Puppy Erbij 2022

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinniz123

Berichten: 4432
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:01

Even een andere hoek,heb niet alles gelezen maar heeft ie recent gezwommen?
Staff van mn vriendin krijg soms uit het niets enorme jeuk van zwem water.
Bij de ene plas wel en de ander niet.

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 16:52

_Christina schreef:
Er staat alleen dat Jinn daarvoor al jeuk had, maar niet in welke gradatie. Misschien had hij toen slechts een beetje jeuk en is het na de flexadin pas extreem geworden.


Nee. Dit is niet het geval :)
De jeuk had ie al en is niet erger geworden sinds Flexadin.

Het blijft nu stabiel qua jeuk maar mijn broer heeft op Jinn gepast want wil hem liever niet alleen hebben en die zei dat ie minder gekrabt heeft. Het lijkt ook minder rood.

Mag ik hier foto's daarvan posten?

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 16:52

cinniz123 schreef:
Even een andere hoek,heb niet alles gelezen maar heeft ie recent gezwommen?
Staff van mn vriendin krijg soms uit het niets enorme jeuk van zwem water.
Bij de ene plas wel en de ander niet.


Staat in mijn 1e bericht. Al weken niet gezwommen want ik ben bang voor blauwalg :)

Toch bedankt voor iedereen die mee denkt.

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 17:14

JesdaJinn schreef:
_Christina schreef:
Er staat alleen dat Jinn daarvoor al jeuk had, maar niet in welke gradatie. Misschien had hij toen slechts een beetje jeuk en is het na de flexadin pas extreem geworden.


Nee. Dit is niet het geval :)
De jeuk had ie al en is niet erger geworden sinds Flexadin.

Het blijft nu stabiel qua jeuk maar mijn broer heeft op Jinn gepast want wil hem liever niet alleen hebben en die zei dat ie minder gekrabt heeft. Het lijkt ook minder rood.

Mag ik hier foto's daarvan posten?


Natuurlijk, zet je het tussen een spoiler en dan kunnen mensen zelf ervoor kiezen of ze dat willen zien of niet.

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 18:03

Oke. De foto's.

Jinn lag vanmorgen op z'n rug op mijn bed dus daarom kon ik foto's maken. Ga vanavond of morgen weer foto's maken als die weer op z'n rug ligt

1e foto
Bovenin zie je z'n voorpootjes.
Zoals je ziet helemaal rood en hier en daar een korstje. Geen schilfers of blaasjes oid. Ook mega kaal.

Spoiler:
Afbeelding


2e foto
Jinn had altijd al wat dunne beharing op z'n ellebogen want wanneer die gaat liggen laat ie zich gewoon vallen. Alleen nu is het gewoon kaal.

Spoiler:
Afbeelding


Foto 3
Dit lijkt mij 'gewoon' een hotspot. Hier zit ie op het moment het meeste aan.

Spoiler:
Afbeelding

cinniz123

Berichten: 4432
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 18:19

JesdaJinn schreef:
cinniz123 schreef:
Even een andere hoek,heb niet alles gelezen maar heeft ie recent gezwommen?
Staff van mn vriendin krijg soms uit het niets enorme jeuk van zwem water.
Bij de ene plas wel en de ander niet.


Staat in mijn 1e bericht. Al weken niet gezwommen want ik ben bang voor blauwalg :)

Toch bedankt voor iedereen die mee denkt.


Ow niet handig daar had ik overheen gelezen.
Balen dat zou redelijk te verhelpen zijn.

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 18:21

Hè bah wat een nare foto's zeg, dat kan ik me goed voorstellen dat hij daar gors last van heeft. Het ziet er ook geïrriteerd en pijnlijk uit zo rood. Arme Jinn! :(:)

Tieneke

Berichten: 21721
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:26

Ik kan niks zinnigs toevoegen, behalve dat ik ook idd zou uitsluiten in de voeding. Veel sterkte en succes voor jou en Jinn.

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 22:22

Ik weet niet of ik er goed aan heb gedaan maar heb hem mee genomen naar de hondenschool.
Beetje behendigheid gedaan en hij heeft niet 1 keer gekrabt door de afleiding denk ik. Hij was super blij en deed het ook goed.

Hij heeft vandaag niet gegeten en drinkt ook weinig. Niet niks, maar wel weinig, maar toen ik rond 21u terug was heb ik hem z'n bak met eten voor gezet en die at ie gretig op.

Morgen mag die overdag weer bij m'n broer zijn en dan neem ik hem savonds mee om wat te hooperen. Gaat het niet goed dan pak ik spul weer in en ga naar huis.

We zijn nu 1.5u verder en heb hem niet 1 keer horen/zien krabben en hij slaapt als een prinsje.

Welk diersoort is het handigst om mee te beginnen. Jinn lust geen geit. Ik dacht lam of kalkoen. Dat vindt ie echt super lekker

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 22:28

T beste is een diersoort die ze niet eerder gehad hebben.

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 22:31

kiwiwitje schreef:
T beste is een diersoort die ze niet eerder gehad hebben.


Ik heb toen der tijd met kivo heel veel afgewisseld en bij mijn weten alles gehad.

Ik dacht zelf aan lam of kalkoen. Dat vind ik namelijk lekker

_Christina

Berichten: 1507
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 01:03

Als hij alles al heeft gehad, zou ik beginnen met iets waarvan je weet dat het waarschijnlijk goed gaat. Eerder greep je toen naar Prins Lam & Rijst toch? Nu zou ik exact die misschien niet pakken, want er zit ook rund in (voedselintolerantie nummer 1), maar iets met alleen lam wel. Kijk wel even goed na of er niet 'stiekem' gevogeltevet of ei in zit.

Kalkoen heb ik evt nog twee 250g rollen van van oervoer, zou ik je vrijdag kunnen brengen. Al zet die hoeveelheid natuurlijk geen zoden aan de dijk.

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 05:07

_Christina schreef:
Als hij alles al heeft gehad, zou ik beginnen met iets waarvan je weet dat het waarschijnlijk goed gaat. Eerder greep je toen naar Prins Lam & Rijst toch? Nu zou ik exact die misschien niet pakken, want er zit ook rund in (voedselintolerantie nummer 1), maar iets met alleen lam wel. Kijk wel even goed na of er niet 'stiekem' gevogeltevet of ei in zit.

Kalkoen heb ik evt nog twee 250g rollen van van oervoer, zou ik je vrijdag kunnen brengen. Al zet die hoeveelheid natuurlijk geen zoden aan de dijk.


Ik dacht juist omdat die wel goed ging toen, juist die pakken zodat ie iig van de jeuk afkomt

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 06:05

Dan probeer je dat. ;)

In principe moet je beginnen met een diersoort die hij nog niet gehad heeft. Als je van kivo alles gevoerd hebt dan ga je naar een ander merk.

Maar als jij lam of kalkoen wil proberen doe je dat toch? :)

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 06:34

kiwiwitje schreef:
Dan probeer je dat. ;)

In principe moet je beginnen met een diersoort die hij nog niet gehad heeft. Als je van kivo alles gevoerd hebt dan ga je naar een ander merk.

Maar als jij lam of kalkoen wil proberen doe je dat toch? :)


Ik weet helemaal niet wat verstandig is. Ik las op internet dat kip en rund vaak een allergie kan geven. Dus vandaar dat ik 'kies' voor lam. Valt kalkoen onder gevogelte?
Dan is die eventueel ook niet handig.

Jinn liep vanmorgen naar z'n voerbak dus heb hem Prins Lam en Rijst gegeven en die at ie lekker op dus hij krijgt weer honger

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 06:49

Lam is ook een grote allergie trigger.
Kalkoen is ook gevogelte.
Maar je kan t altijd proberen. Je merkt vanzelf of t verschil maakt.
De dierenarts gaat je waarschijnlijk iets tegen de jeuk geven en hypoallergene brokken.

