Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:05

cursebreaker schreef:
Skippy
Oh wauw dat is idd wel apart zeg hoe Toobs deed. Misschien voelde hij iets aan, aan jou? Dat je je niet goed voelde ofzo? Ik zeg maar wat haha. En buiten wegrennen snap ik heel goed hoor! Ik loop zelf ook liever niet laat in ’t donker. Nu weet ik wel dat Arya me echt zou beschermen en ze natuurlijk af schrikt door d’r grootte al bv, maar alsnog. Hier loopt Luciën meestal de laatste ronde wel. Er lopen idd echt gekken rond ja, brr. En die hondendieven zijn toch zo vreselijk he. Het moet je maar gebeuren :(

Ja, migraine, maar dat heb ik vaker en daar reageert hij eigenlijk nooit echt op. Iets anders kan ik niet bedenken :n
Het voordeel van een herder in zulke gevallen inderdaad. Arya schrikt wel af, zeker als die ertussen gaat staan en tanden zou laten zien :j
Toby schrikt écht niet af haha. Misschien als hij een keel opzet en gaat krijsen, hij kan goed krijsen :') :j

cursebreaker schreef:
Ik heb net nog even naar de praktijk gebeld om te kijken of er nog tijd is om Arya op de foto te zetten ook als ze volgende week aan de beurt is voor d'r sterilisatie. Ik denk niet dat er iets is, wil ook niet intensief gaan sporten maar er zijn toch momenten dat ze wel eens wat ruwer speelt en we lopen vaak in het best pittige heuvelland enz. en ik wil dus eigenlijk wel gewoon graag weten hoe de huidige situatie is rondom heupen en eventueel ellebogen. Dus hoop dat ze het nog ingepland krijgen, want was een beetje laat met bellen ervoor. Zou het jammer vinden als we achteraf spijt hebben dat we het niet hebben gedaan en ze dan opnieuw een roesje moet, terwijl ze nu toch onder narcose gaat.

Ze zullen ook gelijk d'r navelbreukje verhelpen, dus da's ook wel fijn - nu was er zo verder niks aan de hand met haar navelbreukje maar als ze dan toch onder het mes gaat doen ze dat natuurlijk in 1x mee.

Zometeen eens kijken waar we vandaag gaan wandelen. Waait nog steeds behoorlijk zag ik haha.

Ow, dat is wel slim! Als ze dan toch moet, dan maar gelijk zoveel mogelijk doen wat je in gedachten had! :j Spannend wel!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:09

haha ja wie weet met dat krijsen... 'element of surprise'. Ik denk dat iemand daar ook flink van kan schrikken en dan kun je dan snel wegrennen haha.

Maar zou toch goed kunnen dat hij idd toch die migraine nu oppikt en erop reageert :j Heel bijzondere en wel mooie reactie van 'm vind ik! Hij zal echt wat hebben aangevoeld bij je als ik het zo lees.

Ja ik vind het echt super spannend allemaal pff. Nog los van de foto's, de ingreep zelf idd en dan ook erna met de wondheling e.d. ben ik altijd zo'n paniek zaaier die bang is dat het niet goed gaat (met Sansa ben ik ook nog een extra keer terug geweest na de ingreep omdat ik zo onzeker was over de wondheling. Echt super rot vind ik dat dat ik dat heb met m'n eigen dieren terwijl ik normaal best een koele kikker ben erin en er heel realistisch en goed naar kan kijken). Ik heb eentje hier die veel likt en zich verzorgt dus het wordt echt spannend even om te zorgen dat die wond goed kan helen. En ook dat ze niet op/af van de bank springt, want ze ligt natuurlijk enorm veel op de bank. Wordt even heel intensief de dagen erna hihi. Maar goed, we gaan het zien. We krijgen vanuit de praktijk een rompertje mee en ik denk dat ik wel nog voor de zekerheid ook nog een kraag in huis ga halen, dat we 'm iig hebben. Maar hoop dat we gewoon met oplettendheid en 't rompertje ver gaan komen. Maar ik zal jullie wel gek maken denk ik volgende week :')

punjab

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:11

Cursebeaker is ook niet leuk hoor. :(:) Mag je wel tot de narcose erbij blijven?

