Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NorwayFjord schreef:cursebreaker schreef:Is ook net de ervaring die je hebt met de honden en wat je om je heen ziet en hoort. Hier geen incontinente teef so far en dat hoop ik even zo te houden haha. Ken ook vrijwel (of beter gezegd geen enkele) geen teef eigenaren waarbij de teef continent werd tot echt senior++ leeftijd waar een reu net zo goed incontinent kan worden. Dus incontinentie is door wat ik om me heen zie en hoor voor mij persoonlijk dus geen motief om niet voor teef te gaan bv. Onze vorige reu had juist problemen met ontstekingen en lekte Heel erg altijd dus alles zat altijd onder bij ons voor de castratie want was lastig schoon te houden voor hem en ons. Uiteindelijk dus ook vanwege medische redenen gecastreerd en toen was die issue gelukkig weg maar dat was bij hem dus wel een dingetje.
Kan me met twee pittige tantes wel voorstellen dat voorkeur naar reu uitgaat maar als er bij de pups een teef tussen zit die qua karakter zou passen zou dat ook goed moeten komen denk ikmaar gevoelsmatig zou ik bij Arya ook eerder naar een reu kijken bij een toekomstige pup tenzij er met een teef echt meer klik zou zijn haha.
cupcakes
Hopelijk vind je snel samen met Jip weer wat rustkomt goed
Je kent er wel 1, heb het alleen niet van de daken geschreeuwd hahaMaar bij Mulan komt het 99% zeker van te vroeg castreren, ze is met 5 maanden naar Nederland gekomen en daarvóór in Bulgarije al gecastreerd. Ze heeft medicatie gekregen en ik zit nu in de periode van afwachten of ze nu zonder medicatie kan of dat ze voortaan altijd aan de medicatie moet. Tot nu toe gaat het goed
![]()
Het is geen reden voor mij om niet bij een volgende hond weer voor een teef te gaan (maar dat word wss pas na Mulan en die word in mei 3 dus dat duurt nog wel even hoop ik hahaha). Zeker omdat het bij Mulan te wijten is aan echt te vroeg castreren. Maar een reu zou voor mij ook prima zijn, ik heb niet perse enorme voorkeur voor de 1 of ander.
M'n knapste
[ [url=m/jCZLFW.png]Afbeelding[/url] ]
 wel heel fijn om te horen dat het nu zonder medicatie wel goed lijkt te gaan!! 
                                                         Omany schreef:Hai iedereen,
Ik lees al een tijdje mee, maar ik wil ook even ons verhaal vertellen.... Geen fijn verhaal weliswaar.
Ik heb ook een puppy van nu 8 maanden, geadopteerd uit Roemenië. Ze werd gevonden bij een hele arme dame met nog een broertje en een zusje...
Ik heb namelijk nog een 9 jarige Duitse herder met degeneratieve myelopathie (vergelijkbaars met MS bij mensen). Hij is dus snel aan het aftakelen.
Hij kan dus niet meer mee wandelen, dus zocht ik een nieuw wandelmaatje.
Zo gezegd, zo gedaan. En ben ik zo op Indy uitgekomen in Roemenië...
Indy begon op haar 5 maanden te manken vanvoor. Na ct scan kwam de harde waarheid, elleboogdysplasie. Kapot was ik ervan. Maar goed, niet bij de pakken blijven zitten, en ze laten opereren en revalideren ...
Paar weken geleden heeft ze een nóg zwaardere diagnose gekregen, hd in dé ergste graad.
Gehuild en geschreeuwd uit pure ellende.
Mijn arme meisje, 8 maanden en zó een zware diagnose.... Ze is gewoon nog een baby! En dan nog mijn herder die zó snel aftakelt verder.
We zijn nu begonnen met hydrotherapie, dat is het enigste wat we nog kunnen doen voor haar.
Ik wil haar gewoon nog een zo goed mogelijk leventje geven, al is dit maar een paar maanden of ja(a)r(en). Haar karakter is zó perfect, zó extreem lief en zachtaardig! Echt zó oneerlijk
.
