De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spookyskippy

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:22

DA is gebeld. We gaan maandagmiddag even langs. Liever een keer te veel dan te weinig :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:28

Hoi! Ik moest even bijlezen van de afgelopen dagen. Ik hoop dat spency weer gaat eten en dat het oortje snel weer goed word.

Ik heb voor ons koppetje een nieuw hok gekocht dat ruimer is dan de vorige aangezien ze in de nacht daar in moeten moest ie wel aan wat eisen voldoen. Het is de Ferplast ranch met uitschuif “ren” geworden. Alleen nu durft Lotje ineens het trappetje naar boven niet meer op. Joep raced al heen en weer maar lotje blijf of boven of beneden zitten is maar net waar ik haar neer zet. Gister avond heb ik haar beneden gezet en omdat Joep al vrolijk heen en weer liep en ze een trapje al kende van het oude hok ging ik er van uit dat dat wel goed zou gaan. Helaas gaat ze dus niet naar boven en daar staan wel de brokjes. Dus die in de loop van de ochtend naar beneden gedaan dat ze in ieder geval bij haar eten kan. Maar hoe krijg ik haar zo ver dat ze zelf naar boven gaat? Hebben jullie de gouden tip? We hebben haar dus al eens boven gehad maar dan ging ze niet naar beneden en beneden zeggen en voorzichtig een zetje naar boven geven stimuleert ook niet. Zelfs met lekkers lokken geprobeert maar tot nog toe weinig succes. Wij weten even niet meer wat we moeten want we willen wel dat ze gewoon naar boven durft. Sorry voor het hele verhaal!

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:48

Kleintjes zijn zoooo schattig <3 <3 :~ :~
@ maylotje: Hoelang zitten Lotje en Joep (geweldige naam!!) inmiddels in dit hok? Misschien heeft Lotje iets meer tijd nodig om te wennen..

Josie en Bennie gaan gelukkig nog steeds erg goed met elkaar, nadat Zwartje bij hun vandaan is. ik was even bang ervoor dat Zwartje de steunpilaar van beide dames zou zijn, hoewel Bennie wel de baas is :P

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 22:50

Dat had mijn konijntje ook toen ze pas in een nieuw hok zaten, vond ik ook best vervelend aangezien ik het drinken beneden heb en het eten boven, dus verzette haar ook heel de tijd. Voor de nacht had ik dan maar ze boven gelaten en een bakje water gezet. Maar dat had ze uit frustratie omgegooid. Uiteindelijk heeft ze het dan toch geprobeerd en vanaf toen snapte ze dat het niet eng was. Dus ik zou gewoon niet forceren en wat geduld hebben. Het feit dat het ander konijn het wel durft hielp hier ook wel, want zij wou dan ook naar buiten maar durfde niet en die andere liep vrolijk heen en weer. :P

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 23:19

Ik heb het daarnet nog eenmaal geprobeert lotje boven gezet en zelf gewoon vanuit binnen gekeken hoe ze alles ging onderzoeken. En ineens ging ze toch maar naar beneden want daar was Joep nog. Sindsdien raced ze heen en weer :') ze zitten er sinds gister middag in dus nog niet zo lang. Gelukkig gaat ze nu gewoon heen en weer. Maar anders had ze gewoon nog wat meer tijd gekregen zonder dat ik haar nog ging helpen, wil ook niet blijven plukken en duwen aan dr zegmaar. Bedankt voor de snelle tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 10:49

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 10:56

Stampertje en Spency hadden ook wat tijd nodig om aan het trappetje te wennen. Ook als we nu een nieuwe soortgelijke trap maken is dat ook eng voor de konijnen :')

Konijnenshampoo #) en met een cavia.
Zou het liefst zo het konijn gaan halen. Arm dier.

Spency eet trouwens weer *\o/*

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:13

Oei ja dat is echt tenenkrommend Rebecca. Het is dat er op ons balkon echt maar 2 passen.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:45

spookyskippy: Goed dat je de dierenarts even hebt gebeld om het te laten controleren. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk is. Fijn dat Spency weer goed eet. :)

SparkYY_8: Wat een schattige konijntjes! <3

maylotje: Fijn dat Lotje doorheeft hoe ze het trapje moet gebruiken.

