De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 22:07

Achaiah schreef:
Nou we zijn weer thuis. Was gelukkig op tijd hij is nog niet uitgedroogd en heeft nog energie. Hij heeft gasvorming, pijn en stress. Waarschijnlijk combinatie van alles. Verhuizing, van buiten naar binnen, katten en hond opeens erbij wat hij niet gewend is, hij is in de rui en toch ook iets teveel groente gegeven waardoor hij te weinig hooi ging eten. Zijn dieet veranderde langzaam van 80% hooi 10% biks en 10% groente naar 80% biks en groente en 20% hooi en dan komt de boel dus in de knel. Dan ook nog stress en dan worden ze enorm kwetsbaar..

Nu heel rataplan medicijnen en dwangvoeren om hem even over die brug te helpen en dan hopen dat hij zich daarna echt beter gaat voelen... Y;(

[ [url=m/SDdKts.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dikke knuffel :(:)

jolmer20

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 22:08

Ahh grote kleine baby met witte haartjes <3

Ah wat sneu van Sparrow!! Hopelijk is hij snel weer de oude met de medicijnen en de dwangvoeding! Arme vent..

Wat apart Idylle.. je hebt een spookhond haha

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 22:24

Dank jullie wel :knuffel:
Medicijnen heb ik er goed in kunnen krijgen, dwangvoer is wat minder succesvol want meneer wil echt maar dan ook écht niet. Maar we hebben geduld en toch kleine beetjes doorgeslikt al.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 22:27

Is de temperatuur van Sparrow gemeten?
Bij ondertemperatuur kunnen ze namelijk niet eten.
Verder klinkt het allemaal prima wat je DA heeft meegegeven, beterschap :(:)

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 22:29

Ja alles is nagekeken. Gebitje was goed geen haken, temp goed, buikje klonk hol dus gas maar geen verstopping. Ook nog naar de castratiewond extra gekeken zag er ook prima uit. Ik voel hem ook regelmatig achter z’n oren of hij daar niet koud word.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 22:51

Achaiah schreef:
_KiMbErLeY_ schreef:
Och wat sneu :(:) hopelijk knapt hij nu snel op! Hij staat ook "open" of niet? Ik zou toch 1 of 2 kanten tegen een muur zetten zodat hij toch een soort van een veilige kant heeft.

Nu kan er van alle kanten iemand bij, lijkt me idd niet veilig voor hem, gezien de situatie waar hij uit komt.

(Geen aanval oid, maar gewoon meedenken :) )

Hij zit inderdaad redelijk open. En zijn hok is ook helemaal open qua inkijk. Ik kan wel een doek over z’n hok maken aan 1 kant dat hij een beetje beschut kan zitten, dan zal hij zich inderdaad misschien wat veiliger voelen! Met koppelen straks gaan ze sowieso naar een andere kamer waarvan de deur ook evt dicht kan en waar ik alle ruimte heb om rustig te koppelen dus dan is er geen ge bemoei van de rest vd huisdieren meer.

Nou weet ik niet of een handdoek voldoende is, hij hoort en ruikt dan nog steeds vanalles van alle kanten!
Als hij nu zo slecht is zou ik echt al het mogelijke doen om hem even rust te gunnen, dus wellicht van de grond af en wat meer veiligheid bieden.

:(:)

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 23:58

Oh hopelijk is Sparrow snel beter. Hier tijdje terug Chester die niet wou eten, had ook nog eens een dagje zoo gepland, hij kiest zijn momenten wel. :P Na de ciseral + buikmassage was hij wel snel beter (maar toen zaten we ook al aan 12uur niet eten) en kakte toen weer hele slingers. Maar was al 3 jaar geleden dat ik nog medicatie heb moeten inzetten bij hem, dus dat is al een overwinning op zich.
Het blijven toch moeilijke diertjes he.
Meer afscherming kan wel helpen ja.

@idylle. Cherry eye kan idd soms terug verstoppen. Hopelijk blijft ie weg.

@LL, ooh die eerste is moooooi! En die 2de kijkt heel lief idd!