Nou Skippy01 denk dat sommige toch ook best schrikken van krijsen hoor. En honden stelen vind ik ook altijd een eng idee.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:15

punjab
Nee, dat hebben ze helaas liever niet en ik snap het ook wel - niet perse ivm Corona maar ook in 't algemeen met een eigenaar erbij kan het echt veel meer stress opleveren bij sommige honden. Als zij het alleen doen is het vaak veel sneller gepiept en in verhouding minder stress. Sommige eigenaren raken echt mega emotioneel en gestresst met zoiets. Dus snap wel dat ze geen uitzonderingen willen maken nu hierin omdat we geen problemen verwachten ivm hoe we alles gepland hebben. Bij onze vorige DA mochten we er met Rex toen bv. ook niet bij zijn toen die echt onder werd gebracht. De DA waar ik altijd graag stage liep, had de eigenaren wel erbij tot ze in slaap waren (wat ik altijd heel mooi vond an zich) en dan gingen ze weg voordat wij de hond gingen intuberen. Maar het is ook niet altijd voordelig als een eigenaar erbij blijft, vanuit de praktijk gezien, al is het vanuit de eigenaar gezien emotioneel gezien natuurlijk wel iets wat je wilt. Maar ik snap beide kanten van het verhaal erin wel, dus heb me erbij neergelegd. We hebben daarom wel alles zo gepland dat Arya meteen aan de beurt is als we binnen komen bv. daar hebben ze rekening mee gehouden. En we worden ook meteen gebeld zodra ze ze wakker wordt erna, dus alles is wel zo strak mogelijk gepland zeg maar, dat ze idd niet te lang alleen gaat zijn.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 30-10-20 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:16

cursebreaker schreef:
haha ja wie weet met dat krijsen... 'element of surprise'. Ik denk dat iemand daar ook flink van kan schrikken en dan kun je dan snel wegrennen haha.

Maar zou toch goed kunnen dat hij idd toch die migraine nu oppikt en erop reageert :j Heel bijzondere en wel mooie reactie van 'm vind ik! Hij zal echt wat hebben aangevoeld bij je als ik het zo lees.

Ja ik vind het echt super spannend allemaal pff. Nog los van de foto's, de ingreep zelf idd en dan ook erna met de wondheling e.d. ben ik altijd zo'n paniek zaaier die bang is dat het niet goed gaat (met Sansa ben ik ook nog een extra keer terug geweest na de ingreep omdat ik zo onzeker was over de wondheling. Echt super rot vind ik dat dat ik dat heb met m'n eigen dieren terwijl ik normaal best een koele kikker ben erin en er heel realistisch en goed naar kan kijken). Ik heb eentje hier die veel likt en zich verzorgt dus het wordt echt spannend even om te zorgen dat die wond goed kan helen. En ook dat ze niet op/af van de bank springt, want ze ligt natuurlijk enorm veel op de bank. Wordt even heel intensief de dagen erna hihi. Maar goed, we gaan het zien. We krijgen vanuit de praktijk een rompertje mee en ik denk dat ik wel nog voor de zekerheid ook nog een kraag in huis ga halen, dat we 'm iig hebben. Maar hoop dat we gewoon met oplettendheid en 't rompertje ver gaan komen. Maar ik zal jullie wel gek maken denk ik volgende week :')

Ik had voor Skip zn castratie deze kraag gekocht: https://www.bol.com/nl/p/comfy-cone-hondenkap-zwart-l-38-46cm-25-cm-hoog/9200000035884044?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Deze kraag is zachter, echter wel met stevige kunststof "balijnen" die ervoor zorgen dat de hond de kraag niet kan omvouwen om bij de wond te komen.

Leek mij comfortabeler dan zn standaard plastic kraag.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:18

@CB herkenbaar, ik ben met eigen dieren ook veel sneller in paniek dan met die van een ander. Zit toch emotie bij he! Moet wel zeggen dat ik meestal éérst ga handelen en daarna pas in paniek raak. Wat gelukkig wel een praktische eigenschap is, andersom zou erger zijn :')
Komt vast goed! Gelukkig herstelt het best snel meestal :j
Edit: dat erbij blijven zal ook per hond verschillend zijn. Toby kruipt echt in mijn nek bij de dierenarts, die heb ik meestal zelf vast bij alles wat ze doen. Maar die kunnen ze wel veilig overnemen gewoon. Vind ik niet leuk natuurlijk, als ik er niet bij mag zijn, maar dat is emotie van mijn kant. Geen praktische noodzaak. Bij mijn vorige hond kon dat niet. Die was zó bang dat hij echt ging bijten. Daar ben ik toen zelfs de hele 'operatie' (tanden eruit halen) bij gebleven en ook mee naar de uitslaap-benches gegaan en daar bij hem gebleven. Vonden alle betrokken partijen de slimste zet met die hond ;)

