Puppy Erbij 2022

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 08:26

Wat treurig Omany.. Kan je wanhoop erg goed begrijpen. Hopelijk gaat de hydrotherapie wat voor Indy doen. Ik duim!

Qua teef/reu heb ik vroegah altijd voorkeur voor reuen gehad. Maar sinds ik werk bij een hondendagopvang de teef meer gaan waarderen. Om practische redenen daar zou een teef handiger zijn. Maar ik wil een passend hondje en ga dus voor karakter en klik. Als dat een reu is dan so be it.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 08:35

NorwayFjord schreef:
cursebreaker schreef:
Is ook net de ervaring die je hebt met de honden en wat je om je heen ziet en hoort. Hier geen incontinente teef so far en dat hoop ik even zo te houden haha. Ken ook vrijwel (of beter gezegd geen enkele) geen teef eigenaren waarbij de teef continent werd tot echt senior++ leeftijd waar een reu net zo goed incontinent kan worden. Dus incontinentie is door wat ik om me heen zie en hoor voor mij persoonlijk dus geen motief om niet voor teef te gaan bv. Onze vorige reu had juist problemen met ontstekingen en lekte Heel erg altijd dus alles zat altijd onder bij ons voor de castratie want was lastig schoon te houden voor hem en ons. Uiteindelijk dus ook vanwege medische redenen gecastreerd en toen was die issue gelukkig weg maar dat was bij hem dus wel een dingetje.

Kan me met twee pittige tantes wel voorstellen dat voorkeur naar reu uitgaat maar als er bij de pups een teef tussen zit die qua karakter zou passen zou dat ook goed moeten komen denk ik :) maar gevoelsmatig zou ik bij Arya ook eerder naar een reu kijken bij een toekomstige pup tenzij er met een teef echt meer klik zou zijn haha.

cupcakes
Hopelijk vind je snel samen met Jip weer wat rust :knuffel: komt goed :j

Je kent er wel 1, heb het alleen niet van de daken geschreeuwd haha :o Maar bij Mulan komt het 99% zeker van te vroeg castreren, ze is met 5 maanden naar Nederland gekomen en daarvóór in Bulgarije al gecastreerd. Ze heeft medicatie gekregen en ik zit nu in de periode van afwachten of ze nu zonder medicatie kan of dat ze voortaan altijd aan de medicatie moet. Tot nu toe gaat het goed *\o/*

Het is geen reden voor mij om niet bij een volgende hond weer voor een teef te gaan (maar dat word wss pas na Mulan en die word in mei 3 dus dat duurt nog wel even hoop ik hahaha). Zeker omdat het bij Mulan te wijten is aan echt te vroeg castreren. Maar een reu zou voor mij ook prima zijn, ik heb niet perse enorme voorkeur voor de 1 of ander.

M'n knapste <3
[ [url=m/jCZLFW.png]Afbeelding[/url] ]

Oeh wat jammer zeg!!
Maar te vroeg castreren is idd wel een vergrote kans op zulke dingen ja. Heb je natuurlijk idd niet in de hand zelf als ze al elders zo vroeg gecastreerd worden buiten jou om nee :( wel heel fijn om te horen dat het nu zonder medicatie wel goed lijkt te gaan!!

Mooie foto!

En voor mij persoonlijk is het idd ook niet geslacht gebonden waar m’n keus vanaf hangt met dit soort dingen want het is individu afhankelijk en je kunt idd met zowel teef als reu pech hebben wat dat betreft ja. Ik denk dat bij Arya een reu wel sneller zou passen en makkelijker maar met teven gaat ze eigenlijk ook altijd heel goed dus als daar met een toekomstige hond een betere klik mee zou zijn zou het zo ook een teef kunnen worden. Karakter vind ik dan echt belangrijker als eigen voorkeur voor geslacht- al heb ik dat laatste ook niet perse want we hebben eerder ook een reu gehad en had ik nu ook zo gedaan als dat zo was uitgekomen.

