Zo kennen de meeste mensen ze

Buiten is de jongste wel erg druk, de oudste is altijd rustig geweest
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nimmy schreef:Vraagje, hoe hebben jullie het naast de bench slapen afgebouwd? Paar nachtjes is prima, maar wil straks weer in mijn eigen bed slapen. Vannacht alleen naast gelegen, kon zonder aandacht geven of hand in bench. Wat en wanneer is de volgende stap?
En ondanks instructies fokker, zwemmen na paar maanden, zwemt hij nu al in de waterbakken. Bench is steeds een waterbed. Maar geen water 's nachts vind ik ook niet fijn.
Nimmy schreef:Vraagje, hoe hebben jullie het naast de bench slapen afgebouwd? Paar nachtjes is prima, maar wil straks weer in mijn eigen bed slapen. Vannacht alleen naast gelegen, kon zonder aandacht geven of hand in bench. Wat en wanneer is de volgende stap?
En ondanks instructies fokker, zwemmen na paar maanden, zwemt hij nu al in de waterbakken. Bench is steeds een waterbed. Maar geen water 's nachts vind ik ook niet fijn.
mirkip schreef:Nimmy schreef:Vraagje, hoe hebben jullie het naast de bench slapen afgebouwd? Paar nachtjes is prima, maar wil straks weer in mijn eigen bed slapen. Vannacht alleen naast gelegen, kon zonder aandacht geven of hand in bench. Wat en wanneer is de volgende stap?
Ik heb juist andersom gedaan. Maar het scheelde bij mij dat ze niet de enige hond was.
Ze sliep naast mijn bed.
Op een gegeven moment (volgens mij was ze tussen 11 en 12 weken in), krulde ze zich weer zelf op (na het laatste plasje voor het slapen gaan) naast de bank. Dit was het signaal dat we haar niet meer mee naar boven hoefden te nemen.
Ze sliep vanaf toen samen met de andere hond beneden.
Bij onze andere hond duurde dat iets langer, maar dat was omdat hij beneden alleen was denk ik.
Hahahah dat van die waterbakken: erg herkenbaar.
Heb deze toen aangeschaft: https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 4369258296
(road refresher).
Het afbouwen zou ik denk ik zo doen:
Starten bij het slapengaan bij je pup.
Dan na het laatste plasje in de nacht (4.00u?) naar je eigen bed vertrekken als je pup eenmaal rustig ligt in de bench. En zo steeds eerder naar je eigen bed vertrekken. Iedere dag een half uurtje eerder bijvoorbeeld. Op een gegeven moment start je dus in je eigen bed.
Kijk wat je pup zelf aangeeft en volg het tempo van je pup.
Afdwingen lukt toch niet.
Laten krijsen 's nachts vind ik in ieder geval geen optie (maar dan vooral richting de buren haha en je pup leert er ook niets van: behalve stress en dat alleen zijn inderdaad niet leuk is).
Nimmy schreef:m/FSoWi2.jpg
Hoe voorkom ik dat de bench dicht gaat....
Hij was vanmorgen al druk met een krolse kat hier in huis, gezinsuitbreiding...
Maandag worden die dames iig geholpen.
Hoe gaat t met andere pup en puber?
MadelonSunny schreef:Hoe gaat het met de pups?Al goed gewend in de afgelopen dagen?