Ik ben in een complete nachtmerrie beland.
Mijn boodschap aan iedereen, informeer jullie goed! Ik zou het nooit meer doen, een rescue hondje uit het buitenland. Hoe erg het daar ook is... Maar goed, weeral iets bijgeleerd.
Indy, 8 maanden hier:
[ [url=m/k1KC0M.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VOxpPh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Samen:
[ [url=m/eZQ8lU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QApYjX.jpg]Afbeelding[/url] ]
En hopelijk is er mij in de toekomst ook eens een gezonde hond gegund ....
Ohja, goedbedoelde adviezen mogen altijd, maar geen oordelen/kritiek, want ik heb het al loodzwaar gehad en ik kan er niks meer bijhebben.
Ik lees alvast mee en geniet van jullie prachtige nieuwe aanwinsten.
candalisa schreef:Wat een knappe puppies zie ik voorbij komen!
De topic gaat best hard maar probeer wel alles steeds bij te lezen.
Hier 11 teven en 1 reu gehad … eenmaal en nooit meer een reu. Nog nooit een incontinente teef gehad zelfs niet op 12 en 15 jarige leeftijd. Wel veel klanten waarbij de reuen incontinent waren en van die reuen luiers moesten dragen (eentje waarvan de eigenaar 98 was en niet steeds alles kom schoonmaken) en kwa vlekken bleh valt niet mee dus pus plekken van ee n houten vloer te krijgen. Met de loopsheid krijgen ze hier een broekje om ik heb 10 broekjes die gaan elke dag in de was en naar 2 weken is het over. Een reu doet het 364 dagen per jaar…
Maar ik heb persoonlijk meer met vrouwelijke dieren merk ik aangezien ik 3 merries (had nu nog 2) en de konijn en papegaai zijn ook vrouwelijk 1 man in huis is meeeeer als genoeg HAha
Omany schreef:Hai iedereen,
Ik lees al een tijdje mee, maar ik wil ook even ons verhaal vertellen.... Geen fijn verhaal weliswaar.
Ik heb ook een puppy van nu 8 maanden, geadopteerd uit Roemenië. Ze werd gevonden bij een hele arme dame met nog een broertje en een zusje...
Ik heb namelijk nog een 9 jarige Duitse herder met degeneratieve myelopathie (vergelijkbaars met MS bij mensen). Hij is dus snel aan het aftakelen.
Hij kan dus niet meer mee wandelen, dus zocht ik een nieuw wandelmaatje.
Zo gezegd, zo gedaan. En ben ik zo op Indy uitgekomen in Roemenië...
Indy begon op haar 5 maanden te manken vanvoor. Na ct scan kwam de harde waarheid, elleboogdysplasie. Kapot was ik ervan. Maar goed, niet bij de pakken blijven zitten, en ze laten opereren en revalideren ...
Paar weken geleden heeft ze een nóg zwaardere diagnose gekregen, hd in dé ergste graad.
Gehuild en geschreeuwd uit pure ellende.
Mijn arme meisje, 8 maanden en zó een zware diagnose.... Ze is gewoon nog een baby! En dan nog mijn herder die zó snel aftakelt verder.
We zijn nu begonnen met hydrotherapie, dat is het enigste wat we nog kunnen doen voor haar.
Ik wil haar gewoon nog een zo goed mogelijk leventje geven, al is dit maar een paar maanden of ja(a)r(en). Haar karakter is zó perfect, zó extreem lief en zachtaardig! Echt zó oneerlijk
.
Ik ben in een complete nachtmerrie beland.
Mijn boodschap aan iedereen, informeer jullie goed! Ik zou het nooit meer doen, een rescue hondje uit het buitenland. Hoe erg het daar ook is... Maar goed, weeral iets bijgeleerd.
Indy, 8 maanden hier:
[ [url=m/k1KC0M.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VOxpPh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Samen:
[ [url=m/eZQ8lU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QApYjX.jpg]Afbeelding[/url] ]
En hopelijk is er mij in de toekomst ook eens een gezonde hond gegund ....
