Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 20:53

Ja er is in die tijd dan toch weer zoveel veranderd! Nu bezig met runnings, is voor mij voor het eerst.

JesdaJinn

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:14

In Hoge Hexel. Via Dogsports.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:40

XxDiandraxX schreef:
Ja er is in die tijd dan toch weer zoveel veranderd! Nu bezig met runnings, is voor mij voor het eerst.
[ Video ]

Ziet er goed uit hoor!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:41

fannetje schreef:
Karin, als het goed is zijn wij er ook bij met BrabantsBont.

Leuk!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 22:51

Even een vraag naar aanleiding van een gesprek dat ik had met de fysiotherapeut van mijn hond.
Ik merk dat ik door mijn paarden achtergrond anders denk over de training van de honden dan andere mensen op de club. Zo wordt er bijvoorbeeld nooit een warming-up gedaan. Ik sprak daarover met de fysio over hoe raar dat eigenlijk is en dat dat bij paardensport heel anders gaat.
Nu mijn vraag: gebeurt dat bij jullie wel? En voor degenen die in de winter buiten trainen, gebruiken jullie een hondenjas als de hond moet wachten? En zo ja welke is geschikt? Ik zit ook te denken aan een deken voor op de grond zodat de hond niet op de koude grond zit, ik kwam een waterdichte tegen met isolatie.
Ik ben momenteel serieus bezig om mijn hond qua spieren goed te ontwikkelen, dan zou het toch zonde zijn als ze zich door koude of afgekoelde spieren een blessure loopt. Ben benieuwd hoe jullie hier in staan :)

Edit; deze alvast besteld.
https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... erfurdogs/

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 23:15

Waar ik trainde deze ze altijd wel een warming up

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 23:18

moonsparkle schreef:
Waar ik trainde deze ze altijd wel een warming up

Hoe ging dat en hoe lang? Ieder voor zich? Of met zijn allen?

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 23:18

Ik doe geen agility dus wat betreft warming-up kan ik niet meepraten. Bij ons met de Hoopers doen ze het in elk geval niet (ik doe zelf vooraf wel een beetje gehoorzaamheid, dus wellicht kan je dat zien als warming-up) maar in de training doen we ook geen heel parcours lopen, altijd een parcours opgedeeld in stukken en op het einde dan de stukken aan elkaar geplakt.

Wanneer we gehoorzaamheid trainen gaat Sebbie terug in de auto. Ik heb voor haar een BoT jas om te gebruiken voor of na het trainen (of beide kan ook maar ik gebruik het vaker voor erna als we terug rijden, als we thuis zijn gaat de jas weer uit)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 08:09

Ik doe altijd een warming up. Mijn honden wachten tussendoor in de auto en ik heb stapels jassen voor ze :)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 08:37

Hier ook warming up, tussendoor en jas aan. (Ik heb ze van pomppa, zowel de fleece als de waterdichte gevoerde afhankelijk van het weer welke ik gebruik) en tussendoor in beweging blijven.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 08:46

Anna79 schreef:
Even een vraag naar aanleiding van een gesprek dat ik had met de fysiotherapeut van mijn hond.
Ik merk dat ik door mijn paarden achtergrond anders denk over de training van de honden dan andere mensen op de club. Zo wordt er bijvoorbeeld nooit een warming-up gedaan. Ik sprak daarover met de fysio over hoe raar dat eigenlijk is en dat dat bij paardensport heel anders gaat.
Nu mijn vraag: gebeurt dat bij jullie wel? En voor degenen die in de winter buiten trainen, gebruiken jullie een hondenjas als de hond moet wachten? En zo ja welke is geschikt? Ik zit ook te denken aan een deken voor op de grond zodat de hond niet op de koude grond zit, ik kwam een waterdichte tegen met isolatie.
Ik ben momenteel serieus bezig om mijn hond qua spieren goed te ontwikkelen, dan zou het toch zonde zijn als ze zich door koude of afgekoelde spieren een blessure loopt. Ben benieuwd hoe jullie hier in staan :)

Edit; deze alvast besteld.
https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... erfurdogs/

Wij doen een warmingupje voor iedere keer dat je aan de beurtje bent. Als het kouder wordt heeft mijn hond tijdens het wachten op haar beurt en na de training een jas aan. Ik gebruik deze:

https://hypostore.nl/recuptex-hondendek ... 3&985=1434

Ook ligt ze ook een deken, die neem ik altijd mee. Want dan kan ze op haar plaats en blijft ze goed liggen

