Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:40

Ja moet ik volgende keer met Ol ook maar doen dan hahaha, die leek wel een terriër in de ring in Cuijk _O-

kohtje

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:49

Staart mochten ze van mij ook niet te hoog dragen.
Stukje ringtraining.
Weet iemand trouwens nog ergens ringtraining in de buurt van Hoofddorp en binnen?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:12

Sja, het gebeurt allemaal maar dan hoeven we het nog niet goed te vinden toch? Er gaan zelfs 'rumors' rond van bepaalde fokkers die anabolen zouden gebruiken of gebruikt hebben bij bepaalde honden. Van een van die betreffende honden zou het me niks verbazen... Was altijd een ielig reutje en binnen een jaar opeens een gespierde tank. Heeft ook nooit nageslacht gehad... :+

Het meest jammere vind ik dat de grotere fokkers zeg maar het plezier van het showen weghalen bij kleinere hobbyfokkers. En de ingeburgerde keurmeesters werken hier aan mee...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:13

Nou hoe train je dat dan?
Ik weet alleen dat mensen de hond even flink op de kop geven en dan houden ze wel even de staart laag maar dat wil ik echt niet.. Niet dat die van mij een heel hoge staart hebben, gewoon halverwege maar een echt lage mooi in j hangende staart hebben ze niet in t lopen in zo n kleine ring (wel bij veel ruimte)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:26

Dat vraag ik me ook af Es :+ Mijn Ol heeft helemaal geen hooggedragen staart normaal gesproken maar op show in zo'n kleine ruimte heeft ie toch echt de neiging om af en toe echt heel blij te gaan lopen doen met dat ding _O-

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:29

Wat grappig dat de staart niet te hoog gedragen moet worden xD bij ons mag hij juist niet laag/hangend gedragen worden. Lijkt me lastig punt om te trainen inderdaad.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:54

Ons probleem is dat ze de oren moeten dragen, anders lijkt het helemaal nergens op hahaha
Maarja laat maar eens een timide hond zo kijken op de show :D
Afbeelding
in plaats van zo:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 06-01-14 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:54

wat voor hond heb jij thesserd?
haha ja herdershondengangwerk (scrabble woord :P ) moet gewoon getoond worden met een afhangende staart :)

ik ga zondag bij de nieuwe man van jolie kijken *\o/* *\o/* <3

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:00

Aan het onderschrift te zien American Akita's :D Dus dan snap ik de staartdracht wel haha.

Mariska, dat lijkt me vrij lastig idd een timide hondje de oren rechtop laten dragen :=

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:05

o haha ja idd die hebben ook niet bepaald het gangwerk van een herder nodig :P

haha ja idd Mariska, een goeie is dan denk ik iemand anders je hond voor laten brengen :)

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:20

Neej schreef:
Dat vraag ik me ook af Es :+ Mijn Ol heeft helemaal geen hooggedragen staart normaal gesproken maar op show in zo'n kleine ruimte heeft ie toch echt de neiging om af en toe echt heel blij te gaan lopen doen met dat ding _O-

En hoe mag Ol zijn staart wel dragen := ?

Es hoe groot/ klein zijn de ringen in Eindhoven?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:22

ja goeie vraag.. durf het eigenlijk niet meer te zeggen of ze groot zijn of niet

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:37

Ik weet dat op de vide de ringen echt mini zijn. Te klein om goed vaart te maken... maar dat zijn gelukkig de ringen voor de 'kleinere' rassen.
Is het even groot als Cuijck?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:45

Staart leerde ik thuis eigenlijk door te lopen met mijn hond en deze aan te raken als die te hoog was. (boven de rug) en ik zei staart. Na een tijdje zei ik staart en die ging omlaag.
Staart hoog is vaak opwinding en dat probeer ik te voorkomen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:52

LhinnOlijf schreef:
En hoe mag Ol zijn staart wel dragen := ?

"Goed aangezet en laag, nooit boven de ruglijn gedragen. Levendig in beweging. Ongecoupeerd. Bevederd. In balans met de rest van de hond." aldus de rasstandaard :P

In lijn met de rug, zeg maar.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:16

Wat een mooie omschrijving van de staartdracht :D en nu nog in de ring dat tonen.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 22:46

kohtje schreef:
Staart mochten ze van mij ook niet te hoog dragen.
Stukje ringtraining.
Weet iemand trouwens nog ergens ringtraining in de buurt van Hoofddorp en binnen?

