Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:45

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:50

Cayenne schreef:
Ik heb inmiddels contact opgenomen, maar kreeg te horen dat ze helaas (wel fijn voor haar natuurlijk) net gereserveerd was. Ik zie dat het nu ook aangepast is op de website.
Jammer voor ons, maar helaas :) We hebben geen haast en kijken rustig verder.

Jammer! Maar er zal vast wel een leuke andere hond op je pad komen!

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:32

Marcha schreef:
Cayenne schreef:
Ik heb inmiddels contact opgenomen, maar kreeg te horen dat ze helaas (wel fijn voor haar natuurlijk) net gereserveerd was. Ik zie dat het nu ook aangepast is op de website.
Jammer voor ons, maar helaas :) We hebben geen haast en kijken rustig verder.

Jammer! Maar er zal vast wel een leuke andere hond op je pad komen!

Was vorig jaar bij ons ook. Het hondje dat we wouden was net in pre reservatie. Dan maar voor de 2e keuze gegaan, en eerlijk gezegd had ik en mijn vriend het niet anders willen hebben :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:40

@Cayenne, oneofakinddogs heeft altijd wel leuke hondjes, waarvan er ook aantal in NL zitten bij gastgezinnen, leuke is dat je dan eerst kennis kan maken.

En hi hi, jij moet geen vogeljager hebben, wel een dingetje...

Met rasgroepen bedoel ik dat omdat het vaak mengemengemengelmoesjes zijn dat je er toch niet heel veel me kunt, het is wel fun dat wel, maar ik heb leuk hondentuigje gekocht voor dat geld en nu verzin ik alle rassen die ik leuk vind en enigszins lijken te passen gewoon in mijn hond.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:19

Haha, dat is ook een manier!

Ik ben wel een beetje bezorgd. Ik had dit hondje uitgekozen omwille van de omschrijving. Vooral actief en baasgericht is voor mij belangrijk. Later (toen ze al voor mij gereserveerd was) kreeg ik
filmpjes toegestuurd. En die vielen me zo tegen. Ik vond er weinig enthousiasme van uit stralen. 2 andere honden (die in beginsel wel fimpjes hadden) hadden dat veel meer. Maar toen had ik deze al gereserveerd. Dus ik ben steeds bang dat het een teleurstelling wordt. Toen mijn man ook nog begon, heb ik daar wel contact over opgenomen. We konden niet meer terug (of tenminste, liever niet), want ze hadden er al veel werk in gestoken (snap ik). Maar er is nu wel afgesproken, dat ik in eerste instantie opvangadres ben. Als het echt niet bevalt, wordt ze vanuit mij herplaatst. Maar ik hoop zo, dat het filmje gewoon vertekende en dat ze een hele leuke hond is.

Ik zei t al; veel te lang gehad om er over navte denken. Ze gaat in ieder geval met ons mee op vakantie. Als we terug komen is ze dan bijna 2 maanden bij ons. Dan hoop ik er wel iets over te kunnen zeggen. Ik hoop echt, dat ze gewoon veel leuker is, dan het filmpje liet zien.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:30

Fabster schreef:
Haha, dat is ook een manier!

Ik ben wel een beetje bezorgd. Ik had dit hondje uitgekozen omwille van de omschrijving. Vooral actief en baasgericht is voor mij belangrijk. Later (toen ze al voor mij gereserveerd was) kreeg ik
filmpjes toegestuurd. En die vielen me zo tegen. Ik vond er weinig enthousiasme van uit stralen. 2 andere honden (die in beginsel wel fimpjes hadden) hadden dat veel meer. Maar toen had ik deze al gereserveerd. Dus ik ben steeds bang dat het een teleurstelling wordt. Toen mijn man ook nog begon, heb ik daar wel contact over opgenomen. We konden niet meer terug (of tenminste, liever niet), want ze hadden er al veel werk in gestoken (snap ik). Maar er is nu wel afgesproken, dat ik in eerste instantie opvangadres ben. Als het echt niet bevalt, wordt ze vanuit mij herplaatst. Maar ik hoop zo, dat het filmje gewoon vertekende en dat ze een hele leuke hond is.

Ik zei t al; veel te lang gehad om er over navte denken. Ze gaat in ieder geval met ons mee op vakantie. Als we terug komen is ze dan bijna 2 maanden bij ons. Dan hoop ik er wel iets over te kunnen zeggen. Ik hoop echt, dat ze gewoon veel leuker is, dan het filmpje liet zien.

Als je niet 200% enthousiast bent, niet doen ! Maakt niet uit hoeveel energie iemand er al ingestoken heeft. Die hond vindt dan wel een ander baasje en jij vindt dan wel een andere hond.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:40

Ik krijg haar nu en ik ga het zien. Wie weet vertekent het filmpje en ben ik straks op slag verliefd. Daar hoop ik op. En anders gaat de stichting voor haar op zoek naar een ander goed huis.

