lijkt een beetje op een grey, heeft er ook het formaat voor. heeft ook die korte snuit
Altos
Geplaatst: 16-09-14 08:03
Gribeltje: Wat is hij knap! Mi_Amore: Wat fijn dat het nu goed gaat. Lekker van genieten !
unamie
Geplaatst: 23-09-14 20:40
Afgelopen weekend met onze Langhaar Whippet Jojo (silken windsprite) naar de show geweest in de hoop dat ze goedgekeurd zou worden om een nestje te fokken. Wordt de de 1e dag BOS (beste teef) bij de Tjechische jury (een reu versloeg haar toen) DE 2e dag werd de BOB best of breed (winner van alle rubrieken) Mijn mond viel open Dit had ik echt helemaal nooit verwacht!
De verwachting is dat ze in maart loops is en dan gedekt word spannend
Apart, ik heb nog nooit een langjarige whippet gezien. Ken alleen de kortharige. Ze is wel mooi. Wat wil je er voor reu op?
unamie
Geplaatst: 23-09-14 21:20
@xoranlover
Ook een langharige
Ze zijn nog niet erkend in Nederland dus er zijn er nog niet zo veel.. Ze komt uit Zuid-Duitsland In Eindhoven zit een fokker en die ws heeft een geschikte reu.
Vandaag de vrouw die onze santo vanuit spanje heeft opgevangen, ontmoet. Onze knapperd heeft waarschijnlijk een paar nesten pups rondlopen in spanje (helaas) en zijn waarschijnlijke broer heeft ook bij haar gezeten. Ze hadden hem naar haar gebracht omdat hij te lui was om te lopen.
Anoniem
Geplaatst: 15-10-14 11:54
schopje...
wij gaan, nu onze eigen hond helaas overleden is 2 maand terug, opvang gezin worden. Als het goed is komt er ook een galgo bij ons voor opvang... zo leuk!!
Nemen jullie je windhond ook weleens mee naar de paarden? Maar waar laten jullie je hondje dan? Onze oude hond(met hele dikke vacht)bond ik aan de lange lijn, die kon dan een beetje scharrelen. Maar toen was het nog lekker weer(we hebben haar helaas van maart-augustus gehad)
een galgo doe je vast niet veel plezier met buiten zijn als het frisser is??
Wij hebben een kruising podenco/galgo en nog iets in huis. Ze vind het heerlijk om mee te gaan naar de paarden. In de winter heeft ze een lekker warme jas aan. Wij hebben wel erg veel geluk dat het een hele brave hond is en dat ze ondanks haar jacht instinct ook gewoon lekker los kan lopen. Vergde heel veel training en geduld maar het is gelukt. Ze gaat ook los mee op buitenrit. Als ik zadel word ze helemaal blij en loopt lekker los in het bos en als het moet heel braaf naast paard.
Wat heerlijk. Mijn toekomstdroom is dat. Galgo's zijn al járen mijn lievelingshonden. Ben er zo verliefd op. Maar nu is een eigen hond ff geen optie...en we wilden eerst geen galgo ivm jacht. Maar ik lees toch ook best veel positieve verhalen over ze...dat stemt me erg hoopvol.
Jasje is een goed idee. Wij hebben wel een (grote)kennel op de weide waar ook nachthokjes instaan, die ik natuurlijk vol kan stouwen met dekens en fleece...voor geval hond mee kan maar even alleen moet blijven...
Op dit moment is mijn financiele situatie niet zo lekker, we hebben nog meer huisdieren en ik vind het heel belangrijk dat al onze dieren de zorg krijgen die ze verdienen. Ook medisch. Daarom even geen extra eigen huisdier....ik wil niet dat we toch iets niet makkelijk zouden kunnen betalen, voor welk dier dan ook (of,bv een kapotte auto,of wasmachine..)
opvang kost veel tijd, en voer maar bij medische problemen zit ik er niet mee te kijken...