@kimberley, ooh witte haren. Hebben de ouders ook iets van wit? Anders wel apart.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 00:46

Gigi, Brownie iig niet, naar wat ik weet het mannetje ook niet.
De dikke heeft echt een streep op zn buik lopen waar wat witte haren zitten, zoals je ziet op de foto en dan die paar witte haren in zn oor. De rest lijkt geen witte haren te hebben. Vind het ook erg bijzonder :+

Bij mn laatste foto ligt hij bovenop, die witte haren is geen lichtval.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:11

Heel veel beterschap voor Sparrow Achaiah :(:)
Welkom (terug) Jannickee
Idylle geen idee wat voor kruising het is, maar ze is niet zo groot als een Kangal volgens mij (hoop ik :P )

Hier regent het weer en ziggy en wombat zitten weer lekker buiten :') Ach als ze maar happy zijn haha.
Als we een hond nemen gaan we een extra hek een paar meter voor de konijnenren plaatsen, zodat het ze wat rust geeft en de hond niet te dichtbij komt. En zodra ze allemaal gesettled zijn, gaan we een extra deurtje maken in hun hekje, zodat ze wat meer ruimte hebben en soms een stuk groter kunnen roamen :) Zolang ze er maar weer terug in gaan :+ Misschien is clicker training een idee haha. Wie was hier nou ook mee bezig om ze in het reismandje te krijgen met training?

Oh en het asiel is gemaild, bij de eerstvolgende vrije dag of ochtend van m'n vriend gaan we kijken <3 hopelijk snel een gaatje.

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:28

Dankjewel allemaal :knuffel:

Het goede nieuws is dat hij echt zienderogen stukken is opgeknapt *\o/* hij heeft vannacht beetje sla en komkommer gegeten, biks gegeten en water gedronken!!
Ik heb hem niet verplaatst gister avond laat want was bang vr nog meer stress opeens in het donker in een andere ruimte, maar ik heb hem toegedekt met een donkere doek en had al gezien dat hij telkens een holletje maakte in z’n zaagsel dus hele flinke boel extra hooi erin en daar heeft hij dan ook een lekker slaap plekje in gemaakt. Hij was vanmorgen vrolijk en hupste gelijk eruit toen ik z’n hok open deed! *\o/* en eet hooi! En plas en poep.
Afbeelding

Het slechte nieuws is dat de praktijk nu niet bereikbaar is voor advies Alleen voor spoed. Ik heb begrepen als ze weer eten dan niet meer dwangvoeren? Wel of niet doen? Nog wel even doorgaan met de medicijnen?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:32

Achaiah, medicatie zeker nog even door blijven geven! En ik zou even dwangvoeren tot hij zelf weer brokjes eet. Als hij zelfstandig eet kun je ook de medicatie afbouwen :)

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:34

Tarzan dankjewel! De biksjes die je nu ziet zijn nieuwe. Hij heeft vannacht alles opgegeten, alleen 2 stukjes komkommer laten liggen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:36

Dan zou ik vandaag zeker nog even de medicatie geven en als hij zelf brok eet kun je de dwangvoeding stoppen.
Mocht hij gewoon weer lekker eten dan kun je morgen afbouwen met medicatie (smorgens pijnstilling nog geven 1x ipv 2x en 2x cisaral ipv 4x) en als dan alles goed blijft kun je de medicatie achterwege laten (en bewaren voor het geval je het nodig hebt!)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:52

laughterline schreef:
Wie was hier nou ook mee bezig om ze in het reismandje te krijgen met training?

Ik kruip even onder mijn steen vandaan, dat ben ik :D .

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 12:00

Wat fijn achaiah!!! *\o/*
Keep up the good work sparrow!
Misschien wil hij wel wat rum! _O-

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:05

Ahh wat fijn Achaiah! <3 Dat klinkt goed!

@MoppieFilou, ah daar ben je! :D Hoe gaat het met de training, pakken ze het goed op? Mijn nadeel is alleen dat Ziggy wel volgensmij alles doet voor eten, maar Wombat is niet zo geinteresseerd, en die is ook meteen de moeilijkste haha. Wil hem ook liever niet vangen, want hij is nogsteeds zo bang.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:32

laughterline schreef:

@MoppieFilou, ah daar ben je! :D Hoe gaat het met de training, pakken ze het goed op? Mijn nadeel is alleen dat Ziggy wel volgensmij alles doet voor eten, maar Wombat is niet zo geinteresseerd, en die is ook meteen de moeilijkste haha. Wil hem ook liever niet vangen, want hij is nogsteeds zo bang.

