'400 euro boete voor loslopende kat'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:44

Tuin katproof maken zal het probleem niet zijn. Feit dat ze een jager is en dat dus in de tuin niet kan wel... En nee speelgoed is niet hetzelfde als muisjes vangen..

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:46

Ayasha schreef:
zimbabwe schreef:

Dus is het oke anderen met het probleem op te zadelen?[

De labrador x Mechelse herder en menig border collie en zelfs Jack Russels heb ik al zonder veel moeite over twee meter hoge hekken zien gaan. De staffords hier draaien daar ook hun poot niet voor om.

Je snapt toch wel wat ik bedoel, een hond gaat toch niet voor z'n plezier op het hek springen en dan wat rondlopen over het hek? Dat zijn van die typische kleine dingetjes die een kat doet waardoor ze god weet waar kunnen belanden.
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 29-08-17 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:46

Even het laatste eruit gepakt, morgen weer een dag.

Liedje,ik heb geen ontlasting van andere dieren dan katten in mijn tuin. Midden in de stad kom je eenmaal niet veel andere dieren tegen. Dus ja, hier in deze wijk is de kat simpel aan te wijzen. Dat heeft niks met perceptie te maken.

Ik zal morgenochtend verder reageren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:47

Saskia9 schreef:
Tuin katproof maken zal het probleem niet zijn. Feit dat ze een jager is en dat dus in de tuin niet kan wel... En nee speelgoed is niet hetzelfde als muisjes vangen..

In de dierentuin dus levende paarden aan de leeuwen voeren?

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:47

Honderden euro's heb ik al uitgegeven aan nieuwe planten in mijn voortuin, katten schrik ( soort knoflookpoeder, stinkt enorm, maar helpen NEE! Cacao doppen, en nu alles weggehaald en gaas over de aarde , maar de drollen liggen er bovenop. Nu een bewegings sensor met ultrasound besteld in de hoop dat het helpt...
ik wil zo graag een mooie voortuin, maar alles wordt vernield door de katten van de buren.
De voerbakjes staan buiten ! Waarom ook geen kattenbak ? Mijn eigen katten hou ik in de tuin met een stroomdraadje op de schutting. En ik heb ze geleerd de tuin niet uit te gaan, zo moeilijk is dat niet hoor, en heb je geen tuin, dan kunnen ze niet naar buiten !
Er moeten echt maatregelen komen tegen de overlast, en dit is een mooi punt om een discussie op te zetten hierover.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:49

Huertecilla schreef:
Saskia9 schreef:

Dierentuinen zijn sowieso al niet oké,maar om de natuur dan beter na te bootsen,ja dan graag ook levend voer.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:50

Saskia9 schreef:
Huertecilla schreef:

Dierentuinen zijn sowieso al niet oké,maar om de natuur dan beter na te bootsen,ja dan graag ook levend voer.

Zie de topics hier op Bokt al voor me _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:51

Wat zit er toch een ongelofelijke haat in de mens. Wat is er weinig tolerantie. En dan nog afvragen waarom we niets van de geschiedenis leren, en we tegen een derde wereld oorlog aanzitten. Het zit hem in de kleine dingen, die stapelen zich allemaal op tot iets ongelofelijk groots. Net zoals al die katten die iedere week een paar muizen vangen. Hoeveel vangen ze er met elkaar?

Wellicht zit het gewoon in de mens. We zijn inmiddels zo onnatuurlijk geworden dat we elkaar niet meer kunnen luchten of zien, dat we overal een probleem van maken.

M_D_H

Heleennn schreef:
Ja inderdaad, dan los je dat op. En als jij last hebt van iemand zijn kat moet je dat melden aan die persoon. Gewoon eens een keer in dialoog gaan, dat kan al veel helpen... Ipv het beest te laten ophalen waardoor het tegen betaling weer naar huis mag, of weet ik veel wat doen om de kat weg te jagen. Dat zijn toch de dingen die ik hier in het topic lees.

Je weet de boel zo wel goed uit zijn verband te trekken he?

