Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:46

Leuk dat kattenhuis!

Ik heb gewoon 2 "simpele" voerbakjes. Als we met vakantie zijn dan voeren mijn schoonouders de kat. Verder zijm we elke avond gewoon thuis om zelf te voeren.

Mijn vriend en ik hebben van een bak van de action een katte huisje gemaakt. Katlief is er gek op :)
Afbeelding
Afbeelding

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 12:00

Super leuk dat kattenhuisje hierboven!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 12:08

Ze krijgen bij ons 's ochtends brokjes, als wij gaan eten delen ze samen een zakje vlees en als wij gaan slapen krijgen ze nog een paar brokjes voor de nacht. Zijn onze eerste huisdieren, en volgens mijn moeder zijn brokjes ook beter voor de tanden ivm tandsteen. Het zijn binnenkatjes.

Dan weet ik in elk geval dat ik de brokjes gewoon kan gaan mixen!

Ik kan jullie vertellen; diaree en kittens die een dichte bak nog niet gewent waren is ook geen pretje.. de poep zat echt overal.. op de muren, aan de pootjes, en dat tijdens een speeluurtje waarin ze heel druk waren dus overal poot afdrukjes in huis :') ze wisten inmiddels waar de bak was dus de kap erop gezet. Dat ging goed en sinds gister de klep erop. Was even raar maar ze doen het goed!

A12345678910

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 12:11

Wat een leuk kattenhuis!

Wijzelf willen onze boerderij katten liever niet binnen, dus hebben een nachtverblijf voor ze gebouwd
Afbeelding

Waar ze maar al te graag in liggen <3 Afbeelding (dit is Pebbles!) we hebben nog meer katjes :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 12:18

Wow wat een geweldig verblijf!

Ik heb de eerste week de kap van de kattenbak eraf gehouden. Vond Texel nog wat te klein om dat klepje open te krijgen. Maar meneer groeit zo vlot, dat ik de kap er na die week opgedaan heb. Nooit problemen mee gehad :)

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 12:30

Onze kattenbak heeft geen kap, die hebben we er af gehaald omdat de kater anders niet in de bak past. Zelfs met een xxl jumbo bak past het niet met kap, maar gelukkig valt de stank heel erg mee.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 12:41

Wat een mooi verblijf!

Mijn katten eten voornamelijk brokjes, wel goede kwaliteit graanvrije brokken. Ik wissel wat af tussen merken (net wat in de aanbieding is :Y) ) lijkt me fijner voor ze dan constant hetzelfde! 2 soorten brokjes neerzetten is ook wel een idee. Ik mix altijd wel het laatste restje van de vorige zak met een deel van de nieuwe zak.

S'avonds delen ze een blikje natvoer met extra water erbij zodat ze genoeg vocht binnenkrijgen en voor het lekkere. Zijn wel kieskeurige dames want alles in de vorm van pate of gelei moeten ze niet, 1tje trekt haar neus op voor alles wat geen vis is (al eet ze het dan een half uur later alsnog op), en ook niet alle merken voldoen. Als iemand toevallig nog interesse heeft in 10 blikjes animonda ocean red snapper? :')

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 12:45

steeffie schreef:
Wat een mooi verblijf!

Mijn katten eten voornamelijk brokjes, wel goede kwaliteit graanvrije brokken. Ik wissel wat af tussen merken (net wat in de aanbieding is :Y) ) lijkt me fijner voor ze dan constant hetzelfde! 2 soorten brokjes neerzetten is ook wel een idee. Ik mix altijd wel het laatste restje van de vorige zak met een deel van de nieuwe zak.

S'avonds delen ze een blikje natvoer met extra water erbij zodat ze genoeg vocht binnenkrijgen en voor het lekkere. Zijn wel kieskeurige dames want alles in de vorm van pate of gelei moeten ze niet, 1tje trekt haar neus op voor alles wat geen vis is (al eet ze het dan een half uur later alsnog op), en ook niet alle merken voldoen. Als iemand toevallig nog interesse heeft in 10 blikjes animonda ocean red snapper? :')

Welke brokjes geef jij?

