Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:zimbabwe schreef:
Dus is het oke anderen met het probleem op te zadelen?[
De labrador x Mechelse herder en menig border collie en zelfs Jack Russels heb ik al zonder veel moeite over twee meter hoge hekken zien gaan. De staffords hier draaien daar ook hun poot niet voor om.
Huertecilla schreef:Saskia9 schreef:Tuin katproof maken zal het probleem niet zijn. Feit dat ze een jager is en dat dus in de tuin niet kan wel... En nee speelgoed is niet hetzelfde als muisjes vangen..
In de dierentuin dus levende paarden aan de leeuwen voeren?
Heleennn schreef:Ja inderdaad, dan los je dat op. En als jij last hebt van iemand zijn kat moet je dat melden aan die persoon. Gewoon eens een keer in dialoog gaan, dat kan al veel helpen... Ipv het beest te laten ophalen waardoor het tegen betaling weer naar huis mag, of weet ik veel wat doen om de kat weg te jagen. Dat zijn toch de dingen die ik hier in het topic lees.
Heleennn schreef:_Micha_ schreef:Weet je hoe vervelend ik het vind om met mijn hond aan de riem te lopen, man man echt geen doen.
En hoe weet je nou of jouw kat niemand tot last is?
Omdat ik praat met de weinige buren die ik heb. Sommige mensen doen dat wel eens, gezellig op de koffie bij elkaar, wat een wonder.
Heleennn schreef:Je snapt toch wel wat ik bedoel, een hond gaat toch niet voor z'n plezier op het hek springen en dan wat rondlopen over het hek? Dat zijn van die typische kleine dingetjes die een kat doet waardoor ze god weet waar kunnen belanden.
Saskia9 schreef:Tuin katproof maken zal het probleem niet zijn. Feit dat ze een jager is en dat dus in de tuin niet kan wel... En nee speelgoed is niet hetzelfde als muisjes vangen..
M_D_H schreef:Heleennn schreef:Ja inderdaad, dan los je dat op. En als jij last hebt van iemand zijn kat moet je dat melden aan die persoon. Gewoon eens een keer in dialoog gaan, dat kan al veel helpen... Ipv het beest te laten ophalen waardoor het tegen betaling weer naar huis mag, of weet ik veel wat doen om de kat weg te jagen. Dat zijn toch de dingen die ik hier in het topic lees.
Je weet de boel zo wel goed uit zijn verband te trekken he?
Ik ben diegene die mijn buurvrouw gewaarschuwd heeft dat ze haar kat op gaat laten halen door de dierenbescherming als ze haar dier niet uit mijn huis/tuin zou houden.
GEWAARSCHUWD. Ik heb dat hele dialoog dus al gehad.
Maar mijn buurvrouw vind het normaal dat ik mijn huisdieren in huis moet op sluiten in hun verblijf omdat haar huisdieren bij mij naar binnen lopen en mijn huisdieren proberen op te vreten.
Mijn buurvrouw vind het ook normaal dat haar katten op mijn bed liggen, de boel slopen en in mijn tuin scheiten.
Met zulke mensen valt niet te praten dus is het enige wat ik dan kan doen maatregelen nemen. En aangezien mijn tuin te groot is om af te zetten, ik van de gemeente geen schutting mag plaatsen (en er dus een laurierhaag staat) en ik graag de ramen open heb staan om het huis lekker te laten luchten, zijn mijn middelen dus aardig beperkt.
En ja, dan laat ik het dier ophalen in de hoop dat hij of niet meer terug komt of dat de buurvrouw er van geleerd heeft en voor een oplossing zorgt.
Overigens moet ik wel zeggen dat ik geen kattenhater ben. Ik wil alleen niet dat ze in mijn tuin scheiten, in mijn huis komen of überhaupt mijn huisdieren proberen op te vreten.
Barbet schreef:Saskia9 schreef:Tuin katproof maken zal het probleem niet zijn. Feit dat ze een jager is en dat dus in de tuin niet kan wel... En nee speelgoed is niet hetzelfde als muisjes vangen..
Wat bedoel je daarmee?
Dat het in de kat zijn genen zit om te jagen en doden?
Dat geldt voor mijn hond ook (waterhond, gefokt voor waterwild).
Hij 'jaagt' op balletjes en dummy's.
Maar ik denk dat hij misschien nog wel liever katten zou vangen en doden.![]()
Feit is dat hij ook een jager is.
Mijn buurvrouw had een dove kat, die is doodgebeten door een hond.
De kat liep los buiten en de hond ook.
Geen probleem dan toch.
