Een hond adopteren. Wie nog?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Djoopie

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:10

Leuk!!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:03

@FemkePien. Prachtig die foto met de zonsondergang.

@Khirshanta. Dus 10 mei, top! Kan je je al lekker op haar verheugen.

@Classic. Mijne was ook bang in het donker in het begin, is nu wel echt over en vogels, ehhhh, buurman heeft postduiven, die wil ze het liefst van de dakkapel af plukken denk ik, ze worden helaas aangewoefd... Dat is niet zo handig in rijtjes huis :+ .

PalmeraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:38

Sjolvir schreef:
Blijf het altijd bijzonder vinden dat al die dieren toch weer mensen gaan vertrouwen.

Dat heeft bij mijn Trollie echt even geduurd. Maar nu ben ik echt haar alles. :)

Op zondagochtend ga ik altijd samen met mijn vriend en de gezamelijke honden (5 totaal) wandelen.
We gooien het zooitje in zijn grote auto en rijden naar het bos.
Laatst liepen we al naar zijn auto. Ik was mijn telefoon vergeten en loop terug. Vriend met de honden naar de auto.
Mooi dat Trollie achter me aan rent en voor de poort blijft wachten tot ik weer kom. En me vervolgens begroet alsof ik een maand weg ben geweest :') Mijn vriend kon roepen als brugman, hoewel hij inmiddels eigenlijk wel hoort te weten dat zij helemaal nergens heen gaat zonder mij. :+

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:54

Ach wat lief! Dat is toch wel een heel bijzondere band!

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:56

mooie foto femkepien, ze zien er heerlijk tevreden uit.

super khirshanta, het aftellen kan beginnen *\o/*

haha dat hebben wij ook Palmera, als mijn vriend wil gaan wandelen met onze hond en de riem gaat pakken, rent hij meteen naar mij toe 'nee, niet zonder haar'. Zelfs als ik even naar het toilet ben geweest word ik uitbundig begroet. En dat na 7 weken
Laatst bijgewerkt door Ramiro op 01-02-19 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:59

Je weet ook maar nooit of er geen vreselijke dingen gebeuren op zo'n toilet :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:12

Ahh, Trollie gek op het vrouwtje!! Wat lief en Palmera ook al.
Die arme hond van mij heeft het wel eens moeilijk, dan is oppas er ook en dan moet ie of met de een of met de ander mee, oh oh... Eigenlijk wil ze gewoon iedereen in 1 auto hebben dat is overzichtelijk en zolang dat ding beweegt stapt er niemand uit.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:25

Bwahaha! Kijk, zou wel helpen!

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 20:04

Net eventjes alles bij gelezen en wat maakt dit mij blij! Al die hondjes die nu lekker blij kijken, heeerlijk!!

Mijn kleine gek (ja gek, ze is helemaal opgeleefd!) doet het super goed. Wel nog altijd bang voor vreemde mensen maar het gaat al beter!

Het is echt een kleine grapjas, en als ze iets goed heeft gedaan en ze weet het is het het trotste hondje dat je ooit gezien hebt haha <3

Ze houdt ervan om zich vies te maken en ze is letterlijk verliefd op de hond van mijn zus. Als we op de hondentraining zijn en ze komen bij elkaar in de buurt ben ik haar kwijt haha.

Ze vindt kindjes heel leuk als ze rustig met haar zijn. En vorige week heeft ze zelfs een uur lang met de man van de hondenschool meegelopeb ipv met mij. En uiteindelijk ging dat toch wel heel goed!

Ook paarden vind ze super! Ze begint ondertussen gelukkig te snappen dat paardenbenen niet om in te bijten zijn en ze netjes uit de buurt moet blijven :+

Zoooo trots en blij met mijn klein spookje! <3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En dit weekend toen ze een nachtje bij mij zus was. Lekker samen slapen! <3
Afbeelding
De eerste keer los terwijl ik op het paard zat. Deed ze super!

Afbeelding
En soms, is het een klein spook en dan ziet de tuin van mijn zus er zo uit :+:+

Een "paar" foto's van de 5000 :+
Laatst bijgewerkt door Joliieeenn op 02-05-17 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

PalmeraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:07

Leuk, leuk, leuk! Geweldig dat het zo goed gaat! :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:16

Ah, die 2e foto, dat koppie... om te zoenen, super dat het zo goed gaat en zo te zien houdt ze van tuinieren.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 00:56

Wat onwijs leuk dat het zo goed gaat!
Met Curry ging het uiteindelijk echt niet, bleek een gigantisch jachtinstinct te hebben.
Mn andere dieren waren dan ook niet meer veilig.
Heb hem helaas naar de stichting terug moeten brengen...
Heb er dagen om gehuild en ben er nog enorm verdrietig over, maar dit was het beste.
Vooral jammer omdat hij verder echt helemaal perfect was.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 00:59

Leuke foto's! (ok, behalve die laatste... ai! :+)

Wat fijn dat het zo goed gaat zeg!
Ook echt een koppie om bij weg te smelten

Taartje: helaas kun je niet alles voorspellen, en gaat de veiligheid van iedereen voor. :(

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 07:29

Super leuk dat het zo goed gaat Jolien!
Ze ziet er heerlijk uit ook!

