Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vaak hoor je die inderdaad alleen. Ik heb ze hier al wel gezien, maar het was steeds te donker om te zien welke soort het was.Gini schreef:Zetten jullie (als het vriest) een drinkbak neer voor de vogeltjes?
Ik zal straks een paar foto's plaatsen. De vogels hebben het er maar druk mee. Een aantal soorten profiteert van het feit dat de kippen en parelhoenders niet naar buiten willen. Er zitten bijvoorbeeld steeds een paar kraaien in de buurt en net zelfs een buizerd. Normaal gesproken worden die door de parelhoenders niet in de buurt getolereerd.

palousa_boy schreef:Bij de kippen hier zijn er ook vaak vogels te vinden. Als we voer strooien zijn het vaak de duiven, maar musjes, roodborstjes en andere kleine vogels eten ook graag mee uit de "voerautomaat"
Het was ook bijna de enige vogelsoort die we daar zagen. Waar we nu wonen zien we juist van alles, behalve mussen.

palousa_boy schreef:Helaas zijn het niet alleen vogels die mee eten![]()
Ratten weten het voer ook te vinden.
Dat voersysteem ziet er wel mooi uit. Wij hebben een trapbak, maar strooien meestal ook wel wat voer op de grond. Ik probeer niet meer te voeren dan ze op kunnen eten, maar dan nog, ratten zijn slimme profiteurs, die verhongeren echt niet.
Je hebt wel hele leuke vogels gespot. Mag ik eens in jouw tuin komen vogelspotten?

Dit was ons winterwonderlandschap vanmorgen:
De foto is verder niet erg duidelijk, maar wie goed kijkt kan de grote bonte specht zien zitten.

Het is de laatste week weer gekkenhuis hier, ze zitten met constant met 20 tegelijk hier.
Aan de ene kant denk ik dan, eksters moeten ook eten, maar aan de andere kant heb ik toch echt liever kleine vogeltjes