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:20

Fabster schreef:
Ik krijg haar nu en ik ga het zien. Wie weet vertekent het filmpje en ben ik straks op slag verliefd. Daar hoop ik op. En anders gaat de stichting voor haar op zoek naar een ander goed huis.

Agh wie weet is er net gefilmt op een moment dag ze moe was oid. Ik zou het gewoon een tijdje aankijken als ze bij jullie is.
Die van ons heeft ook echt wel een aantal weken nodig gehad voor haar waren karakter naar boven kwam. Op zich ook niet gek als je je bedenkt wat zo'n hondje in haar korte leven allemaal al gezien had.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 19:28

Dat is waar hoor. Weet je wat het is (en wat ik zelf echt erg vind): ik was zó blij met haar, toen ik de advertentie zag. Was ook heel bang dat ze net weg was ofzo. En dan zie ikmzo n filmpje, en dan valt t tegen. Dan ga je toch met een ander gevoel heen om haar op te halen. Het filmpje was ook echt een beetje suf. Je zag die hond ook een kleine, afwachtende, kwispel geven met; 'wat gaan we doen?' :)) . Maar ze gingen niks doen. Dus mss is dat het gewoon geweest. Die andere filmpjes (met die andere honden dus, waar ik wel blij van werd) waren allemaal filmpjes met honden waar druk mee gespeeld werd. Dus dat kan echt een vertekend beeld geven. Deze zou blij, enthousiast en actief zijn. Ze zochten ook een sportief huis (hardlopen, fietsen). Maar dat kwam in dat filmpje echt helemaal niet naar voren. Maar er gebeurde dus ook niks.

Dus over een paar weken lach ik mijn broek aan flarden, omdat ik me weer zo druk heb lopen maken. En is het natuurlijk een superblije hond.

Maar omdat het nu zo dichtbij komt, krijg ik er echt hoofdpijn van. Mowt ik niet doen, weet ik, maar ik ben blij als ze gewoon bij ons thuis is.

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 20:34

Fabster schreef:
Dus over een paar weken lach ik mijn broek aan flarden, omdat ik me weer zo druk heb lopen maken. En is het natuurlijk een superblije hond

Vast wel! :):)

Nog twee nachtjes slapen en hij/zij is er! Heb je al een naam? Of heb ik daar over heen gelezen?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 20:43

Ze heet ZhuZhu. Daar schijnt ze ook echt naar te luisteren, dus dat laat ik dan zo. In het chinees betekent het 'varken'. Ik goop maar dat dat niet om haar karakter is :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 07:42

Nou, gelukkig een nachtje goed kunnen slapen, het russische stuk over haar nog eens doorgelezen (ze rent wel achter verkeer aan, daar zal ik wat aan moeten doen) en ik heb er toch veel zin in. Nog even een spam voorproefje, dan. Nig 1 nachtje slapen....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 14:53

Wel erg leuke hond zo vd foto ben erg benieuwd hoe het zal gaan in het echt . Wat spannend laat je het nog horen in het topic liefst met veel fotos he:))

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:04

Dat zal ik zeker doen, hoor! Ik ben ook heel benieuwd!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:08

Dat met karakter wat ik vond dat moest passen was voor mij dus de reden om echt een hondje te kiezen dat al in NL was, dan kon ik gewoon zien of het hij bij me paste of niet (werd overigens een zij).

Op de foto is het een leuke hond hoor Fabster. Snap je wel hoor je wilt geen teleurstelling voor hond en jezelf.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:18

Het uiterlijk is dan weer minder mijn type. Ik hou van kortharige honden :D . Maar 2 vriendinnen hebben resp. Een bordercollie en een golden retriever. Die vind ik ook lief. Dus ik hoop dat het karakter is wat er in de omschrijving staat. Dan komt t helemaal goed! :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:23

Joh, ik wou een rue... kortharig.. zit ook met halfpluzige takketeef te kijken die geen bal wil apporteren en voor geen steek luisterd en niet wil zwemmen, zo een hond die ik NIET leuk vind!!
Maar ze is fantastisch!!!! <3 <3 <3 <3

Oh en ze is bang voor schapen en paarden en bijt soms mensen in hun billen }> :+ en daar moet ik dan de rest van mijn leven mee delen!! *\o/* :') _/-\o_
En!!! Ze rolt in alles wat goor, vies en dood of bijna dood is, liefst lang dood is of poep is. ;(

Maar het is de enige echte lieve schattige pluizige, Little Miss Murphey, aka Little Miss Smiley Face, dit was vanmiddag op stal toen ik haar eerst langs paar lammetjes moest lokken en vervolgens langs de pony moest tillen _O- En toch is ze fantastisch!!!
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:13

Haha _O- . Mijn bejaarde hond had dat vroeger ook voor de gewoonte; in gore dingen rollen. 1 x in een dooie vis, die al aardig vergaan was :r . Dat hebben we nog lang geroken >;)

