Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:58

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook altijd groen en geel irriteer aan mensen die een bepaald ras hebben gekozen en dan gaan klagen over de raskenmerken want die zijn toch wel vervelend.
Bij de mechelaar moet ik me altijd inhouden als ik weer lees hij is zo druk, hij bijt of blaft pffff je meent het doe er dan ook wat mee het is gewoon geen ras om enkele op de bank te leggen met een paar x per dag een blokkie om. Ze moeten geestelijk echt uitgedaagd worden veel denken en hebben van nature een mega buit drift doe daar iets mee.

Ik vind zelf bijv een Duitse staander prachtog en zou die graag naast de mechel hebben straks maar ik heb een tijd om 2 volledig verschillende africhtings wegen te volgen dus zal ik daar ook niet voor gaan. Tis jammer maar ik vind als je een ras kiest je ook moet voldoen aan die hond z'n eisen niet enkel de hond aan die van jou :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:03

Ik ben trouwens wel benieuwd wat mensen hier me aanraden om straks naast de mechel te nemen.
Ik wil een kleiner ras, voorkeur voor kort of stokhaar, geen schoothondje maar een die veel buiten kan zijn zonder problemen. Liefst geen echte jager of het moet een trainbaar dier zijn die ook genoeg neemt met hersenwerk, veel beweging en veel buiten. Tevens moet die tegen een stootje kunnen want er loopt natuurlijk wel een trut van een mechel bij :D

Ik train 3 x in de week met de mechel, de andere kan dan mee (hoeft niet) met trainen kwa Appèl en evt zoek en spring werk voor de lol. Ik zoek dus wel een werkwillig hondje :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:04

Ik zou zeggen Australian cattle dog D

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:05

Seven schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook altijd groen en geel irriteer aan mensen die een bepaald ras hebben gekozen en dan gaan klagen over de raskenmerken want die zijn toch wel vervelend.
Bij de mechelaar moet ik me altijd inhouden als ik weer lees hij is zo druk, hij bijt of blaft pffff je meent het doe er dan ook wat mee het is gewoon geen ras om enkele op de bank te leggen met een paar x per dag een blokkie om. Ze moeten geestelijk echt uitgedaagd worden veel denken en hebben van nature een mega buit drift doe daar iets mee.

Ik vind zelf bijv een Duitse staander prachtog en zou die graag naast de mechel hebben straks maar ik heb een tijd om 2 volledig verschillende africhtings wegen te volgen dus zal ik daar ook niet voor gaan. Tis jammer maar ik vind als je een ras kiest je ook moet voldoen aan die hond z'n eisen niet enkel de hond aan die van jou :D

Dat is inderdaad de rede dat ik drie a vier dagen op pad ben. Drie aussies en die moeten alle drie aan hun trekken komen.
Maar als ik dan weer hoor dat er een (vaak hele jonge) aussie herplaatst moet worden omdat hij zo druk is of de kinderen drijft gaan mijn nekharen overeind staan. Mensen vallen voor een mooi jasje maar houden veel te weinig rekening met het geen er onder dat jasje zit..
Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 10-12-19 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:05

Ik heb een op en top werkhond (working kelpie) en zou niet meer anders willen. Helemaal geweldig dat drijfinstinct <3 Nou heb ik daar in het begin ook wel aan moeten wennen en vooral mee om moeten leren gaan. Zo heeft hij een tijdje andere honden gedreven maar na trainen (met honden en met schapen) is dat geen probleem meer. Ook het staren dat veel kelpies (en borders) is er uit. Dat doet hij alleen als hij aan het werk is.

Ik denk dat het heel belangrijk is dat je ook wil dealen met het instinct. Ik had niet met Dexters instinct (en dat van Dundy) om kunnen gaan als ik dat niet had gewild. Mensen zeggen dagelijks tegen mij dat ze zich niet voor kunnen stellen dat zo'n hond leuk is. En zo kan ik me dat niet voorstellen met bijvoorbeeld een jachthond.

Punt van dit betoog :Y) : Hou goed in gedachten wát het instinct van je hond is en of je daar ook mee wil dealen als je het niet goed onder controle krijgt.

Edit: dat lijkt me met Aussies een enorm probleem ja :n Ook met corgis. Gelukkig zijn cattle dogs en kelpies niet zo populair dus ik kom het weinig tegen. Alhoewel de cattle praktisch gelijk staat qua populariteit aan de labrador in Amerika :n

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:16

Ik vind cattle en kelpies echt prachtige honden en denk dat ik als baas prima geschikt voor ze ben mar als tweede viool naast m'n mechel vraag ik het me af of dat een goede combi gaat zijn. Ik heb geen tijd om met een cattle te gaan drijven of ander "werk " met hem te doen. De mechel en de knpv vragen ontzettend veel inzet en tijd en wil het met deze dame zeker niet half half doen :D

Ik zie ze ook niet veel de cattle hier in het dorp zijn wel 4 kelpies maar de ene vrouw doet ook ontzettend veel kwa schapendrijven en 1 helaas vrijwel niets dat zie je gelijk kwa omgang met bijv mijn hond de vrouw met 1 moet zowat aan een boom vast houden zo wild is die soms in het bos tegen mijn teef :=
Ik ken haar verder niet maar als ik d'r zie maak ik het d'r maar makkelijk en sla een ander pad in hahaha.

