Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elevien

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:03

Maken meer van jullie de inrichting van de kooi zelf? De hangmatjes maak ik wel allemaal zelf... ze vinden het altijd zo leuk om te slopen :=

http://jollyrats.nl/
Hier haal ik de "ontwerpen" vandaan :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:11

ik maak het deels zelf maar 't grootste gedeelte is 'gewoon' improvisatie. Bij de action kun je voor 80 cent 3 sokkenmandjes halen en die hang ik als slaap/chillmandjes op, heb ze een bus pringles gegeven waar ze graag in kruipen, oude panties etc. maar ik heb ook wel een trappetje geknoopt, alleen die hang ik nu even niet meer op in de kooi.
Ik had trouwens een andere site waar dingetjes op stonden maar ik weet zo gauw niet welke. In elk geval had die ook een rattenboek waar knutseltips in stonden etc

Lilith zit lekker onder m'n trui, ze zat weer te bibberen en ik heb het ook koud en zo houden we elkaar warm hihi

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:55

Ik maak ook zelf hangmatjes, heb een enorme kast vol met stof zelfs :o

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:57

ja wij hier ook omdat mijn moeder vroegen kleren maakte, dus dat komt voor nu weer mooi handig uit :D

Lilith verhaart trouwens als de pest, m'n hele trui zit onder de haren :') En ze heeft van dat perforine om haar neus, dat duidt op een slechte weerstand toch? Kun je daar nog iets tegen doen, bepaald voedsel geven wat daar goed tegen helpt? Zorgen dat m'n moeder niet meer het raam wagenwijd open zet de hele dag? :+

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:04

@peacehorses: gewoon lekker verse groente geven en idd zorgen dat het raam niet meer wagenwijd open gaat hehe ;) ff in de gaten houden of het niet over gaat in gereutel/genies.. maar hier hebben ze ook wel eens last van porfirine en over het algemeen gaat dat vanzelf wel over ;)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:08

MEH. ik snap nu helemaal niet meer hoe het heet, ik zocht porfirine maar ik vond niets en perforine stond wel dat het een enzym oid is xD ik vond het al zo'n rare naam maar wat google zegt.. nja whatever :D dat rooie spul om 'r neus wat in elk geval geen bloed is +:)+
ze doet verder alles nog goed, eten, drinken etc. Moet binnenkort naar de dierenarts voor staartcontrole maar m'n lieve moeder blijft dat maar uitstellen, ik zou vandaag gaan maar dat wilde ze opeens niet meer en morgen en overmorgen zit ik tot laat in het ziekenhuis dus ik baal er wel van, want vrijdag kan m'n moeder dan weer niet en in 't weekend betaal je weer extra .... zucht

ik had trouwens chocolaatjes gekregen voor valentijn (zo'n telegram) en Lilith zat op schoot en die klom omhoog en die ging m'n lip af zitten likken en toen wilde ze m'n piercing er wel even uithalen voor me 8)7 en dat kietelt :+
Laatst bijgewerkt door ThinkAgain op 14-02-12 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:10

Het is porfyrine nerdie :P

Aw lastig dat je moeder zo is... Puberperiode misschien nog? Is voor beide partijen hel soms...

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:12

nah ik ben 18 dus ik mag hopen dat het geen puberperiode is, wel een lastige moeder waar ik het al heel lang niet mee kan vinden. Maar ze snapt gewoon niet dat ratten ook naar de dierenarts moeten net als onze hond. Als de hond ook maar een dagje wat minder loopt moet ze meteen vanalles en nogwat erbij halen maar de ratten kunnen wel een weekje wachten met de controle :') en fietsen ga ik toch maar niet doen dacht ik zo. Moet ik ze morgen maar meenemen naar het ziekenhuis en dan de terugweg vanaf het station gaan lopen 8)7

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:39

Ah dat is crap... Overigens kun je ook nog puberen op je 18e, als ik nu terugkijk denk ik, mwoah, ik was best een klassieke puber :')

Mijn moeder is gelukkig gesmolten voor de ratjes, ik heb alleen heel erg het idee dat ze ze bijvoert :')

De Garpjes hebben nu het bedelen door... Met de neusjes tussen de tralies en als ze wat krijgen het op de grond leggen en opnieuw bedelen :')