Heleennn schreef:M_D_H schreef:
Je weet de boel zo wel goed uit zijn verband te trekken he?
Ik ben diegene die mijn buurvrouw gewaarschuwd heeft dat ze haar kat op gaat laten halen door de dierenbescherming als ze haar dier niet uit mijn huis/tuin zou houden.
GEWAARSCHUWD. Ik heb dat hele dialoog dus al gehad.
Maar mijn buurvrouw vind het normaal dat ik mijn huisdieren in huis moet op sluiten in hun verblijf omdat haar huisdieren bij mij naar binnen lopen en mijn huisdieren proberen op te vreten.
Mijn buurvrouw vind het ook normaal dat haar katten op mijn bed liggen, de boel slopen en in mijn tuin scheiten.
Met zulke mensen valt niet te praten dus is het enige wat ik dan kan doen maatregelen nemen. En aangezien mijn tuin te groot is om af te zetten, ik van de gemeente geen schutting mag plaatsen (en er dus een laurierhaag staat) en ik graag de ramen open heb staan om het huis lekker te laten luchten, zijn mijn middelen dus aardig beperkt.
En ja, dan laat ik het dier ophalen in de hoop dat hij of niet meer terug komt of dat de buurvrouw er van geleerd heeft en voor een oplossing zorgt.
Overigens moet ik wel zeggen dat ik geen kattenhater ben. Ik wil alleen niet dat ze in mijn tuin scheiten, in mijn huis komen of überhaupt mijn huisdieren proberen op te vreten.
Euh halloHeb ik jou ergens persoonlijk aangesproken/aangevallen dan? Ik zie niet wat ik hier uit welk verband trek. Het ophalen staat zowat in het hele topic, daar spring ik op in.
Resistance schreef:Wat zit er toch een ongelofelijke haat in de mens. Wat is er weinig tolerantie. En dan nog afvragen waarom we niets van de geschiedenis leren, en we tegen een derde wereld oorlog aanzitten. Het zit hem in de kleine dingen, die stapelen zich allemaal op tot iets ongelofelijk groots. Net zoals al die katten die iedere week een paar muizen vangen. Hoeveel vangen ze er met elkaar?
Wellicht zit het gewoon in de mens. We zijn inmiddels zo onnatuurlijk geworden dat we elkaar niet meer kunnen luchten of zien, dat we overal een probleem van maken.
onpaard schreef:Resistance schreef:Wat zit er toch een ongelofelijke haat in de mens. Wat is er weinig tolerantie. En dan nog afvragen waarom we niets van de geschiedenis leren, en we tegen een derde wereld oorlog aanzitten. Het zit hem in de kleine dingen, die stapelen zich allemaal op tot iets ongelofelijk groots. Net zoals al die katten die iedere week een paar muizen vangen. Hoeveel vangen ze er met elkaar?
Wellicht zit het gewoon in de mens. We zijn inmiddels zo onnatuurlijk geworden dat we elkaar niet meer kunnen luchten of zien, dat we overal een probleem van maken.
Eens.
M_D_H schreef:Maar goed dan nog, wat stel jij voor? Dialoog werkt schijnbaar niet, tuin is niet af te zetten en mijn dieren moeten toch ook veilig in huis kunnen lopen? Daarnaast neem ik geen katten zodat mijn meubels heel blijven en nu worden ze als nog gesloopt...
_Micha_ schreef:onpaard schreef:
Eens.
En ik vind dit dan weer om respect en verantwoordelijkheid gaan. Weinig respect voor elkaars eigendom. Totaal niets met tolerantie, want wanneer mijn buren hun tuin hebben afgezet of wanneer Felix een keer ontsnapt en in mijn tuin poept ben ik de laatste die daar moeilijk over doen, ze doen hun best en respecteren mijn terrein.
onpaard schreef:Resistance schreef:Wat zit er toch een ongelofelijke haat in de mens. Wat is er weinig tolerantie. En dan nog afvragen waarom we niets van de geschiedenis leren, en we tegen een derde wereld oorlog aanzitten. Het zit hem in de kleine dingen, die stapelen zich allemaal op tot iets ongelofelijk groots. Net zoals al die katten die iedere week een paar muizen vangen. Hoeveel vangen ze er met elkaar?
Eens.
magda_90 schreef:Liedje,ik heb geen ontlasting van andere dieren dan katten in mijn tuin. Midden in de stad kom je eenmaal niet veel andere dieren tegen. Dus ja, hier in deze wijk is de kat simpel aan te wijzen. Dat heeft niks met perceptie te maken.