Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:06

_Anneruth schreef:
Oww... ik smelt, Jonne!!

Ik train bij http://www.droversroad.nl/. Verder ben ik er niet heel erg thuis in maar misschien kan je contact met haar opnemen om te vragen of ze goede adressen weet bij jou in de buurt? Zij doet ook aan wedstrijden, dus ze kent vast mensen.

Thanks ik ga haar eens mailen!

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:08

JonneN schreef:
Ja toevallig! Ik denk dat hij Clooney heette en het de hond van die foto is; iemand schreef erbij dat jij er zo moe uitzag en jij schreef dat dat wel kon kloppen... (?) ;)

Klopt helemaal!!

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:11

Tooske schreef:
Prachtige hond hoor!

Bruce is ook een stevige jongen geworden 17 kilo ondertussen en 9 maanden.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Oh wat een mooie brede kop heeft hij! Wie is zijn vader?

JonneN

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:29

Ik vind Clooney qua bouw ook prachtig. Mooi slank, ik houd daar wel van. Prachtige sprekende kop :D Maar meen je nou dat ik je foto nog terug kan vinden op fb :Y) Toevallig kwam ik hem wel tegen, maar ben je er naar op zoek... :n

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:46

Ikke89 schreef:
Tooske schreef:
Prachtige hond hoor!

Bruce is ook een stevige jongen geworden 17 kilo ondertussen en 9 maanden.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Oh wat een mooie brede kop heeft hij! Wie is zijn vader?

Thanks!

Big-wood's My Whomper ( Brynn) is zijn vader van Welshclans.

http://www.welshclans.nl/brynn.html

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:48

Leukleuk.
Wat zijn de ouders van Clooney dan? :)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:45

Dan zit er nog aardig verschil tussen een pembroke en een cardigan. Zusje weegt 10,5 kilo en is nu bijna 1,5 jaar. Ik vind Bruce en Cloony prachtig!!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:22

Ja klopt tussen teefjes en reutjes zit sowieso wel een verschil en dan ook nog tussen cardigan en pembroke.
Bruce is nog steeds aan het groeien.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 02:21

JonneN schreef:
Ik vind Clooney qua bouw ook prachtig. Mooi slank, ik houd daar wel van. Prachtige sprekende kop :D Maar meen je nou dat ik je foto nog terug kan vinden op fb :Y) Toevallig kwam ik hem wel tegen, maar ben je er naar op zoek... :n

Thanks!:D Ik ben ook echt vreselijk blij met hem!
Clooney zijn moeder is Dizzy Miss Lizzy vd Milligenhof en zijn vader is Verdidas Gillis to Immes.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 02:23

_Anneruth schreef:
Dan zit er nog aardig verschil tussen een pembroke en een cardigan. Zusje weegt 10,5 kilo en is nu bijna 1,5 jaar. Ik vind Bruce en Cloony prachtig!!

Thanks! Komt Zusje van Y Ddraig Goch vandaan?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:20

Zusje komt van de Goodtimes kennel. Ik ben niet echt thuis in fokkers/kennels/bloedlijnen :o.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:29

_Anneruth schreef:
Zusje komt van de Goodtimes kennel. Ik ben niet echt thuis in fokkers/kennels/bloedlijnen :o.

Oh ja daar heb ik ook al eens van gehoord! Toen ik met Clooney puppycursus had zat er ook een pemmetje van hun in onze groep.
Ik ben zelf ook niet zo thuis daarin hoor, al helemaal niet bij de Pemmetjes! Toevallig dat ik weet dat een van hun pups ook Zusje heette:)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:08

Dat is toevallig :-)

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:04

Zijn er hier mensen die hun Corgi vers voer geven? Hoe bevalt dat en wat ben je ongeveer kwijt per maand, als ik vragen mag?

En zo niet, welke brokken geef jij je hond? Hoe bevallen ze?

Ik ben druk aan het peinzen wat ik wil gaan geven. Als het betaalbaar is, zou ik graag vers voeren. Zo niet, wil ik kijken naar een brok zonder granen, maar ik denk eigenlijk dat vers voeren nog goedkoper is dan een granenvrije brok. Kan iemand hier me iets aanraden toevallig? :)

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:33

JonneN schreef:
Zijn er hier mensen die hun Corgi vers voer geven? Hoe bevalt dat en wat ben je ongeveer kwijt per maand, als ik vragen mag?

En zo niet, welke brokken geef jij je hond? Hoe bevallen ze?