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 08:29

kiwiwitje schreef:
Lam is ook een grote allergie trigger.
Kalkoen is ook gevogelte.
Maar je kan t altijd proberen. Je merkt vanzelf of t verschil maakt.
De dierenarts gaat je waarschijnlijk iets tegen de jeuk geven en hypoallergene brokken.


Iets tegen de jeuk vind ik voor nu niet zo erg. Als ie maar stopt met krabben en zich niet zo ellendig voelt.

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 08:33

Ik zou sowieso even wachten wat deze DA zegt en niet alles in een keer doen. Stel je krijgt zalf of medicatie mee en je gaat voer switchen weet je nog niet wat geholpen heeft, moet je weer gaan elimineren/ switchen.

cursebreaker

Berichten: 11636
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 08:48

Ik zou inderdaad ook nog even het DA bezoekje afwachten.
Met deze klachten zou het zomaar ook zeker een contact/omgevings allergie kunnen zijn.
Dat kun je beter stap voor stap gaan uitzoeken vanaf hier denk ik :j

Mocht je voer gaan elimineren zou ik ook zeker proberen te kijken naar iets wat hij toch nog echt niet heeft gehad - en evt met een goede voerdeskundige er naar gaan kijken als je zelf niet goed weet waar en hoe te beginnen. Je zou bv. eventueel nog naar Hert kunnen kijken of bv fazant of een andere enkelvoudige wild soort. Erg dure diersoorten wel, maar zal hij nog niet gehad hebben als je eerder alleen Kivo gaf bv. Tegenwoordig gelukkig wel een aantal online bestel plekken eventueel als je niks in de omgeving hebt gehalve kivo; Florisvlees of ekowolf bv. Eventueel aanvullend bij een voer eliminatie dieet is nog een haaranalyse laten uitvoeren. Je begint alsnog dan wel met 1 diersoort, maar nav de uitslagen die hieruit komen heb je wel met uitbreiden van het menu erna wat meer handgrepen met hoe je verder kunt gaan. Ik zou dit ook allemaal met de DA even bespreken, mocht deze in de richting van voer denken qua allergie.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 10:49

Ik ga mee wat Kim en curse zeggen. :)
Als je nu van alles gaat veranderen tegelijk weet je nog niets.
Ook niet als ie iets tegen de jeuk krijgt en jij een andere diersoort voert. Je weet dan ook niet of ie wel of niet op die diersoort reageert.

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:01

Ja. Dan lijkt me dat idd wel een goed idee.

Zal morgen gesprek met DA es afwachten en adh daarvan stappen ondernemen.

Iig allemaal bedankt voor het meedenken

Milky_Way

Berichten: 1595
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:48

JesdaJinn, ik las toevallig het stukje over de jeuk van jouw hond en herken je bezorgdheid.
Mijn hond had ook een allergie voor iets en de jeuk (rode buik en pootjes) was ook bij ons aan de orde, met vlagen werd het soms minder.
Uiteindelijk ook eliminatie dieet gehad wat niks opleverde, na een bezoek aan de dermatoloog kwam er vlooien allergie uit (nooit vlooien op onze hond gezien).
Een hond met vlooienallergie kan na 1 enkele beet wel tot 3 maanden last hebben van een allergische reactie. De hond kan buiten of bij de hondenschool of uitlaatservice gebeten zijn door een passant vlo, je hond hoeft dus zelf geen last van vlooien te hebben.
Het uitsluiten van een voedselallergie word vaak als eerste gedaan, mocht er geen verbetering zijn zou je kunnen denken aan een vlooien allergie of iets uit de omgeving.

Voor mijn hond kreeg ik zalf mee tegen de heftigste jeuk momenten om het even te verzachten. Daarnaast had ik een romper gekocht voor haar om vooral in de nacht te dragen. Zo kon ze haar huid minder kapot likken/krabben.
Inmiddels gaat het met mijn hond weer goed, wel moet ik strikt elke 28 dagen een anti vlooien pil geven die ik via de DA koop.

