Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bryce27

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:58

Onze aussies zijn in huis erg rustig..
Zo kennen de meeste mensen ze
Afbeelding

Buiten is de jongste wel erg druk, de oudste is altijd rustig geweest

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:00

Fijn dat het zo goed gaat Nimmy!

Voor zover ik Dyson kan inschatten nadat hij hier nog geen 48 uur is, denk ik dat hij wel een standaard Aussie is qua energie. Buiten lekker gek doen, ik verwacht echt dat hij behendigheid en canicross heel leuk gaat vinden. (Helaas nog een dik half jaar wachten aangezien hij pas 5 maanden is. Eerst maar even de EG.) En binnen lekker rustig liggen. Hij ligt nu ook voor pampus in de zon terwijl hij vandaag alleen in de tuin (wel hele grote) is geweest en achter de bal aan heeft gerend. Vanmiddag gaan we naar de heide dus hou hem nu zo rustig mogelijk. Hij heeft de afgelopen 2 dagen al genoeg te verwerken gehad. Hij is nu nog een week op proef maar aan mijn ouders reacties te merken en hoe ik hem zelf vind, verwacht ik dat hij zal blijven. Mijn ouders waren bang dat hij in huis te druk zou zijn maar als ik een paar uur weg ben geweest en vraag of hij zich heeft gedragen, krijg ik als antwoord dat ze niet hebben gemerkt dat hij er was :+

Hebben jullie Aussies het trouwens nu ook al zo warm in de zon? Hij ligt nu achter het glas in de zon (ruimtetemperatuur is 21 graden en deur staat open) en ademt best zwaar en kort. Of zal het toch nog een beetje komen door de veranderingen van de afgelopen dagen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 14:48

Onze aussie kan goed tegen warmte en ook tegen kou onze stafford absoluut niet die gaat dood met warm weer en als echt heel koud is heeft hij jasje

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:11

Vraagje, hoe hebben jullie het naast de bench slapen afgebouwd? Paar nachtjes is prima, maar wil straks weer in mijn eigen bed slapen. Vannacht alleen naast gelegen, kon zonder aandacht geven of hand in bench. Wat en wanneer is de volgende stap?

En ondanks instructies fokker, zwemmen na paar maanden, zwemt hij nu al in de waterbakken. Bench is steeds een waterbed. Maar geen water 's nachts vind ik ook niet fijn.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:21

Nimmy schreef:
Vraagje, hoe hebben jullie het naast de bench slapen afgebouwd? Paar nachtjes is prima, maar wil straks weer in mijn eigen bed slapen. Vannacht alleen naast gelegen, kon zonder aandacht geven of hand in bench. Wat en wanneer is de volgende stap?

En ondanks instructies fokker, zwemmen na paar maanden, zwemt hij nu al in de waterbakken. Bench is steeds een waterbed. Maar geen water 's nachts vind ik ook niet fijn.

Gewoon naar boven gaan als hij rustig is eventueel een handoek of trui met jou geur en warm kruikje kan in de bench.en wat geef ik ze met zindelijk maken dus niet s,nachts.als ik bv om 22.00u laatste ronde doe haal ik water weg om 21.00u

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:42

Hier hebben ze in de bench geen water ook niet als pup zijnde dus die zou ik er gewoon uithalen.

Met het slapen kan ik je helaas niet helpen, ik heb vanaf de eerst nacht gewoon boven geslapen en de pup in de bench.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:54

Nimmy schreef:

Ik heb juist andersom gedaan. Maar het scheelde bij mij dat ze niet de enige hond was.
Ze sliep naast mijn bed.
Op een gegeven moment (volgens mij was ze tussen 11 en 12 weken in), krulde ze zich weer zelf op (na het laatste plasje voor het slapen gaan) naast de bank. Dit was het signaal dat we haar niet meer mee naar boven hoefden te nemen.
Ze sliep vanaf toen samen met de andere hond beneden.

Bij onze andere hond duurde dat iets langer, maar dat was omdat hij beneden alleen was denk ik.

Hahahah dat van die waterbakken: erg herkenbaar.
Heb deze toen aangeschaft: https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 4369258296

(road refresher).

Het afbouwen zou ik denk ik zo doen:
Starten bij het slapengaan bij je pup.
Dan na het laatste plasje in de nacht (4.00u?) naar je eigen bed vertrekken als je pup eenmaal rustig ligt in de bench. En zo steeds eerder naar je eigen bed vertrekken. Iedere dag een half uurtje eerder bijvoorbeeld. Op een gegeven moment start je dus in je eigen bed.

Kijk wat je pup zelf aangeeft en volg het tempo van je pup.
Afdwingen lukt toch niet.
Laten krijsen 's nachts vind ik in ieder geval geen optie (maar dan vooral richting de buren haha en je pup leert er ook niets van: behalve stress en dat alleen zijn inderdaad niet leuk is).

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 19:08

Hahaha wij hebben het echt heel erg gedaan, eerste twee nachten in een grote doos naast bed maar dat is 2 nachten slecht slapen. Geeft niks maar toen hebben we haar in de bech gelegd en heeft mijn man beneden geslapen :') meer omdat hij dat zelf wilde, hij was zo blij met evi haha! Daarna alleen laten slapen en midden in de nacht een moment kiezen om haar even te laten plassen. Dit deden we oo het begin in de tuin omdat deze toch groot is maar nu doet ze dat niet eens meer.

