Bij de mechelaar moet ik me altijd inhouden als ik weer lees hij is zo druk, hij bijt of blaft pffff je meent het doe er dan ook wat mee het is gewoon geen ras om enkele op de bank te leggen met een paar x per dag een blokkie om. Ze moeten geestelijk echt uitgedaagd worden veel denken en hebben van nature een mega buit drift doe daar iets mee.
Ik vind zelf bijv een Duitse staander prachtog en zou die graag naast de mechel hebben straks maar ik heb een tijd om 2 volledig verschillende africhtings wegen te volgen dus zal ik daar ook niet voor gaan. Tis jammer maar ik vind als je een ras kiest je ook moet voldoen aan die hond z'n eisen niet enkel de hond aan die van jou
Nou heb ik daar in het begin ook wel aan moeten wennen en vooral mee om moeten leren gaan. Zo heeft hij een tijdje andere honden gedreven maar na trainen (met honden en met schapen) is dat geen probleem meer. Ook het staren dat veel kelpies (en borders) is er uit. Dat doet hij alleen als hij aan het werk is.
: Hou goed in gedachten wát het instinct van je hond is en of je daar ook mee wil dealen als je het niet goed onder controle krijgt.
Ook met corgis. Gelukkig zijn cattle dogs en kelpies niet zo populair dus ik kom het weinig tegen. Alhoewel de cattle praktisch gelijk staat qua populariteit aan de labrador in Amerika 
kan echt niet op de afgelopen 100 berichten reageren haha
scheten. Ik heb eerst Royal canin gevoerd, daarop had ze dit niet maar wel slappe ontlasting. Daarna Purizon, nu ontlasting helemaal top, hoewel ik het wel veel vind. Maar dus die stinkscheten. Is dit iets dat vaker voor komt bij voer met een hoog vleespercentage (Purizon is plus 70%). Of ligt het eerder aan de vleessoorten, ze krijgt nu rund/kalkoen. De eerste zak was lam/zalm, voor mijn idee was het toen lang zo erg niet... Ik hoor graag jullie ervaringen.
Elke 2 à 3 maanden kijk ik weer even of hij er mentaal klaar voor is en tot nu toe was het elke keer nee
Maar vandaag ging súper. Hij vond het leuk, was geconcentreerd en had na een paar worpen al door wat de bedoeling was. Echt top dus
)