Ik ben diegene die mijn buurvrouw gewaarschuwd heeft dat ze haar kat op gaat laten halen door de dierenbescherming als ze haar dier niet uit mijn huis/tuin zou houden.
GEWAARSCHUWD. Ik heb dat hele dialoog dus al gehad.
Maar mijn buurvrouw vind het normaal dat ik mijn huisdieren in huis moet op sluiten in hun verblijf omdat haar huisdieren bij mij naar binnen lopen en mijn huisdieren proberen op te vreten.
Mijn buurvrouw vind het ook normaal dat haar katten op mijn bed liggen, de boel slopen en in mijn tuin scheiten.
Met zulke mensen valt niet te praten dus is het enige wat ik dan kan doen maatregelen nemen. En aangezien mijn tuin te groot is om af te zetten, ik van de gemeente geen schutting mag plaatsen (en er dus een laurierhaag staat) en ik graag de ramen open heb staan om het huis lekker te laten luchten, zijn mijn middelen dus aardig beperkt.
En ja, dan laat ik het dier ophalen in de hoop dat hij of niet meer terug komt of dat de buurvrouw er van geleerd heeft en voor een oplossing zorgt.

Overigens moet ik wel zeggen dat ik geen kattenhater ben. Ik wil alleen niet dat ze in mijn tuin scheiten, in mijn huis komen of überhaupt mijn huisdieren proberen op te vreten.

_Micha_

Heleennn schreef:
_Micha_ schreef:
Weet je hoe vervelend ik het vind om met mijn hond aan de riem te lopen, man man echt geen doen.
En hoe weet je nou of jouw kat niemand tot last is?

Omdat ik praat met de weinige buren die ik heb. Sommige mensen doen dat wel eens, gezellig op de koffie bij elkaar, wat een wonder.

Nou bedoel ik het zo, ik heb wel dagelijks katten poep in mijn tuin, echter heb ik geen idee van welke kat dit is laat staan bij welke baas die hoort. Dat was dus wat ik me oprecht afvroeg want ik zou er hier nooit uitkomen. Ik zie wel eens een aantal dezelfde katten lopen maar waar die wonen :o?
Van een huis weet ik dat ze een witte kat hebben, maar die zie ik dan weer nooit buiten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:52

Heleennn schreef:
Je snapt toch wel wat ik bedoel, een hond gaat toch niet voor z'n plezier op het hek springen en dan wat rondlopen over het hek? Dat zijn van die typische kleine dingetjes die een kat doet waardoor ze god weet waar kunnen belanden.

Dat ze minder showen en gewoon rechtstreeks hun doel uit voeren maakt her resultaat toch niet anders?

Dit is gewoon recht willen l*llen wat krom is. Hoe denk je dat zo'n hond ontdekt dat ie via het dak kan? Uit intelligent redeneren, berekenen hoe ver en hoog hij moet zijn om over het hek te komen en dan het dak als ideaal hulpstuk te gaan beschouwen ? Met die koffieboon die voor hersenen door moet gaan? Nee, door de debiel uit te hangen, bijna te verongelukken op het dak en dan tot de ontdekking komen dat er een voordeel aan zit.
En dan is als hondeneigenaar je plicht dat dicht te maken... Als katteneigenaar niet. Eerlijk en logisch he :D

Edit: heb de quote verkloot en krijg m niet meer goed :\
Edit2: klopt ie nu? :=
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-08-17 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:53

Saskia9 schreef:

Wat bedoel je daarmee?
Dat het in de kat zijn genen zit om te jagen en doden?
Dat geldt voor mijn hond ook (waterhond, gefokt voor waterwild).
Hij 'jaagt' op balletjes en dummy's.

Maar ik denk dat hij misschien nog wel liever katten zou vangen en doden. :)
Feit is dat hij ook een jager is.

Mijn buurvrouw had een dove kat, die is doodgebeten door een hond.
De kat liep los buiten en de hond ook.
Geen probleem dan toch.

Heleennn

Ja dat is zeker lastig micha, als er meerdere katten in de buurt lopen. Ik kan me voorstellen dat je daar dan niet blij mee bent als ze niet voldoende hebben aan de eigen tuin.