Mijn overleden hond had ik echt op karakter uitgezocht (rashond), maar waarschijnlijk de enige van haar ras die de gebruiksaanwijzing voor Russische terriers niet gelezen had. Maar zo mijn hond! <3

Dus dit komt vast ook weer helemaal goed. Ben bijna helemaal voorbereid voor morgen, dus ben er klaar voor. :o

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:38

Zelfs een karakter dat je in eerste instantie niet ligt, ga je toch appreciëren. Zo is mijn eerste Spanjaard Tauro een vreselijke nerveuze en hypergevoelige hond die je overal achtervolgt, piept, opspringt... en niet moe te krijgen is.
Zo was hij toch het eerste jaar of zo.
Helemaal niet mijn type hond. Fenna, mijn Mastin, is dat wel, rustig, nobel, zacht, aanhankelijk...

En toch is Tauro helemaal in ons hart gekropen. Het is zo'n ongelooflijk lieve en zachtaardige hond, zo vreselijk lief. Hij is super met mijn zoontje en toen onlangs een hond van bezoekers hem in zijn oor had gebeten, liet hij zich gewillig verzorgen door een van de andere bezoekers, een dame die hij pas van die dag zelf kende. Zo braaf en zo lief <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:56

Wat is 'nobel'? Een mastin is nl ook helemaal mijn hond. Zou ik zó graag willen! Maar op dit moment zoek ik iets wat aan het paard mee kan lopen op langere ritten. Heb toen met een mevrouw van ACE gesproken en die raadde dat af. Net als iemand anders met een mastin. Maar wie weet, in de toekomst nog eens. Maar ik vraag me altijd af wat 'nobel' betekent.

Mijn Jenna (de russische terrier dus), was niet mijn type. Een us hoort ook nobel en actief te zijn en sociaal. Viel bij haar nogal tegen (alleen dat 'nobel' weet ik dus niet). Maar zij was ook zó lief (voor mij dan). Dat geknuffel mis ik echt het meest. Mijn bejaarde is nooit een knuffel geweest. Die hield van actie en die had daar allemaal geen tijd voor. Nu nog niet, trouwens en ze is al 13. Dus ik hoop dat de nieuwe weer een knuffelhond is (ze zeggen van wel) en dat het ook weer 'mijn' hond wordt. Want alhoewel de bejaarde Miep vanaf pup al bij ons woont, ze was toch de hond van mijn vader. Die vond ze het leukst. Jenna miste mij altijd vreselijk. En was ook zó blij als ik weer thuis kwam (kon na een uurtje zijn). Miep is ook wel blij, maar toch anders.

Dus ik hoop weer op mijn eigen knuffelhond, die ook nog actief is. Ben benieuwd.... :D
Laatst bijgewerkt door Fabster op 29-06-17 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:59

Hier ook een mastin (al eerder vermeld) van ACE en dat is zeker geen hond voor naast het paard. Zeer zelfstandige honden die gerust hun eigen plan trekken, maar wel heel waaks zijn. Tenminste, die van ons. Ze loopt de hele dag vrij in en uit en rond over het erf.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 23:03

Heb je een foto, JewEmm?

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 23:18

Ik heb nu geen goeie foto. Maar dit staat op m'n telefoon.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uit nieuwsgierigheid heb ik haar oude advertentie opgezocht. We wisten toen niet dat ze geschoren was.... ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 07:07

Wat een prachtige hond hierboven! <3

Bedankt voor alle tips! Het is opeens heel snel gegaan en we gaan morgen naar Duitsland om te kijken bij een 2.5 witte herder teef. Ik heb in het verleden ook al een witte herder gehad en zij kwam nu toevallig op ons pad.
De eigenaren moeten helaas afscheid van haar nemen omdat ze gaan emigreren. Gisteren heb ik veel contact gehad met de huidige eigenaar en besloten dat we morgen alleen gaan kennis maken en haar dus niet meteen meenemen. Dit om een overhaaste beslissing te voorkomen en omdat de hond wat moeite heeft met vreemden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 07:29

Haha JewEmma! Dat is dan een verrassing, dat ze ineens vol ik het wol zit!

Maar met andere honden is blijkbaar wel goed gekomen.

Ik zou toch graag eens een mastin in het echt mee maken. Om te kijken wat die zelfstandigheid nou ook precies inhoud. Wij nemen de honden nl ook mee op vakantie. Moet dus wel kunnen.

Maar voorlopig ga ik een heel ander kaliber ophalen vandaag. Ik heb er over gedroomd. Maar dat was niet ZhuZhu, maar een kortharige reu die in huis alles onder ging pissen := . Hoe je er al mee bezig kan zijn.....

Voor jou dus ook spannend Cayenne! Ik wou vroeger altijd een witte herder en een corgi cardigan. Ik heb wel een witte hond nu (Miep is een kruising dalmaat), maar bij die corgi ben ik nog niet in de buurt gekomen :=