De Ragdoll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 13:59

Ik heb juist positieve ervaring met RC voor mijn katten.

Marietje1990

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:27

Ben eigenlijk ook tevreden over RC. Voeren nog de kittenvariant maar daar doet onze kater het prima op en het voordeel ten opzichte van andere voeren is dat hij hierbij veel minder stinkt.

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:52

Marietje1990 schreef:
Ben eigenlijk ook tevreden over RC. Voeren nog de kittenvariant maar daar doet onze kater het prima op en het voordeel ten opzichte van andere voeren is dat hij hierbij veel minder stinkt.

Ze heeft in de zomer een nestje Ragdoll kittens gehad, en toen voerde ik haar inderdaad uitsluitend RC babycat voor meer energie tijdens de zoogperiode, maar hier stonk ze nog erger door dan RC Ragdoll. Ik vind ook dat ze vrij veel ontlasting heeft, het lijken af en toe net hondendrollen. :') Lijkt wel alsof te verteerbaarheid niet optimaal is.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:02

Geen ervaring met rc alleen bij de fokker. Ik heb t gelijk weggooid

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:58

Ashen schreef:
Marietje1990 schreef:

Ze heeft in de zomer een nestje Ragdoll kittens gehad, en toen voerde ik haar inderdaad uitsluitend RC babycat voor meer energie tijdens de zoogperiode, maar hier stonk ze nog erger door dan RC Ragdoll. Ik vind ook dat ze vrij veel ontlasting heeft, het lijken af en toe net hondendrollen. :') Lijkt wel alsof te verteerbaarheid niet optimaal is.

Hmmm... dat is mij hier nog niet opgevallen. Heb je al een ander voer op het oog?

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:46

Marietje1990 schreef:
Hmmm... dat is mij hier nog niet opgevallen. Heb je al een ander voer op het oog?

Ik overweeg over te stappen op RC Indoor Longhair zodra we bijna door het huidige voer heen zijn. Staat wel op de verpakking expliciet vermeld dat het ook helpt voor betere ontlasting en geur controle. *\o/*

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 14:33

Ik heb gisteren even een lijstje gemaakt met alle benodigdheden voor de kat, zit in totaal iets over de 100 euro, dat valt me nog mee!
Alleen voer van Prins hebben ze daar niet dus daar moet ik nog even naar op zoek.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:05

Aranel als je op de website van Prins je postcode intikt dan komen de verkooppunten tevoorschijn.

Wat een plaatjes van Ragdolls komen er voorbij!
Ik wil er ook graag weer eentje bij. Hopelijk wordt de jongste snel krols, dan mag ze uit logeren. En dan hoop ik weer een kleine dametje aan te houden. :o

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 23:20

Die van mij zit weer eens onder de poep ( der kont) hoe maken jullie dat schoon?
Het is een heel gevecht, dus misschien hebben jullie tips?

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 01:42

Die van mij krijgt al 1,5 jaar Royal Canin Main Coon brokken.
Omdat deze groter en harder zijn moeten ze er meer op kauwen en blijven zijn tanden een heel stuk schoner en hoef ze nu ook niet meer bij de da te laten schoonmaken. Bij de long hair had hij ook regelmatig haarballen en met de main Coon geen haarballen, braken ed meer.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 10:49

Ineke2 schreef:
Die van mij zit weer eens onder de poep ( der kont) hoe maken jullie dat schoon?
Het is een heel gevecht, dus misschien hebben jullie tips?

Of laten opdrogen e. Dan knippen of de badkuip vol laten lopen ragdol in een handdoek wikkelen en in t laagje water droppen en loslaten. Springen er dan uit en kijken zich droog en schoon.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:46

Voer al jaren RC indoor en ben er erg tevreden over. Mn poezel ook geloof ik. Geen bijzonderheden qua ontlasting.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 12:27

Ik heb geen bad helaas... ik ga het zo proberen in de wastafel maar weer, want knippen lukt al zeker niet in mijn eentje. Ze blijft echt niet stilzitten.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 00:27

De mijne had het alleen als kitten soms. Ik deed de wastafel met warm water vol laten lopen wat katten of puppy shampoo erin en dan kon ik het zo uitwassen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 10:23

Het is gelukt in de wasbak met een heel klein beetje shampoo in warm water (baby temperatuur :P )
Ze haatte mij op dat moment echt, maar ze is gelukkig niet snel en lenig genoeg om het mij echt lastig te maken. Dat scheelt veel. Mijn andere kat ( htk kat) zou het mij veel lastiger hebben gemaakt. Omdat die sterker en sneller is. Blij dat die geen lange vacht heeft.

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:50

Ineke2 schreef:
Het is gelukt in de wasbak met een heel klein beetje shampoo in warm water (baby temperatuur :P )
Ze haatte mij op dat moment echt, maar ze is gelukkig niet snel en lenig genoeg om het mij echt lastig te maken. Dat scheelt veel. Mijn andere kat ( htk kat) zou het mij veel lastiger hebben gemaakt. Omdat die sterker en sneller is. Blij dat die geen lange vacht heeft.

Mevrouw de Wit had dit ook wel eens, met name rond de geboorte van de kleintjes vorig jaar beetje aan de dunne en dus elke keer van die vieze plakkaten onder de staart. Ik heb die plukjes toen gewoon weggeknipt. :j Al is ze wel heel makkelijk te wassen. Hoop voor je dat het nu schoon blijft! :P

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:16

Ik laat het meestal drogen en kam het er dan uit.
Soms lukt het niet of is het zoveel dat er niet tegenaan te kammen valt, dan gaan ze in bad. ~~}>

Nog een weekje en dan is Chizue uitgerekend. Het wordt nu toch wel spannend. Ben benieuwd met wat voor moois ze ons gaat verassen.
Dinsdag zijn de eerste kitten van onze dekkater geboren bij een bevriend cattery. Altijd weer spannend maar ze zijn zoooo mooi <3

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:39

Zijn jullie wel eens op een kattenshow geweest? :)

Met mijn hondjes heb ik wel eens shows gelopen en dat vond ik erg leuk altijd, misschien dat ik met Elmo (dat is de naam die we nu in gedachten hebben voor de kat, even kijken hoe het staat, haha) ook eens wil proberen :)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 17:48

Omg.. ik heb dus nog niet zo lang een ragdoll.. en hij sprong laatst op mijn bed met de o zo gevreesde drol in zijn staart! -O-

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:06

:')
Lekkah

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:53

Aranel schreef:
Zijn jullie wel eens op een kattenshow geweest? :)

Met mijn hondjes heb ik wel eens shows gelopen en dat vond ik erg leuk altijd, misschien dat ik met Elmo (dat is de naam die we nu in gedachten hebben voor de kat, even kijken hoe het staat, haha) ook eens wil proberen :)

Ik ben regelmatig op kattenshows te vinden. Leuk om te doen maar het gaat er wel anders aan toe dan op een hondenshow. Wel zijn er altijd meer dan genoeg mensen aanwezig die je wegwijs willen en kunnen maken.

We hebben vanmorgen een rontgenfoto laten maken van onze zwangere poes. Zo bijzonder om te zien. <3

Afbeelding

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:40

Gaaf hoeveel zijn het er. 5 ?

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:28

Ja zeker 5. Hoe meer ik naar de foto kijk, hoe meer ik er tel. :')
Misschien moet ik maar niet meer kijken...

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 21:32

Ik tel er 7 :j

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 00:47

Wat leuk zeg die kleintjes!! Ik telde er 5. Spannend hoor, is het haar eerste dracht?