Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Maar ach het was het ritje waard, en de fikjes weer op andere plekken katen wandelen. Al was dat vandaag in de stromende regen. 
In dezelfde bak zat een gekko je zag dat beest zowat niet terug. Goede uitleg over alles, nog getwijfeld over een andere goedkopere bak. Maar hier kan ik tenminste niks mee pletten, ben zo bang anders dat ze tussen de schuifdeuren komen te zitten.
karuna schreef:Flappentakken komen uit australie en eucalyptusbossen. Vijand is eigenlijk alles dat insecten eet.
De sprietjes zijn aziatisch ik geloof dat deze of vietnam of philipijns (schrijf je dat zo?) zijn. Zij leven wat vochtiger in tropisch bos dan de flappentakken.
Gelukkig had ik nog kleine potjes maar nu kan ik geen hogere takken stevig kwijt. Daar moet ik dus wat op gaan verzinnen.
hee er stapt er een onder de deksel heen en weer.
Baby vier waarvan er helaas dus al twee overleden zijn.
nummer 5 van de beroerde eitjes dus. Geen idee waarom ze nu opeens weer uitkomen. Misschien de warme zon in de keuken geweest wat versneld heeft. Benieuwd of daar nog wat van uit gaat komen.

van boven naar beneden

die minivleugeltjes ook
Gister zijn ze verhuisd. Onverwacht terrarium verkocht dus ik moest aardig hals over kop de exo terra gaan kopen. Ze zijn er wel blij mee. Het gazen dak wordt al meteen goedgebruikt.

kieskeurig tuig.
maar ook hier actiever nu ze in de exo terra zitten.
de rest gaat als een speer. Daar van de week twee vervellingen gezien. Die zijn nu 10 cm en zijn gek op het gazen dak en de achterwand ook.
en best actief bewegend
.karuna schreef:Hoeveel heb jij er nu?
Dedrie hier weigeren iets anders te eten dan braam.kieskeurig tuig.
maar ook hier actiever nu ze in de exo terra zitten.
De op het andere adres vinden nu rozen lekkerder dan braam. Enzij vervellen goed. Helaas een kleinere die in zijn velletje verstrikt zat.de rest gaat als een speer. Daar van de week twee vervellingen gezien. Die zijn nu 10 cm en zijn gek op het gazen dak en de achterwand ook.
en best actief bewegend
.
Het eten is zo leuk. Echt mjam mjam burp knaag.
Wat grappig is de flapjes nemen waterdruppels tussen hun kaken mee. En nemen daar later af en toe een slokje van.
En ze sturen me naar het bos voor eten. Kortom voor nu de juiste huisdiertjes. Naast mijn toch wel steeds ouder wordende fikjes

karuna schreef:Leuk he. Hier heb ik het nu vaker gezien. Inclusief oppeuzelen. Gister een ei zien uitkomen het laatste stukje.keek, zag een ei bewegen en takje was nog half in het ei naar de deksel aan het hijsen. Eenmaal ondersteboven viel het eitje er af
Een rende de ene kant op, de andere de andere kant op.
Hopen dat zij dit keer wel fatsoenlijk hun eerste keer hun jas uitdoen zonder in de problemen te komen. Zou wel een keer fijn zijn dat er een jong het gaat volhouden. 

, en daarna wilde ze wel weer verkassen, gelukkig, want ik vroeg me al af hoe ik haar ooit weer eruit kon krijgen.