Bokkers met een Friese Stabij!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:32

ah wat een leuke foto's!

behalve de gewone gehoorzaamheids cursus doe ik ook een funmix cursus met Kelly.
Daar zou ook behendigheid bij zijn, maar dat valt een beetje tegen, zijn meer spelletjes.
Als deze cursus is afgelopen ga ik me elders opgeven voor een echte behendigheidscursus.
Als ik die van jou dan zo zie, lijkt me dat fantastisch om te doen!

mirjamalvaro

Berichten: 14661
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:59

Ik wou heel graag behendigheid doen met Sepke, maar bij ons moest je dan bepaalde cursus succesvol gehaald hebben. Dus ging het helaas niet door.

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 14:27

Knakker schreef:
ja bijzonder is dat he, op de voeten gaan zitten.
Zou dat echt iets speciaals zijn van de stabij's?


Tja, Stabijs zijn wel hele hechte honden heb ik zelf ervaren. Heel sociaal. Maar dan weer geen verlatingsangst, die van ons.

Renee1991

Berichten: 5990
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 14:28


AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 14:31


maj0

Berichten: 6631
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 14:50

mirjamalvaro schreef:
Ik wou heel graag behendigheid doen met Sepke, maar bij ons moest je dan bepaalde cursus succesvol gehaald hebben. Dus ging het helaas niet door.


Gelukkig hoefde wij dat niet. Die van ons heeft ook geen cursussen gedaan. We zijn toen begonnen met sociale huishond maar nooit afgemaakt. Was dus heel blij dat dit zo kon.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:14


Minimus

Berichten: 1761
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:26

Wij zijn rustig aan begonnen met twee cursussen, gehoorzaamheid en behendigheid. Maar het valt onze instructeur op dat ze nogal onzeker is. Zal morgen aan hem vragen wat we eraan kunnen doen, maar hebben jullie nog tips? We proberen haar (tot zover haar wagenziekte het toelaat) overal mee naar toe te nemen en in verschillende situaties te brengen. En natuurlijk de hemel in prijzen als ze iets goeds deed, ookal zijn het maar babystapjes :D Fijn zo'n clicker!

maj0

Berichten: 6631
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:43

Op wat voor een manier doen jullie gehoorzaamheid als ik vragen mag? Waarschijnlijk doen jullie op dezelfde manier behendigheid haha. Kijk naar je hond. Onze gedragsdeskundige zei altijd dat behendigheid geen goede sport was voor onze hond omdat ze zo onzeker is. Dit bleek dus totaal niet zo te zijn. Bleek voor haar echt een uitlaat klep. Ze kan alleen niet in een groep daar wordt ze nog onzekerder van en gaat dan blaffen en uitvallen. Het is dus echt kijken naar je hond. Gehoorzaamheid zijn wij mee gestopt vanwege dat het met 'de harde' hand ging. Ze sloot zich helemaal af en leerde daardoor niets. We oefenen nu thuis nog wel wat op de leuke manier. Doe je het braaf krijg je snoepje zo niet proberen we het opnieuw. Dit werkt voor haar het beste.

Bo_Y

Berichten: 4593
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:54

Afbeelding
Leuk om al die verhalen te lezen en zoveel herkening!!

Saar is een bangerik. Toen ze loops was, was het heel erg. Nu is ze daar door en wordt beter.
Verder plakt ze aan mij, mijn man kan weg, maar ik. Dan is het paniek.
Maar alleen thuis zijn gaat wel goed, maar bij mijn man of collega's blijven, zelfs voor een toiletbezoek is lastig... moeten we aanwerken.

Saar zit ook het liefst tussen mijn benen op mijn voeten. Doen alle zusjes ook. Verder kletst ze. Echt brabelen. Zal een kijken of ik een filmpje geplaatst krijg.

Vandaag was ze mee werken en haar nieuwe kussen in de kantoorkleuren is goedgekeurd. Morgen de bench in mijn kantoor opruimen..