_Rianne_

Van mij mag het.
Ik heb ook 3 katten. Excuus, 2, mijn ex straatkat is vorige week ingeslapen. Hij kon absoluut niet binnen blijven, maar speciaal voor hem heb ik mijn tuin professioneel af laten zetten. Zodat hij er met geen mogelijkheid uit kon. Hij heeft zich hier prima in vermaakt.
Mijn andere 2, een kater van bijna 2, en een 'wilde' kitten van bijna een jaar vinden het ook prima.
Ze hebben een klimtoestel, hoge zitplanken aan de schutting.. Ze vangen regelmatig muisjes en zelfs vogels. In een totaal afgezette tuin...
Victor is afgelopen tijd 2x ontsnapt, door de voordeur/ doucheraam. Hier zit nu een hor voor, en de voordeur gaat niet meer open zonder dat de gangdeur dicht zit. hij komt echt prima terug, maar hij is absoluut niet bang van honden.. met de kattenkillers van de buren is dat geen strak plan. En ik wil het gewoon niet.
Ik heb katten, daar hoeft de hele buurt gaan last van te hebben.

Er lopen hier wel veel katten.. waaronder 2 ongecastreerde katers. Gek word ik van die twee. Ze sproeien tegen m'n voordeur, springen op de schuur waar ze door het net heen met Victor gaan vechten of kleine Mollie uit zitten te dagen... Ik hou mn katten in mijn tuin omdat ik niet wil dat anderen daar last van hebben, dan hoef ik toch ook geen last te hebben van andermans katten.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:55

M_D_H schreef:
Heleennn schreef:
Ja inderdaad, dan los je dat op. En als jij last hebt van iemand zijn kat moet je dat melden aan die persoon. Gewoon eens een keer in dialoog gaan, dat kan al veel helpen... Ipv het beest te laten ophalen waardoor het tegen betaling weer naar huis mag, of weet ik veel wat doen om de kat weg te jagen. Dat zijn toch de dingen die ik hier in het topic lees.

Ik ben diegene die mijn buurvrouw gewaarschuwd heeft dat ze haar kat op gaat laten halen door de dierenbescherming als ze haar dier niet uit mijn huis/tuin zou houden.
Maar mijn buurvrouw vind het normaal dat ik mijn huisdieren in huis moet op sluiten in hun verblijf omdat haar huisdieren bij mij naar binnen lopen en mijn huisdieren proberen op te vreten.
Mijn buurvrouw vind het ook normaal dat haar katten op mijn bed liggen, de boel slopen en in mijn tuin scheiten.
Met zulke mensen valt niet te praten dus is het enige wat ik dan kan doen maatregelen nemen. En aangezien mijn tuin te groot is om af te zetten, ik van de gemeente geen schutting mag plaatsen (en er dus een laurierhaag staat) en ik graag de ramen open heb staan om het huis lekker te laten luchten, zijn mijn middelen dus aardig beperkt.
En ja, dan laat ik het dier ophalen in de hoop dat hij of niet meer terug komt of dat de buurvrouw er van geleerd heeft en voor een oplossing zorgt.

Overigens moet ik wel zeggen dat ik geen kattenhater ben. Ik wil alleen niet dat ze in mijn tuin scheiten, in mijn huis komen of überhaupt mijn huisdieren proberen op te vreten.

Euh hallo :):) Heb ik jou ergens persoonlijk aangesproken/aangevallen dan? Ik zie niet wat ik hier uit welk verband trek. Het ophalen staat zowat in het hele topic, daar spring ik op in.
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 29-08-17 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:57

Barbet schreef:
Saskia9 schreef:

Wat bedoel je daarmee?
Dat het in de kat zijn genen zit om te jagen en doden?
Dat geldt voor mijn hond ook (waterhond, gefokt voor waterwild).
Hij 'jaagt' op balletjes en dummy's.

Maar ik denk dat hij misschien nog wel liever katten zou vangen en doden. :)
Feit is dat hij ook een jager is.

Mijn buurvrouw had een dove kat, die is doodgebeten door een hond.
De kat liep los buiten en de hond ook.
Geen probleem dan toch.

Inderdaad,dat is de natuur. Dat risico loop ik ook met mijn buitenkat. En eerlijk? Liever een kort en fijn leven met risico's dan lang ongelukkig beperkt binnen. Met de note dat dat dus voor de echte ongelukkige binnen katten telt dan hè.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 00:01

Maar dan maak je toch lekker hekjes in de tuin waar je kat daar over heen kan klimmen? En als je dan écht perse vind dat een kat hoort te jagen, koop eens in de zoveel tijd wat voeder muizen en laat er eentje los. Of is dat niet oke?