Teven zijn in mijn ervaring en wat ik om me heen zie wel een stuk pittiger en aanwezig. Reutjes over ‘t algemeen iets gemoedelijker. Uitzonderingen daargelaten ofcourse en ook ras en bijbehorende karakters spelen nog mee denk ik. Als ik in t herder wereldje kijk zijn de teven standaard wel een stuk pittiger bv. Meer willen bemoeien en regelen en sneller over de zeik hahaha.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 04-01-22 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 08:38

Jeetje wat rot zo jong ED en al zo slecht zijn! :(

Hier in huis 3 dames en 1 reu. En 2 reutjes uitgeplaatst.
Ik ben echt meer een reuen mens. Maar t zelfde geld voor paarden. Liever een hengst of ruin dan een merrie
Hier ook de ervaring dat reutjes sukkels zijn.
Ik vind ze makkelijker. Minder gedoe. Meiden zijn vaak meer eigenwijs en “moeilijker”.
En ik ben zelf eigenwijs zat :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 08:40

Omany schreef:
Hai iedereen :wave: ,

Ik lees al een tijdje mee, maar ik wil ook even ons verhaal vertellen.... Geen fijn verhaal weliswaar.

Ik heb ook een puppy van nu 8 maanden, geadopteerd uit Roemenië. Ze werd gevonden bij een hele arme dame met nog een broertje en een zusje...

Ik heb namelijk nog een 9 jarige Duitse herder met degeneratieve myelopathie (vergelijkbaars met MS bij mensen). Hij is dus snel aan het aftakelen |( .
Hij kan dus niet meer mee wandelen, dus zocht ik een nieuw wandelmaatje.
Zo gezegd, zo gedaan. En ben ik zo op Indy uitgekomen in Roemenië...

Indy begon op haar 5 maanden te manken vanvoor. Na ct scan kwam de harde waarheid, elleboogdysplasie |(. Kapot was ik ervan. Maar goed, niet bij de pakken blijven zitten, en ze laten opereren en revalideren ...

Paar weken geleden heeft ze een nóg zwaardere diagnose gekregen, hd in dé ergste graad :( .
Gehuild en geschreeuwd uit pure ellende |( .

Mijn arme meisje, 8 maanden en zó een zware diagnose.... Ze is gewoon nog een baby! En dan nog mijn herder die zó snel aftakelt verder.

We zijn nu begonnen met hydrotherapie, dat is het enigste wat we nog kunnen doen voor haar.

Ik wil haar gewoon nog een zo goed mogelijk leventje geven, al is dit maar een paar maanden of ja(a)r(en) :( . Haar karakter is zó perfect, zó extreem lief en zachtaardig! Echt zó oneerlijk :( .

Ik ben in een complete nachtmerrie beland :( .

Mijn boodschap aan iedereen, informeer jullie goed! Ik zou het nooit meer doen, een rescue hondje uit het buitenland. Hoe erg het daar ook is... Maar goed, weeral iets bijgeleerd.

Indy, 8 maanden hier:

[ [url=m/k1KC0M.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VOxpPh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Samen:

[ [url=m/eZQ8lU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QApYjX.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hopelijk is er mij in de toekomst ook eens een gezonde hond gegund ....

Ohja, goedbedoelde adviezen mogen altijd, maar geen oordelen/kritiek, want ik heb het al loodzwaar gehad en ik kan er niks meer bijhebben :(.

Ik lees alvast mee en geniet van jullie prachtige nieuwe aanwinsten <3.

Wat ongelooflijk naar zeg! Hydrotherapie gaat hopelijk wel al goed helpen. Heb je ook al met de dierenarts naar supplementen gekeken? Die kunnen ook echt nog cruciaal zijn qua ondersteuning. Naast hydro therapie kun je ook nog eraan denken om tzt te gaan fietsen, rechte stukken oa om bespiering nog wat verder te helpen rondom de gewrichten. Gezien de leeftijd moet dit wel echt heel rustig opgebouwd worden. Vorige Herder van m’n schoonzus had met die leeftijd ook al zo’n zware HD en artrose en waar ze zeiden dat ze de 2 jaar niet zou halen heeft ze tot zeker 11 jaar heel goed het leven doorgekomen. Laatste jaar wel heel erg gesukkeld maar ze is uiteindelijk de 12 jaar gepasseerd nog. Heel veel
Succes!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 09:27

candalisa schreef:
Wat een knappe puppies zie ik voorbij komen!

