. Onderweg belt ze dat ze eraan komt.
Ze is geen klant bij de da maar voor de hond is het een kwestie van leven of dood.
Mag die dierenarts deze vrouw met haar zwaar gewonde hond weigeren?