En in de bench hebben wij nooit water gehad, dat werd een klieder bende.
Na 7 mnd hebben wij de bench weg gehaald en dat ging goed!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:41

mirkip schreef:
Nimmy schreef:

Ik heb juist andersom gedaan. Maar het scheelde bij mij dat ze niet de enige hond was.
Ze sliep naast mijn bed.
Op een gegeven moment (volgens mij was ze tussen 11 en 12 weken in), krulde ze zich weer zelf op (na het laatste plasje voor het slapen gaan) naast de bank. Dit was het signaal dat we haar niet meer mee naar boven hoefden te nemen.
Ze sliep vanaf toen samen met de andere hond beneden.

Bij onze andere hond duurde dat iets langer, maar dat was omdat hij beneden alleen was denk ik.

Hahahah dat van die waterbakken: erg herkenbaar.
Heb deze toen aangeschaft: https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 4369258296

(road refresher).

Het afbouwen zou ik denk ik zo doen:
Starten bij het slapengaan bij je pup.
Dan na het laatste plasje in de nacht (4.00u?) naar je eigen bed vertrekken als je pup eenmaal rustig ligt in de bench. En zo steeds eerder naar je eigen bed vertrekken. Iedere dag een half uurtje eerder bijvoorbeeld. Op een gegeven moment start je dus in je eigen bed.

Kijk wat je pup zelf aangeeft en volg het tempo van je pup.
Afdwingen lukt toch niet.
Laten krijsen 's nachts vind ik in ieder geval geen optie (maar dan vooral richting de buren haha en je pup leert er ook niets van: behalve stress en dat alleen zijn inderdaad niet leuk is).

Bedankt voor de tips, vanavond proberen iets meer afstand tussen mijn slaapplaats en die van de pup kijken of dat goed gaat. Dan dat uitbouwen, alleen een voordeel voor pup, ik slaap sneller dan hij.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 23:02

Afbeelding
Hoe voorkom ik dat de bench dicht gaat....

Hij was vanmorgen al druk met een krolse kat hier in huis, gezinsuitbreiding :oo...

Maandag worden die dames iig geholpen.

Hoe gaat t met andere pup en puber?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 23:08

Nimmy schreef:
m/FSoWi2.jpg
Hoe voorkom ik dat de bench dicht gaat....

Hij was vanmorgen al druk met een krolse kat hier in huis, gezinsuitbreiding :oo...

Maandag worden die dames iig geholpen.

Hoe gaat t met andere pup en puber?

Haha dan is hij er vlot bij, mijn reu van 11 maanden gaat nog zitten om te plassen en weet van de voorkant echt niet dat hij van de achterkant reu is.. :o

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:56

Hoe gaat het met de pups? :D Al goed gewend in de afgelopen dagen?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:15

Wat een prachtige honden
Ik heb zelf geen ruimte voor een grote hond. Maar als ikooit mijn droom van een boerderij waar mag maken dan komt er zeker een aussie <3

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:33

MadelonSunny schreef:
Hoe gaat het met de pups? :D Al goed gewend in de afgelopen dagen?

Gaat prima, erg leuk blij hondje. Wordt met wandelen steeds omgevingsbewuster (straat uit en weer terug).

Begint ook redelijk te luisteren, is makkelijk mee te nemen als het nodig is. Heeft plekje in de auto ook gevonden.

Afbeelding

Grote aanhankelijke knuffelkont. Nu wat meer op ons ritme afstemmen. Gisteren in avond wat actiever, dus pas om half 6 wakker, zonder hoge nood. Gaat de goede kant op.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:16

Mooi zo! :D

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:34

Vandaag 9 weken enting gehad. Gaat hard..

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 15:52

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Puppy spam....

Hoe gaat het met wolf?

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:03

Wat een scheetje!
Doet het goed zo te zien!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:10

Wat een schatje!

Wij hebben vandaag besloten dat Dyson mag blijven :))

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:49

MadelonSunny schreef:
Wat een schatje!

Wij hebben vandaag besloten dat Dyson mag blijven :))

Wat leuk! Gaat dus ook goed.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:57

Wat een allermooist schattige pup hebben jullie, Nimmy!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 17:29

Wat een dotje is Dizzle zeg! <3 Fijn dat hij zo lekker op z'n gemak is. Hoe gaat het met de zindelijkheid?

MS: wat super dat Dyson mag blijven! Foto's? Vind het een knappe red bi. Gaat het met de andere hondjes ook goed?

Hoe gaat het met Wolf?

----
Ferro is inmiddels een goede 5 maanden oud en hij doet het super :) Kan met gemak een aantal uurtjes alleen blijven en hij is altijd blij en vrolijk. Vorige week de eerste les ringtraining gehad om hem uiteindelijk te kunnen voorbrengen op show :)

Laatst nog een mooie foto gemaakt in de bloemetjes.

Afbeelding

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 17:33

Ja het gaat heel goed :D
Met de andere hond heeft hij een haat-liefde verhouding. Ze kunnen lief naast elkaar liggen maar ook tegen elkaar lopen snauwen omdat hij wil spelen en onze Teckel alles behalve wil spelen :') Maar ze accepteren elkaar goed.
Vandaag zijn er foto's gemaakt door een vriendin dus zal de foto's hier plaatsen als ik ze heb. Zal zo op mijn mobiel even een paar foto's toevoegen van de afgelopen dagen :)

Wat is Ferro knap!

Edit: een paar foto's.

Afbeelding

Afbeelding

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:52

Afbeelding <3

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:12

He grappig, ik kwam hem net tegen op de facebook van fading fotografie.. ;) hij is leuk, veel plezier met je nieuwe huisgenoot.