De topic gaat best hard maar probeer wel alles steeds bij te lezen.

Hier 11 teven en 1 reu gehad … eenmaal en nooit meer een reu. Nog nooit een incontinente teef gehad zelfs niet op 12 en 15 jarige leeftijd. Wel veel klanten waarbij de reuen incontinent waren en van die reuen luiers moesten dragen (eentje waarvan de eigenaar 98 was en niet steeds alles kom schoonmaken) en kwa vlekken bleh valt niet mee dus pus plekken van ee n houten vloer te krijgen. Met de loopsheid krijgen ze hier een broekje om ik heb 10 broekjes die gaan elke dag in de was en naar 2 weken is het over. Een reu doet het 364 dagen per jaar…
Maar ik heb persoonlijk meer met vrouwelijke dieren merk ik aangezien ik 3 merries (had nu nog 2) en de konijn en papegaai zijn ook vrouwelijk 1 man in huis is meeeeer als genoeg HAha

Deze ervaring heb ik overigens helemaal niet en ook nog nooit bij iemand gehoord. Onze reuen zijn absoluut niet incontinent of markeren alles wat los en vast zit. Ze weten zelfs dat als we het aangeven ze gewoon in één of twee keer moeten leegplassen. Ze mogen dan ook niet hun poot tillen in woonwijken of als ze geen toestemming hebben. Wat dat betreft kan ik het echt geen verschil noemen tussen reu of teef.

Onze gecastreerde teven zijn ook allemaal niet incontinent, ook daarvan ken ik er maar één in de omgeving maar die is ook slecht gecastreerd. Die DA spoort niet en is ook gewoon slordig te werk gegaan. Dat is dus meer te wijten aan de manier van het castreren dan aan het castreren zelf.

Omany schreef:
Hai iedereen :wave: ,

Ik lees al een tijdje mee, maar ik wil ook even ons verhaal vertellen.... Geen fijn verhaal weliswaar.

Ik heb ook een puppy van nu 8 maanden, geadopteerd uit Roemenië. Ze werd gevonden bij een hele arme dame met nog een broertje en een zusje...

Ik heb namelijk nog een 9 jarige Duitse herder met degeneratieve myelopathie (vergelijkbaars met MS bij mensen). Hij is dus snel aan het aftakelen |( .
Hij kan dus niet meer mee wandelen, dus zocht ik een nieuw wandelmaatje.
Zo gezegd, zo gedaan. En ben ik zo op Indy uitgekomen in Roemenië...

Indy begon op haar 5 maanden te manken vanvoor. Na ct scan kwam de harde waarheid, elleboogdysplasie |(. Kapot was ik ervan. Maar goed, niet bij de pakken blijven zitten, en ze laten opereren en revalideren ...

Paar weken geleden heeft ze een nóg zwaardere diagnose gekregen, hd in dé ergste graad :( .
Gehuild en geschreeuwd uit pure ellende |( .

Mijn arme meisje, 8 maanden en zó een zware diagnose.... Ze is gewoon nog een baby! En dan nog mijn herder die zó snel aftakelt verder.

We zijn nu begonnen met hydrotherapie, dat is het enigste wat we nog kunnen doen voor haar.

Ik wil haar gewoon nog een zo goed mogelijk leventje geven, al is dit maar een paar maanden of ja(a)r(en) :( . Haar karakter is zó perfect, zó extreem lief en zachtaardig! Echt zó oneerlijk :( .

Ik ben in een complete nachtmerrie beland :( .

Mijn boodschap aan iedereen, informeer jullie goed! Ik zou het nooit meer doen, een rescue hondje uit het buitenland. Hoe erg het daar ook is... Maar goed, weeral iets bijgeleerd.