En nieuwsgierig maken voor iets?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:37

Es_ther schreef:
laughterline schreef:

En nieuwsgierig maken voor iets?

Toen hij ontsnapt was in de tuin ging daar z'n grootste interesse naartoe :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:54

Wat fijn dat Sparrow opknapt! Ik zou idd ook wel medicatie niet dwangvoederen

We hebben een doorbraak hier! Ze blijken dol op bloemkool bladeren. De roosjes vinden ze niet te vreten, maar het blad gaat er goed in. Mogen ze van broccoli ook het blad hebben? We gaan ook maar eens sla proberen, en spinazie? Even in de blaadjes blijven :')

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:09

ah wat fijn maartje! :D Ja ze kunnen zelfs de broccoli zelf ook hebben. Alleen geen ijsbergsla, daar krijgen ze gas van :)
Hier zijn ze gek op basil blaadjes en peterselie

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:15

LL, en wat als je ze savonds eten geeft en ze zo lokt?
Meestal hebben ze dat wel snel door .. hier komen ze ook aangerend zodra ze mij zien omdat ze weten dat dat betekend dat ze eten krijgen :')

Leuke honden trouwens! Die 2e <3 Ben benieuwd welke het gaat worden!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:26

Oh spannend Laughterline!!

Ohj fijn van Sparrow Achaiah!
Nu doorzetten!
Zou inderdaad de medicijnen nog even door blijven geven.

Moeilijk Laughterline met de bunny’s.
Misschien inderdaad ‘s avonds eten geven. Dat ze dat aanleren?

Hier nog geen baby’s met open ogen. Heb een beetje laatbloeiers haha.
Morgen maar eens helpen, als het dan nog nodig is!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:38

laughterline schreef:

Hier net hetzelfde haha, eentje die letterlijk alles doet voor eten, en eentje die het allemaal niet zoveel kan schelen :') . Ik ben met Lou (degene die het niet zoveel kan schelen) begonnen met leren wat de click betekent en leren targetten, en hem zo dan naar de transportbak leiden, maar vanaf dat ik het deksel erop deed snapte hij het niet meer zo goed. Nu heb ik gewoon voor allebei een transportbak gekocht die standaard in de ren staat, en hun eten krijgen ze altijd daar in. Nu ze dat wat gewend zijn ben ik aan het oefenen met het deurtje open en dicht en af en toe eens een beetje met de bak bewegen, en dat gaat goed! :) Ga ze ook de eerste keren dat ik ze echt ergens naartoe breng met de bak op het gras laten, zodat ze leren dat het echt niet erg is, en dan kan ik het later af en toe ook wel eens een keertje voor de dierenarts gebruiken. Denk dat zo lang het "goede" overheerst ze de bak niet meteen eng gaan vinden na één keertje dierenarts.

Komt er in ieder geval op neer dat het met clickertraining evt wel lukt, maar volgens mij werkt de manier die ik nu gebruik net zo goed haha, en het is makkelijker. Denk dat het belangrijkste is dat je rustig opbouwt en ze ook vooral leren dat het een leuke plek is!

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:42

Super fijn Achaiah dat hij weer op knapt! Hopelijk is hij snel weer de oude!

Maartje hier zijn ze ook dol op bloemkoolblad. Van de broccoli geef ik de roosjes, vinden ze ook heerlijk. Mijn konijnen zijn ook eet verslaafd, dus die kan ik alles geven :')

Doortje en Binky hebben een nieuwe zandbak. Ze zijn helemaal happy :D
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:42

Mijn nieuwe konijntje Luna eet echt niks behalve brok en hooi, nog nooit meegemaakt!
Wortel haalde ze van de week haar neus voor op en had vanmorgen wat gedroogd brood maar weer wilde ze toch echt liever brokjes .. Is zij nu raar of zijn m'n andere konijnen gewoon zulke afvalbakken?! :')

Edit: Wat een gave zandbak! en leuke konijntjes <3