gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:57

Ik heb altijd gekoppeld na 2 weken en mijn voedsters zijn nog nooit drachtig geworden. Opvangen koppelen ook na 2 weken.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:07

<3

Afbeelding

Danique_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:20

@Eoweyn_x - Wat lief <3.
Kiekeboe :wave:
Afbeelding

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:26

Wat een leukerds! <3

Afbeelding

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:17

Afbeelding

Afbeelding
[/img]

Ik hoop dat de foto's uploaden.
Dit is Beetle mijn kleine kleur dwerg voedster van bijna 2 jaar oud. Het is echt een schat van een konijntje en komt het liefst de hele dag bij je op schoot zitten kroelen en ligt graag te genieten van het zonnetje door de schuifpui.

Ze is een afgekeurd tentoonstellings konijntje wat spontaan op mijn pad kwam toen ik opzoek wilde voor een maatje voor mijn gecastreerde rammelaar Samba van nu anderhalf jaar oud.

Afbeelding
[/img]

Hier op de foto ligt hij inderdaad ook op het vloer kleed in de woonkamer maar hij woont in principe lekker buiten. Daar voelt hij zich ook ontzettend thuis. Lekker vrij in zijn eigen hok als Volkswagenbus en ren er aan vast waar hij samen zou komen te wonen met Beetle.
Helaas wil het koppelen niet lukken. Hij is te dominant voor mijn vrouwtje terwijl ze het allerliefst onder hem zou kruipen. Vreet hij haar levend op. Hij jaagt zelfs de katten uit mijn tuin. Het is net een woeste grommende beer. Maar dat maakt hem niet minder leuk.
Overdag gaat Beetle in haar eigen ren voor de ren van Samba. Ze kunnen elkaar zien en elkaar ruiken maar hij kan haar niet extreem pijn doen. s 'Avonds neem ik haar weer mee naar binnen.

Niet ideaal, ik had graag een konijnen tuintje gehad maar ze zijn allebei ontzettend happy.

Beetle is overigens als ik thuis ben en het is buiten te slecht weer om haar in haar ren te laten lopen gewoon los in huis. Ze is zo goed als zindelijk op wat kleine ongelukjes na (periodiek lentekriebels).

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:31

Afbeelding

Lekker slapen tegen de kat aan <3

Afbeelding

Op de bank samen met de kat slapen

Ginger is gek op alle 4 de.katten soms zijn we ginger kwijt en dan ligt hij samen met 1 of 2 van de katten in de mand verstopt :')

Meneer luisterd trouwens als je hem roept komt hij heel hard aanrennen. :')
Laatst bijgewerkt door Isaboy op 14-05-15 22:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:35

Je hebt wel geprobeerd te koppelen op neutraal gebied?

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:39

Hooi, ik kom me ook melden :)
Ik heb twee konijntjes, namelijk Winnie:

Afbeelding

Guus:
Afbeelding

Ons verhaaltje:
Ik heb Winnie nu 2 jaar, Guus bijna 1.5 jaar. Toen ik Winnie kocht, kocht ik haar samen met een van haar broertjes. Apart gehouden tot ze 6 maanden waren, daarna naar de DA gebracht om Koos (broertje) te laten castreren en Winnie te steriliseren. Helaas is Koos toen vrij snel in de narcose weg gezakt. Ze vonden het te risicovol om Winnie ook te doen, dus hebben het niet gedaan. Alleen met Winnie naar huis gegaan en pas na een half jaar een vriendje bij een opvang gezocht ivm eigen verdriet. Zo zijn wij aan Guus gekomen! Omdat Winnie altijd al een sterk karakter had en nu opeens ook schijnzwanger werd (lees: zelf hele buik kaal plukken om nest te maken) hebben wij haar laten steriliseren. Godzijdank is alles toen goed gegaan! Helaas zijn we ongeveer een jaar geleden tot de ontdekking gekomen dat Guus haakjes heeft. Nu moet hij 2x per jaar naar de DA om deze bij te slijpen. Ook heb ik bij Konijnentraining Joy maar liefst 3 cursussen gevolgd. Ik train vrij actief met Guus, Winnie wil niet (is geen knuffelkonijn en vindt het altijd maar een beetje spannend. Altijd al zo geweest).
Sorry voor het lange bericht, haha :))

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:43

Eoweyn_x schreef:
Je hebt wel geprobeerd te koppelen op neutraal gebied?

Uiteraard!

Maar Samba is gewoon nergens bang zelfs niet bij de dierenarts dan wandelt hij zelfverzekerd gewoon het reis mandje uit.

Terwijl Beetle alles eerst nauwkeurig bekeken en besnuffelt moet hebben.
Dus de poging zelfs gedaan dat zij er al even liep en haar geur kon verspreiden met kin wrijven.
Maar zodra hij er bij komt. Gaat ze plat en beweegt niet meer terwijl hij dan eerst doet alsof hij haar niet ziet. Vervolgens begint het aanvallen en bijten en plukken en krabbelen.
En ze doet niks. Rent weg, piest alles onder en gaat plat liggen en beweegt niet meer tot hij haar weer grijpt.
Ik weet een beetje herrie in de tent is prima maar het is serieus niet leuk te noemen. Hij gaat tekeer als een tijger.

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:49

@Seventje: Misschien een ren/hekje ertussen zetten? Zo kunnen ze elkaar wel zien en ruiken, misschien zelfs wel even snuffelen, maar kunnen er geen flinke verwondingen plaatsvinden. Moeten ze persé samen? Anders misschien professionele hulp zoeken?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:59

Dat zou ik niet doen, kunnen toch nog flink bijten dan. En ja, samen lijkt mij wel zo fijn gezien het groepsdieren zijn...

Jammer, lijkt mij dan toch dat de karakters niet klikken.. Dapper knijn is t dan, haha. Die van mij plakken altijd vast in het reismandje..

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 23:00

xRooss schreef:
@Seventje: Misschien een ren/hekje ertussen zetten? Zo kunnen ze elkaar wel zien en ruiken, misschien zelfs wel even snuffelen, maar kunnen er geen flinke verwondingen plaatsvinden. Moeten ze persé samen? Anders misschien professionele hulp zoeken?

Ze is nu het mooi weer word vaker buiten dan binnen. Haar ren is gekoppeld aan de ren van Samba. Er zit een afscheiding tussen zodat hij niet bij haar kan komen. Maar zelfs dat maakt hem niet uit haar aan te vallen wanneer dat hem uit komt.

Ze hoeven niet persee samen. Ik kan ze ook apart houden..

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 23:13

Ik zou ze dan apart laten.. Het lijkt niet te klikken. En anders een kenner ernaar laten kijken :j

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 23:54

xRooss schreef:
Ik zou ze dan apart laten.. Het lijkt niet te klikken. En anders een kenner ernaar laten kijken :j

Ach ja het leek mij inderdaad wel gezelliger om ze samen te houden. Maar ik vraag me af of hij te koppelen zou zijn aan een ander konijn, ik bedoel hij is vanaf het begin al een macho geweest en mijn vriend mocht hij ook direct vanaf het begin al niet. Die valt hij gewoon aan. Dus mijn vriend noemt hem structureel chaggo :') . Zelfs als hij Samba wat lekkers komt brengen gromt en klauwt hij eerst naar mijn vriend voordat hij door heeft dat er wat lekkers voor zijn neus gehouden word. Tegen mij laat hij soms bravoure zien en als ik hem dan wat streng toe spreek springt ie binkies om me heen en komt tegen me aan staan zodat ik hem kan aaien. Het is een lekkere guppe kop een kleine wijsneus en ondernemend typje.
Zelfs de katten van de buren lopen in een grote boog om zijn ren heen, ze kijken en deinzen terug.
Het is maar een klein konijntje maar hij heeft een heel groot ego :+

Ik zal van de week nog wat foto's uploaden.

Nu lijkt het of ik hem totaal niet leuk vind maar dat vind ik echt wel. Allebei mijn konijntjes zijn me even lief. 2 totaal verschillende karakters maar heerlijke beestjes. Ze komen niks te kort :D

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 08:36

Dwergjes staan daar vaak om bekend. Worden vaak gefokt op een doel, kleur, en karakter wordt niet naar gekeken. Je kunt evt contact opnemen met een opvang, op ieder potje past een dekseltje en daarmee kunnen zij je zeker helpen

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 08:44

Dat zag je ook bij onze dwergjes inderdaad. Mijn zusjes konijn viel vaak aan. Als je je hand in het hok deed om bijvoorbeeld het voerbakje te pakken begon die al te knorren. Ook heeft de regelmatig gebeten.
Terwijl mijn konijn wat ook een dwergje is alleen maar lief is. Zeker na zijn castratie. Zet hem op de grond en ga er naast zitten en hij komt gelijk voor een aai. Ook ligt ie regelmatig lang uit in de zon op mijn schoot.

Onze volgende konijntjes worden misschien toch weer dwergjes. Weet ik eigenlijk wel zeker. Ik denk niet dat er ruimte is voor groter. En het hok is net nieuw dus er komt sowieso geen nieuwe totdat deze ook uit elkaar valt. Tegen die tijd de opvang in de buurt maar in de gaten houden. Want wil dan graag weer zo'n lief karakter konijntje als dat ik nu heb

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:25

Het is inderdaad beter ze samen te houden. Helaas passen de twee nijntjes die je thuis hebt staan niet zo goed bij elkaar. Bij opvangen hebben ze gelukkig genoeg nijntjes die op zoek zijn naar een huisje die ongetwijfeld wél zullen matchen.
Bij mijn eigen nijntje ook gedaan. We kwamen daar aan voor een date met een wat groter zwart konijn, maar dat werd vechten. Ook omdat mijn eigen nijn altijd alleen had gestaan kreeg die ook de schrik van haar leven. En ja hoor, vechten geblazen. Toen het zwarte konijn weg gehaald en een nijn gezocht met een wat rustiger karakter. Nog steeds wel mot maar hier zagen de opvang medewerkers wel een toekomst in. Hopelijk heb je er iets aan :)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:59

Vraagje: maken jullie wel eens eigen dingetjes voor jullie konijnen? Speeltjes, bruggetjes, etc..?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:37

Komen veel leuke fotos voorbij hier! Ik zal straks ook de mijne eens proberen vast te leggen!

Seventje schreef:
xRooss schreef:

Ach ja het leek mij inderdaad wel gezelliger om ze samen te houden. Maar ik vraag me af of hij te koppelen zou zijn aan een ander konijn, ik bedoel hij is vanaf het begin al een macho geweest en mijn vriend mocht hij ook direct vanaf het begin al niet. Die valt hij gewoon aan. Dus mijn vriend noemt hem structureel chaggo :') . Zelfs als hij Samba wat lekkers komt brengen gromt en klauwt hij eerst naar mijn vriend voordat hij door heeft dat er wat lekkers voor zijn neus gehouden word. Tegen mij laat hij soms bravoure zien en als ik hem dan wat streng toe spreek springt ie binkies om me heen en komt tegen me aan staan zodat ik hem kan aaien. Het is een lekkere guppe kop een kleine wijsneus en ondernemend typje.
Zelfs de katten van de buren lopen in een grote boog om zijn ren heen, ze kijken en deinzen terug.
Het is maar een klein konijntje maar hij heeft een heel groot ego :+

Ik zal van de week nog wat foto's uploaden.

Nu lijkt het of ik hem totaal niet leuk vind maar dat vind ik echt wel. Allebei mijn konijntjes zijn me even lief. 2 totaal verschillende karakters maar heerlijke beestjes. Ze komen niks te kort :D

Klinkt wel een beetje als mijn rammetje, alleen is de mijne juist snel bang. Maar ook hij kan een enorm ego hebben en zulk gedrag vertonen. Nu met Milou doet hij dat nog steeds. Voer staat garant voor gebrom en geknor en als je niet snel genoeg bent grijpt ie je hand. Milou stuitert nu gewoon rondjes om hem heen zodat hij haar niet kan pakken!
Als hij jouw dame zo gericht aanvalt, mogen ze elkaar gewoon echt niet. Zo'n heftig beestje met zo'n bange pieperd is ook niet snel een goede match denk ik. Ik kreeg de mijne dus ook niet gekoppeld aan die halfwilde. Die mocht hij wel, hij had haar zelf 'uitgezocht' op de opvang, dus geen gevechten, maar verder ook geen enkel leuk contact. Was ze gewoon veel te bang voor en als zij bij hem in de buurt kwam, ging hij ook erg lelijk doen.
Ik durfde hem eerst juist niet aan een pittiger ding te koppelen, ook omdat hij dus zo boos kan doen. Bij de opvang hadden ze me overtuigt om dat juist wel eens te proberen. Juist die mannekes die zo hoog van de toren blazen moeten soms even door een vrouw op hun plek gezet worden! Bij hem paste deze dame dus perfect, ze loopt voor hem weg maar als hij echt te ver gaat, kan hij een snauw terug krijgen.
Maar dit soort karakters maken het wel begrijpelijk dat je zo'n constructie toepast ipv blijven proberen met koppelen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 13:27