Ohja, goedbedoelde adviezen mogen altijd, maar geen oordelen/kritiek, want ik heb het al loodzwaar gehad en ik kan er niks meer bijhebben.
Ik lees alvast mee en geniet van jullie prachtige nieuwe aanwinsten.

Die reuen zijn toch allemaal chiller en vinden alles wel best. Je wilt agility doen? Prima! Gehoorzaamheid? Geen probleem! Oh, we gaan steppen? Doen we! Die teven moet je toch wat meer overtuigen waarom je iets doet, het nut ervan laten inzien. Ik vind dat echt heerlijk!                                                         
 Stuk pittiger, eigenwijzer en gewoon bitches. En volgens mij hadden ze allemaal last van pms. 
                                                         KimD schreef:Ik heb er echt een grafhekel aan als mensen hun reu zo dominant laten worden en dan zeggen 'Ja, reuen hè?'. JA DOEI! Zie je mijn twee reuen bewust die van jou provoceren?! Nee, dus. Ook een grafhekel eraan als mensen hun reu niet onder controle kunnen houden rondom loopse teven, dan komt me het stoom uit de oren. Leer die hond gewoon manieren bij en schuif het niet af op 'Ja, reuen hè!'.
 Jarv is dan wel dekreu, maar zelfs bij zijn dates heeft hij gewoon nette manieren. Als we ergens een loopse teef tegenkomen zie je duidelijk wel interesse, maar roep ik hem ook toe afstand te houden. Doet hij dat niet? Dan verliest hij zijn losloop privilege. Geen manieren = vast, ongeacht de situatie 
 En ja, het is natuur. Maar er zit ook een stuk impuls controle bij waar je op kan trainen.

. Het doet deugd even mijn verhaal te kunnen delen, want ik ben er het hart van in...
 .
 . Ik moet er telkens van janken, zó mooi om te zien dat ze eens onbezorgd om een balletje kan gaan  
 .
 . 
 . Al zijn spieren héél belangrijk. Heel lastig!
 . 

.  En nu zit ik hier met 2 honden die niks meer kunnen... 
 .
 .
 .
 .
                                                         Kuggur schreef:Dat ook. Ik heb het minst met mijn reu omdat hij het minst baasgericht is. Mijn dames hebben/hadden allemaal een flinke scheut herderbloed. Mijn reu heeft dat niet, dat ligt niet aan het reu zijnIk denk dat reuen en teven hier veel te veel gegeneraliseerd worden wat betreft karaktereigenschappen.

Luna2006 schreef:Cody begint nu te ontdekken dat hij reu is. Nog maar 2 jaar te gaan![]()
Af en toe heeft hij wel een vies zaakje, poetsen we netjes af. Maar rond loopse teven is hij nog braaf. We zullen zien op latere leeftijd.
Onze intacte chi is ook erg braaf rond andere teven en loopse teven. Onze gecastreerde niet zo.
Wij willen heel erg graag een kangal teef erbij, maar die zijn een stuk pittiger als een reu. Dus eerst deze maar groot krijgen![]()
Als alles mee zit komt er wel een border collie of australische herder pup dit jaar bij
                                                         KimD schreef:Luna2006 schreef:Cody begint nu te ontdekken dat hij reu is. Nog maar 2 jaar te gaan![]()
Af en toe heeft hij wel een vies zaakje, poetsen we netjes af. Maar rond loopse teven is hij nog braaf. We zullen zien op latere leeftijd.
Onze intacte chi is ook erg braaf rond andere teven en loopse teven. Onze gecastreerde niet zo.
Wij willen heel erg graag een kangal teef erbij, maar die zijn een stuk pittiger als een reu. Dus eerst deze maar groot krijgen![]()
Als alles mee zit komt er wel een border collie of australische herder pup dit jaar bij
Hoeveel groter wil je hem laten worden?