Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:07

Hoi ik kom me ook melden!!!

Ik ben sanne en heb 1 hond maar heb er eigenlijk 4 :')

Afbeelding

Van links naar rechts:

Afbeelding

-kyara, maltheserkruising. Is van mijn ouders en is nu 9 jaar oud. Echt een verzorgend typje, gek op haar bal. Vind alnge wandelingen niet zo leuk en slaapt het liefst uit.

Afbeelding

- gioia, dwergpoedel. Is mijn eigen hond. Ze is nu 6 jaar oud en met haar doe ik agility. We zijn net weer langzaam begonnen na 1.5 jaar blessureleed. 1.5 jaar geleden is een blessure gevonden. En ze bleef rotzooien. Elke 2 maanden 2 dagen kreupel, pijnstilling erin en het was weer goed. Laatst toch maar weer naar een (andere dan eerst) hondenfysio gegaan en na 2 keer begon ze weer te spelen en rennen en is ze dus weer ok en mag ze weer trainen.

Afbeelding

-buddy, 3 jaar, sheltiekruising (wrs met border collie). Is de hond van mijn broertje. Ik train met hem agility. Het gaat heel goed, maar hij kan nogal afgeleid zijn en hij is zeker nog niet klaar met de basis. Hij vind het wel heel erg leuk en gaat heel graag mee.

Afbeelding

- senna, 8 jaar, bearded collie. Is de hond van mijn ouders. Praat graag met je en vind het heerlijk om te wandelen.wel een heel gevoelig hondje.

We maken regelmatig lange wandelingen met ze. Kyara gaat vaak niet mee en gioia mag alleen mee als ze goed loopt (de laatste tijd altijd dus). Wel heb ik een tas waar de kleintjes in kunnen.
Binnenkort ga ik op wandelvakantie met mijn moeder en dan gaan buddy en senna mee. Voor gioia vind ik de wandelingen daar nog iets te ver.

Vandaag heb ik senna mee genomen. Die heeft weer dringend een kambeurt nodig. Dus senna is helemaal happy want ze mag weer mee. Ze ligt nu lekker te slapen in de tuin.
Gioia ligt lekker bij mij in de huiskamer te slapen

Afbeelding

KarinW86

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:15

Hallo! Gioia ken ik al wel hihi gezellig ook hier

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:26

Wat een leuke roedel Arabella! <3

Lay_D, wat een moppie!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:14

Leuk zo’n bonte poedel!
Ik heb er 2 dagen wedstrijden op zitten en ben doodop nu hahaha

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 19:26

Machie wat voor wedstrijd had je?

Arabella leuk dat je hier ook komt kletsen! Leuk groepje is het zo bij elkaat.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:59

Mijn schoonzusje heeft weer haar best gedaan op foto's <3
Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 20:02

Wauw heel gaaf!!

Ik heb mijn filmpje eindelijk af! Even kijken hoe ik makkelijk kan delen

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:06

Zo tof! <3

Ooit wil ik ook op de heide gaan lopen. Maar dat zal dan een keer een weekend zijn, aangezien het best ver weg is van ons vandaam _O-

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:08

CupCakes_ schreef:
Zo tof! <3

Ooit wil ik ook op de heide gaan lopen. Maar dat zal dan een keer een weekend zijn, aangezien het best ver weg is van ons vandaam _O-

Jullie hebben weer andere natuur die wij niet hebben :)
Heide is hier nog geen kilometer vandaan denk ik. Hoewel deze foto's paar kilometer verder gemaakt zijn, want daar had mijn schoonzusje een mooi stukje gezien ;)

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:10

Wat een mooie foto!
Dan zal je wel moe zijn machie.
Wat een leuke honden Sanne.
Wel handig dat je dat zelf kan doen Karin.

Lars heeft een plukvacht maar die gaat elke 5 maanden naar de trimmer.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:13

Afbeelding
Bo is ook op de foto geweest vandaag. We hebben gewandeld met de mensen die ruim 3-4 maanden gezorgd hebben voor haar toen haar eigenaar is overleden. Ze reageerde niet echt op ze. Alleen maar oog voor de worst die ik mee had :')

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:18

Wat een mooie foto's !!! <3

Ik zag al meerdere resultaten op mijn fb tijdslijn langskomen. Is het bij jou een beetje goed gegaan machie?

Wel een fijn idee dat hij geen aandacht meer had voor de oude opvang emptywords!!

Gioia trim ik ook zelf. Het lukt niet altijd 100% goed, maar goed genoeg.
De rest kam en of was ik alleen. De maltheser (kyara) gaat wel 4x per jaar naar een trimster. Die komt heel fijn bij mijn ouders op de oprit staan en werkt van daaruit.
Gioia na de vorige keer trimmenAfbeelding
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:22

Ik kom ook lekker mee kleppen. Afbeelding

Onze fantastische bende zie hier boven. De linkse husky heeft ons helaas verlaten inmiddels door kanker. Verder dus nog een husky dame Aggy van 9 jaar en rest zijn reuen.
Bentley van 8 jaar een duitse herder x border collie.
Kenzo van 3,5 jaar duitse herder/mechelaar/hollander x langhaar duitser
Finnley van 3 jaar, langhaar duitser
Kymo van 2 jaar, duitse jacht terrier x labrador

Heerlijk energieke roedel. We sporten in de winter met allemaal dogscooter en bikejoring indien de omstandigheden goed zijn. Ook in de winter kilometers wandelen. In de zomer voornamelijk zeehonden haha

Afbeelding

Overigens kenzo en kymo wonen bij mij en de anderen bij mijn allerbeste vriendin. Tot vorige jaar waren ze overdag 7 dagen per week samen maar inmiddels woon ik samen en zien ze elkaar nog 3 dagdelen per week minimaal en indien nodig verzorgen we uiteraard de rest vd roedel bij ziekte of andere bijzondere omstandigheden. Aggy is (met de overleden husky reu) bij ons gedumpt en verzorg ik financieel maar woont daar ivm zij en ik qua karakter erg botsen. Ze heeft een enorme waslijst beperkingen die mij zoveel beperken dat het wrijving geeft. Gelukkig kan mijn vriendin daar wel mee om gaan.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:23

arabella2000 schreef:
Wel een fijn idee dat hij geen aandacht meer had voor de oude opvang emptywords!!