Mijn kat jaagt ook, achter vliegen :j is ie prima tevreden mee. Hij weet niet eens hoe hij een spin moet pakken :=

Heleennn dat is het inderdaad, nu zou ik denk ik ook wanneer ik het wel wist ook niet snel bij iemand aan kloppen om daar over te klagen. Maar wat jij doet vind ik goed, contact houden en er zelf naar vragen. Dit heb ik ook bij de buren gedaan over onze hond. Bleek dat ze hem soms toch wel hoorde blaffen, oke goed om te weten, dan ga ik daar wat aan doen, en laat het alsjeblieft weten als het niet helpt. Mijn dieren, mijn verantwoordelijkheid.

Ik probeer altijd de deur open te doen voordat iemand aan belt, scheelt geblaf van onze waakse hond. Wanneer ik dit tegen mensen zeg, of bij een afspraak vraag niet meteen te bellen. Krijg ik vaak de opmerking maar ach een hond blaft nou eenmaal. Ja leuk maar betekend niet dat hij als een gek te keer hoeft te gaan, en al helemaal niet dat mijn buren er last van hoeven te hebben. (hier hebben de buren trouwens nooit iets over gezegd, ik vind zelf gewoon dat dat zo hoort)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 00:01

Heleennn schreef:
M_D_H schreef:

Euh hallo :):) Heb ik jou ergens persoonlijk aangesproken/aangevallen dan? Ik zie niet wat ik hier uit welk verband trek. Het ophalen staat zowat in het hele topic, daar spring ik op in.

In dat geval excuus, ik had de laatste pagina's niks meer over ophalen gelezen.

Maar goed dan nog, wat stel jij voor? Dialoog werkt schijnbaar niet, tuin is niet af te zetten en mijn dieren moeten toch ook veilig in huis kunnen lopen? Daarnaast neem ik geen katten zodat mijn meubels heel blijven en nu worden ze als nog gesloopt...

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 00:03

Resistance schreef:
Wat zit er toch een ongelofelijke haat in de mens. Wat is er weinig tolerantie. En dan nog afvragen waarom we niets van de geschiedenis leren, en we tegen een derde wereld oorlog aanzitten. Het zit hem in de kleine dingen, die stapelen zich allemaal op tot iets ongelofelijk groots. Net zoals al die katten die iedere week een paar muizen vangen. Hoeveel vangen ze er met elkaar?

Wellicht zit het gewoon in de mens. We zijn inmiddels zo onnatuurlijk geworden dat we elkaar niet meer kunnen luchten of zien, dat we overal een probleem van maken.

Eens.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 00:07

onpaard schreef:
Resistance schreef:

Eens.

En ik vind dit dan weer om respect en verantwoordelijkheid gaan. Weinig respect voor elkaars eigendom. Totaal niets met tolerantie, want wanneer mijn buren hun tuin hebben afgezet of wanneer Felix een keer ontsnapt en in mijn tuin poept ben ik de laatste die daar moeilijk over doen, ze doen hun best en respecteren mijn terrein.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 00:07

M_D_H schreef:
Maar goed dan nog, wat stel jij voor? Dialoog werkt schijnbaar niet, tuin is niet af te zetten en mijn dieren moeten toch ook veilig in huis kunnen lopen? Daarnaast neem ik geen katten zodat mijn meubels heel blijven en nu worden ze als nog gesloopt...

Ja ik vind dit echt niet kunnen hoor. Dat ze in je tuin lopen oke, dan ga je naar de buurvrouw en zeg je dat je dit niet wil. Maar dat ze echt in je huis binnen lopen? Alles slopen en op bed slapen? Als dat mijn kat was zou ik het 100% begrijpen als de lieverd een glas water over zijn bekkie krijgt. Dat zou ik je ook absoluut niet kwalijk nemen. Maar hoe kunnen ze dan je huis binnen? Je doet toch alle ramen/deuren toe als je het huis uit gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 00:09

_Micha_ schreef:
onpaard schreef:

Eens.

En ik vind dit dan weer om respect en verantwoordelijkheid gaan. Weinig respect voor elkaars eigendom. Totaal niets met tolerantie, want wanneer mijn buren hun tuin hebben afgezet of wanneer Felix een keer ontsnapt en in mijn tuin poept ben ik de laatste die daar moeilijk over doen, ze doen hun best en respecteren mijn terrein.

