Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 15:08

Bleven ze maar zo klein <3

Onze Mexx gaat waarschijnlijk vanaf 1 december 1 of 2 keer per week met een uitlaatservice mee moeten.

Ik heb vorige week een nieuwe baan aangeboden gekregen, helaas verlies ik daarmee wat flexibiliteit en moet hij 1 of 2 dagen pw meer als 5 uur per dag alleen thuis zijn wat echt tegen mijn principes is..

Kan iemand me even opbeuren dat een uitlaat service zo slecht nog niet is :o

KarmaChansy

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:14

Ik heb er zelf geen ervaring mee sorry :( wel fijn dat je een nieuwe baan hebt! is een oppas niet mogelijk?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 15:18

Oppas is toch een beetje hetzelfde als uitlaatservice? :)

Probleem is een beetje dat het iedere week wisselend is, man werkt in shifts met wisselende dagen en wisselende tijdstippen... Weet niet of dat wel zo praktisch is om daar iemand voor te zoeken.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:27

ahh zo ja oppas zie ik als iemand die je hond lekker een dagje in huis neemt, uitlaat halen ze hem toch alleen op? En laten ze uit voor een xx tijd? of ben ik hier de blondie :o?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 16:07

Uitlaten is inderdaad een wandeling van +- 1,5 uur :j

Mijn vraag was echt een vraag trouwens geen verwijt of iets in die richting haha !
Had wel hetzelfde idee met oppas dan , maar denk dat dat wel heel moeilijk wordt omdat het nooit dezelfde dagen en tijdstippen zijn... Plus het is een Husky, en een gruwelijk drukke puber, weet niet of iedereen daar op zit te wachten.. :=

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:03

ja het is dat ik niet in de buurt woon anders had ik zoiets breng um maar :')

Maar ja dat is zo, type hond moet je wel liggen natuurlijk.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:24

Wat groeit ze hard kirri :D

Sorry nog geen filmpje kunnen maken, is een beetje druk hier en kan mezelf niet filmen als ik bezig ben met pepper :')

Heb nog wel een ander filmpje op youtube staan, kan de link zo plaatsen :j

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:34

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 18:11

haha die modderpoel :') Jammer dat we niet meer in NL wonen, lijkt mij super leuk zo'n meeting :D

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:24

A_nouk schreef:
Bleven ze maar zo klein <3

Onze Mexx gaat waarschijnlijk vanaf 1 december 1 of 2 keer per week met een uitlaatservice mee moeten.

Ik heb vorige week een nieuwe baan aangeboden gekregen, helaas verlies ik daarmee wat flexibiliteit en moet hij 1 of 2 dagen pw meer als 5 uur per dag alleen thuis zijn wat echt tegen mijn principes is..

Kan iemand me even opbeuren dat een uitlaat service zo slecht nog niet is :o

Dat kan ik zeker!

met 2 full time banen en een bewuste keuze dat wij de honden geen hele dagen alleen willen laten hebben wij mijn moeder die ze dan in huis neemt en voor de overige dagen een uitlaat service.

Onze honden gaan lekker mee naar het strand, bos recreatie gebieden en noem maar op.

Nu hebben wij wel grote luxe omdat onze honden om 11 uur opgehaald worden en vaak pas om 14 of 15 uur weer thuis zijn. Echt super service! en heel blij mee (het zijn ook bekende van ons, dus ze neemt onze honden soms ook wel eens even lekker mee naar huis)

De honden vinden echt geweldig en zijn zo niet langer dan 4 uurtjes achter elkaar alleen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 12:25

Oef fijn om te horen, verschillende buren van ons maken ook gebruik van deze uitlaatservice en zijn allemaal wel tevreden.

Maar vind het toch weer zoiets om iemand anders op te zadelen met onze hond :P

Woonde mijn ouders nog maar wat dichterbij, maar helaas zijn wij een stukje verder verhuisd waardoor ik het niet durf te vragen of ze 1/2 dagen in de week willen oppassen :=

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:27

A_nouk schreef:
Oppas is toch een beetje hetzelfde als uitlaatservice? :)

Probleem is een beetje dat het iedere week wisselend is, man werkt in shifts met wisselende dagen en wisselende tijdstippen... Weet niet of dat wel zo praktisch is om daar iemand voor te zoeken.

ik maak altijd een maand rooster en die geef ik dan door aan de uitlaat service.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:29

A_nouk schreef:
Oef fijn om te horen, verschillende buren van ons maken ook gebruik van deze uitlaatservice en zijn allemaal wel tevreden.

Maar vind het toch weer zoiets om iemand anders op te zadelen met onze hond :P

Woonde mijn ouders nog maar wat dichterbij, maar helaas zijn wij een stukje verder verhuisd waardoor ik het niet durf te vragen of ze 1/2 dagen in de week willen oppassen :=

Je zadelt ze nergens mee op, het is hun werk daar krijgen ze voor betaald. Ik zou me daar echt niet schuldig om voelen hoor!

het is soms alleen even zoeken naar de juiste en wat bij en jou je hond past.

Ik wil zelf ook graag op de hoogte gehouden worden. Dus ik krijg heel vaak foto's en filmpjes.

En als 1 van de dames loops is, nemen ze ze apart mee en niet in een groep. Ik ben echt meer dan tevreden.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 12:41

We hebben gelukkig een reu dus hebben geen last van loopsheid :)
Weet wel dat ze inderdaad de groep scheiden, moment dat een loopse hond bij is.

Maar het is meer een schuldgevoel, we komen van de situatie dat er eigenlijk altijd een iemand thuis is. Mijn man heeft sinds Augustus ook een nieuwe baan waardoor hij nu eigenlijk redelijk onregelmatig werkt. Ik heb nu nog een baan waar ik van 8 tot 4 werk, en zo zat onze Mexx altijd maar een uurtje of 3 hooguit 4 alleen.. Alleen nu gaat dus de hele boel op de schop omdat ook ik een andere baan heb waar heel wat meer van me verwacht word..

Geloof ook dat deze uitlaat service idd ook met filmpjes en foto's werkt.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:51

hoef je je niet schuldig om te voelen hoor. onze honden gaat echt met plezier met de uitlaatservice mee. zeker omdat ze altijd wat leuks gaan doen. Wij doen ze er echt een plezier mee.

Nou lopen die van ons sowieso met iedereen mee en vind zeker de jongste ook iedereen aardig.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:14

Ik moest deze delen :') Hoe ze er boven op ligt geniaal Afbeelding

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:09

Hahah :D wat schattig

Pepper is zo sneaky he.. hij mag niet op de bank hier ( ^) ) maar mama lag te slapen op de bank dus hij legt zijn voorpoten op de bank voor een tijdje. Dan 1 achterpoot en kijkt even achterom, kruipt uiteindelijk naar voren en rolt zich op :')

Mama was not amused al kon ze er ook wel om lachen. Hij wil gewoon lekker bij ons liggen :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:46

Karma mag bij ons in bed liggen, echter alleen aan mijn voeten. Hoewel het vaak voorkomt dat ze in eens tussen ons ligt :+ Wordt je wakker zie je niet je man maar een vrolijke karma aan je gezicht likken :')

Ik merk wel dat ze ontzettend eenkennig is :j dus ik probeer veel naar andere mensen te gaan, veel mensen laten langskomen zodat ze niet zo gefocussed op mij blijft. Ik heb namelijk geen zin dat ik straks een hond hebt die niks zonder mij kan doen :n

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:05

Kirri dat zal vast wel veranderen! Misschien je vriend er vaker op uit sturen met dr? (Als hij dat niet doet)

Pepper is raar op dat gebied.. een vreemde kan er zo mee weglopen het maakt hem niks uit, kan hem ook even vastzetten etc. Maar toen ik een weekend wegging met andere husky eigenaren en hij in de voortent moest slapen..(terwijl hij thuis gewoon beneden slaapt) vond ie dat niet zo leuk, ook wou die daar niet met de andere hussen in de zandbak( :') ) bleef als enige voor het deurtje.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:43

ik hoop het! ze is ook wat onzeker van zichzelf :j dus ik hoop dat we dat op een correcte manier kunnen veranderen

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:00

Hier het rol filmpje :) https://youtu.be/nS4KdmELDdU

Hij vind het niet zo leuk(ondanks dat hij het uit zichzelf deed de 1e keer) dus dan doen we dit ook niet :j

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:36

Ziet er goed uit en groot gelijk als hij het niet leuk vind niet doen :)

Ik probeer alles spelenderwijs te doen en dat werkt so far het beste

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 00:58

Manu heeft gisteren voor het eerst in een sledeteam meegelopen :)
Was heel gaaf en hij deed het ook echt goed voor de eerste keer! Voor de step wil het nog niet zo maar volgens degene die het team leidt was dat een stukje Malamute gedrag. Die schijnen minder loperig te zijn.

Zo fijn dat ik hem gewoon alles kan laten doen en hij alles wil proberen . Het is zo makkelijk met zo'n hond. Daarna zijn we lekker het bos in geweest dus hij was doodop.

Vandaag weer lekker gefietst met hem los, en weer heerlijk gewandeld. Hij heeft energie voor 10.
Vanaf deze week gaan we starten met canicross training en vanaf half december doen we een gehoorzaamheidscursus waar ik ook heel veel zin in heb!
Hij is nu 2.5 en ik merk dat we zo dichtbij elkaar staan. Hij vindt andere mensen ook wel leuk hoor maar wat hij voor mij doet vind ik wel zo bijzonder <3 Wat een wereldhond!

Leuk filmpje van Pepper, echt een blij ei!

En Karma met de haai <3

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 01:06

Lisitano:leuk hoor! Ik merk het hier ook wel, hij is zo ontzettend makkelijk.. kan hem overal mee naartoe slepen en het maakt hem niks uit. Alles is leuk.

Fijn dat ie het goed deed in het team!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 01:22

wat goed dat hij zo meeliep met het team leuk hoor! :D