Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 14:37

ultimate schreef:
Ik heb eerlijk gezegd niet alles gelezen.
Maar mijn eerste reactie is : hoe kunnen die mensen bewijzen dat die specifieke kat effectief van hun is ?
Kat was niet gechipt, dat is pech voor hun. En zeker zo lang nadien.
Ik zie echt niet hoe je zo een "gewone" grijs tijger kat kunt zonder twijfel identificieren op basis van foto's die nog niet eens duidelijk zijn blijkbaar.
Dus spijtig voor die mensen maar als geen harde bewijzen kunnen neerleggen blijft die kat van U (zeker na 2 jaar)
En willen ze zo'n voorval vermijden dan moeten ze laten chippen, dat lijkt me wel een basis voor je dieren.

Weer zo'n nonsense reactie....ongelooflijk dit zeg -O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 16:07

Te goeder trouw gaat er alleen over of je jezelf rechtmatig als eigenaar kan beschouwen. Ik zei: in het begin was dat niet zo. Later kan dat opgekomen zijn, maar daar valt over te discussieren.

Ik post nogmaals de link http://www.juridischkennisportaal.nl/wi ... jaring.htm

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 16:15

Dreamybol schreef:
En gevonden voorwerpen gaan allang niet meer naar de politie, gezien dit al jaren een taak van gemeenten is. ;)

Dat is maar net hoe het geregeld is per gemeente.

Maar je kunt inderdaad wel stellen dat gevonden dieren naar een asiel gaan en dat zij 2 weken bewaarplicht hebben.

Laten we niet vergeten dat niet alleen TS haar best heeft moeten doen om de baasjes te vinden, maar van de baasjes mag ook wel verwacht worden dat zij hun best doen! Zij hebben het dier niet laten chippen en blijkbaar niet goed genoeg gezocht anders hadden ze de advertentie van TS wel gevonden. Het is niet alleen de verantwoording van de vinder, laten we wel wezen, degene die het dier kwijt raakt mag ook wel zijn best doen.

Sheran

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 16:16

Maar dat hebben ze toch ook? Ze hebben ook gezocht, alleen in een andere straal. Net als TS. Het niet laten chippen vind ik niet per se een reden om te zeggen dat de eigenaren de kat niet terug willen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 16:21

Ik zeg ook nergens dat ze de kat niet terug willen. Het ging meer over dat TS verweten wordt niet te goeder trouw te hebben gehandeld. Ze heeft haar best gedaan, en er lag ook een deel verantwoording bij de vorige eigenaren, dus het niet vinden van de eerste baasjes kan niet alleen haar aangerekend worden. Dat bedoel ik eigenlijk.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 16:23

Amaris schreef:
Ik zeg ook nergens dat ze de kat niet terug willen. Het ging meer over dat TS verweten wordt niet te goeder trouw te hebben gehandeld. Ze heeft haar best gedaan, en er lag ook een deel verantwoording bij de vorige eigenaren, dus het niet vinden van de eerste baasjes kan niet alleen haar aangerekend worden. Dat bedoel ik eigenlijk.

Verwar te goeder trouw niet met iets negatiefs, want daar gaat het niet over. Het klinkt misschien wel zo, maar zo wordt het niet bedoeld. Ik bedoel echt niet dat TS haar best niet heeft gedaan om de baasjes te vinden :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:03

Misschien egoistisch, maar ik had niet gebeld. Een advertentie van 2 jaar oud :roll:
De kat wordt al 2 jaar verzorgd door jou, die kent niet anders. Die mensen hebben het beest al 2 jaar opgegeven en hebben er vrede mee dat 'm weg is. Waarom dan zo'n oproer veroorzaken door te bellen 8)7
Grote kans dat die dochter nu schreeuwt om d'r kat en dan heb je de poppen aan het dansen in 2 gezinnen, bij hen EN jou..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 04:12

Super dat je gebeld hebt!
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 8633470668
Weet niet of de link het doet , maar heb je dit ook gezien?
Ik weet niet wat ik zou doen eigelijk. Ik zeg terug brengen , wij hebben zelf ook een kat die bij andere mensen zitten , waar wij na een jaar achterkwamen. Deze kat woont er nog steeds. Ik was toen 8 en vond het prima. We kregen toen een nieuwe kitten en die is er nu nog. Alweer 14 jaar is ie

Het is ook net wat de eigenaar wil denk ik. Het is toch zijn kat..