"Eigendom"... wat is eigendom? We zitten met zijn allen, ja ook ik, maar te zeuren over al onze eigendommen. Is dat niet waar het allemaal misgaat?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 00:12

onpaard schreef:
Resistance schreef:

Eens.

Niet mee eens. Laten we wel zijn: alle oorlogen uit het verleden hadden doorgaans andere oorzaken dan wat huis-tuin-keuken probleempjes. Voor toekomstige oorlogen geldt exact hetzelfde.

Verder: als je nou eens een keertje een drol in je tuin aantreft is dat tot daar aan toe. Maar als je iedere keer als je in de tuin wilt werken (echt, is ook een hobby voor sommige mensen, o.a voor mij) in de drollen graait gaat de lol er toch vanaf? Waarom staat de kattenhobby van de één boven de tuinhobby van de ander? Zeker gezien het feit dat de tuinhobby in eigen tuin word gehouden en de kattenhobby dus blijkbaar niet.
Tolerantie betekend toch niet dat je altijd en eeuwig alles maar moet accepteren en nooit eens ergens wat van mag zeggen?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 00:13

Ik niet :n bij ons staan er 24/7 ramen open alleen niet wanneer we dagen weg gaan, ik vind het anders zo muf worden. Denk dat zo'n kat ook makkelijk naar binnen kan glippen wanneer je thuis bent, mijn achterdeur staat ook altijd open tenzij het regent.
Ik zou trouwens ook echt not amused zijn als dit bij mij zou gebeuren.

Resistance wil je nu serieus op de filosofische tour gaan?
Maar als nog trouwens, het veld hier voor is niet mijn eigendom en wordt volop gebruikt door de mensen uit de buurt om te recreëren. Wanneer dat vol met poep ligt wordt toch ook niemand daar blij van (hond of kat maakt niet uit). Niet mijn eigendom maar toch gaat er iets mis, hoe verklaar je dat?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 00:16

magda_90 schreef:
Liedje,ik heb geen ontlasting van andere dieren dan katten in mijn tuin. Midden in de stad kom je eenmaal niet veel andere dieren tegen. Dus ja, hier in deze wijk is de kat simpel aan te wijzen. Dat heeft niks met perceptie te maken.

Natuurlijk heeft het wel met je perceptie te maken. De meesten ziet een poepende of enkel lopende vogel/marter/vos etc (misschien heb je die minder maar er zijn genoeg wilde dieren in de stad hoor en als je katten weg haalt bloeit dat vast nog iets meer op) als iets wat gewoon zo is, vaak wat zo hoort zelfs. Mensen accepteren dan een drolletje in de tuin, een uitgegraven dingetje, vinden ze het vervelend dan zetten ze een iets beter hek kopen een bus je van een middel om de boel te verjagen, kopen een aparaatje wat piept ofzo, kunnen weer genieten van hun tuin en het is voorbij.
Zien ze een kat dan is het probleem niet dat er een dier in de tuin loopt maar je eigen idee dat een of andere &*^%*6%* ZIJN kat in je tuin laat lopen. Die kat is iit tot alle problemen die door de "natuur" worden veroorzaakt en geen triviaal ongemak wat je even oplost maar een onrecht dat JOUW wordt aangedaan, door hem. Het is allemaal de schuld van een of andere anonieme en soms onvindbare katteneigenaar die met zijn asociale gedrag jou levensgenot vergalt. En dat is een probleem wat je iit tot een dier wat gewoon in je tuin loopt niet op kan lossen. Als iemand je onrecht aan doet moet die persoon daar mee ophouden, want dat is niet juist.
Maar als je je eigen perceptie dat die kat iit de natuur een onrecht is dat je wordt aangedaan en gewoon je praktische probleem aanpakt dan is het leven volgens mij veel makkelijker? Als je buurman zijn muziek te hard zet kan je boos op m worden en heb je misschien gelijk (wie zegt wat te hard is immers), maar dat betekend niet dat perse dat het je probleem oplost. Het is misschien niet eerlijk maar soms kan je beter oordoppen kopen lijkt me...
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 30-08-17 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt