Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kani_ejj schreef:Hij neemt me echt wel in de zeik.
Dat kan die heel goed.
Gewoon zijn eigen zin door drijven
love_western schreef:Wat vinden jullie trouwens ervan dat er niet met een jachtlijn mag getraind worden? Ik heb voor Blaz dus een jachtlijn aangeschaft, met een stop erop. Zodat als hij ergens een keer ontsnapt en ergens achter blijft haken, dat hij niet gewurgd word.
En ik vind het gewoon makkelijk om te gebruiken. Ik maak opening groter, zeg riem. Blaz steekt zijn kop er door. Schuif zo'n dingetje aan en we gaan er vandoor.
Maar bij mij op de club mag er niet mee getraind worden, want je kunt het als slipketting gebruiken. Ja dat kan zeker, maar dat doe ik niet. Als hij op zijn strakst zit, kan ik er netjes 1.5 vinger tussen doen.
Maar goed nog maar 5 lessen en dan op zoek naar een andere club
kani_ejj schreef:Hij neemt me echt wel in de zeik.
Dat kan die heel goed.
Gewoon zijn eigen zin door drijven
Hhilde schreef:Een hond neemt je niet in de zeik...
Hoe is hij 's avonds laat als je hem uitlaat in het donker? Hebben jullie licht op het veld?
Hhilde schreef:Dan kom ik graag kennis maken en ik kan je nu al vertellen dat hij je gewoon niet in de zeik neemt. Dat hij manoeuvres uithaalt om ergens onderuit te komen is iets anders. Iemand in de zeik nemen is gewoon dwars zitten om het dwars zitten. Honden hebben altijd hun eigen eerlijke reden voor iets. In de zeik nemen is iets anders dan om de tuin leiden.