Poedels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:50

Ja blijkbaar wel. Ik had haar extra de dag ervoor nog doorgekamd. En je wilt niet weten hoe geklit ze was. Zo erg geklit is ze nog nooit geweest... Ik ben de klitten toen maar gewoon eruit gaan knippen. Eruit kammen ga ik haar niet aandoen.
Het regende wel de hele dag. En we hebben zo'n 18 km gelopen die dag.
Naja volgend jaar gaat ze gewoon kaal voordat we gaan. En nu maar goed verzorgen en kijken dat ze er niet aan gaat likken ;)

SternPhoto

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:11

ik was ze als hun huid geïrriteerd is met verkoelende shampoo waar aloe Vera in zit.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:48

Gisteren foto's gemaakt van Oksy en kleine Kate, ze zijn best goed gelukt vind ik O:)

Afbeelding

Afbeelding

Ik houd Spip vrij kort, dan krijgt ze wel een beetje viltvacht maar geen echte klitten. Die heeft wel een beetje een vacht die aanvoelt als wol, heel anders dan de andere poedels. Mijn ouders houden ze iets langer maar die klitten ook niet zo erg gelukkig.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:08

Hier is stanlee ook altijd heel kort wel kuif enzo net als bij jou maar hij kan zich niet schoon houden plus idd het klit heel snel. Z'n vacht structuur is vrij hard zeg maar. Bij Bentley is die heel zacht heeft eigenlijk nooit klitten

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:55

Azmay: dat wollige herken ik heel erg bij dior. Ik denk dat je haar vacht ook wel als wollig kan omschrijven.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:57

Ik merk dat onze beide poedels totaal andere vachten hebben. Siep heeft een hele fijne vacht in het onderhoud, heeft een mooie krul maar zijn haar is vrij zacht en klit niet. Morgan zijn vacht is stugger en krult heel fijn tot op de huid, zijn vacht gaat wel vrij snel klitten als ik niet oppas.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:18

Ik merk bij gioia vooral dat als ze al een keer door de dauw gelopen heeft, dat er meteen klitten op haar poten zitten....

Vandaag nog eens lekker gewassen en alle wondjes zijn nu dicht *\o/*
Nu hopen dqt ze ervanaf blijft en dan kan het haar weer lekker groeien :)
Ik vins die hele kale poten toch maar niets :+

Afbeelding
gioia nu

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:39

De dames waren aan de beurt voor de fokgeschiktheidsonderzoeken bij dierenarts Den Heuvel in Best. Ik had daar goede recensies over gehoord en vergeleken met Wagenrenk (mijn alternatief) scheelde het met hd, pl en ecvo voor 2 honden, excl. roesje indien nodig, ruim 400€.
Doordat Noa en Ninthe stamboomloos zijn hoefde geen officiële hd-foto's opgestuurd te worden en ook de PL hoefde niet geregistreerd, maar dat hoefde bij Wagenrenk ook niet, dus dat is het verschil niet.

Afbeelding
Weken terug al afgesproken en toen werd Ninthe dinsdag loops en Noa donderdag. Zondagavond bedacht ik me opeens dat ik daar uren zou zitten en ze dus alles onder zouden stempelen, maar geen tijd meer voor broekjes natuurlijk. Ik weet nu dat de newborn 1 eigenlijk iets aan de krappe kant is, ze hebben newborn 2 nodig. Maar het werkte goed en de kliniek vond het aardig dat ik eraan gedacht had.

Maar nu, de uitslagen:
Noa HD-A, PL-vrij en ECVO alles vrij.
Ninthe HD-A, PL-vrij en ECVO alleen distichiasis.

De heupen van Noa waren zeer goed, hij gaf aan dat het top-heupen waren, maar de heupen van Ninthe (die was als tweede aan de beurt) waren zelfs nog beter. Bij geen van beide honden was een roesje nodig. Erg fijn, want liever heb je die rotzooi toch niet in je hond.

De knieschijven van Noa was geen beweging in te krijgen, ondanks de loopsheid (veroorzaakt slappere banden), de knieschijven van Ninthe een heel klein beetje maar zeker niet voldoende om te kunnen luxeren en ook netjes PL-vrij.

Ninthe heeft wel wat distichiasis. Fokadvies is alleen laten dekken door een reu die vrij is met 2 vrije ouders. Noa had helemaal goede ogen, niks op aan te merken.

Al met al een uitslag om over naar huis te schrijven. Hun vader had ook distichiasis en bij de poedelclub wordt daar geen enkele beperking aan gesteld. Ook distichiasis x distichiasis mag. Ik ga me echter aan het fokadvies van de dierenarts houden en wanneer het zover is op zoek naar een vrije reu met twee vrije ouders.

Het komende half jaar komt er in ieder geval geen nest, want deze ronde zijn ze nog te jong. Ondertussen rustig mijn ogen open houden voor een leuke geteste reu (met papieren of ouderdieren met papieren en getest). En daarna kijk ik wel weer verder.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:48

Wie gaat er 2 juli naar de hondendag op erkermederstrand ??
Ik ga der heen ook als fotograaf lijkt me leuk als ik jullie zie

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:03

Mizora wat een fijne uitslagen.!! :D
Ik ben van de winter 1 keer ook bij die kliniek geweest met een tante en haar Chihuahua voor een MRI scan. fijne kliniek wel. :)

SternPhoto. Ik niet.. We hebben dan op stal grote schoonmaak dag. :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 21:09

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:58

Vandaag is mijn meisje 2 jaar geworden !! *\%/* Y)(^)
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:05

Gefeliciteerd !!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 21:23

Gefeliciteerd!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 07:47

Hoe gaat het met alle poedeltjes? Het is stil hier haha

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:15

Met mijn poedeltje ondertussen gelukkig weer wat beter. Ze heeft anderhalve week geleden op stal waarschijnlijk een vlo mee genomen en waar ze daar de 2 keer hiervoor dat ze dat had wel wat krabde maar niet overdreven heeft ze zich nu tot bloedens toe kapot gekrabd. Arm dier. Gelukkig is de jeuk nu zo goed als weg en geneest het wondje goed. :) Maar vermoed dus dat ze nu toch wel echt last van vlo allergie heeft.

En met de rest van de poedels? :D

Ohh overigens... over 10 dagen is in Echt een poedelwandeling. :D

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:16

Hier gaat alles rustig heb mijn droombaan gebonden en morgen mijn eerste dag. Ik een hondenhotel mag mijn honden zelf meenemen naar werk dus dat is wel echt heel fijn!

En verder met de hondjes doen we nu rustig aan zomer stop we trainen zelf wel 1 keer in de 2 weken maar verder zijn we voorlopig te vinden op het erkermederstrand bij mijn moeder

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:38

Hier gaat het ontzettend goed. Ik ben verhuisd en met enige vertraging staat het hek er nu 3 weken en je ziet Noa ontspannen. Ze slaapt veel en languit (ipv van een actieve lig met alleen haar kop neergelegd) jaagt in de tuin nauwelijks meer verkeer en we zijn heel voorzichtig weer aan het oefenen met loslopen buiten.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 18:12

Fijn dat het weer goed gaat na dat krabben liesjuh
Wandeling had ik gezien maar kan niet, heb agility weekend met Levi

Wat een leuke baan SternPhoto (sorry weet even niemand zijn naam hihi)
Zou ook graag weer in de dieren werken.
Lekker hoor op het strand.

Gaat weer de betere kant op Mizora gelukkig

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:36

hih heet elvira haha

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:52

Hier ook alles goed ! Baron is sinds deze week alweer 8 maanden oud... Tijd vliegt zo ontzettend hard :D

Wij zijn ook aanwezig op de wandeling in Echt ;) succes met Levi in elk geval !

Hier nog een fotootje van mijn lieverd :o

Afbeelding

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:44

Ik ben nog aan het twijfeleb over echt. Is dichtbij, maar miaschien ga ik dan eindelijk weer eens met collega's wandelen (al heel lang niet gedaan en wil echt weer.) Zal wrs een last minute beslissing worden.

Met gioia gaat het goed. Ik ben aan het twijfelen om haar in het korte model te laten. Zelfs nu voel ik klitjes als ik haar vacht kam (en dan is het zo kort dat het haar net boven de kam uitkomt als de kam vlak ligt. ).
En ze is echt geen fan van elke dag kammen...

Vanavond weer lekker trainen, kijken wat ze zich vandaag weer een onzin verzint :')

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 20:14

Vandaag Agility Workshops gehad

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:54

Ziet er goed uit! Mooie concentratie ook.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 21:02

Ja hij vind dit spelletje zo leuk!