Indy, 8 maanden hier:

[ [url=m/k1KC0M.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VOxpPh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Samen:

[ [url=m/eZQ8lU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QApYjX.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hopelijk is er mij in de toekomst ook eens een gezonde hond gegund ....

Ohja, goedbedoelde adviezen mogen altijd, maar geen oordelen/kritiek, want ik heb het al loodzwaar gehad en ik kan er niks meer bijhebben :(.

Ik lees alvast mee en geniet van jullie prachtige nieuwe aanwinsten <3.

Wat een naar verhaal maar wel direct de reden waarom ik iedereen op het hart druk om de buitenlanders in het buitenland te laten, de hondjes waar niks mis mee is zijn echt in de zeldzaamheid. Zowel mentaal of fysieke mankementen. En bij die hondjes wordt niks gecontroleerd, zitten vaak valse papieren of zijn daar gefokt voor de 'zielige verkoop' of kruisingen bij 'Jan op de hoek'. Als alles getest is hoor je mij niet maar dat is maar een zeldzaamheid jammer genoeg.

Het is ontzettend rot maar als het mijn hond was ging ik echt niet veel 'dokteren', zo'n hond blijft een levenlang aan de therapie en medicatie en zo'n jonge hond kan het gewenste leven niet hebben, zeker niet met deze gradatie, wat was die van ED? Zeker niet als je zelf wel van het sportieve leven houdt. Ik zou er dus persoonlijk voor kiezen om zo'n beestje te laten gaan, zo'n leven zou ik ze besparen. Maar ik ben daar vrij zwart-wit in, ik snap dat er mensen zijn die er wel alles aan willen doen om de hond in leven te houden en iets van leven, wat voor kwaliteit dan ook.

Heel veel sterkte in ieder geval! :knuffel:

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 09:53

Hier ook een Duitse herder teef gehad en nu 2 (1 intact) reuen.
De teef was een bitch. Nu wel erbij vertellen dat ze ongeluk heeft gehad. Beide bekken had gebroken dus dat zal ongetwijfeld ook mee heb en gespeeld.

De reuen van mij laten zich makkelijker wat vertellen dan mijn de teef toen.

Ik heb nu beide gehad en reu is makkelijker maar als ik weer een een zou nemen is t ook prima

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:01

Arya is wel echt een regelteef idd, maar is ook heel erg conflict vermijdend aan de andere kant vh verhaal normaliter, dus als een ander haar gewoon duidelijk aangeeft dat ze moet kappen, dimt ze normaal wel gewoon in of dat nu van reu of teef afkomstig is. Dus in dat opzicht is mijn teef niet moeilijk met zich iets te laten vertellen. Alleen zoekt ze meestal de honden uit die idd niet snel reactie geven en haar dan negen en niks terug zeggen en dan kan ze wel irritant doen en moet ik soms managen. Maar ze zoekt echt geen conflict op normaliter en als een ander haar wat duidelijk zegt, dimt ook in en past ze zich aan. Maar bij de honden waar ze idd denkt wel even te kunnen managen probeert ze dat idd ook haha en dat zie ik een reu wel veeeel minder doen over 't algemeen.

Maar je hebt met reutjes net zo goed ook wat dingetjes wel. Tijdje terug nog op de hei 2 intacte reuen die in elkaars haren hingen bv. En ik zie zelf dan weer vaak zat met sommige reu eigenaren waar ik vaker mee liep of loop dat intacte reuen andere intacte reuen pesten ook en opzoeken bv. waar ze een teef dan met rust laten.

Ik denk gevoelsmatig met hoe ik Arya nu ken dat een reu idd misschien wel makkelijker zou zijn, omdat die zich waarschijnlijk sneller schikt als zij wil regelen waar een teef misschien als ze ouder wordt de strijd aan gaat. Maar als karakters matchen denk ik dat het uiteindelijk vrij weinig uitmaakt dus karakter zal altijd de grootste factor zijn voor mij en boven geslachtsvoorkeur gaan. Bij ons ook afhankelijk van welk ras er nog zou bij komen. Ik hoef geen 2 regelteef herders te hebben als ik eerlijk ben :')

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:04

Ik wilde nooit een teef, nu heb ik er drie en word de volgende ook een teef. Ik mis soms het sullige van een reu maar aangezien ik ook fanatiek ermee sport heb ik nu toch liever een teef.