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 09:11

Bij ons doe je voor de training wel de hond inlopen, warm lopen… als het kouder wordt krijgt ze tussendoor een jasje aan. Ik heb die van Pomppa

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 09:25

Wij doen zelfs met de gehoorzaamheid een kleine warming up. Ik heb geen warm jasje voor hem, want hij heeft een super dikke dubbele vacht. Alleen een regenjasje.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 09:49

Goed dat het bij jullie allemaal wel gebeurt. Ik ga het de volgende les vragen waarom we dit niet doen en sowieso er zelf wel mee bezig.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 09:54

Hmm goeie, dat doen ze bij ons eigenlijk ook niet. Ik heb wel les gehad in warming ups in een andere cursus dus eigenlijk waanzin dat ik dat zelf dan niet toepas. Goeie, ik ga er ook mee aan de slag!

En rond kijken voor een trainingsjas is voor mijn korthaar misschien ook een goed idee.

Afgelopen les ging trouwens hardstikke gaaf joh! 5de les en we hebben voor het eerst een kwart parcours gelopen met 6 a 7 hindernissen (sprongen en een tunnel). Ze liet zich geweldig sturen en was echt geweldig aan het opletten, echt een heel gaaf gevoel gaf dat! *\o/*

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 16:27

Leuk!!!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 16:38

KarinW86 schreef:
Bij ons doe je voor de training wel de hond inlopen, warm lopen… als het kouder wordt krijgt ze tussendoor een jasje aan. Ik heb die van Pomppa

Hier ook. Jinn met hoopers tegenwoordig langer in en uit en jasje. Jaxx geen jasje maar wel in en uit lopen

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 16:47

Gaaf hè Flux als het zo lekker gaat!

Ik heb een Pommpa gehad, maar ik vond hem heel lastig aan te doen, hond vond het ook heel vervelend. Misschien doordat ze zo'n bos haar op haar kop en ook poten heeft :+
Eenmaal aan was het prima maar wat een gedoe. Nu dus op zoek naar iets dat makkelijk aan gaat. Tips?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 17:18

Dat klinkt alsof je de JumppaPomppa had, het fleecevest. Dat is het enige model dat geen kliksluiting heeft. De jassen zijn bij het tussentijds aan/uit doen handiger, bijvoorbeeld de Peruspomppa.

De JumppaPomppa
Afbeelding

De PerusPomppa (te groot toen nog, was een puppenfoto)
Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 19:17

Wij hebben dit hele weekend wedstrijden gehad.

Zaterdag hoopers.
Jinn 3x 1e en Jaxx een keer 2e en 3e en DK

Zondag behendigheid.
Jinn doet geen behendigheid en Jaxx was op spel 3e. VP en JP dk. Mijn 1e dks gelopen vandaag
Jaxx was wel moe en ik stiekem ook wel

Afbeelding

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 19:36

Ik doe ook altijd een warming up, eerst gewoon een stukje wandelen ( uitlaten) en dan daarna twist/turn, buigen, af/sta, terug en naar voren en zijdelings stappen.
In de winter, wanneer het koud is kreeg Roetsj tussendoor wel een dekentje op ( niet dat dat gewaardeerd werd, jammer voor haar, beter voor de spieren)
En ik wandel ook altijd even uit.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 20:03

Mooie resultaten hoor JesdaJinn

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 08:43

Warming up doe ik gewoon zelf. Ik vind persoonlijk het zonde van mijn tijd als dat gedaan zou worden samen met de trainer. Gewoon zelf lekker warm lopen. Mijn aussie heeft nooit een jas aan, die vacht is zo geïsoleerd dat hij het eerder snel te warm heeft dan te koud. Daarnaast heb ik prive les 20 minuten en hoeft hij tussendoor niet te wachten. En met wedstrijden zit hij in de auto.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 22:19

Hier vandaag een proefles (pre) agility gehad.
Dat beviel wel dus gaan nu elke week daar trainen.

Voel me nog een sulletje, want we moeten alle onderdelen nog leren kennen. Dus eerste focus lag ook daarop en niet op bv sturen ofzo.

Hier een mega slechte kwaliteit foto _O-
Ze vindt de tunnel echt geweldig.

Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 10:58

Juist goed om de hond eerst aan te leren wat de toestellen zijn voordat je verder gaat :)
Fijn dat jullie het zo leuk vinden!!