Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 16:22

Nynkster schreef:
Wat vind jij dan precies doordacht aan de kruisingen met een doodle??
Een kruising in mijn ogen is iets waar je overna denkt, honden kiest die bij elkaar passen?

Als iedereen maar doodles gaat fokken omdat daar veel vraag naar is vind ik dat niet meer doordachte kruising. Ja voor de portemonnee dan…

Je fokt voor het geld, maar dat niet alleen. Het is ook leuk om te fokken! Als je die ene kruising nou niet zo leuk vind hoef je niet iemand gelijk helemaal af te kraken. Persoonlijk vind ik de hond van mijn vriendin poepie lelijk en super irritant. Maar dat zeg ik ook niet tegen haar. Prima als zij mijn hond lelijk vind maar je hoeft je mening niet zo geïrriteerd te uiten. Of je zegt het gewoon normaal of je zegt niks.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 16:34

Als je fokt voor het geld ben je een broodfokker. Geld moet nooit je doel zijn om te fokken.

Zoe_97

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 16:48

Dan doe Ik iets fout. Ik heb enkel verlies op d honden _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-22 17:16

Ik kan niet zeggen dat we er niks aan over houden. Maar als je bedenkt hoeveel tijd je in t uitzoeken van een reu steekt, nu bijv ook in t showen, en alle tijd die de pups en een bevalling vragen etc dan houden we echt geen vetpot over. Zeker niet als je bedenkt dat we beide zzp zijn en mijn vriend dus ook echt delen “vakantie” moet pakken voor de pups. Iedere dag dat ie thuis zit kost dan geld. Als we dat omrekenen.. nee dan houden we er oprecht niets/of heel weinig aan over..

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 18:51

Fijne feestdagen!
Afbeelding

Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 09:00

Dit is in 20 jaar mijn eerste kerst zonder hond en dat deed gister met kerstavond toch een beetje zeer.
Ik bedacht mij ook dat ik van tevoren echt geen idee had hoeveel ik van mijn honden zou gaan houden en hoeveel zeer het doet als je afscheid moet nemen.

Iedereen fijne feestdagen <|- geniet ervan en houd je viervoeter nog eens stevig vast. Hopelijk ligt er bij ons komend jaar ook weer wat voor de hond onder de boom.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-22 09:04

:knuffel: {:)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 12:19

Fijne feestdagen!
Afbeelding

Op de foto met mijn designerkruising Popcorn :')
en volpapier kwpn *D
want dat boeit echt..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 12:32

Is dat die pup van dat IG 'agility' filmpje? Of heet deze toevallig hetzelfde?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 13:33

Wij zijn bewust voor een kruising gegaan. Maar wel in dezelfde "groep"
Wij hebben een kangal x malakli. Beide turkse herders alleen is de 1 meer mastiff achtig qua uiterlijk.

Vermits een rasechte kangal echt een werkhond is en qua karakter een heel stuk pittiger hebben we gekozen voor een kruising met malakli. Iets rustiger, ook groter. Maar persoonlijk minder mooi.
Daarbij komt ook nog dat een echte echte kangal niet voorkomt buiten turkije. Wel anatolen welke zeer fel gelijken. Maar wettelijk mag je deze honden niet exporteren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 13:36

Luna2006 schreef:
Wij zijn bewust voor een kruising gegaan. Maar wel in dezelfde "groep"
Wij hebben een kangal x malakli. Beide turkse herders alleen is de 1 meer mastiff achtig qua uiterlijk.

Vermits een rasechte kangal echt een werkhond is en qua karakter een heel stuk pittiger hebben we gekozen voor een kruising met malakli. Iets rustiger, ook groter. Maar persoonlijk minder mooi.
Daarbij komt ook nog dat een echte echte kangal niet voorkomt buiten turkije. Wel anatolen welke zeer fel gelijken. Maar wettelijk mag je deze honden niet exporteren.

Dit zijn wel rassen waar deze kruisingen héél bewust en doordacht worden gemaakt. Heb ik persoonlijk ook absoluut niks op tegen. Dit zijn kruisingen waar ik alleen maar respect voor de fokkers kan uitbrengen.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 21:50

KimD schreef:

jazeker... dezelfde die dr hond van 5 maanden een keertje heeft laten springen 8-) erg he haha

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 22:13

Anne_mieke88 schreef:
KimD schreef:

jazeker... dezelfde die dr hond van 5 maanden een keertje heeft laten springen 8-) erg he haha

Ach, die heupen en ellebogen kan je natuurlijk gewoon vervangen hè :Y)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 22:28

CupCakes_ schreef:
Anne_mieke88 schreef:

Ach, die heupen en ellebogen kan je natuurlijk gewoon vervangen hè :Y)

absoluut... ze gaat ook echt stuk na 1x en dan heb ik robohond...dat is cool }>

edit; even voordat iedereen op de achterpoten gaat staan en dit een heel ding wordt hier haha

dit was eenmalig, ik was niet op de hoogte dat het zoooo slecht was aangezien ze dit als een soort introductie hadden aangeboden vanuit de puppycursus hebben we hier aan mee gedaan.

ik ben nu op zoek naar agility dingetjes om met een pup te doen waarbij we dus niet springen en wat echt bedoeld is voor pups.. :wave:

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 22:47

Goede instelling wel. Goed behoud van je hond ook :))

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 22:55

Annemieke, is balans&coördinatie geen leuke optie?
Niet springen (wel mogelijk maar kun je overslaan) maar over oa de kattenloop en wip wandelen, op verschillende ondergronden en opstapjes, door tunnels, zo'n poortje met flessen/slierten/kettingen, op balanskussens etc.
Het helpt je hond bewust te raken van zijn lijfje en waar hij zijn pootjes neerzet en is een leuke, niet zwaar belastende manier om samen te werken. :)
En het is goed aan te passen qua niveau en op minder goed in elkaar stekende lijfjes etc.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 23:19

Anne_mieke88 schreef:
Fijne feestdagen!
[ [url=m/6hesZO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op de foto met mijn designerkruising Popcorn :')
en volpapier kwpn *D
want dat boeit echt..