De hele onderbak ligt nu vol met wortel en ze kijken me echt heel hongerig aan :')

Het niezen en proesten lijkt trouwens wel bijna over te zijn, jeej!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:48

fijn dat dat bijna over is! Ik zou wel oppassen met dingen door de tralies geven hoor, dat is bij mijn tutjes dus ook een jaar lang gedaan en nu zien ze alles voor eten aan. En dat is leuk als ze Iduna heten omdat die het lief aanpakt, maar Lilith grijpt zich vast en laat niet meer los. En als dat dan net je vinger is die het hok open wil doen ben je niet blij.

Ik heb weer een nieuwe wond, Lil zette zich met haar achterpoot af in m'n hand. Bloedt als een rund terwijl het maar een klein sneetje is :') Achja, sheep happens zeggen we maar, hopen dat het morgen niet in de weg gaat zitten (net aan de onderkant op het gewrichtje van m'n pink)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:51

Oeps bedankt voor de tip! Ik heb zelf wat oorlogswonden in mn nek, balans houden als ik ga verzitten vinden ze lastig. Ik kom er vaak pas achter als ik parfum op doe. Is het meteen een soort van ontsmet :')

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 01:00

Pff.. ik maak me een beetje zorgen om Boedha... toen ik deze 2 kreeg was boedha heel rustig en maya amper. Nu is maya heel rustig... boedha kan ik sinds het boomstam incident haast niet meer pakken. In ieder geval bij de kooi niet, ze springt als een gek terug. Ik zit vaak met ze in de gang omdat ze daar geen kant op kunnen, maar ik ik vind de 5 stappen naar de gang al spannend met boedha. Stel dat ze weer wegspringt. Eenmaal in de gang is ze wel aardig rustig. Wat adviseren jullie? Gewoon blijven oppakken en in de gang gaan zitten? of met rust laten? en als ik ze oppak, dan beter samen of alleen? Ik maak me een beetje zorgen....

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 10:48

Ik pak mijn ratjes nooit. Ik steek mijn hand in de kooi en dan gaan ze er zelf opzitten en dan kan ik ze eruit tillen. Dat hebben ze zo door. Misschien daar even mee oefenen.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:27

lieveli, auw xD dat lijkt me dus niet lekker, ik vind m'n hand met zeep wassen nu al pijnlijk :=

Dagmar, ik zou ze gewoon blijven oppakken en blijven oefenen, maarja wie ben ik. Die van mij laten zich in de kooi ook niet pakken, behalve als ze aan de tralies hangen. Maar als ik ze op de grond probeer te pakken kan ik erop rekenen dat ze in m'n hand hangen. Buiten de kooi kan ik ze heel goed oppakken. En ik zou ze dus nooit los op m'n hand laten zitten want Lilith springt, en niet zo'n klein beetje ook. Ik wil het niet hebben dat ik haar oppak en ze springt in één keer op het bed en landt verkeerd ofzo. En met grotere (mannelijke) ratten kun je die ook niet zo op je hand laten zitten en optillen, lijkt mij

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 18:21

Ik laat ze ook alleen maar op mijn hand zitten als ik ze optil als ze uit de voliere zijn zet ik ze op mijn schouder. Het werkt zowel bij me mannen als mijn vrouwtjes. Ze springen bij mij niet weg van me dus daar heb ik geen last van. Ik kan zo van alles doen zoals afwas, was etc terwijl ze lekker op me schouders zitten. (soms op me hoofd :D ). Zelfs met mijn vrouwtjes die super actief zijn. Maar zodra ze op de grond mogen vliegen en springen ze ook als een gek hoor ;) Misschien ligt het aan gewenning of hoe je met ze omgaat dat ze gaan springen??