Een Aussie zie ik hier ook heel veel in de omgeving en op de vorige club waren ook 3 en dat waren alles behalve fijne honden. Veel angst en drukte janken etc pffff gewoon niet geschikt om enkel een half uurtje gehoorzaamheid mee te doen. Heb dan gelijk medelijden met de honden.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:21

Terwijl de aussie een super fijne en relaxte hond is als ze maar hun ei kwijt kunnen.. maar dat lukt idd niet met drie keer per dag een rondje om de kerk.. :Y)

Dit is de gemiddelde middag hier thuis:
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:22

XxDiandraxX schreef:
Seven schreef:

Dat is inderdaad de rede dat ik drie a vier dagen op pad ben. Drie aussies en die moeten alle drie aan hun trekken komen.
Maar als ik dan weer hoor dat er een (vaak hele jonge) aussie herplaatst moet worden omdat hij zo druk is of de kinderen drijft gaan mijn nekharen overeind staan. Mensen vallen voor een mooi jasje maar houden veel te weinig rekening met het geen er onder dat jasje zit..

Dit is in de border wereld ook heel erg aan de orde. En eerlijk is eerlijk, 9 van de 10 honden komen van de meest waardeloze fokkers... Een BC fokker die hart en ziel legt in de hondjes zal de hond niet zomaar ergens plaatsen, en als het dan niet goed gaat zal deze ook zelf voorstellen om een ander adres te zoeken.

Wij hebben drie borders, drie compleet verschillende borders ook, maar je ziet duidelijk qua gedrag dat het één ras is.

Wij hebben dan ook geen last van hypernerveuse, overactieve of schapendrijvende border collies. :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:25

Hier hetzelfde als met KimD. Gaan de uit zijn de leuk actief. Zijn we thuis liggen ze gerust een hele dag te slapen.

ZoZenn

Seven schreef:
Ik ben trouwens wel benieuwd wat mensen hier me aanraden om straks naast de mechel te nemen.
Ik wil een kleiner ras, voorkeur voor kort of stokhaar, geen schoothondje maar een die veel buiten kan zijn zonder problemen. Liefst geen echte jager of het moet een trainbaar dier zijn die ook genoeg neemt met hersenwerk, veel beweging en veel buiten. Tevens moet die tegen een stootje kunnen want er loopt natuurlijk wel een trut van een mechel bij :D

Ik train 3 x in de week met de mechel, de andere kan dan mee (hoeft niet) met trainen kwa Appèl en evt zoek en spring werk voor de lol. Ik zoek dus wel een werkwillig hondje :D

Ik zou hier (compleet bevooroordeeld natuurlijk) zelf een kleine Duitse Pinscher bij zetten. Pittig karakter en staat goed z'n mannetje, maar wel goed met andere honden. Erg werkwillig, middelmaatje én goed trainbaar als je de juiste lijn neemt. Voor de duvel niet bang, ligt graag te maffen maar gaat ook graag mee sporten en heeft een super neus. In principe jachthonden, maar ze doen het goed in de gehoorzaamheid & agility en zijn zo trainbaar dat de recall ook goed is.
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 10-12-19 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Borders vind ik ook geweldige honden en als ik echt weer 1 werkhond zocht voor een andere sport stond die zeker boven aan.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:27

Dit topic is echt niet te volgen nu hahaha. Wat gaan jullie HARD!

Voor nu lees ik alleen even mee :P kan echt niet op de afgelopen 100 berichten reageren haha

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:39

@kiwi: jij raadde laatst een supplement aan in het andere topic. Zou een beetje op modder lijken? Voor de darmen. Ik kan me alleen niet meer herinneren wat het was, weet jij het nog?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:41

@Simoonzel ja ik weet dat ze er ook zonder jachtinstinct zijn, in hetzelfde nest ook grote verschillen bij Mila :D .

Mila haalt trouwens wel voldoening uit speurwerk en dat staat ook zeker op het lijstje van dingen die ik wil gaan doen. Maar we moeten eerst nog even verplicht naar de 'kom hier cursus :=

Ondanks het jachtinstinct ben ik ontzettend blij met mijn hond, echt zo'n onwijs makkelijk dier en zo lief <3, dat is dan weer helemaal top en voor de rest is het verwachtingen bijstellen en inderdaad alternatieven zoeken. Wellicht wordt het met de jaren en de training ook wel beter.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:48

ZoZenn schreef:
@kiwi: jij raadde laatst een supplement aan in het andere topic. Zou een beetje op modder lijken? Voor de darmen. Ik kan me alleen niet meer herinneren wat het was, weet jij het nog?