Rebecca: Sneu is dat hè.. Ik zie hier ook heel veel tenenkrommende advertenties voorbijkomen, maar we kunnen helaas niet alles redden..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 13:50

Die advertentie Rebecca..

Fijn dat ie weer goed eet Spooky!

Zucht.. de eettafel was de enige plek in de woonkamer waad Blik niet op kon klimmen, tot ik vanmorgen met mn slaperige hoofd naar de woonkamer ging en meneer prinsheerlijk op de tafel zag zitten :') .
Waarschijnlijk is meneer via de stoelen omhoog geklommen. Dus die gaan een eindje van de tafel af als we er niet zijn :')

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:19

Het konijnenparadijs staat :D
Knabbel en babbel zijn volop op ontdekking
Het gras is gelukkig ook goedgekeurd *\%/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:56

Ik heb weer twee groepen <3 :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 15:35

Haha die Blik :')

Mooi verblijf Sabine!

Leuk eoweyn! Blijft leuk om groepen te hebben.

Even spammen. Hier wordt je toch verliefd op? <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:12

Wat een leuke foto's allemaal weer <3 <3

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:24

Sabine: Wauw! <3 Daar zullen de nijnies vast blij mee zijn! Mag ik vragen waar je die panelen vandaan hebt? :o

Eoweyn: Zalig! :)

Spookyskippy: Konijnen die kersen eten zijn het schattigste wat er bestaat! :D Als ik dat bij Lilly probeer hangt dat rood er een week later nog steeds aan denk ik _O- . Haar mond ziet al oranje als ze gewoon een wortel heeft gegeten :') .

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:55

Luisteren jullie konijnen ook zo goed? Als ik de mijne roep staat die met een seconde naast me. Hij kan ook commando's als blijf, door, fout en in je kooi.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 16:59

Sommige dingen kunnen ze gewoon niet normaal eten _O- Na het eten van aardbeien hebben ze ook al een rode mond.

Nee ik heb ze niet echt commando's geleerd. Alleen Ran kan een rondje draaien, pootje geven, een high-five geven, ergens in gaan, ergens op gaan zitten op commando. Niet echt heel nuttig dus :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 17:18

Chabby schreef:
Luisteren jullie konijnen ook zo goed? Als ik de mijne roep staat die met een seconde naast me. Hij kan ook commando's als blijf, door, fout en in je kooi.

Uh nee :') .
Blik kent wel foei eb uuhh!

En als we ze roepen kijken ze echt van: are you talking to me?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 17:22

Leuke foto's :D

Mijne luisterden nooit , riep net konijn van mijn ouders en zijn reactie :

Afbeelding

Adios ga fietsen ofzo :')

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:39

Hier luistert vooral Flou goed naar haar naam. De andere luisteren soms. :P Maar op zich komen ze vanzelf al als ze me zien, dus dan moet ik ze niet meer roepen.

Ze snappen wel redelijk goed wat 'nee' betekent, heb ik de idee. Maar dat zal misschien ook liggen aan de toon waarop ik het zeg.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:49

Hier reageren de bunnies op zacht tong geklik en de voerschep :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:11

Heb Bob en Luna gevangen :)) , kleine controle die ik geregeld doe (ouders hebben er geen verstand van)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Knappertjes <3

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:20

[quote="MoppieFilou"]Sabine: Wauw! <3 Daar zullen de nijnies vast blij mee zijn! Mag ik vragen waar je die panelen vandaan hebt? :o

Natuurlijk :P
HH kweekkooien uit volkel

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:33

Bedankt! :D Vind zo'n panelen ontzettend handig maar ben er nog nooit echt goede tegengekomen.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:46

Die van mij reageren idd op klakken van mijn tong, dan krijgen ze wat lekkers (mijn kipjes reageren daar ook goed op trouwens).
Verder moeten ze voor de nacht hun hok met ruime ren in... De reactie op het commando naar bed is wisselend. Meestal precies de andere kant dan wat ik ze op wil hebben