JustSmile
Berichten: 566
Geregistreerd: 19-10-08

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:05

Wat een super leuk topic dit!
Mijn vriend en ik willen ook heel graag een hond, en hebben een sterke voorkeur voor een Stabij. Zijn ouders hebben ook een stabij, erg leuke hond. Helaas blijft het voorlopig nog even bij oriƫnteren, aangezien we beide fulltime werken. In de toekomst, als er wat meer tijd is, komt er bij ons zeker een hondje, tot die tijd volg ik graag jullie avonturen met jullie stabijs :)

mammaloetje

Berichten: 433
Geregistreerd: 25-09-11
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:21

Ik geef zelf les in behendigheid en doe het ook samen met Fanny. Ik heb al een opvolger voor Fanny de pup van mijn schoonouders. Maar die is nog geen half jaar oud, dus nog even wachten. Maar bij ons kun je zo meedoen met behendigheid en heb je dus geen andere cursussen voor af voor hebben gedaan.Afbeelding

Avelienvd

Berichten: 7230
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:28

Waar is dat dan? Jubbega is vlakbij mij.

mirjamalvaro

Berichten: 14661
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:28

Pff zo stom dat dat hier wel zo is. Sepke zou het volgens mij wel leuk vinden. :D

maj0

Berichten: 6631
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:30

Eens bij een andere hondenschool informeren?

mirjamalvaro

Berichten: 14661
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:15

Die hebben het helaas niet of 's-avonds door de weeks. Door ziekte heb ik 's-avonds geen energie.

maj0

Berichten: 6631
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:37

Dat is wel heel erg jammer.

djinnie

Berichten: 2796
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:38

Wiebe lijkt een heel relaxt hondje. Momenteel doen we de puppycursus. Daarna kunnen we bij onze hondensportvereniging nog basis 1 rn basis 2 doen, die ik ook wil gaan doen. En dan sporten. Eerst recreatie, waarbij je met alles kennis maakt en daarna waarschijnlijk behendigheid en sowieso apporteer training/jachttraining.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:53

Die middelste foto <3

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 22:05

Wat een droppie! <3

Wij gaan zo rijden, elf uur lang. Ben benieuwd hoe de hond het gaat doen. +:)+ Denk dat het prima gaat lukken, als we hem om de paar uur uit de auto laten.

maj0

Berichten: 6631
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:21

Wat een schatje!!

Veel plezier en goede reis AlwaysH!

Hier vandaag weer met bezoek geoefend, samen met de gedragstherapeut. Met hem er bij gaat het super nu nog zonder hem haha

mammaloetje

Berichten: 433
Geregistreerd: 25-09-11
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:30

Avelienvd schreef:
Waar is dat dan? Jubbega is vlakbij mij.


We zitten nu weer in de hemrik in het koetshuis.

Minimus

Berichten: 1761
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 02:43

Hier staat positieve beloning heel hoog in het vaandel en wordt er gewerkt met clickertraining. Sam reageerd er heeeeel goed op en ik zie haar wel zelfverzekerder worden, maar ze is echt gewoon een beetje bange poeperd. Kan in het aard van het beestje zitten maar als het even kan probeer ik haar er wel doorheen te krijgen :) Vraag me gewoon af wat ik nog meer kan doen voor haar, ze is wat onzeker en trekt zich dan terug of begint te janken.

maj0

Berichten: 6631
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:06

Dat is wel goed om te horen, met zon angstige/onzekere stabij.

Wat je verder nog kunt doen ja dat is lastig, vooral niet te veel willen en te snel willen dat werkt niet. Wat ik veel hoor is dat balans en coƶrdinatie helpt bij onzekere honden. Ik weet niet of het die van ons nou echt zekerder maakt maar ze ziet er wel echt gelukkig uit als ze daar is.

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Bokkers met een Friese Stabij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 23:08

Onze waterrat heeft het helemaal naar zijn zin hier in Frankrijk!

Afbeelding