Sanofor (veendrenkstof) als ik het me goed herinner :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 22:03

xDenies schreef:
ZoZenn schreef:

Sanofor (veendrenkstof) als ik het me goed herinner :)

Yes! :) dit

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:04

Nog even een vraagje met betrekking tot voeding. Ik voer momenteel Purizon, maar Mila laat veel stink :r scheten. Ik heb eerst Royal canin gevoerd, daarop had ze dit niet maar wel slappe ontlasting. Daarna Purizon, nu ontlasting helemaal top, hoewel ik het wel veel vind. Maar dus die stinkscheten. Is dit iets dat vaker voor komt bij voer met een hoog vleespercentage (Purizon is plus 70%). Of ligt het eerder aan de vleessoorten, ze krijgt nu rund/kalkoen. De eerste zak was lam/zalm, voor mijn idee was het toen lang zo erg niet... Ik hoor graag jullie ervaringen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:07

Bij een voeding met hoog vleespercentage of vers vlees hebben ze veelal minder ontlasting en geen stinkscheten. Geen idee hoe lang je het ondertussen voert maar het kan best dat je hond nog in de 'reset'-fase zit om het zo even te verwoorden. En anders wellicht toch verder kijken waar ze het beter op doet. Persoonlijk houd ik 13 weken één soort aan om te zien hoe de hond er op reageert en om het lichaam te kunnen laten wennen.

Maar goed, dat is mijn kijk.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:13

Dexter en ik hebben heeeeerlijk getraind bij frisbee *\o/* Elke 2 à 3 maanden kijk ik weer even of hij er mentaal klaar voor is en tot nu toe was het elke keer nee :') Maar vandaag ging súper. Hij vond het leuk, was geconcentreerd en had na een paar worpen al door wat de bedoeling was. Echt top dus *\o/* :D :)F

(En even egopost :)) )

Anna79, heb ik helaas geen ervaring mee :n Hier goeie ervaring met Dog Lovers Gold.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:14

Anna79 schreef:
Nog even een vraagje met betrekking tot voeding. Ik voer momenteel Purizon, maar Mila laat veel stink :r scheten. Ik heb eerst Royal canin gevoerd, daarop had ze dit niet maar wel slappe ontlasting. Daarna Purizon, nu ontlasting helemaal top, hoewel ik het wel veel vind. Maar dus die stinkscheten. Is dit iets dat vaker voor komt bij voer met een hoog vleespercentage (Purizon is plus 70%). Of ligt het eerder aan de vleessoorten, ze krijgt nu rund/kalkoen. De eerste zak was lam/zalm, voor mijn idee was het toen lang zo erg niet... Ik hoor graag jullie ervaringen.

Daar is een hele makkelijke vuistregel voor, alles wat er aan de achterkant teveel uitkomt is teveel in het voer. Dat wilt zeggen dat er veel in het voer zit waar het lichaam niks aan heeft en dus niet opgenomen wordt.

Hoe meer poep = hoe meer nutteloze 'voedingsstoffen' in het vlees

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:15

xDenies schreef:
Bij een voeding met hoog vleespercentage of vers vlees hebben ze veelal minder ontlasting en geen stinkscheten. Geen idee hoe lang je het ondertussen voert maar het kan best dat je hond nog in de 'reset'-fase zit om het zo even te verwoorden. En anders wellicht toch verder kijken waar ze het beter op doet. Persoonlijk houd ik 13 weken één soort aan om te zien hoe de hond er op reageert en om het lichaam te kunnen laten wennen.

Na +/- 5 weken zie je veranderingen in huid en haar, maar veranderingen in de hoeveelheid poep moet met één week zeker zichtbaar zijn.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:15

Kaus schreef:
Dexter en ik hebben heeeeerlijk getraind bij frisbee *\o/* Elke 2 à 3 maanden kijk ik weer even of hij er mentaal klaar voor is en tot nu toe was het elke keer nee :') Maar vandaag ging súper. Hij vond het leuk, was geconcentreerd en had na een paar worpen al door wat de bedoeling was. Echt top dus *\o/* :D :)F

(En even egopost :)) )

Anna79, heb ik helaas geen ervaring mee :n Hier goeie ervaring met Dog Lovers Gold.

Fijn is dat als het goed gaat heh! *\o/*

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:16

KimD schreef:
xDenies schreef:

Na +/- 5 weken zie je veranderingen in huid en haar, maar veranderingen in de hoeveelheid poep moet met één week zeker zichtbaar zijn.

Uiteraard :)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:24

KimD schreef:
Anna79 schreef:

Daar is een hele makkelijke vuistregel voor, alles wat er aan de achterkant teveel uitkomt is teveel in het voer. Dat wilt zeggen dat er veel in het voer zit waar het lichaam niks aan heeft en dus niet opgenomen wordt.

Hoe meer poep = hoe meer nutteloze 'voedingsstoffen' in het vlees

Ja dat denk ik ook. Maar hoeveel is normaal?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 22:31

Hier poepen ze 1 a 2 x per dag.
Afhankelijk van wat ze bij krijgen aan snacks of extraatjes iets meer natuurlijk.