Wat een mooi stel.....en een man geweldig ....je hebt hem leuk leven gegeven.
AMBERRTJEE
Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-16 17:05
Haha het blijft Els, hij reageer zo goed op z'n naam.
Ik zou me rot lachen als er een mengelmoes zou komen haha, maar dat zal wel niet het geval zijn haha. Op dit moment haat Chico Els natuurlijk ivm d'r eitjes... Maar voor alsnog kunnen ze niet zonder elkaar want Els was vanmiddag mee naar beneden en dat vond ze maar niks dat zij boven bleef haha
Pandora2
Geplaatst: 15-04-16 17:36
Wat een heerlijke foto's weer ! En het kopje van Chico bij dat eitje...
Haha, had ik toch gelijk over het geslacht van Els
Leuk dat het zo goed gaat! Kijk wel uit dat de valk geen legnood krijgt en achter elkaar eitjes blijft leggen zo zonder partner. Dat komt nog best vaak voor en kunnen ze erg van verzwakken. Je kunt voor de zekerheid wat extra calcium bij geven
AMBERRTJEE
Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-16 10:41
Het doet me echt goed dat iedereen hier altijd zo positief is! Dank jullie wel echt super fijn en lief!
Voor Chico heb ik zo'n kalk blok en grit, als ze blijft leggen haal ik maandag fop eitjes want haar eerste eitje heeft ze zelf ook weer stuk gemaakt, dus even goed in de gaten houden.
Zag net een foto dat Els buiten is.......vliegt hij niet weg?
AMBERRTJEE
Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-16 10:46
Nee dat is waarschijnlijk een van de ouders van Els, zij hebben elk jaar een nestje bij onze buren. Als Els naar buiten gaat zal ze meteen weg vliegen en waarschijnlijk en no time een prooi zijn :-(. Dat is ook de reden dat Els niet meer weg kan, ze loopt hier met katten en honden en die vind ze maar al te leuk haha
AMBERRTJEE
Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-16 00:29
Het was weer zo ver, onderweg naar huis van stal lag een hout duif in de berm, iets wat echt niet kan... Auto direct gekeerd en gaan kijken, ze was helemaal aangevreten door een kat, oude wonden waren het. Heb haar meteen in de auto gezet en thuis in een handdoek gepakt, een kooitje met water en eten, ze begon weer te bloeden maar at wel. De dieren ambulance was niet meer aan het werk, ik was bang dat ze de nacht niet zou overleven dus heb de dierenarts gebeld, daar kon ik meteen terecht. De assistent vertelde me al, dat ze bang was dat we haar moesten laten gaan. Eenmaal in de kamer, vertelde de dierenarts niets voor haar te kunnen doen, haar poot was helemaal stuk en verlamt evenals haar vleugel, deze was gelukkig niet gebroken maar de pezen en spieren lagen allen bloot, de kans op een infectie was te groot en de pijn die ze had was erg aanwezig. Ik kreeg de keuze om haar pijnstillend te geven en antibiotica en maandag op te laten halen door de ambulance, als ze dat zou redden. Of voor haar kiezen en haar te laten gaan. De arts vertelde me dat ze bang was dat ze het niet ging redden, ze bibberde en was kortademig ze zou binnen vast meer schade hebben al was ze mentaal erg sterk maar enorm uitgedroogd . Ik heb ervoor gekozen om haar te laten gaan, ik heb haar vast gehouden tot ze sliep, want in mijn handen was ze nog enigszins rustig. Wat een vreselijk moment, en wat voel ik me schuldig dat ik niet meer kon doen voor deze arme duif. Ze mag nu bij de regenboogbrug lekker rond vliegen met alle andere dieren. Wat is dat moeilijk :-( slaap lekker knappe duif, ik had zoveel meer willen betekenen
Hoe ben je er achter gekomen dat t een mannetje is? Sneu van die duif. Inslapen is dan wel t eerlijkst.
AMBERRTJEE
Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-16 08:29
Het is ook het beste, maar vind het zo jammer dat ik het eigenlijk niet eens meer heb kunnen proberen om haar beter te maken, ergens heb ik dat nu wel gedaan, arm dier.
Ik heb Els na laten kijken, en zijn gedrag spreekt boekdelen haha
AMBERRTJEE
Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-16 10:29
Ik heb mama een poes voor Moederdag gegeven, Els vind haar maar heel raar......
Pandora2
Geplaatst: 14-05-16 11:11
Die houtduif is een nare pijnlijke dood bespaard doordat jij op haar pad kwam, ook al zou ik ook erg verdrietig zijn in dat geval. Helaas is het soms niet anders en redden ze het niet allemaal
En wat een mooie poes voor je mama ! Ook al denkt Els daar nu even anders over blijkbaar...
AMBERRTJEE
Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-16 14:31
Mama was een weekje op vakantie, en we zijn wel heel goed verzorgd door oma hoor. Alleen oma is lang niet zo leuk als mama, dus hebben we oma vooral gepest en lieten we ons lekker niet vangen. We zijn blij dat mama weer thuis is
En ik heb ook meteen lekker op de hand van mama geslapen, zodat ze niet op haar telefoon kan en alleen maar tijd heeft voor mij.