Succes met jouw hond, ik hoop dat je er gauw achter komt wat het is en de jeuk weer weggaat.

JesdaJinn

Berichten: 10491
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:36

Milky_Way schreef:
JesdaJinn, ik las toevallig het stukje over de jeuk van jouw hond en herken je bezorgdheid.
Mijn hond had ook een allergie voor iets en de jeuk (rode buik en pootjes) was ook bij ons aan de orde, met vlagen werd het soms minder.
Uiteindelijk ook eliminatie dieet gehad wat niks opleverde, na een bezoek aan de dermatoloog kwam er vlooien allergie uit (nooit vlooien op onze hond gezien).
Een hond met vlooienallergie kan na 1 enkele beet wel tot 3 maanden last hebben van een allergische reactie. De hond kan buiten of bij de hondenschool of uitlaatservice gebeten zijn door een passant vlo, je hond hoeft dus zelf geen last van vlooien te hebben.
Het uitsluiten van een voedselallergie word vaak als eerste gedaan, mocht er geen verbetering zijn zou je kunnen denken aan een vlooien allergie of iets uit de omgeving.

Voor mijn hond kreeg ik zalf mee tegen de heftigste jeuk momenten om het even te verzachten. Daarnaast had ik een romper gekocht voor haar om vooral in de nacht te dragen. Zo kon ze haar huid minder kapot likken/krabben.
Inmiddels gaat het met mijn hond weer goed, wel moet ik strikt elke 28 dagen een anti vlooien pil geven die ik via de DA koop.

Succes met jouw hond, ik hoop dat je er gauw achter komt wat het is en de jeuk weer weggaat.


Dankjewel voor je reactie.

Hij heeft idd geen vlooien maar komt natuurlijk wel op de hondenschool, bos en noem maar op dus het zou zo maar kunnen.

Ik zal dat ook es in de gaten houden

IMANDRA

Berichten: 9850
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:43

Succes JesdaJinn! Lastige situatie, zou idd even afwachten wat de DA zegt.

Even een praktische vraag: Maisie komt net van een blaasontsteking af en als pup wil ze nog wel een plasje laten. Wat is nu fijn spul om de urine echt uit de dekens te krijgen?

Heb het idee dat gewoon wasmiddel niet alles weghaalt, ze blijft toch op de hondendeken, handdoek of het vetbedje kleine plasjes doen. Nu is het eigenlijk alleen als ze in haar ren speelt en we het niet door hebben of maar een paar druppeltjes als we het wel door hebben en haar op tijd buiten zetten, maar misschien ruikt het nog naar urine waardoor ze dat doet.

Pippa13

Berichten: 380
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 17:17

IMANDRA schreef:
Succes JesdaJinn! Lastige situatie, zou idd even afwachten wat de DA zegt.

Even een praktische vraag: Maisie komt net van een blaasontsteking af en als pup wil ze nog wel een plasje laten. Wat is nu fijn spul om de urine echt uit de dekens te krijgen?

Heb het idee dat gewoon wasmiddel niet alles weghaalt, ze blijft toch op de hondendeken, handdoek of het vetbedje kleine plasjes doen. Nu is het eigenlijk alleen als ze in haar ren speelt en we het niet door hebben of maar een paar druppeltjes als we het wel door hebben en haar op tijd buiten zetten, maar misschien ruikt het nog naar urine waardoor ze dat doet.


Geduld hebben, sommige pups doen er eenmaal langer over om helemaal zindelijk te worden. De ene binnen een paar weken, de ander in maanden. Denk ook dat het helemaal niet gek is dat ze nog wel eens wat verliest, zeker na een blaasontsteking.
Ik was kleedjes etc. Altijd met een scheut (schoonmaak)azijn. En als hij een ongelukje had gehad of had gekotst dan sprayde ik het eerst in met "HG alle nare geurtjes weg" en daarna in de wasmachine. :j