Mijn drie teven gaan goed samen maar alsnog als er niemand thuis is zitten ze allemaal apart van elkaar. Zou nooit het risico willen lopen dat er conflicten ontstaan en er niet ingegrepen kan worden. Ze zijn dan ook nog alle drie van dezelfde leeftijd. Twee gecastreerd en een in tact. Niemand is incontinent maar ik laat mijn teven nooit voor de 1,5jaar castreren.

Balen zeg van het roemeense hondje, inderdaad ook een van de redenen dat ik het mensen niet zomaar aanraad een buitenlands hondje te adopteren. Ik zie er helaas vaak ellende van zowel voor de honden als hun nieuwe baasjes.
Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 04-01-22 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:06

Ik heb er echt een grafhekel aan als mensen hun reu zo dominant laten worden en dan zeggen 'Ja, reuen hè?'. JA DOEI! Zie je mijn twee reuen bewust die van jou provoceren?! Nee, dus. Ook een grafhekel eraan als mensen hun reu niet onder controle kunnen houden rondom loopse teven, dan komt me het stoom uit de oren. Leer die hond gewoon manieren bij en schuif het niet af op 'Ja, reuen hè!'. |o

Ik vind teven persoonlijk ook veel leuker, dat pit en dat karakter wat erin zit, heerlijk! Hoe erger hoe beter want als je dan eenmaal met ze kunt lezen en schrijven zijn het wereldhonden. <3 Die reuen zijn toch allemaal chiller en vinden alles wel best. Je wilt agility doen? Prima! Gehoorzaamheid? Geen probleem! Oh, we gaan steppen? Doen we! Die teven moet je toch wat meer overtuigen waarom je iets doet, het nut ervan laten inzien. Ik vind dat echt heerlijk!

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:16

De teven die ik heb en gehad heb, waren allemaal regelteven :') Stuk pittiger, eigenwijzer en gewoon bitches. En volgens mij hadden ze allemaal last van pms.

Mijn reuen waren/zijn gewoon makkelijk. Zaten soms ook wel pittige karakters bij tussen, maar ze accepteren alles veel sneller. Vind ze makkelijker te trainen. Stabieler met de hormonen. Kon rustig met ze op veld trainen tussen de loopse teven. Appèl is appèl!

En nooit last gehad van puspiemels of incontinente reuen. En alle reuen mochten konden op commando pissen en mochten absoluut niet telkens elk boompje, struikje of grasspietje markeren.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:19

Klinkt alsof een reu ook het beste bij ons zou passen. Van mij hoeft het allemaal niet zo pittig. :Y)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:21

Halloooo ik meld me hier weer! In 2020 het topic gevolgd met puppy Otje, in 2021 nog wel een deel meegelezen maar het topic uit het oog verloren.

Echter ben ik er dit topic weer want we verwachten een puppy :D een whippet deze keer <3
De papa en mama:
Afbeelding

Ik hoop met hem/haar coursing te gaan doen!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:26

Ah wat leuk een whippet, ik vind Otje ook echt fantastisch. <3

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:45

KimD schreef:
Ik heb er echt een grafhekel aan als mensen hun reu zo dominant laten worden en dan zeggen 'Ja, reuen hè?'. JA DOEI! Zie je mijn twee reuen bewust die van jou provoceren?! Nee, dus. Ook een grafhekel eraan als mensen hun reu niet onder controle kunnen houden rondom loopse teven, dan komt me het stoom uit de oren. Leer die hond gewoon manieren bij en schuif het niet af op 'Ja, reuen hè!'. |o

Same :j Jarv is dan wel dekreu, maar zelfs bij zijn dates heeft hij gewoon nette manieren. Als we ergens een loopse teef tegenkomen zie je duidelijk wel interesse, maar roep ik hem ook toe afstand te houden. Doet hij dat niet? Dan verliest hij zijn losloop privilege. Geen manieren = vast, ongeacht de situatie :j En ja, het is natuur. Maar er zit ook een stuk impuls controle bij waar je op kan trainen.

