Wie is er ook op zoek naar een hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:21

xPearl schreef:
@kiwiwitje
We hadden hem 1ntje gegeven en die at hij wel netjes op. Gisteren waren we even bij mijn ouders, en daar had 'ie ook wat brokjes meegejat en daar had hij wel moeite mee. Weet ook niet of er qua hardheid verschil in zit? Dat waren wel 'volwassen' brokken. Die zijn ook netjes opgeruimd daarna.

@Susanne
Dat is ook een goed idee inderdaad! In principe kan ik best nog wel een zak voer halen van wat hij nu heeft en inderdaad nog even wachten. Maar ik was wel even benieuwd wat de rest zou doen haha :D

@Frummels
Ach nee dat meen je :(. Arm dier. Zit 'm ook niet mee.
Ik duim echt dat hij geopereerd gaat worden en dat 'ie gewoon naar jullie kan..

Ik zou t gewoon proberen met die smolke.
De analyse van smolke voor large vind ik heel prima.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-21 08:53

Ik had bijna een herplaatser gevonden, helaas besloten die mensen vlak voor de kennismaking dat ze toch niet wilden herplaatsen.

Maar ik ga niet bij de pakken neerzetten, ik heb op 2 hondjes gereageerd nu, we gaan het zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 11:15

Ineens gaat het snel hier! Ik heb de keuze tussen aussies, een labrador en een labradoodle. Stiekem heb ik de keuze al gemaakt :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 11:27

[***] schreef:
Ineens gaat het snel hier! Ik heb de keuze tussen aussies, een labrador en een labradoodle. Stiekem heb ik de keuze al gemaakt :D

En de keuze wordt?

Gypsy schreef:
Ik had bijna een herplaatser gevonden, helaas besloten die mensen vlak voor de kennismaking dat ze toch niet wilden herplaatsen.

Maar ik ga niet bij de pakken neerzetten, ik heb op 2 hondjes gereageerd nu, we gaan het zien.

Oh, ik ben benieuwd dan of een van de andere twee jouw hondje wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 11:27

Ik laat voorzichtig mijn neus eens zien. Wij hebben een druk huishouden met 1 hond, 3 katten en 6 paarden maar zouden wanneer de juiste match voorbij komt graag een maatje voor onze hond adopteren. Liefst geen pup maar juist een hond die verlegen zit om een nieuwe fijne plek. Onze huidige hond is een gecastreerde reu van 2 jaar oud, vrij makkelijk met andere honden. Ze lopen lekker los op het erf en onze ren van 10 bij 20 ongeveer en mogen met ons mee naar binnen. Als iemand een leuke match weet, geef maar door :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 11:30

[***] schreef:

Oeh wat wordt het :D?

Wij gaan waarschijnlijk toch voor een Aussie. En op een later moment komt er dan nog een labrador bij. Heb al twee fokkers benaderd voor wat informatie (niet om meteen een hond te reserveren), maar ze geven eigenlijk allemaal op hun website aan nu een stop te hebben op puppyaanvragen vanwege grote belangstelling door Corona. Hopelijk kunnen ze mijn vragen wel beantwoorden als ze daar de tijd voor hebben (en hopelijk resulteert einde van Corona ook niet in ontzettend volle asiels / veel herplaatsers := ).

We hebben gelukkig nog wel even, we zouden op z'n vroegst pas in juni 2022 een pup willen, dus kunnen nog wel even geduld hebben :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:08

Ik wil heel graag een teef en de aussies zijn mijn voorkeursras, maar ik ga nog verstandig overleggen met mijn hulphondtrainster :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:16

Leuk! Wordt ze dan ook opgeleid tot volledige hulphond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:28

IMANDRA schreef:
Leuk! Wordt ze dan ook opgeleid tot volledige hulphond?

Ja, dat doe ik samen met de hulphondenschool! Ik zit bij BultersMekke

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:31

Tof zeg :D.

Ik wil denk ik ook meer training dan puur puppycursus gaan doen. Beetje afhankelijk van de hond natuurlijk, maar agility misschien. Sowieso lekker veel kunstjes leren buiten de standaard zit, af, blijf, rol, poot ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:47

IMANDRA schreef:
Tof zeg :D.

Ik wil denk ik ook meer training dan puur puppycursus gaan doen. Beetje afhankelijk van de hond natuurlijk, maar agility misschien. Sowieso lekker veel kunstjes leren buiten de standaard zit, af, blijf, rol, poot ^^

Ik wil met de mijne straks gaan steppen denk ik. Maar mentale uitdaging komt sowieso goed als ze mij mag gaan ondersteunen met mijn ptss!

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 18:11

Wij zijn inmiddels bij een van de fokkers (Leonberger) zo gestegen dat we kans maken op een pup! Spannend, want dan worden ze over een maandje al geboren <3 . Maar we moeten er natuurlijk ook nog rekening mee houden dat het toch niet doorgaat (minder pups dan verwacht, niet genoeg reutjes), dus dat is heel dubbel.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:12

Na jaren mogen wij ook eindelijk een hond. Nu goed, nogal wat eisen van iedereen maar de keuze is zeg maar 'down' tot 3-4 rassen. Echter zij wij compleet tegen alles met broodfok dus willen alles officieel via een erkende ingeschreven fokker doen...

Alleen dan loop je direct al tegen het probleem aan. Er zijn blijkbaar maar heel weinig erkende fokkers die ook hun site up-to-date houden? Het betreft hier de rassen Golden Retriever, Nova Scotia duck tolling retriever of iets in de richting van een Border Collie. We hebben al naar fokverenigingen gekeken maar de meesten hun website is al jaren niet meer actief, of je kan al niet meer eens inschrijven voor de wachtlijst - dit zou dan pas weer in eind 2022 of begin 2023 kunnen. En dan hebben we het over het inschrijven niet de mogelijkheid op een hond. :+

We hebben ook al naar honden gekeken die herplaatst kunnen worden maar de meesten komen vanuit andere landen en we hebben graag garantie op een dier dat zeker te weten van een goede plek komt dus dat is eigenlijk geen optie. Ook weet je nooit wat zo een dier al heeft meegemaakt of onder de leden heeft zeg maar dus dat willen we niet.

Is het normaal dat je bijna 2 jaar moet wachten voor je überhaupt op een lijst kan worden geplaatst of komt dit echt door covid? (Op sommige websites staat dat het door covid komt en spontaan iedereen een hond wil namelijk)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:38

Op dit moment is niks normaal, Corona en iedereen wil een hond :D

Je noemt best 3 verschillende rassen. Kun je een border collie genoeg uitdaging geven ?
Zelfde met de Nova Scotia, wij hebben nu een 3 jarige reu, niet met officieel stamboom ofzo. Maar die moet ik ook flink bezig houden, hij is erg lief voor iedereen om zich heen echt een blij ei, maar als ik hem niet genoeg te doen geef gaat het zelf wel verzinnen.

Kijk ook eens naar de Beauceron , die zit hier een beetje tussen in, ik vind het geweldige honden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 21:07

Op dit moment valt een wachtlijst van 2 jaar zelfs nog mee :+

En over mijn zoektocht: het lijkt erop dat die nu ten einde is gekomen! Ik ben een fokker van aussies tegengekomen die niet kijkt naar wie het eerst heeft ingeschreven maar wat goed voelt. Ik sta ergens bovenaan de lijst en de pups zijn geboren :D als ze 5 weken zijn mag ik komen kijken.
Het wordt in ieder geval een teefje. Toch een aussie en geen kruising omdat ik heel graag geteste ouders wil :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 21:56

De wachttijden zijn erg lang!
Mijn pluszoon en zijn vriendin staan nu op een lijst voor een toller en gelukkig is de wachttijd “maar” een klein jaar.

Oja, en bij kennissen wordt half juli een nest kortharige teckels geboren. Moest iemand dat zoeken?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:07

Lukasje schreef:
Mijn pluszoon en zijn vriendin staan nu op een lijst voor een toller en gelukkig is de wachttijd “maar” een klein jaar.

Oja, en bij kennissen wordt half juli een nest kortharige teckels geboren. Moest iemand dat zoeken?

Ik wil graag een kortharige standaard teckel.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:40

Letsdunit schreef:

Je noemt best 3 verschillende rassen. Kun je een border collie genoeg uitdaging geven ?
Zelfde met de Nova Scotia, wij hebben nu een 3 jarige reu, niet met officieel stamboom ofzo. Maar die moet ik ook flink bezig houden, hij is erg lief voor iedereen om zich heen echt een blij ei, maar als ik hem niet genoeg te doen geef gaat het zelf wel verzinnen.

Kijk ook eens naar de Beauceron , die zit hier een beetje tussen in, ik vind het geweldige honden :D

Voorkeur is een retriever en anders meer richting een collie. Retrievers hebben we eerder zelf in de familie gehad en dat zijn echt geweldige honden dus die hebben een grote voorkeur. Collie hebben we vlakbij ons wonen en dat vinden we zelf ook een hele mooie hond, dus vandaar dat we alles open houden en gewoon om ons heen aan het kijken zijn zeg maar. :D

Ivm ziekte gezinslid zou een hond ook nog eens een geweldige toevoeging zijn betreffende er meer samen op uit trekken en niet altijd maar alleen zijn zeg maar. Echt een toevoeging aan het gezin dus. Verder zijn er hier altijd mensen thuis dus zal er genoeg aandacht beschikbaar zijn voor een hond. Anders ben ik nog altijd van mening dat je geen hond kunt nemen - als die bijna altijd alleen zit. :)

Een wachtlijst vindt ik overigens niet erg. Snap ik best als je een goede pup wilt. Maar zolang had ik niet verwacht haha. :D

Beauceron vinden de meesten hier thuis niet echt wat helaas. Qua uiterlijke kenmerken hebben de meesten hier toch wel een duidelijk voorkeur momenteel. :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:45

[***] schreef:

En over mijn zoektocht: het lijkt erop dat die nu ten einde is gekomen! Ik ben een fokker van aussies tegengekomen die niet kijkt naar wie het eerst heeft ingeschreven maar wat goed voelt. Ik sta ergens bovenaan de lijst en de pups zijn geboren :D als ze 5 weken zijn mag ik komen kijken.
Het wordt in ieder geval een teefje. Toch een aussie en geen kruising omdat ik heel graag geteste ouders wil :)

Aah wat een geluk, gefeliciteerd!

Ik heb nog geen reactie gehad helaas, maar gezien Corona zullen ze het wel ontzettend druk hebben en andere zorgen aan hun hoofd. Bovendien geen haast dus ik wacht geduldig af :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:47

IMANDRA schreef:
[***] schreef:

Ik heb nog geen reactie gehad helaas, maar gezien Corona zullen ze het wel ontzettend druk hebben en andere zorgen aan hun hoofd. Bovendien geen haast dus ik wacht geduldig af :D

Succes! Wil je een erkende fokker of is een eenmalig nestje ook wat?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:54

[***] schreef:
IMANDRA schreef:

Succes! Wil je een erkende fokker of is een eenmalig nestje ook wat?

Wel erkende fokker denk ik, maar heb een aantal fokkers aangeraden gekregen van een kennis, waarvan ik de twee die zij het meest aanraadde heb benaderd. Maar er zijn nog wel een handjevol namen die ik eventueel nog kan benaderen, mocht dat nodig zijn. Maar mijn mailtje is nu pas een week of 3 geleden dus ik kan nog wel even wachten haha.

Eenmalig nestje vind ik lastig, mijn vorige hond was broodfok dus ik wil echt goed opletten waar ik een pup zou halen (want van fouten leer je), dus de voorkeur ligt wel echt bij iemand met ervaring. Maar een ervaren 'fokker' die met 1 hond fokt en eens in de (ik roep maar wat) 5 jaar een nestje fokt vind ik ook wel een optie.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 03:15

OutOfTheWood schreef:
Letsdunit schreef:

Voorkeur is een retriever en anders meer richting een collie. Retrievers hebben we eerder zelf in de familie gehad en dat zijn echt geweldige honden dus die hebben een grote voorkeur. Collie hebben we vlakbij ons wonen en dat vinden we zelf ook een hele mooie hond, dus vandaar dat we alles open houden en gewoon om ons heen aan het kijken zijn zeg maar. :D

Ivm ziekte gezinslid zou een hond ook nog eens een geweldige toevoeging zijn betreffende er meer samen op uit trekken en niet altijd maar alleen zijn zeg maar. Echt een toevoeging aan het gezin dus. Verder zijn er hier altijd mensen thuis dus zal er genoeg aandacht beschikbaar zijn voor een hond. Anders ben ik nog altijd van mening dat je geen hond kunt nemen - als die bijna altijd alleen zit. :)

Een wachtlijst vindt ik overigens niet erg. Snap ik best als je een goede pup wilt. Maar zolang had ik niet verwacht haha. :D

Beauceron vinden de meesten hier thuis niet echt wat helaas. Qua uiterlijke kenmerken hebben de meesten hier toch wel een duidelijk voorkeur momenteel. :+

Altijd iemand thuis is wel wat anders dan genoeg uitdaging kunnen geven. Ik werk bijvoorbeeld vanuit huis maar mijn border collie heeft daar niet genoeg voldoening van. Er moet daarna nog wel wat gedaan worden.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 03:51

pillow schreef:
Lukasje schreef:

Ik wil graag een kortharige standaard teckel.

Je hebt pb !

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 03:54

@ outofthewood: heb je de flatcoated al mee in overweging genomen? Die zijn wat minder populair. Mss is de wachtlijst minder lang ?

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 05:09

Lukasje schreef:
@ outofthewood: heb je de flatcoated al mee in overweging genomen? Die zijn wat minder populair. Mss is de wachtlijst minder lang ?

En een labrador? Die zie ik ook niet in je rijtje staan. Zitten ook echt leuke honden tussen. Ik heb zelf een hele lieve leuke lab uit een werklijn.