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 07:05

Thenexttry schreef:
Update :

Ik heb gedaan waarvan ik al wist dat ik dat zou doen. Ik heb namelijk gebeld.

Eerst privé en heb jankend aan de telefoon gezeten.
De vrouw reageerde geschokt maar ook blij dat de kat nog leefde.

Ze was een jaar toen ze bij mij kwam dus zit al langere tijd bij mij dan bij hun.

Na veel gejank van mijn kant zei zij ook dat ze het even moest laten bezinken.
Ze hebben veel verdriet er van gehad en was wel ontzettend blij dat ik belde. Ze heeft ook een dochtertje van nu 10 dus toen 8

Ik heb haar gezegd foto's te sturen en gezegd dat ik graag zou willen dat ze bij mij bleef dat snapte ze ook.

We zullen nog contact houden en hoop dat ze zegt het hierbij te laten en natuurlijk is ze dan van harte welkom om langs te komen.

Heel goed van je!
Wij waren ook onze kat kwijt. Wij wonen achteraf aan het bos en dacht dat ze in het bos gegrepen was door een beest.
Toen ik het eindelijk een plekje had gegeven belde er een vrouw na een vijf jaar op dat zij onze kat gevonden had en bij haar moeder was en dat haar moeder naar het verzorgingstehuis ging.
Ik schrok behoorlijk en vroeg waarom ze me niet eerder gebeld heeft. Tja daar kon ze geen antwoord op geven...............
Ik ben niet wezen kijken of ze het wel was en heb daar nu spijt van. Maar ik had ook wel direct in het begin willen weten dat ze gevonden was............

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 07:48

Kabayo schreef:
Super dat je gebeld hebt!
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 8633470668
Weet niet of de link het doet , maar heb je dit ook gezien?
Ik weet niet wat ik zou doen eigelijk. Ik zeg terug brengen , wij hebben zelf ook een kat die bij andere mensen zitten , waar wij na een jaar achterkwamen. Deze kat woont er nog steeds. Ik was toen 8 en vond het prima. We kregen toen een nieuwe kitten en die is er nu nog. Alweer 14 jaar is ie

Het is ook net wat de eigenaar wil denk ik. Het is toch zijn kat..

En wie bedoel jij met je laatste zin als de eigenaar? Ts of die andere mensen?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 09:29

De andere mensen

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 09:35

Ik heb zelf eventjes gezocht hoe het juridisch zit. En dan kom ik toch uit op dat de oude eigenaar recht heeft op zijn kat, omdat Ts de gevonden kat destijds niet heeft aangegeven bij de gemeente.
Ik ben zelf nog in opleiding en weet dus niet of het klopt..., maar ik vind het best interessant. Het lijkt mij zo raar als dit zo is, aangezien ts er wel alles aan heeft gedaan de oude eigenaar terug te vinden en de kat wel op amivedi heeft gezet. Is er hier toevallig iemand die dit wel zeker weet? Of met zekerheid durft te zeggen hoe het precies zit juridisch gezien?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 09:37

snuffie123 schreef:
Ik heb zelf eventjes gezocht hoe het juridisch zit. En dan kom ik toch uit op dat de oude eigenaar recht heeft op zijn kat, omdat Ts de gevonden kat destijds niet heeft aangegeven bij de gemeente.
Ik ben zelf nog in opleiding en weet dus niet of het klopt..., maar ik vind het best interessant. Het lijkt mij zo raar als dit zo is, aangezien ts er wel alles aan heeft gedaan de oude eigenaar terug te vinden en de kat wel op amivedi heeft gezet. Is er hier toevallig iemand die dit wel zeker weet? Of met zekerheid durft te zeggen hoe het precies zit juridisch gezien?

Ze heeft het beest op amivedi gezet, naar ee dierenarts gewees en op Facebook gezet. Dier was niet gechipt. Wat kan 'de gemeente' ermee? Beest op de balie leggen? Ik denk dat ze alles gedaan heeft wat in haar macht lag.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 09:41

Kabayo schreef:
De andere mensen

Wat ik begrijp van oa eerder gedeelde links mbt eigendom etc. Is ts nu de rechtmatige eigenaar. Dus gaat het er om wat ts wilt

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 09:46

Storm schreef:
snuffie123 schreef:

Ze heeft het beest op amivedi gezet, naar ee dierenarts gewees en op Facebook gezet. Dier was niet gechipt. Wat kan 'de gemeente' ermee? Beest op de balie leggen? Ik denk dat ze alles gedaan heeft wat in haar macht lag.

_O-

De gemeente zou overigens ook niet echt de plek zijn waar ik mijn dier zou zoeken.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 09:48

Storm schreef:
snuffie123 schreef:

Gemeente zou het dierenasiel dan zijn lijkt me.
En dat dacht ik dus ook, maar als ik het dys zo probeer op te zoeken kom ik hier dus op uit. Dan had ze de kat naar het asiel moeten brengen, het 2 weken in bewaring moeten laten en daarna (misschien tegen betaling) mee mogen nemen.

Maar ik vind het zelf gewoon interessant en ben benieuwd of hier iemand is die er echt verstand van heeft en weet hoe het zit.
Anders vraag ik het van de week denk ik eventjes op school.
Laatst bijgewerkt door snuffie123 op 03-09-16 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 09:49

Snuffie123: nee, dit is niet met 100% zekerheid te zeggen. Dit is iets waarbij alleen een daadwerkelijke rechter kan bepalen wat in deze het zwaarste moet wegen, en dan is dat de juridische werkelijkheid. Tot er een rechter uitspraak heeft gedaan is er gewoon geen zekerheid.

Maar met anderen denk ik wel dat de TS een behoorlijk goede kans maakt. In mijn gemeente adviseert de gemeente zelf het aanmelden bij Amivedi: "Als u uw huisdier kwijt bent of als u een huisdier of een zwerfdier gevonden hebt, neem dan contact op met Amivedi, de opsporingsdienst voor vermiste huisdieren. De Stichting Amivedi is een landelijke stichting die vermiste en gevonden huisdieren registreert. "

Er staat verder niets anders. In dat geval zou ik zeggen dat de TS in mijn gemeente aan haar registratieplicht heeft voldaan.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 10:03

het is dan wel van belang dat TS dat nu nog kan aantonen, dat ze hem destijds op amivedi heeft gezet en al zo lang in bezit heeft.

Bovendien als de eigenaar de kat terug wilt, zal ze een vergoeding moeten maken voor 2 jaar onderhoud. Dat is dan zo'n dusdanig bedrag dat ze oude eigenaar er vast wel van af ziet.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:07

@ TS; Weet je al iets meer meer?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:23

Jeetje wat een verhaal! Hopelijk mag de kat bij jou blijven, dat zal voor het diertje ook veel fijner zijn :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:17

Ts is op vakantie nu dus denk dat antwoord nog even op zich laat wachten

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:26

xMercury schreef:
Jeetje wat een verhaal! Hopelijk mag de kat bij jou blijven, dat zal voor het diertje ook veel fijner zijn :)

Volgens mij heeft TS nu meer te zeggen over deze kat dan de vorige eigenaren. TS heeft aan haar "zoek" plicht voldaan toen ze de kat vond (heeft de kat zelfs van een chip voorzien wat eigenlijk de taak is van de eigenaar, waarom de vorige eigenaar het niet heeft gedaan is mij een raadsel) en nu, twee jaar later hoort de kat gewoon bij TS. :-)

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 20:15

Sorry ik ben inderdaad op vakantie dus reageer niet veel.
ik kreeg wel ineens een berichtje na een paar dagen stilte.

Er stond in dat ze graag langs wilde komen en dan pas haar beslissing pas kon maken.

Dat de kat jong genoeg is om aan een nieuwe situatie te wennen etcetera.

Ik heb nog niet gereageerd en kijk na mijn vakantie wat ik hiermee moet

Ze gaat niet zomaar weg en mbt hun verhuizing vraag ik mij sowieso af hoe ze het voor hun zien. Ze zitten nu in een tijdelijk onderkomen en hebben hun andere kat ook tijdelijk ergens gebracht.

Sowieso als ze langs komen krijgen ze haar niet gelijk mee. En eerlijk moet sowieso nog kijken wat ik doe.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:18

Ai, wat een vervelend antwoord ... Zo blijf je in spanning :(

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:19

Klinkt niet zo heel positief.........ben zeer benieuwd.