Ik dacht eigenlijk heel naïef dat de timmerwerken maar een uurtje duurde ofzo. Arme kleintjes zijn straks al volleerd specht.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-19 07:18
Was het maar zo'n feest Al heb ik 3 jaar geleden wel een kleintje gehad die het in recordtijd wist te klaren. Toen ik ging kijken zat er net een klein butsje in, en na 2 uurtjes ging ik nogmaals spieken en lag het al droog in het nest
Ze timmeren onder de ouders gewoon verder idd! Die liggen er ook echt heel voorzichtig op maar pletten de eitjes niet. Ik heb hennepvezel in het nest en dat dempt gelukkig goed.
Net al gevoerd en ik hoorde uit het nest van Marabi en Dainty flink wat gepiep komen Ik wilde wel graag kijken maar als het nog donker is zijn de ouders vaak wat feller omdat ze dan kwetsbaarder zijn. Dus ik wacht netjes tot ze wakker worden Het klonk echt heel duidelijk dus het zou kunnen dat er iets uit het ei is
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 27-03-19 07:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Het geluid is heel moeilijk te omschrijven, maar op dit oude filmpje waarbij Phoenix haar babies voert kun je het ook horen. Het is een soort ritmisch gepiep tijdens het voeren.
Je hoort ook het demonische gekrijs van een ander kleintje dat probeert om de grote boze camera weg te jagen Oogjes waren amper open, maar toen al karakter
Zo jammer dat Phoenix geen babies meer mag krijgen Als ik dit filmpje zie besef ik weer hoe goed van vertrouwen ze is. Ze was echt een geboren mama
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-19 10:53
Baby boom! De eerste baby voor Megan en Daiquiri en een tweeling bij Marabi en Dainty! Eentje kwam echt net uit het ei
Dank jullie wel! Nee, geen echte tweeling hoor Ik bedoelde meer dat er twee in één nacht in hetzelfde nest geboren zijn Echte tweelingen komen wel voor maar zijn meestal niet levensvatbaar.
Bij Mégan en Daiquiri is het een wit donsje met zwarte ogen! Daar hoopte ik al op maar omdat zij toverbalnesten geven is dat altijd afwachten Maar goed, ze moeten eerst de gevaarlijke eerste 2 weken overleven en dan juich ik verder
TS, het begint toch weer te kriebelen en ondanks dat grasjes, wat betreft uiterlijk/kleur mijn voorkeur hebben, denk ik dat valkjes beter bij mij passen.
Zijn er nog plekjes vrij op je lijst, liefst bont/veel weet/geen rood oog