Ik ben druk aan het peinzen wat ik wil gaan geven. Als het betaalbaar is, zou ik graag vers voeren. Zo niet, wil ik kijken naar een brok zonder granen, maar ik denk eigenlijk dat vers voeren nog goedkoper is dan een granenvrije brok. Kan iemand hier me iets aanraden toevallig? :)

Clooney krijgt vers. Wij voeren het merk Alaska en daar doet hij het super goed op. Hij krijgt 7 diersoorten per week dus er zit ook voldoende afwisseling in.
Clooney krijgt 400g per dag, 60g per dag meer dan de richtlijn maar anders blijft hij erg mager. Maar dat heeft meer met de hond te maken dan met het voer(heel actief). Wij betalen ongeveer 46euro per 4 weken.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:27

Wij voeren Bruce vanaf pup zijnde al Carnibest in combinatie met Energique bevalt erg goed! (KVV dus)
Eerst de puppy variant van Carnibest en nu gewoon alle smaken door elkaar.
Bruce krijgt nu ongeveer 500 gram per dag. Eerst was het meer maar we zijn nu aan het kijken of hij dikker word of niet tot nu toe doet hij het hier prima op en is minder nog niet nodig.

We hebben de eerste weken nadat hij kwam nog wel wat brokjes gevoerd en dat was toen van Orijen maar dat was idd erg duur en waarschijnlijk duurder dan KVV.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:37

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 20:04

Ik voer brok, orijen indd. Is best prijzig, maar wel praktisch en Puck doet het er super op.

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:50

Ja, het praktische speelt bij ons ook nog een rol idd... We gaan wel eens op vakantie en dan is het niet makkelijk om vers voer te geven en ook niet als hij eens bij iemand anders moet zijn die een dagje op hem past. Daarom zou ik eigenlijk misschien een combinatie met geperste brok wel fijn vinden, maar ik kan niet erg veel geperste graanvrije brokken vinden. Jammer. FarmFood spreekt me wel aan, maar budget speelt ook wel een rolletje... wat een zoekwerk ;)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 22:21

Ik kan wel lang met een zak Orijen. Eerst voerde trouwens ik dogs lovers gold, deed ze het ook goed op, ook granenvrij, veel goedkoper, maar ze at het veel minder graag.

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:30

Heb een hele tijd gezocht en gerekend. Het komt erop neer dat KVV voeren me zo rond de 30 (-40) euro per maand gaat kosten, net als het voeren van een geperste (maar niet graanvrije) brok. Ik denk dat ik dan toch ook ga vallen voor KVV, omdat er minder (of geen) graan in zit. Graanvrije geperste brokken zijn toch een stuk duurder dan KVV... Dan alleen nog ergens plek in een vriezer regelen -O-

Maar: nu zit ik met een dilemma. Als ik wegga, of de hond bij iemand anders onder wordt gebracht voor een dagje, moet hij ook eten hebben uiteraard. Vlees kan ik voor een dagje wel meegeven, maar hoe doen we dit als we op vakantie gaan?...

Ik zit sterk te twijfelen om op basis daarvan toch ook een deel van de week brok te gaan voeren... Hoe lossen jullie dit op? Ondervinden jullie hier problemen mee of gaat het juist heel makkelijk?

Edit: en als ik KVV ga voeren, is het dan aan te raden om bijvoorbeeld op 2 dagen een vleessoort aan te vullen met rijst, een eitje en groenten of met havermout en wat yoghurt (in plaats van bijvoorbeeld de hele week compleet mixen te geven)?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:38

Wij gaan nooit op vakantie dus gelukkig hebben wij daar geen last van.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 14:00

Op hondenforum wordt voor nood vaak orijen gevoerd naast kvv en tussendoor als beloning gegeven. Dan zijn ze het wel gewend. Misschien een idée. :)

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:37

Orijen vind ik écht schrikbarend duur... al is het natuurlijk heel goed voer... en als je het af en toe geeft zal het ook niet hard gaan. Bij het idee zal ik wel even moeten slikken, zeg maar ;)

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:53

Je zou ook eens naar Renske kunnen kijken voor als je op vakantie gaat. Dat heeft ook een hoog vleespercentage maar is gestoomd, dus dat hoeft niet in de vriezer bewaard. Alleen na opening in de ijskast.
Clooney heeft het eerste 1,5 jaar op een combi van vlees en brok gestaan, maar hij at zijn brok op een gegeven moment echt niet meer,vandaar de overstapnaar alleen nog vlees. Als beloning gebruik ik wel nog zijn brokken(moeten toch op), en dat gaat prima samen.