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:24

Ik pak ze gewoon, heb geen zin om te wachten tot ze eens op me komen zitten :P Ze zijn trouwens ook gewoon gewend om zo uit de kooi gevist te worden :P

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:50

stephanie, ik hou het op opvoeding, ze zijn nogal op zichzelf en ik kan Iduna best stil op m'n schouder laten zitten, maar Lilith is veel te eigenwijs en ondernemend daarvoor, ik kan haar ook 100 keer terugzetten maar ze heeft nog niet door dat ze moet blijven zitten. En ik kan me ook niet voorstellen dat ik een rat op mijn hand zou kunnen laten zitten en die hand dan zo naar m'n schouder bewegen dat ze op m'n schouder kunnen gaan zitten, ik vind ze oppakken om het lijfje net wat meer zekerheid geven. En ik zet ze ook altijd op m'n schouders of borst dan hoor, alleen dan weet ik wel dat ik ze zeker weten vast heb en niet dat als ze weg willen springen of als ik m'n hand niet helemaal recht houd er straks eentje op de grond ligt.

Iduna is trouwens ook een beetje gek, die vindt het lekker om op de rand van het plateau te zitten, met haar voorpootjes over de rand (dus hele gewicht op haar achterpootjes) en dan met haar oogjes dicht zitten luieren. En Lilith is ervan overtuigd dat het tijd is dat ik brood ga eten, die ging hier echt zo naast mij zitten en naar me staren. En ze doen aan synchroongapen, dat is ook heel lief <3

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:54

Awww! Ik pak de Garpjes ook op, dat op de hand zitten vinden ze niet zo boeiend.

Als ik smak dan smakken de Garpjes terug, ook zo schattig!

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:56

Vandaag ging het gelukkig al weer wat beter, bedankt voor de adviezen wel hoor! Misschien ben ik soms ook wel overenthousiast. Zit nu door omstandigheden helaas voorlopig thuis en kan vrij weinig doen. Dus dan maar de ratjes pakken he! Misschien had Boedha er gewoon even geen zin in, vandaag wat rustiger aangedaan en wel lekker mee gespeeld. Hoe leer je ze aan dan dat ze op je hand gaan zitten? Als ik met mijn hand in de kooi zit komen ze wel snuffelen, maar willen dan graag uit de kooi springen. Daarom schep ik ze liever met 2 handen eruit. Dat vinden ze trouwens geen probleem, het is meer dat Boedha daarna terug wilt springen. Maargoed, ik heb ze ook pas een weekje he.. :) maar wel bedankt. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:04

Met voedsel, maar mijn Garpjes vinden voedsel niet zo boeiend. Als je ze pas een weekje hebt doe dan lekker rustig aan, ze moeten nog wennen!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:05

ik denk dat het vooral zaak is dat je het ze van kleins af aan leert, want die van mij zien het voedsel wel maar zijn dan direct weer weg, en als zouden ze wel op m'n hand zitten kan ik m'n hand niet bewegen zonder dat ze meteen wegrennen en zo koppelen ze de hand alleen maar aan wat engs, als ik ze van bovenaf oppak zien ze de hand namelijk niet als boosdoener

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 22:19

Ik heb een hoge voliere met twee deurtjes aan de voorkant. De onderste gebruik ik alleen om voedsel te geven. De bovenste doe ik alleen open als ze naar buiten mogen. Ik leg met hand dan over het randje en dan klimmen ze via de spijlen omhoog en klimmen op mijn hand. Ze hadden dit heel snel door. Dag of twee drie. Waarschijnlijk weten ze nu goed dat als het bovenste deurtje opengaat dat ze dan naar buiten mogen. Ik lok ze niet met voedsel ze weten het op de een of andere manier gewoon :D . De mannen heb ik nu ook pas een paar dagen eerste twee dagen snapte ze het ook nog niet, maar nu wel :j

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:20

ah kijk maar dat is wat anders dan ze op je hand uit de kooi tillen, dat lijkt mij namelijk geen werk. En aangezien die van mij 't niks kan schelen of en welk deurtje er open staat moet ik ze vaak gewoon zelf pakken, zeker als ze naar de dierenarts moeten of als Lilth antibiotica moet. Als ze niet willen buitenspelen moeten ze dat zelf weten natuurlijk

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:58

Sad news...

De Garpjes gaan morgen naar de DA, eentje is toch wel aan het reutelen en ik durf het niet aan te kijken... Dan maar even allebei tegelijk denk ik... Zekere voor het onzekere.

Toch ogen ze niet ziek, ze zijn erg blij en speels en hongerig

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:38

hmm.. spannend.. succes morgen!