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 12:55

Nu krijgen ze applaws, de volgende zak is purizon. Orijen vinden ze ook lekker maar mijn portemonnee wat minder :+

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:06

dat katten nachtverblijf is bijna net zo groot als heel mijn tuin haha!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 15:34

Onze katten krijgen Canagan :)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:39

vanaf vandaag kan ik trots melden dat ik ook katten heb! vandaag hebben we twee kittens opgehaald. het zijn een blauwe rus en een siameesje. het zijn geen raszuivere en het zijn broertjes :) de moeder is een blue point siamees en de vader een 100% blauwe rus. ze heten bert en lotje!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:52

Foto!!! :D

Hé! Het action/kattenhuisje van mando hier op bokt! Hij is zo leuk!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:00

IMJ schreef:

Ik heb hem voor het eerst op FB gezien. Die van Mando heb ik nog niet eens gezien :=

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:01

ik zal straks foto's maken!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:05

Nientsje schreef:
IMJ schreef:

Ik heb hem voor het eerst op FB gezien. Die van Mando heb ik nog niet eens gezien :=

Ja hij ging direct rond op fb! Zo grappig!
Hieronder die van mando.

Leuk toch!

Citaat:
Ooooo wat lief.

Ik ben creatief geweest met een plantenbak van de action

Deze die in de aanbieding is.

[ [url=m/ih7wiI.png]Afbeelding[/url] ]

Ingang in gemaakt
Latjes weer gebruikt voor randje
Letters erop met heel veel secondelijm 2 kussens erbij en klaar.

[ [url=m/8v4C3s.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZgjLb2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1yySOc.jpg]Afbeelding[/url] ]

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:35

Hier eten Aife en de opvangers Concept for Life sensitive cats en Mowgli heeft momenteel een mengeling van Happy Cat en Animonda Integra protect ivm nierinsufficiëntie, hierna gaat ze helemaal over op de Animonda tot we weer een goedkoper alternatief hebben.
Natvoer krijgen ze weinig, vaak als er 1 medicatie krijgt prak ik het door het natvoer.
Mowgli krijgt het helemaal niet, zou wel beter zijn voor haar maar ze lust het niet dus dan maar niet.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:20

Ik voer sinds kort Renske, is graanvrij, in diverse smaken en redelijk leuk voor je portemonnee.
Voorheen whiskas, royal canin en Orijen. Overgestapt op graanvrij ivm. Het krabben aan z'n hoofd. Orijen beviel ook goed, maar de geur is vreselijk, ontlasting ruikt ook sterker en duur.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:24

Esther_ schreef:
Ik voer sinds kort Renske, is graanvrij, in diverse smaken en redelijk leuk voor je portemonnee.
Voorheen whiskas, royal canin en Orijen. Overgestapt op graanvrij ivm. Het krabben aan z'n hoofd. Orijen beviel ook goed, maar de geur is vreselijk, ontlasting ruikt ook sterker en duur.

Vindt je? Ik vind 60 euro voor een zak van 6 kilo echt belachelijk dat betaal ik nog niet eens voor de hond

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:29

Mossel schreef:
Esther_ schreef:

Vindt je? Ik vind 60 euro voor een zak van 6 kilo echt belachelijk dat betaal ik nog niet eens voor de hond

Idd niet goedkoop, maar goedkoper dan Orijen :o.

Wil ook nog eens zoeken naar ander graanvrij voer, maar dat is er nog niet gekomen.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:37

Iemand ervaringen met Lily's kitchen? Zou verantwoord, graanvrij voer moeten zijn dat bij de AH verkocht wordt...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:38

Ik geef optimanova. Ook niet goedkoop hoor maar wel goedkoper.
Ik geloof 38,- voor 8kg

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:45

Hier krijgen ze brokken van Sam's Field, bevalt tot nu toe prima. Doe ook best lang met een zak trouwens.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:48

Lily's Kitchen zegt me niets.

Ik heb laatst 20kg sensitive voer besteld voor ong €75,- (doe ik met 3 katten ong 4 maanden en 1,5-2 week mee gebaseerd op 1,5kg per kat per maand) en ik betaal €25 à €30,- voor 4,2kg nierdieet.
€10,- per kg vind ik toch iets te duur, dan zou ik maandelijks gewoon €60,- kwijt zijn voor 4 katten. :oo
Nu ben ik €25,- per maand kwijt aan brok, imo zeer redelijk voor 4 katten.
Gooi er nog een 20l cat's best eco plus bij à €11,99 en pak 'm beet €5,- aan kattensnoepjes en je komt een heel eind aan maandelijkse kosten, ik rond het voor het gemak naar boven af en kom dan uit op €45,- per maand oftewel €11,25 per kat.
Dingen als ontwormen/ontvlooien, dierenarts etc gaan van de dierenartspot en gelden maar voor 2 katten, de andere 2 worden behandeld op kosten van de opvang.

Ik heb net weer eens een kattenbestelling gedaan:
2 krabtonnen (een diogenes L en een XL), een waterfontein en 18 zakjes kattensnoepjes.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:49

Bestel je ook bij zooplus?