Jammer taartje! Wel goed dat je eerlijk naar jezelf en de dieren toe bent geweest. Je kunt niet aan blijven modderen. Soms lukt het gewoon niet helaas...

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:19

Leuk TS, je hondje heeft een heerlijk koppie <3

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:22

khirshanta schreef:
Dank jullie!

Ja, het is nog even wachten, maar goed- ik wacht al jaren op een meid als haar, dus dat even kan er ook nog wel bij ;)

Dit is haar, mijn meisje!

[ Afbeelding ]

1,5, bloedje mooi en super lief <3

Wat leuk! Gefeliciteerd! Ze lijkt heel erg op een hond van een vriendin van me, een Roemeen. Hoe groot is ze?

De hond van die vriendin. Hier net geplukt, maar ook een ruwhaar van ongeveer 60 cm hoog. Heel leuke hond!
Afbeelding

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 15:52

Ze heeft inderdaad echt een kopje om bij weg te smelten. Heeerlijk <3.

Ook echt iedereen die ik tegen kom vind haar zo leuk. Jammer genoeg vind zij die mensen niet zo leuk, maar hopelijk krijg ik dat nog eruit. Of toch op zn minst dat ze zonder stress bij vreemde mensen kan zitten..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 18:16

Taartje, wat jammer, maar veiligheid van je al aanwezige dieren gaat voor.

Joliieeenn, mijne vind ook niet iedereen leuk hoor en zeker niet als ze haar over kop willen aaien, dat is veels te bedreigend en die van mijn durft dan ook gewoon te bijten. Dat vind ik wel heel erg jammer. En het lastige is dat dat maar bij paar mensen is.... echt heel weinig mensen, maar ja, je moet haar dus wel extra in de gaten houden. Ze snapt zeg maar, beetje dat wat veel border collies ook doen.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 20:19

Sjolvir schreef:
Taartje, wat jammer, maar veiligheid van je al aanwezige dieren gaat voor.

Joliieeenn, mijne vind ook niet iedereen leuk hoor en zeker niet als ze haar over kop willen aaien, dat is veels te bedreigend en die van mijn durft dan ook gewoon te bijten. Dat vind ik wel heel erg jammer. En het lastige is dat dat maar bij paar mensen is.... echt heel weinig mensen, maar ja, je moet haar dus wel extra in de gaten houden. Ze snapt zeg maar, beetje dat wat veel border collies ook doen.

Ik zeg meestal dat ze haar het best gewoon moeten negeren. Zeg nooit nooit, maar bijten zal ze niet snel doen. Denk niet dat dat in haar zit. Maar je weet nooit natuurlijk!

Ze vlucht gewoon als er vreemde mensen zijn of gaat achter mij zitten. Als mensen haar negeren durft ze eens te gaan kijken maar als je op je knieën gaat zitten (wat iedereen natuurlijk goed bedoeld) schiet ze weer terug naar mij. Ze moet nog leren dat andere mensen niet eng zijn.

Mijn zus en beste vriendin bijvoorbeeld kent ze nu en daar is ze dan ook echt gek op! Ze is doodsbang voor mannen. Maar de man van de hondenschool is de enige die haar van het begin gewoon negeert, oook als ze zelf gaat snuffelen en hij is echt de enige man waar ze nu wat toenadering durft zoeken. Dus als iedereen nu gewoon lekker zou luisteren naar me dan gaat het misschien al wat sneller gaan :+

Ze hoeft van mij ook niet zo een blije hond te zijn die tegen jan en alleman opvliegt maar gewoon lekker rustig blijven zitten of liggen zonder te bibberen van de angst zou al super zijn!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 23:15

Lisitano schreef:
Quote van mij:
Dank jullie!

Ja, het is nog even wachten, maar goed- ik wacht al jaren op een meid als haar, dus dat even kan er ook nog wel bij ;)

Dit is haar, mijn meisje!

1,5, bloedje mooi en super lief <3

Unquote

Wat leuk! Gefeliciteerd! Ze lijkt heel erg op een hond van een vriendin van me, een Roemeen. Hoe groot is ze?

De hond van die vriendin. Hier net geplukt, maar ook een ruwhaar van ongeveer 60 cm hoog. Heel leuke hond!
[ [url=m/Hu8eo8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geen idee, ik schat zo rond de 60cm. Nog 6 daagjes wachten en dan komt ze thuis! Die van jouw vriendin en Lia lijken inderdaad heel veel op elkaar. Leuk, zo'n pas geplukt draadhaar snoetje!

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:58

Jolien wat zien jullie er happy uit samen :j

Die van mij is echt onvoorstelbaar vriendelijk en sociaal naar iedereen toe, ook als we gaan wandelen loopt hij graag op iedereen af en wil met ze spelen. Dat had ik absoluut niet verwacht. Thuis is hij wel heel waaks en heeft hij het niet zo op vreemden die binnenkomen.

Khirshanta nog maar een paar dagen *\o/*

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:21

Eindelijk is het zover! Vandaag is de dag...

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:50

Leuk veel plezier!!!!

PalmeraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:45

Leuk! Ik wacht op een verslagje :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:46

Gaaf, heel veel plezier!