connie64 schreef:nog nooit in een asiel gewerkt en heb er ook geen behoefte aan, dank jullie wel.
Ik geloof absoluut niet dat je geen geschikte hond in Nederland kan vinden.
En ik heb t niet over asiels, er zijn genoeg andere wegen om een hond te vinden.
De zogenaamde broodfokkers zijn er in Nederland al veel en veel minder, omdat de (sociale)controle enorm verbeterd is.
De broodfokkers dan wel eigenaren van honden in het buitenland die alles en iedereen op elkaar laten kruipen omdat t ze werkelijk geen zak interesseert is in het buitenland vele malen groter.
Bevalt het nest ze niet zet je dat gewoon buiten de deur, straathonden te over....(uiteraard de normale hondeneigenaren daar gelaten)
Er is geen controle op en dus blijf ik erbij dat als die dieren hier verkocht worden er geen haan naar kraait en de regels ook niet aangescherpt worden.
Er zal ooit iemand wakker gaan worden of een politieke partij of een organisatie die de regels over fokken en castraties etc van honden als er duizenden in een land rondlopen.
Nu wordt het overschot simpelweg afgemaakt, doodgereden etc etc
of verkocht naar het buitenland.
Maar kom nou, vertel me nou dan toch waar ik die leuke aparte mix kan vinden? Echt ik ben zó benieuwd. Broodfok minder? Wil je dat ik je een paar websites geef waar je 5 verschillende soorten rashonden kan kopen?
Ik ken een aantal leuke mixen een aantal komen van broodfok vandaan (geven de eigenaren ook zelf toe, onwetend, achteraf gezien weten ze het wel) of mensen die zelf besluiten om maar eens een nestje te fokken zonder testen oid. Waarom kan ik beter dat steunen dan een leuke hond uit het buitenland?