Hier wel af en toe een vieze piem. Niet altijd, maar wel iets wat ik meeneem in de verzorgingsroutine om ook het zaakje daar even schoon te houden :j

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:11

Dank je wel iedereen <3 . Het doet deugd even mijn verhaal te kunnen delen, want ik ben er het hart van in...

@xLaraaj: qua levensverwachting kan niemand voorspellen, wel is waar dat de meeste er al lang de brui aan gegeven hadden... Ik ben nu al om de 4000 euro kwijt aan operaties, foto's, scans, therapien etc |( .

@ Flux: dank je wel, ze doet het alvast echt keigraag!! Ze leeft helemaal op in het water <3 . Ik moet er telkens van janken, zó mooi om te zien dat ze eens onbezorgd om een balletje kan gaan ;( .

@cursebreaker: bedankt voor je uitgebreide reactie! Wel aan zo verhalen heb ik mij dus opgetrokken, want die bestaan inderdaad wel degelijk... Ze krijgt Flexadin advanced met Boswellia en voer met veel glucosamine in <3 .
Dus dit zou zeker goed moeten zijn qua suplementen....

Qua beweging vind ik het zó lastig nu! Ze mankt, dus ik durf er amper iets mee doen. Ze staat op pijnstillers, doch durf ik het niet goed aan :( . Al zijn spieren héél belangrijk. Heel lastig!

@KimD: ik begrijp je reactie perfect, want zo denk ik nog elke dag! Maar als ik dan naar haar lief snoetje kijk, dan kan ik het gewoonweg niet |( .

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb echt werkelijk alles overlopen, en ik weet het nog steeds niet gewoon....
Ik wil haar gewoon nog iets geven in het leven, al is het maar kort.
Maar wel ten koste van mijzelf, want al mijn plannen zijn in het water gevallen. Ik moet wegens medische redenen enorm veel buiten komen en gaan wandelen, en de hond zou voor mij echt mijn metzgezel zijn en mijn motivatie ;(. En nu zit ik hier met 2 honden die niks meer kunnen...
Ik zit echt precies in een nachtmerrie en ik weet niet hoe ik eruit kan geraken.
Maar goed, nu klink ik wel heel zielig en schiet ik niks mee op :roll: .

Maar feit is wel dat ze bij de meesten al lang in de hondenhemel zat.

@Diandrax: klopt, ik zou het ook nooit never meer doen zo een hondje uit het buitenland. De organisatie heb ik wel uitgepluisd en waren echt wel te vertrouwen. Maar ik heb gewoon echt brute pech!
Ik heb ook al de info over mijn pup, waar ze vandaan komt enz...
En natuurlijk zit er ook veel miserie bij een hondje niet uit het buitenland. Bijvoorbeeld al veel verhalen gelezen waarbij de ouderdieren getest waren voor erfelijke ziektes, en dat de pup toch hd en/of ed heeft... Dus het is zowiezo beetje geluk hebben met de hond.

Ik droom ondertussen verder over mijn perfecte metzgezel en wandelmaatje, zonder zorgen <3 .

Iemand die mij ondertussen al beetje kan helpen met mijn droom en mij eens kan zeggen welk ras nu niet teveel kwalen heeft? Wel een middelgroot ras, niks kleins....
Ik weet gewoonweg niet meer welk ras te vertrouwen. Het enigste waar ik op uitkom is een wippet. Maar da's dan weer niet zo mijn ding :) .
Mijn droomhond is een Schotse collie of een Australische herder <3 .

Ik droom alvast nog wat verder :o
Laatst bijgewerkt door Omany op 04-01-22 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:17

Mwa dat is wel makkelijk praten als je herder types hebt. Mijn wolfhond was als intacte reu niet te handelen rond dekrijpe dames en nog steeds nu hij gecastreerd is lust ie erwel pap van. En het is zeker niet dat ik hem maar liet gaan.
Hier ook echt een voorkeur voor teven en dan vooral ook omdat sexe agressie in mijn ras veel meer bij reuen wordt gezien.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:21

Ik denk dat reuen en teven hier veel te veel gegeneraliseerd worden wat betreft karaktereigenschappen.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:27

Kuggur schreef:
Ik denk dat reuen en teven hier veel te veel gegeneraliseerd worden wat betreft karaktereigenschappen.
Dat ook. Ik heb het minst met mijn reu omdat hij het minst baasgericht is. Mijn dames hebben/hadden allemaal een flinke scheut herderbloed. Mijn reu heeft dat niet, dat ligt niet aan het reu zijn

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:48

Ik zou heel graag een teef erbij willen, maar dan zal ik eerst op mijzelf moeten zitten. Want mijn ouders willen absoluut geen tweede hond erbij. Al zeggen ze wel steeds dat het goed voor Jip zou zijn. _O-

Jip is soms echt wel een domme reu, hoe slim het ras ook kan zijn, zo dom kan hij soms zijn _O- :=

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:42

Cody begint nu te ontdekken dat hij reu is. Nog maar 2 jaar te gaan :+
Af en toe heeft hij wel een vies zaakje, poetsen we netjes af. Maar rond loopse teven is hij nog braaf. We zullen zien op latere leeftijd.
Onze intacte chi is ook erg braaf rond andere teven en loopse teven. Onze gecastreerde niet zo.

Wij willen heel erg graag een kangal teef erbij, maar die zijn een stuk pittiger als een reu. Dus eerst deze maar groot krijgen :')

Als alles mee zit komt er wel een border collie of australische herder pup dit jaar bij <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:46

Luna2006 schreef:
Af en toe heeft hij wel een vies zaakje, poetsen we netjes af. Maar rond loopse teven is hij nog braaf. We zullen zien op latere leeftijd.
Onze intacte chi is ook erg braaf rond andere teven en loopse teven. Onze gecastreerde niet zo.

Wij willen heel erg graag een kangal teef erbij, maar die zijn een stuk pittiger als een reu. Dus eerst deze maar groot krijgen :')

Als alles mee zit komt er wel een border collie of australische herder pup dit jaar bij <3

Hoeveel groter wil je hem laten worden? :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 16:07

KimD schreef:
Luna2006 schreef:

Hoeveel groter wil je hem laten worden? :')

Hij is 10cm kleiner als papa nog haha! Maar mama is vrij klein met +-70cm. Officieel mag hij nog 4cm groeien voor het stamboek. Dus hoop dat hij daarin blijft haha.

Maar ze pubberen enorm lang blijkbaar. Met tussen 1.5 en 2 jaar de grootste piek.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 16:20

Hier ook wel een reu met banen in zijn oren bij loopse teven. Rond de hoogdagen moet ik niet proberen om hem erbij te zetten. We hebben dan paar dagen hele huil concerten en hele dagen gejank. Voor de rest blijft hij wel netjes. Maar een eigenaar moet ook geen loopse teef op haar hoogdagen los bij mijn hond laten. Dat is gewoon super dom en onverantwoord.
Hier zet ik ze na 1 week voor 2 a 3 weken apart voor de zekerheid :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:00

Dames....
Heeft toevallig iemand van jullie een hondje op Vetmedin staat?

Ik ben vanmiddag met parel naar de dierenarts geweest en ik ben me dood geschrokken van de prijsstijgingen die medicijnen zijn gewoon net geen 25€ omhoog gegaan voor 50 dagen :(
Die hond kost me ondertussen goud geld per maand.
Het is dat ik haar oogdruppels van Utrecht al heb stop gezet wat ze had oogdruppels van 83€ pm,zalf van 52€ pm (die is nu ook duurder) en pillen van 54€ per maand.
Nou hebben wij het niet slecht maar voor een standaard huishouden is dit toch al aanpoten? :?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:14

Medicijnen van mijn reu zijn ook ruim 20 euro duurder. Niet normaal imo maar zonder gaattie dood