@Punjab klopt hoor, krijsen schrikt vaak ook wel af. Maar hij krijst niet op commando haha, dus zou toch afwachten zijn wat hij dan doet. Hij is ooit wel flink gaan krijsen toen een man met capuchon op in het donker onze kant op liep. Was toen alleen gewoon de meneer die om de hoek woont en in de regen een capuchon op had. En die weet wie Toby is en was dus niet onder de indruk van het krijsen :')
Hopelijk hoeven we het nooit echt te testen.
Laatst bijgewerkt door Skippy01 op 30-10-20 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:19

De Comfy cone had ik idd ook op het lijstje staan. Hoor er goede dingen over en lijkt me idd net wat fijner voor het gemak van de hond tov de plastic kraag. Zeker met een wat grotere hond worden die dingen alleen maar groter en breder en lopen ze zo snel ergens tegenaan. Ik hoop ook niet dat we ze hoeven te gebruiken, maar heb wel liever eentje klaar liggen voor 't geval dat. Gelukkig zijn we gewoon altijd bij d'r overdag sowieso en 's nachts moet ik idd nog even kijken hoe we 't gaan doen.

EDIT:
Die Comfy Cone voor Arya's maat kost even 43e.... dat vind ik wel echt wat minder {:)-:(
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 30-10-20 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:21

Skippy01 schreef:
@CB herkenbaar, ik ben met eigen dieren ook veel sneller in paniek dan met die van een ander. Zit toch emotie bij he! Moet wel zeggen dat ik meestal éérst ga handelen en daarna pas in paniek raak. Wat gelukkig wel een praktische eigenschap is, andersom zou erger zijn :')
Komt vast goed! Gelukkig herstelt het best snel meestal :j

@Punjab klopt hoor, krijsen schrikt vaak ook wel af. Maar hij krijst niet op commando haha, dus zou toch afwachten zijn wat hij dan doet. Hij is ooit wel flink gaan krijsen toen een man met capuchon op in het donker onze kant op liep. Was toen alleen gewoon de meneer die om de hoek woont en in de regen een capuchon op had. En die weet wie Toby is en was dus niet onder de indruk van het krijsen :')
Hopelijk hoeven we het nooit echt te testen.

Ja, ik reageer idd dan wel meestal ook snel: meestal betekent dat dan DA bellen, lol. Ik weet idd dat het normaal wel snel en goed heelt, dat weet ik idd uit de praktijk ook, maar kan m'n stomme hersens niet uitschakelen dan he :') Maar komt vast goed. Komt vast goed :')

Hopelijk hoef je het idd nooit te testen nee. Maar als je zo'n vreemd figuur tegenkomt buiten zoals gister, snap ik wel dat je asap naar huis gaat, brr. Better safe than sorry.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:23

cursebreaker schreef:
De Comfy cone had ik idd ook op het lijstje staan. Hoor er goede dingen over en lijkt me idd net wat fijner voor het gemak van de hond tov de plastic kraag. Zeker met een wat grotere hond worden die dingen alleen maar groter en breder en lopen ze zo snel ergens tegenaan. Ik hoop ook niet dat we ze hoeven te gebruiken, maar heb wel liever eentje klaar liggen voor 't geval dat. Gelukkig zijn we gewoon altijd bij d'r overdag sowieso en 's nachts moet ik idd nog even kijken hoe we 't gaan doen.

Weet niet welke maat Araya nodig heeft? Maar staan er een paar in maat L op marktplaats voor een zacht prijsje.

Edit: ik wilde eigenlijk ook een rompertje, maar mijn dierenarts raadde dat af. Misschien alleen voor reuen, omdat de wondjes natuurlijk veel meer bij het gat van de staart zitten. DA gaf aan dat een reu zn rompertje gewoon opzij schuift.

Dus Skip was gedoemd om 10 dagen met een kap op te lopen. Was best zielig de eerste dagen want hij snapte er niets van. De eerste ochtend zeker een half uurtje door het parkje gescharreld wachten op een plasje. Die kwam maar niet: als Skip langs een boom ging staan om te plassen stootte hij met de kraag tegen de boom.

Dus na zn 30 minuten maar even de kap eraf gehaald en direct daarna een flinke plas en poep.

Dagen later lukte plassen en poepen wel met kraag op, maar Skip was er erg depri onder.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 30-10-20 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:23

mvdende schreef:
cursebreaker schreef:

Weet niet welke maat Araya nodig heeft? Maar staan er een paar in maat L op marktplaats voor een zacht prijsje.