[ [url=m/I8T91l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vond het wel sneu voor ze. Zeij maar roepen en Bo keek alleen naar mij.

Ik heb ook wat voorbij zien komen over de wedstrijden ja.

13 september in didam loop ik er weer eens bij. Ik doe niet mee trouwens

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 20:29

Ahh sneu dat je ze dan inderdaad opvangt en dat ze dan niet meer naar je kijkt als je haar weer een keer op komt zoeken. Hoop dat ze het toch leuk hebben gehad!

Dierenfan wat een mooie roedel! En het klinkt alsof jullie het goed voor elkaar hebben met elkaar. Die foto in het water is leuk!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:31

Ik loop geen wedstrijden, wordt ik veel ste nerveus van. En als ik wedstrijden ga lopen, dan wordt mijn trainen zo anders dat het niet meer leuk is. Dus ik train voor de leuk en zo mogen mijn honden bv ook lager springen dan ze eigenlijk moeten.

Voor hun is het wel zielig ja ....

Mooi roedel dierenfan!!! Fijn dat dat onderling zo kan dat de hond bij die vriendin woont.

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:44

beauty1love schreef:
Even een ego post tussendoor:
Onze pup is afgelopen nacht geboren *\o/* *\o/* wel een aantal dagen te vroeg dus het is even spannend hoe ze de komende nacht doorkomen, ze zijn allemaal veel te licht namelijk...

Wat leuk dat ze geboren zijn! Helaas dus wel te vroeg, hoe gaat het nu met ze? Ik heb het vast gemist, wat voor ras is het?

chriske schreef:
Even een ego post tussendoor maaar Noah heeft vanochtend met het lopen een blaffende hond compleet genegeerd, geen kick of blik gegeven *\o/*

Fijn! Geeft ook weer een goed vertrouwen voor een volgende keer :)

Arabella2000, wat een leuk gemixed groepje zo. Wat heeft de bearded collie een mooie kleuren!

Waddeneilander lijken mij ook leuk om eens met hond naar toe te gaan :j Klinkt zo fijn, lekker strandwandelingen!

Ik zie ook weer wat 'kale' honden voorbij komen. Een hond goed onderhouden is nog best een klus soms!

Dierenfan, wat een grote roedel. Klinkt wel als erg leuke activiteiten die je met ze doet :j

Gisteren hebben we dus Noa opgehaald *\o/* Ze heeft het allemaal zo goed gedaan! Lekker geslapen in de auto en thuis deed ze net alsof ze er al langer was. Ging gelijk uit zichzelf in de bench liggen slapen, lekker spelen en nog geen ongelukjes in huis. Ook de nacht ging heel goed, 1 keer er uit geweest voor een sanitaire stop. Toen heeft ze nog heel even 2 minuten wat gepiept maar dat was het. Dappere dame :j Vandaag was ze al een stuk drukker haha. Ze is zo ontzettend lief, loopt ook al perfect aan het riempje mee en gaf zelfs een keer zelf aan te moeten plassen. Meer kan ik niet wensen! Een beetje fotospam <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 20:44

@emptywords wat een gave foto ook, en wat is jouw hond mooi strak zeg :op

@dierenfan wat een prachtige roedel. De jachtterrier x Labrador is echt zo mijn type hond <3

@pandakaas ahhh <3

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 21:05

Wat een moppie!! En zo zoet al.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:23

Ah wat een leukerd zeg!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:27

@Skippy leuke foto!

@EmptyWords mooie hond :)

@dierenfan leuke roedel

@pandakaas wat een heerlijk pup! Zo te lezen gaat het al heel erg goed, veel plezier met haar... ik wil ook zo graag een pup erbij hihi

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:43

Pandakaas, wat een knappe pup <3 en wat fijn dat ze het al zo goed doet!

Wij krijgen een working cocker spaniel :D
Met de pups gaat het goed. Het ene teefje wat zo licht is, is nog steeds niet aangekomen maar ze blijft goed drinken en is nog steeds erg levendig. Het blijft even duimen dat haar gewicht snel bij trekt

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:51

Leuk ras working Cocker heb ze wel eens voorbij zien komen

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:54

Working cockers zijn geweldig! <3 :))
Welke kleuren zitten er in het nest?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:55

arabella2000 schreef:
Wat een mooie foto's !!! <3

Ik zag al meerdere resultaten op mijn fb tijdslijn langskomen. Is het bij jou een beetje goed gegaan machie?

Gisteren graad 1 gelopen met het zusje van mijn Fiji, foutloos VP en U’tje 7 :) jumping gaan kijken wat ging en 1 ding ging niet dus Disk.

Vandaag graad 1 met zusje nogmaals en 2 fouten op VP en terug getrokken voor jumping. Ze was niet helemaal fit. We wonnen dat VP wel, echt hoe dan!

Csiva in graad 3 jumping foutloos en 2e, ik heb wat tijd laten liggen doordat ik een wissel niet aandurfde helaas. VP 1 weigering op een tunnel.

Fiji in graad 2 Disk op het VP want ze nam een tunnel te veel :) jumping foutloos en 3e!

Kortom, best een succesvol weekend zo. Ik ben heel tevreden :)