Wat een leuk topic, heb het vanaf het begin gelezen.

Wij hebben sinds augustus konijntjes. Ik ging naar iemand toe om spaarzegeltjes te halen en er zaten 3 konijntjes in een open kooi in de voortuin (het regende en waaide), 2 kleintjes en een wat grotere.
Ik stond ze te aaien door de tralies heen en toen ze open deed vroeg ze of ik een konijn wilde. Ze kwam ermee dat ze al 20 jonkies hadden gehad en dat er al 10 dood waren door de kou, want ze kon ze niet naar binnen halen ivm de hond en ze raakte ze niet kwijt... Zo'n weekhart als ik ben; binnen 5 minuten stond ik met 2 konijntjes, een zak voer en een drinkflesje in m'n handen. Oh, én met de zegeltjes waarvoor ik kwam ;) Vriend helemaal over de zeik, hij wilde geen konijnen (nee, ik had die wens ook niet, maar vond het sneu). Diezelfde avond even een hokje geregeld, zodat we even konden nadenken wat we ermee zouden doen. Binnen een week was een van de konijntjes dood, dus als een speer een andere gehaald uit de opvang. Gelijk maar een ander hok gehaald, met het idee om ze in het voorjaar naar buiten te verhuizen.

Ze zitten nu zo:
Afbeelding

Dit buitenhok hebben we van iemand overgenomen:
Afbeelding

En met deze ren zijn we nu bezig, het hok van hierboven staat achterin (onder de overkapping)
Afbeelding

We moeten het nog verder afwerken (zitten nu 2 frames op met scharnieren (zodat het dicht kan, we hebben katten, die willen we erbij weg houden) dat moet nog steviger en dan kan het gaas erop. Hopelijk kunnen ze dit weekend naar buiten.

Ik heb geen foto's van ze, alleen van toen ze klein waren.
Het is een meisje (Max, kattenkop, echt geen leukerd, binnenkort laten we haar steriliseren, hopelijk wordt het dan beter) en een gecastreerd jochie (Ruby, super lief dier).

De rechter is het meisje, de linker was binnen een week dood. Deze foto is in het eerste half uur gemaakt, in het mandje waarin ik ze mee kreeg...
Afbeelding

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 23:22

wat ontzettend lief dat je dat allemaal voor ze doet Quellian!!!

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 14:46

Ahw die foto is echt schattig! En idd goed dat je dat allemaal voor ze doet @quellian :)

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:45

Afbeelding

Net dit hok besteld! Super happy! *\o/* :D
Ik hoop ukkie en stampertje ook.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 01:55

Dat hok heb ik ook voor ginger

Wel raad ik je aan om de hoekjes met antiknaag strips te doen, nijn vind het erg lekker anders al dat hout! hier zit hij rondom met titanium strips zodat hij er niet aan kan knagen ook de ren hebben we gedaan. verder een erg fijn hok vind ik ! :)

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 09:27

Isaboy schreef:
Dat hok heb ik ook voor ginger

Wel raad ik je aan om de hoekjes met antiknaag strips te doen, nijn vind het erg lekker anders al dat hout! hier zit hij rondom met titanium strips zodat hij er niet aan kan knagen ook de ren hebben we gedaan. verder een erg fijn hok vind ik ! :)

Titanium ?? wel erg duur denk dat je aluminium strips bedoeld :D

Maar inderdaad even wat strips bevestigen dit soort hout vinden ze heerlijk en na een week kun je je hok niet meer terug.