Ik zal eens even gaan kijken idd. Ze heeft XL nodig en die kost nieuw dus 43e... dat vind ik wel echt een hoop geld voor iets wat we hopelijk en waarschijnlijk niet nodig gaan hebben :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:35

cursebreaker schreef:
mvdende schreef:

Ik zal eens even gaan kijken idd. Ze heeft XL nodig en die kost nieuw dus 43e... dat vind ik wel echt een hoop geld voor iets wat we hopelijk en waarschijnlijk niet nodig gaan hebben :')

Ze zijn helaas zeker erg prijzig!

Ik had toen mazzel om er 1 van marktplaats af te plukken. Maar Skip heeft maat L.

Toch zou ik persoonlijk nu wel er één gekocht hebben, maar Skip is dan ook een losbol met loslopen en heeft nog wel eens de neiging zichzelf niet helemaal heel te laten _-:( het is natuurlijk nog een jonge hond en in de komende 10 jaar ben ik bang dat we de kraag wel eens vaker nodig gaan hebben.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:40

Ik heb bij de castratie van Dundy geen kraag oid gebruikt. Hij had er 0,0 interesse in gelukkig. Dat wens ik jullie ook toe!

De 2e keer dat hij gehecht is wegens een bijtwond heeft hij wel tot drie keer toe de hechtingen eruit gebeten ondanks kraag én shirtje aan! Dat wens ik je absoluut niet toe :=

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:50

cursebreaker schreef:
punjab
Nee, dat hebben ze helaas liever niet en ik snap het ook wel - niet perse ivm Corona maar ook in 't algemeen met een eigenaar erbij kan het echt veel meer stress opleveren bij sommige honden. Als zij het alleen doen is het vaak veel sneller gepiept en in verhouding minder stress. Sommige eigenaren raken echt mega emotioneel en gestresst met zoiets. Dus snap wel dat ze geen uitzonderingen willen maken nu hierin omdat we geen problemen verwachten ivm hoe we alles gepland hebben. Bij onze vorige DA mochten we er met Rex toen bv. ook niet bij zijn toen die echt onder werd gebracht. De DA waar ik altijd graag stage liep, had de eigenaren wel erbij tot ze in slaap waren (wat ik altijd heel mooi vond an zich) en dan gingen ze weg voordat wij de hond gingen intuberen. Maar het is ook niet altijd voordelig als een eigenaar erbij blijft, vanuit de praktijk gezien, al is het vanuit de eigenaar gezien emotioneel gezien natuurlijk wel iets wat je wilt. Maar ik snap beide kanten van het verhaal erin wel, dus heb me erbij neergelegd. We hebben daarom wel alles zo gepland dat Arya meteen aan de beurt is als we binnen komen bv. daar hebben ze rekening mee gehouden. En we worden ook meteen gebeld zodra ze ze wakker wordt erna, dus alles is wel zo strak mogelijk gepland zeg maar, dat ze idd niet te lang alleen gaat zijn.
Ik snap het ook van beide kanten wel. Gelukkig doet mijn DA er niet moeilijk over, maar achter laten is voor mijn honden dan ook echt geen optie. Ravi zal misschien wel gaan maar de dames zijn echte drama queens :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:55

@Van,
Ik had het liever idd ook wel gehad, maar snap hun kant idd ook zeker wel en aangezien het voor ons de eerste keer is met d'r gaan we maar gewoon even aankijken hoe het gaat. We hebben iig alles zo gepland dat ze er toch zo min mogelijk stress van ondervind, maar even afwachten hoe het gaat. Ben echt super tevreden over deze praktijk en alle artsen die er werken, van wat ik er tot nu toe van heb meegekregen, dus moet er maar vertrouwen in hebben dat het goed komt hihi. Vind het ook niks als ik echt een 'vreemde' DA moet gaan zoeken voor nu de sterilisatie te doen, waar ik dan wel bij mag zijn, en dan straks weer terug naar onze eigen praktijk bv. Maar als je sowieso idd al weet hoe je honden zijn, snap ik ook heel goed dat je echt regelt dat je erbij kunt zijn. Ik heb aangegeven dat ik niet weet hoe ze doet, maar dat ze het waarschijnlijk even niet leuk vind als ik wegga. Maar ze is wel eens eerder bij hun alleen geweest dat ik even naar de auto moest ofzo en dat ging op zich prima. Maar ze gaven wel aan dat als arya aangeeft dat ze het echt niks vind zo, dat we kunnen kijken dat ik wel erbij blijf - maar in de regel doen ze het dus zelf liever niet tenzij idd nodig blijkt te zijn. Dus in 't ergste geval Kan het wel, maar ze proberen eerst te kijken of het op hun eigen manier kan.