Wat voor kruising?

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 23:23

KimD schreef:
Als je fokt voor het geld ben je een broodfokker. Geld moet nooit je doel zijn om te fokken.

Zo bedoel ik het niet. Maar geld is niet je doel om te fokken. Maar als je serieus gaat fokken is het meestal wel je werk. Zoals je misschien je hond bij een fokker hebt gekocht? Die doet het ook zodat hij er kan van leven.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 23:27

Merry Christmas!

Afbeelding

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 23:29

ElfBeau_067 schreef:
Nynkster schreef:
Wat vind jij dan precies doordacht aan de kruisingen met een doodle??
Een kruising in mijn ogen is iets waar je overna denkt, honden kiest die bij elkaar passen?

Als iedereen maar doodles gaat fokken omdat daar veel vraag naar is vind ik dat niet meer doordachte kruising. Ja voor de portemonnee dan…

Je fokt voor het geld, maar dat niet alleen. Het is ook leuk om te fokken! Als je die ene kruising nou niet zo leuk vind hoef je niet iemand gelijk helemaal af te kraken. Persoonlijk vind ik de hond van mijn vriendin poepie lelijk en super irritant. Maar dat zeg ik ook niet tegen haar. Prima als zij mijn hond lelijk vind maar je hoeft je mening niet zo geïrriteerd te uiten. Of je zegt het gewoon normaal of je zegt niks.

Dit was niet bedoelt om mensen af te kraken. Jullie lezen het verkeerd. Ik bedoel dat als je serieus gaat fokken en het echt je vak word dat je dan wel fokt voor het geld. Zodat je dan ook nog kan leven. En ik ben geen fokker hè? Dus als er iets niet klopt zeg het dan gewoon even. Maar waar halen fokkers anders het geld vandaan. Dat voer, die pups, verblijf, het land enz. Terwijl ze meestal geen eens een andere baan hebben?

ALS DIT NIET KLOPT, ZEG HET IK BEN GEEN FOKKER

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 23:29

Oshaa schreef:
Merry Christmas!

[ [url=m/ePBDqS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Schattig!! <3 <3

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 23:30

Gaabje schreef:
Fijne feestdagen!
[ [url=m/hFwEf7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fkt04D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie hond! Wat voor kruising of ras? Hij komt me bekend voor. Kweenie denk z’n bouw. Echt mooi!
Laatst bijgewerkt door ElfBeau_067 op 25-12-22 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 23:30

ElfBeau_067 schreef:
KimD schreef:

Zo bedoel ik het niet. Maar geld is niet je doel om te fokken. Maar als je serieus gaat fokken is het meestal wel je werk. Zoals je misschien je hond bij een fokker hebt gekocht? Die doet het ook zodat hij er kan van leven.

Nee hoor, ik ken geen enkele goede fokker die ervan leeft en die uiterst serieus fokt op zo’n manier. Onze fokster heeft gewoon een volledige baan buiten af en toe een nestje fokken om. Juist wanneer je serieus fokt, ben je niet bezig met ervan leven en zie je het ook absoluut niet als werk - ook al is het heel intensief. Het is geen werk, en iets waar je van rond moet komen. Dat kan echt de instelling niet zijn Imo. Het is een liefde voor het ras en je hond en een passie/hobby.

Fokken is ook geen Vak of Beroep. Dat is echt de instelling niet van het hele gedoe. Als iemand dat zo ziet moeten ze zich toch nog eens inlezen in broodfok en serieus/goed fokken vanwege je passie voor het ras en de lijnen :o
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 25-12-22 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 23:32

Als je dusdanig genoeg verdient aan fokken dat het je vaste baan is, ben je gewoon een broodfokker. De fokkers van m’n pup hebben allebei een vaste baan. Met ongeveer 1-2 nestjes per jaar (ze hebben meerdere teven) verdien je echt niks hoor. En dan hebben Shelties ook kleine nesten met vaak rond de 3 pups.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 23:33

Nee hoor, ik ken geen enkele goede fokker die ervan leeft en die uiterst serieus fokt. Onze fokster heeft gewoon een volledige baan buiten af en toe een nestje fokken om. Juist wanneer je serieus fokt, ben je niet bezig met ervan leven. Het is geen werk, het is een liefde voor het ras en je hond en een passie/hobby.[/quote]

Ohh! Ik ken er wel een. Bedankt voor de uitleg. Maar die heeft ook heel veel honden. Trouwens het is geen broodfokker. Ik heb het helemaal uitgezocht. En ik heb het niet over 1 a 2 nestjes per jaar. Maar elke maand wel een nest. Het is dus die van m’n eigen hond. En die man heeft heel veel husky teefjes en ook wel een paar pomerianen. Dus dit is echt serieuze serieus. En nee echt geen broodfokker 100 procent zeker
Laatst bijgewerkt door ElfBeau_067 op 25-12-22 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt