Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 10:35

Kletskousz schreef:
Te weinig bijgelezen, erg druk gehad.

Gefeliciteerd met je pupsel, een drukke bedoeling dus :D

Weer leuke foto's voorbij gekomen, met prachtige dieren, iedereen nog druk met de sport bezig.

Wij daarin tegen doen nog niks aan sport, ze loopt nu erg slecht met de voorbeentjes. Ze heeft de bovenste kussentjes open gehaald, vraag me niet hoe. :Y)

Inmiddels is ze een jaar oud, tijd gaat hard!
[ [url=m/RQBO0V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is mooi uitgegroeid zeg. Hopelijk is alles snel weer genezen. Mechels en rust houden gaan niet samen.

Djang had van winter zich flink verstapt. 3 weken rust. We werden gek :') Dus gegeven moment hond ingeladen en gewoon weer gaan trainen. Liep nog ietstjes mank, maar wat was hij weer gelukkig.

Zaterdag op de club

Afbeelding

Afbeelding

En de vader van 11 mocht ook even op pak weer. Echt heerlijk om te zien hoe die ouwe daarvan geniet :D
Afbeelding

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:18

Oh wauw kletskousz wat een prachtig ding is het geworden!
Zie ik het nou goed en is dat witte vlekje op zijn nek verdwenen? :')

Wel facebook maar krijg een melding dat de pagina niet geladen kan worden :( #Baalmomentje!!
Staartje omhoog, zo typisch mechel. Mijn pup loopt tijdens training ook fier met haar staartje omhoog. Blije dingen ook xD

Gut wat een koppie op die foto's! Hoe oud is ze? Ze is nog zo puppie!
Papa is indd al een oudje, zie je toch wel aan de vacht maar nog steeds de wil om te werken, heerlijke honden ook.

Vraagje, waarom kies je er nu eigenlijk voor om ipo of iets dergelijks met je hond te doen?
Ivm die van onze zijn we eens naar een ipo club geweest om te kijken of ze dit herkende (aangezien gezegd werd dat ze afgekeurde politiehond was). Met het doel dat áls ze het herkende en er lol in had ik dit erbij kon doen om energie kwijt te kunnen. Nu heeft ze toen op de mauw mogen bijten maar werd mij dit direct afgeraden om het maar haar te doen. Nouja zodoende hebben we het mooi dus bij de gehoorzaamheid gehouden en toen ook nog een 15 weken behendigheid gedaan. Nu train ik dus tweemaal in de week gehoorzaamheid en geen behoefte meer om iets van ipo te doen. Blijft natuurlijk wel heel gaaf daar niet van :p
Maar dan kom ik dus uit op tja, waarom zou je ipo of iets dergelijks gaan doen met je mechel ipv gewone gehoorzaamheid/behendigheid/andere sporten? Is dit bij jullie echt afhankelijk van de bloedlijn? Of ja, waar baseer je die keuze op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:40

Ze is nu 6.5 week. Ja paps zit wat slechter in het vacht. Buitenhond en word weinig geborsteld. Maar als ie een mouw ziet, dan zie je hem helemaal stralen.

Waarom we eigenlijk zijn gaan ipo trainen. Goede vraag!

Ik heb 2 jaar terug met Blaz (mijn lab) gehoorzaamheid gedaan op de kynalogenclub in Hoogeveen. Alleen hun manier van trainen vond ik niks. Uur lang gehoorzaamheid trainen vind ik veelste lang. En negatief gedrag moet genegeerd worden en alleen positief gedrag mocht beloont worden.

Ik merkte aan mijn lab dat hij onzeker werd erdoor. Te weinig duidelijkheid. Ik ben meer van laten merken dat je negatief gedrag niet goedkeurt, maar zodra ze het goed. Gelijk belonen. Maar niks negeren.

Daarnaast toen ik met Blaz gehoorzaamheid deed. Liep er ook een mechel in de groep. Die veel blafte. Dus zeiden de instructeurs, als ze blaft. Stop er voer in zodat ze stil is. Dus mechel ging alleen maar meer blaffen.

Dus de kynalogenclub viel voor ons al af.

En fokker had verteld dat een pup zoals Djang van zichzelf al een goede beet had. Sommige moet je helpen/begeleiden voor een goede beet.

Dus toen besloten om ipo te doen. Vaak maar 10 a 15 minuutjes appèl. Speuren is uitdagend voor ze. En pak werk is gewoon een leuk spelletje voor hem.

Helaas wel een halfjaar op een club getraind, waarbij ze teveel focus hadden op zijn beet ipv appèl. En door onervarenheid van mijn kant, zag ik dat te laat in.

Van winter naar de fokker geweest op zijn club. Want thuis begon hij link te worden. Gewent dat ie toch zijn zin kreeg op de club.

Gevraagd aan de fokker als het nog goed kon komen. Hij is toen even bezig geweest met Djang. En hoorde allemaal positieve dingen, wat hij op andere club fout deed.

Dus voor de gein gevraagd als hij ons even wou helpen op het veld. En binnen 10 minuten had ik een hond die zijn bijtrol weer terug kwam brengen. Terwijl op andere club dat niet lukte.

En toen besloten om te blijven. In het begin heb ik vaak gejankt op de terugweg. Zag weinig verbetering. En zo opeens ging knopje om bij ons beide. En sindsdien gaan we met sprongen vooruit.

Soms merk ik nog wel dingetjes van vorige club. Helaas moet ik hem hierdoor soms wel hard aanpakken. Maar belangrijkste is dat ik hem meteen beloon zodra hij het goed doet. En kwartje begint nu langzaam te vallen dat het geen zin heeft dat hij volledig uit zijn plaat gaat.

En het is een behoorlijk karakterbeest. Begint nu wat meer ballen te tonen. Denkt dat ie het allemaal wel kan op zijn manier. En dan heb je een geleider met weinig ervaring. Gelukkig word ik goed geholpen.

Maar we komen er wel :D en anders mag ik hem altijd inruilen van de fokker :') Die zou hem graag terug willen.

Bigbrown

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:19

Ahh ja dat is helemaal vervelend, een club die niet aansluit bij je manier van trainen. Ik kan daar ook absoluut niet tegen, het negeren van slecht gedrag. Ja in sommige situaties werkt dat maar meestal niet. Belonen van goed gedrag is noodzakelijk maar het corrigeren van slecht gedrag net zo. Gelukkig ben ik met die van ons direct bij de juiste club gekomen, anders was het nooit goed afgelopen met ons.

Trainen met voer heb ik sowieso een hekel aan, voer is een beloning imo maar geen trainmiddel (Ja als pup zijnde om ze wat aan te leren maar verder...)

Maar bij Djang was het dus echt omdat de fokker het zei/een goede keus vond? Of zocht je al een hond waarmee je ipo kon gaan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:38

Hij is als eerste instantie aangeschaft als huishond. En zochten daarnaast iets om met hem te doen. Zodat we ook begeleiding hadden. Omdat het ons eerste mechel is.

Alleen is het sporten intussen uit de hand gelopen. Want hij blijkt toch erg goed te zijn. En vind het zelf ook erg leuk om te doen. Heb er veel zelfvertrouwen door gekregen.

Ik beloon ook niet met voer. Hij doet alles voor een bal. Gebruik alleen frikadel met speuren en idd om dingen aan te leren.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:43

ik beloon ook met bal

ik train trouwens geen ipo, wij doen alleen behendigheid

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:46

Behendigheid lijkt mij ook leuk om te doen. Maar houden het voorlopig alleen bij ipo.

Springen over de haag vind ie namelijk erg leuk om te doen.

Kan altijd zo lachen om zijn serieuze kop als ik hem iets nieuws aanleer. Dan kan ie altijd zo serieus kijken :')

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 13:40

Aha, was dat beginnen met ipo niet lastig? Lijkt me heel moeilijk namelijk om er in te stappen. Toch wel iets wat me leuk lijkt om te doen met de volgende Mechel. Denk niet dat ik nog van de mechels af stap :')

Leuke foto's Emptywords! Hij kijkt er lekker fanatiek bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 13:50

Nee viel mee. Club waar ik nu ziet voel ik mij helemaal thuis. Word geholpen door 3 trainers met jarenlange ervaring (20 a 30 jaar) heerst ook geen jaloezie of afgunst onder elkaar. En hebben altijd veel plezier.

Goede sfeer is juist belangrijk op zo'n club. Want je zit meer aan de kant, dan dat je daadwerkelijk op het veld staat.

Vorige club heerste wel jaloezie. En je mocht wel goed zijn, maar niet beter dan hun.

Maar als ik de clubs vergelijk, ziet het er allemaal veel strakker(qua onderdelen) uit op club waar ik train.

Maar het is gewoon leuk om te zien, als je hond er zoveel plezier in heeft. Als hij doorheeft dat hij de auto in mag, dan is het 1 groot feest.

Als hij mag speuren, dan klappert zijn bekkie van opwinding. En met appèl en pakwerk trilt ie het uit als hij doorheeft dat ie het veld op mag. En staart gaat maar op en neer :')

https://facebook.com/story.php?story_fb ... _T4T&mdf=1

https://facebook.com/story.php?story_fb ... FKPr&mdf=1

https://facebook.com/story.php?story_fb ... vuXP&mdf=1

En filmpje van pup tot nu :D
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1107553482

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:14

Ohh ja dat kan inderdaad ook nog wel voorkomen. Zou je niet zo snel aan denken nee.
Dat klapperen van het bekkie ken ik, niet van de onze maar van een andere sportmechel, als die teveel energie had begon ze ook te klapperen indd :')

Eerste drie kan ik weer niet openen maar het laatste filmpje wel, heel leuk! Mooie hond geworden! En wat was ie schattig als pup met dat hangend oortje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:19

bigbrown schreef:
Ohh ja dat kan inderdaad ook nog wel voorkomen. Zou je niet zo snel aan denken nee.
Dat klapperen van het bekkie ken ik, niet van de onze maar van een andere sportmechel, als die teveel energie had begon ze ook te klapperen indd :')

Eerste drie kan ik weer niet openen maar het laatste filmpje wel, heel leuk! Mooie hond geworden! En wat was ie schattig als pup met dat hangend oortje <3

Raar dat je ze niet kunt openen. Maar die filmpjes komen ook in het laatste voor.

Nee ik had er niet aan gedacht. Maar hoor/zie nu veel vaker dat op andere clubs hele andere sfeer hangt. Of appèl er veel minder strak uitziet. Of dat de honden er geen plezier in hebben.

Ik vind dat klapperen er altijd komisch uit zien. En hij heeft er echt plezier in.

En dank je wel. Tijd vliegt voorbij. Vorig jaar was het nog zo'n klein hummeltje. En nu staat er gewoon een stoere hond voor je.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:21

als chels klappert moet ik wat anders gaan doen, dan wordt ze écht heel zenuwachtig/onzeker. is iig geen goed teken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 14:24

Bij Djang is het echt teken van enthousiasme. Zijn lolmeter slaat dan ook helemaal uit (kwispelen)

Hij wil dan zo graag aan het werk. Speuren vind ie geweldig.

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:55

Het klapperen van die andere mechel die ik ken is omdat ze zo veel energie heeft en dit dan niet kwijt kan dat ze gaat staan klapperen. Ik vond het wel komisch toen ze naast me stond en ik daar echt stond van 'Wat hoor ik toch??' en toen dat bekkie zag.

Dat appèl blijft ook lastig om ze fanatiek voor te houden. Merk ook dat Mika(die van mij zelf) steeds langzamer reageert en alles net wat trager doet dus die moet soms even opgejut worden of wat koekjes erin. Gelukkig wordt het afgewisseld met het apporteren en dan is ze niet te houden! Man wat vind ze dat toch mooi. Sinds een week/twee weken nu ook met een ijzerapport (toch het ipo idee een beetje voeden). Dat doet ze ook prima, totaal geen moeite mee gehad. Enige probleem, als een andere hond aan de beurt is moet ze wachten en dat vind mevrouw natuurlijk niet leuk want ik. wil. dat. apport. nu. hebben. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 23:11

Bij ipo word er niet met ijzer geapporteerd. Maar met houten blok (verschillende gewichten per klasse)
Djang vind houten blok apporteren 10 x niks. Dus druk oefenen met dat hij blok gewoon stil moet vasthouden.

Met appél trainen we vanuit een hoge drive. Djang probeer ik nu elke keer hoger te zetten. Beste wat werkt is een bal met touw eraan. Maar pup wil ik proberen gek te maken op een bijtrolletje. Kun je net iets meer mee sjorren en trekken.

En herkenbaar, Djang kan soms ook zo ongeduldig zijn. Pauzes tijdens het fietsen vind ie 10 x niks. Dan gaat hij irritant lopen blaffen. Tegen mij opspringen, rollen en gek doen _O-

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:28

love_western schreef:
Met appél trainen we vanuit een hoge drive. Djang probeer ik nu elke keer hoger te zetten. Beste wat werkt is een bal met touw eraan. Maar pup wil ik proberen gek te maken op een bijtrolletje. Kun je net iets meer mee sjorren en trekken.

Let wel op dat je dit sjorren en trekken pas doet als de pup gewisseld heeft, daarna ook nog rustig aan doen omdat de tanden nog niet volledig sterk zijn. Zou zonde zijn als je een hoektand verliest later omdat deze niet sterk genoeg was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:23

amies100 schreef:
love_western schreef:

Let wel op dat je dit sjorren en trekken pas doet als de pup gewisseld heeft, daarna ook nog rustig aan doen omdat de tanden nog niet volledig sterk zijn. Zou zonde zijn als je een hoektand verliest later omdat deze niet sterk genoeg was.

Haha dat doe ik ook. Kijk er sowieso mee uit. Wil geen hond hebben die straks niet meer durft te bijten.

Maar bijtrolletje is veel makkelijker dan een bal. Ik verslijt teveel ballen omdat touwtjes zo snel kapot gaan :\

Kreeg gisteravond appje dat [***] zaterdag mee naar huis kan :):) Ze is er klaar voor. En het is een behoorlijke felle _O-

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:30

Haha ja dat probleem ken ik.... touwtjes zijn vrijwel meteen kapot hier. Die van mij krijgt alleen een bijtrol als beloning en dan vooral bij de oefeningen man revieren en kist revieren. Kan hij toch nog even bijten na deze oefening.
Veel plezier dit weekend met jullie pup!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:36

Ik gebruik alleen bal met appèl. Als ie dan iets goed doet, dan krijgt hij de bal.

Met pakwerk mag hij bijten als beloning.

En dankje. Heb de bench al klaar staan O:) Was eerst ten sprake ophalen als ze 8 week is. Maar ze beginnen de tent af te breken _O-

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:00

Hahahaha, fokker moet er dus vanaf omdat ze te druk worden :')

Mechel hier heeft geen tanden meer dus daar hoef ik me ook geen zorgen om te maken. Althans, geen normale tanden meer :')
Toen ze dat jaar in het pension zat verveelde ze zich behoorlijk en is ze met een steen gaan spelen, dit heeft haar tanden behoorlijk afgesleten dus daar is nog maar weinig van over... (Tenzij dit voor het pension is gebeurt, vraag me alleen niet hoe)

Ga je ons trouwens wel even volspammen met foto's van Cyra??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:57

Nee niet te druk. Maar ze raken steeds meer in conflict met elkaar.

En wat sneu zeg :( Vader van Djang en [***] heedt ook bijna geen tanden meer. Afgesleten doordat ie zoveel op pak heeft gezeten. Maar heeft nog steeds genoeg kracht in zijn bakkie.

En tuurlijk ga ik spammen! Had laatst al topic geopend maar weinig reacties :')

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:24

Oh op die fiets, ook niet prettig om in huis te hebben dan indd. Snel ophalen, jij blij! :D

Ja bijten kan ze ook nog wel aangezien ze gister op training weer een hondje te pakken had(Stommerd..). Maar het is vooral zo'n 'lol' momentje als we tandjes moeten tonen, vrij weinig om te tonen in dat bekkie xD

Oh zonde, ik zal wel voor 3 personen zeggen dat ze heel lief en leuk en schattig enz. is ^^

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:08

love_western schreef:
Ik gebruik alleen bal met appèl. Als ie dan iets goed doet, dan krijgt hij de bal.

Met pakwerk mag hij bijten als beloning.

En dankje. Heb de bench al klaar staan O:) Was eerst ten sprake ophalen als ze 8 week is. Maar ze beginnen de tent af te breken _O-

Inderdaad die van mij mag (moet zelfs) ook bijten met pakwerk, Maar met de man revieren en de kist revieren mag hij juist niet bijten. Als hij dat netjes heeft gedaan mag hij als beloning bijten in de bijtrol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:49

Ah zo.

Nog 1 nachtje slapen :):) Blij dat ik haar op tijd gereserveerd heb. Want er hadden veel mensen belang bij haar. Schijnt een behoorlijke bitch te zijn :D

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:54

Bijten als beloning, dat doet onze huis mechel sowieso graag :')

Bedoel, die kan echt niet zachtjes spelen, en probeert nog steeds de baas te zijn over de kinderen. Ze wilt soms nog wel eens een hapje doen in de arm, uiteraad word ze direct gestraft hoor ;) dat is 1 van de redenen waarom wij niet zulke trainingen doen met haar. Ben te bang dat ze te actief word en het thuis toepast ofso :Y)

Ander leuk/grappig nieuwtje. Mijn ouders hun hond is bevallen van Duitse herdertjes. Wat een gremlings :+

Afbeelding

spannende dag voor je morgen, een nieuw gezinslid, blijft altijd leuk! Maar wel weer heel intensief werk.

* en gaat weer verder topic bijlezen*