Ja dat klopt helemaal.. wat Fijn dat je dan toch wil opvangen! En toch ook fijn dat er nog realistische mensen op de wereld rondlopen. Mijn bijrijd paard staat bij mensen die ook een stichting hebben... als je kijkt hoeveel mensen aan een dier beginnen maar er eigenlijk niet voor kunnen staan Schrik er gewoon van hoeveel dat eigenlijk zijn
Tsja, het liefste heb ik mijn hele huis vol dieren hoor...uit mijn hart gezien. Maar ze kosten geld en elk dier is mij evenveel waard. Wil niet moeten denken over een medische behandeling(nouja...er zijn grenzen. )
Ja, sommige mensen denken niet echt na voordat ze iets aanschaffen....erg jammer....
Snap wat je bedoelt. Wij hebben nu ook 3 honden en 2 katten in huis. Meer past ook echt niet.. liefst zou ik dan ook verhuizen alleen is dat nu even niet haalbaar, misschien in de toekomst. Bij de paarden lopen er als ik mijn eigen mee heb zo'n 10 honden.. heerlijk zoveel gezelligheid om me heen..
Darkchrystal: Mijn galgo gaat altijd mee naar de paarden. Ik leg hem dan ook vast aan een lange lijn. Dat gaat nu nog prima. Als het kouder wordt krijgt hij ook een dekentje op en als het te koud wordt of het slecht weer is leg ik hem gewoon binnen in de "kantine". Die van mij kan absoluut niet los. In huis luisterd hij prima maar buiten kan ik dat echt vergeten. Wel kan ik hem loslaten in onze buitenbak. Deze is omheind met planken en draad. Daar zou hij als hij zijn best zou doen best uit kunnen (tussen de draden door) maar dat probeert hij gelukkig niet. Zo kan hij iig iedere dag even flink zijn benen strekken .
Wat ontzettend leuk dat je voor een Galgo gaat zorgen! Pas maar op dat je er nog afstand van kan doen want ik zou die van ons echt niet meer kunnen missen
haha, tuurlijk wordt afscheid nemen zwaar. Maar het vooruitzicht dat ik het voor een goed doel doe én dat er ooit wel weer een eigen hond komt, maakt veel goed.
De hond zal met mij ook meegaan...in begin dan maar even alleen voeren en wat poetsen, en hem leren dat hij aan de lange lijn kan blijven liggen idd... Loslaten mag,zeker in het begin,toch niet. Maar wil wel bv gaan fietsen en natuurlijk lekker wandelen...
Fietsen doen wij ook. Dat vind hij heerlijk. Mooi met dat neusje in de lucht . Heb je een binnenbak (in de buurt waar je gebruik van kan maken)? Dat is wel een mooie veilige omgeving om hem los te laten en te testen of hij luisterd als je hem roept.
Wij hebben zelf ook honden op gevangen, op het moment dat ze weg gaan is dat vreselijk, en dan bedenk ik toch dat ik weer een hondje kan opvangen die dan weer een mooi plekje in een goed thuis krijgt en dat is een hele mooie gedachte, de eerste opvanger was voor ons een Pyrenese berghond kruising uit Roemenie die zou zo groot worden dat houden geen optie was met al 2 honden en een baby op komst Wij houden ook contact met adoptanten en dat maakt het Veel makkelijker als je ziet dat ze gelukkig zijn
_R_G_
Geplaatst: 19-10-14 18:22
Hallo allemaal! Ik kom hier even binnenvallen als jullie het niet erg vinden
Wat een geweldige honden hebben jullie allemaal, wauw Wij zijn ons al een tijdje aan het verdiepen in windhonden en dan met name de Barzoi (of is het nou Barsoi?) Na het inslapen van onze hond zijn we echt serieus opzoek. Na wat zoeken op internet, zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Weten jullie misschien een goede fokker? Of waar ik nou het beste kan zoeken naar een goede fokker?
Alvast heel erg bedankt! Kijk hier nog even rond naar alle mooie foto's en verhalen.