@Kaus,
ik hoop idd ook geen nodig te hebben. We zijn in principe overdag ook altijd bij d'r en ze krijgt een romper om - heb ook nog een medical pet shirt besteld - vanuit de DA en dan kunnen we dat zelf onder controle houden met het wel/niet likken. Maar is puur voor 's nachts dat we even niet weten wat te doen. Ik hoop dat ze tegen bedtijd gewoon net als normaal moe is en lekker meteen gaat slapen, maar als je zelf slaapt zie je natuurlijk niet wat ze doet. Dus ook even aan't kijken of ze dan bij ons komt met de bench de eerste week bv. of een van ons onder gaat slapen -dan merk je dingen ook alweer wat sneller op. Met zo'n grote plastic kraag in de bench lijkt me ook weer niet heel handig. Maar wil het ding wel in huis hebben voor het geval dat, want het zou wel typerend zijn als je 'm opeens nodig hebt en het is avond en alles is dicht :')

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:58

Abby is geen doen om af te geven := die bijt zelfs naar mensen die ze wel kent als wij er niet zijn en ze dr riem om willen doen.
Zoals een echte appenzeller betaamd trouwens. En we hebben wel een groep mensen die haar wel kan aanraken, aanlijnen ect.
Daarnaast zijn mijn ouders vaste oppas en die kunnen met haar lezen en schrijven.

Alleen dierenarts is wel een puntje. Muilkorf strak om en zelf vast houden. We willen haar van t voorjaar laten castreren. Ze is nu met 9 maanden loops dus rond dat ze een jaar is.
Arme beest was namelijk helemaal van slag van dr loopsheid. Kwam aan slapen niet meer toe van onrust met kleine plasjes en diarree.
Hoop dat corona dan weer wat rustiger is want haar afgeven is gewoon geen optie :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 12:04

Van schreef:
cursebreaker schreef:
punjab
Ik snap het ook van beide kanten wel. Gelukkig doet mijn DA er niet moeilijk over, maar achter laten is voor mijn honden dan ook echt geen optie. Ravi zal misschien wel gaan maar de dames zijn echte drama queens :')

Hier bij djes en boellie er ook bij gebleven. Bij djes ook met wakker maken. Bij boellie niet omdat de operatie aan zn bek zo uitliep dat wij er niet meer zouden zijn voordat 2 andere hondjes ingeslapen zouden worden dus hebben we gewacht en achteraf blij mee want hij werd met best veel pijn wakker dus ze hebben toen gelijk pijnstillers bij gespoten.

Komt wel goed curse! :D maar t is altijd ruk!

Haha leuk he skip! :P

Puppyspam;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:06

Ah, ze zijn zoooo mini! <3

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:06

Wat een wormpjes :+:

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:08

Zo erg zijn mijn dames gelukkig niet _O-
Met Roek krijg ik juist vaak complimenten over hoe braaf ze alles toe laat. Zolang ik er maar bij ben ja :))
Ravi is ondertussen kind aan huis bij de DA, super gezellig vindt ie het 8)7
Met Vos is het nog afwachten

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:09

Puppies!! <3 <3

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:12

Nawwww <3

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:17

Zo klein nog :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:22

Mocht ik Ot laten helpen (neig vooralsnog inmiddels wel naar ja) ga ik denk voor zo’n rompertje hoor := zit sowieso te twijfelen om zo’n romper te bestellen, voor als ze straks loops wordt. Ze slaapt bij ons op bed dus dan is dat wel zo fris haha. Ze is het ook gewend om te dragen natuurlijk dus dat scheelt wel.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:31

Curse, het komt wel goed volgende week! :(:)

Kleine wormpjes zijn het <3 <3

Jip gaan we niet laten helpen, dus daar hoef ik gelukkig niet over na te denken :+
Bij de DA krijgen we altijd complimenten dat Jip zo'n geweldig lief dier is. Zelfs als ze prikken of iets anders. Ze wilden dat ze allemaal zo waren. :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:34

Jip lijkt me ook echt een schatje :+:
Otje is ook super makkelijk bij de DA, laatst toen ze in een wespennest belandt was en een prik in d’r spier moest gaf ze ook echt helemaal geen kik. En daarna een koekje. :):)