Heey toevallig in Hoofddorp! Woon ik haha. Nee helaas biet binnen heel misschien heeft airsports kynologen het buiten. Wij keken ook voor de winner voor 3 keer ringtraining binnen maar dat heb ik uniedergeval niet gevonden. ( al helemaal met de foets)

Die staart ja haha ik heb ook meestal: staart mag iets lager. Winner ging ook al beter wat dat betreft.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:00

Veel trainen en letterlijk km maken. Ik ren nu braaf iedere dag, samen met de hond. Een van mijn goede voornemens voor dit jaar. Samen trainen op het gangwerk. Hopelijk kan ik zondag het verschil merken.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:34

ik neem Ol voor gangwerktrainen mee aan de fiets :) Of nouja, ik ben wel echt een mooi-weer-fietser, en als het flink waait of erg nat is (dan dweilt ie de straten van Ridderkerk...) ga ik liever "gewoon" wandelen :P

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:53

Ik moet eerst mijn fietsslot slopen voordat ik kan fietsen :') En met hardlopen heb ik haar net iets meer onder controle aangezien ze graag in de stuitermodus gaat. Daarbij leer ik ook in haar tempo lopen, dat ik mij dan weer moet aanpassen voor de does is een bijzaak :=

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:18

Haha Mariska_28 dát is heeel lastig inderdaad xD Ik zie ze wel eens lopen inderdaad en zelden met de oortjes recht op.

@essiesilly wij hebben American Akita's thuis. Check mn onderschrift (als je Facebook hebt). :D

@LhinnOlijf lol sleutel kwijt?

Fietsen met de hond is levensgevaarlijk voor mij :+ Heb al een keer helemaal in de modder gelegen omdat 1 van onze dame's (notabene de kleinste en minst sterke!!) besloot achter de eendjes aan te gaan rennen opeens naar links voor mijn fiets langs xD Ik ga liever hardlopen met ze maar die motivatie mist een beetje. Gelukkig hebben we nu een groot omheind weiland waar ze kunnen rennen, rennen en nog eens rennen. Ook voor gangwerk werkt het aardig goed, als ze gewoon heen en weer lopen van de ene kant naar de andere kant.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:34

Ja sleutel kwijt... Ligt of in het gras hier vlakbij of in een tas (hoop ik). De sleuteltjes zaten ook net niet handig aan de sleutelhanger. En als je dan niet direct door hebt dat ze foetsie zijn... wordt het lastig ;)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 01:41

kohtje schreef:
Staart leerde ik thuis eigenlijk door te lopen met mijn hond en deze aan te raken als die te hoog was. (boven de rug) en ik zei staart. Na een tijdje zei ik staart en die ging omlaag.
Staart hoog is vaak opwinding en dat probeer ik te voorkomen.

Dat klinkt makkelijker dan het is ;) heb t nl al vaak geprobeerd maar toch als je met een groep teven staat gaat die staart toch echt iets hoger.. Net wat ik zeg gelukkig niet heel hoog hoor maar goed

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 09:37

Mijn reu vond zichzelf ook heel stoer op show al was het een watje.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 09:51

ik hecht er niet te veel waarde aan, wel hoe ze de staart in het dagelijks leven hebben.. bisou heeft een prachtig laaghangende staart en geweldig mooi gangwerk:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

de ringen zijn 99% vd keren te klein om mooi uitgrijpend gangwerk te laten zien. daarnaast vind ze het tussen andere honden zo leuk dat ze denkt joepie we gaan spelen.. ze loopt heel netjes mee maar staart is wel hoger en soms kijkt ze op/om daardoor komt het gangwerk er nog niet zo uit als normaal

nu heb ik nog niks te klagen want ze heeft nog maar een paar shows gelopen met elke keer top resultaat

maar ik ken ook genoeg honden die zelf een heel hoge staart hebben (echt over de rug getrokken) maar die van aard bang zijn waardoor ze in de ring met een lage staart lopen...tsja geef mij dan maar een iets hogere staart ;)