Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

). Maar voor de cory's is het ideaal! Het is gewoon een soort poeder wat je aanmaakt met kokend water. En na afkoelen wordt het een soort gel. Kan je twee weken in de koelkast bewaren en nog langer in de vriezer. En wat ik er ideaal aan vind is het dat het langere tijd in het aquarium kan liggen (tot 48 uur) zonder problemen. Begreep wel dat een aantal soorten momenteel lastig verkrijgbaar zijn of volledig uitverkocht door de Brexit.
.

mijn setje doet het eigenlijk heel goed, helaas is m’n mannetje lang niet zo mooi, wordt niet zo oranje en hoe hitsig ie ook is, hij krijgt niet echt een baard. Vind die van jou echt heel mooi!
), zwarte alg.. enthousiast het licht vervangen naar de helialux (en dan nog niet eens vol aan) heeft het aquarium echt geen goed gedaan. Heb nu de lichtsterkte teruggezet naar 90% en begin van de dag 80%. Nog mooier ook. Afgelopen weekend was ik een weekendje weg en was de co2 slang losgegeschoten, heel het weekend dus geen co2 gehad dus weer extra alg toen ik terug was
. Snel maar de ergst aangetaste bladeren weggesnoeid, waterververst en alles weer goed aangesloten. De nieuwe bladeren van de plantjes groeien gelukkig erg goed (en algvrij!) en alles assimileert mooi in de middag. De alternathera’s beginnen ook erg mooie nieuwe bladeren aan te maken. De visjes doen het goed, laatst zelfs een baby visje gespot, ik denk een blauwoogje. En een voordeel - de achterwand, die echt veel lichter was dan hij op het internet leek heeft een mooi donker alglaagje gekregen
nps schreef:@joanieke leuk hè de goerami’smijn setje doet het eigenlijk heel goed, helaas is m’n mannetje lang niet zo mooi, wordt niet zo oranje en hoe hitsig ie ook is, hij krijgt niet echt een baard. Vind die van jou echt heel mooi!

Het filter bij de shrimp killer doet bijna niks meer, komt amper stroming vanaf. Vind het steeds teveel gedoe om m weer een beetje aan t lopen te krijgen en ik vind het een doorn in het oog (witte filter linksonder), dus ik denk dat ik die een dezer dagen maar gewoon vanaf haal..
ellepel schreef:wat is daar mis aan dan?
ik ga jouw linkjes lezen!
oh echt,bij de paarden weet ik precies hoe het zit met voeding,maar bij de vissen heb ik me er echt totaal niet in verdiept.
hier eten de corydoras van alles,vlokvoer,tubifex,gedroogde muggenlarves en daphnia, levend voer ook vast wel.
ik zie dat ze heel dol zijn op diepvries voer.
tabletjes eten ze wel..
). Daarnaast is het dus doorgaans oceaanvis wat wordt gebruikt voor vismeel. Dat is eigenlijk geen geschikte basis als voeding voor zoetwatervissen.
En misschien overschat ik door mijn ervaring met de kogelvissen ook gewoon wel enorm hoeveel ze moeten eten
nps schreef:@marliesR nog nooit van gehoord dat rephasy! Is het handiger / beter dan diepvries voer? Heel leuk de kunstsite en habrosus! Heb ook getwijfeld over de kubotai, vond ze vrij drukke zwemmers of valt dat wel mee? En tof natuurlijk dat je schouteni’s zijn opgegroeid tot hele vissen
J0anieke schreef:[ [url=m/mmOPVO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier een kast update! De bakjes doen het goed en de shallow heb ik afgelopen weekend eens wat beter beplant..Het filter bij de shrimp killer doet bijna niks meer, komt amper stroming vanaf. Vind het steeds teveel gedoe om m weer een beetje aan t lopen te krijgen en ik vind het een doorn in het oog (witte filter linksonder), dus ik denk dat ik die een dezer dagen maar gewoon vanaf haal..
Heb het blijvertje even uitgevangen om weer eens op te meten (laatste keer was op dag 60). Ruime een centimeter bij gekomen en nu ruim over de drie centimeter

Die bak was vanaf het begin al een beetje een bij elkaar geraapt zooitje, voornaamste doel was toch appelslakken kweek zo snel mogelijk op gang krijgen. En in de loop der tijd ook de bak nog wat verder geplunderd voor inrichting en plantjes voor de baby kogels, dus inmiddels zag ie er echt niet meer uit

En de nodige plantjes nog via AquaplantsOnline en wat tijd verder is dit nu de tussenstand

Nu hopen dat de plantjes allemaal een beetje willen gaan aanslaan zodat het met de tijd nog mooier wordt.
Echt zo'n fijn hoekje in de woonkamer! Die stoel zit ook nog eens erg lekker.
hij zit wel zwaar onder de plak bij de vrouwtjes, ze hebben echt territoriumpjes (Edwina I linksboven achter, Edwina II rechtsachter boven) en Edje zit zich meestal te verschuilen in de pogostemon in het midden. Als ie zich laat zien wordt ie keihard terug de planten in gejaagd.

). Dit heb ik nu 4 weken terug behandeld dmv een Black out van 3 dagen icm chemische behandeling. Dit heeft super geholpen, maar nu helaas na 4 weken toch weer wat blauwalg op de ruiten. Daarnaast ook nog een ander soort alg (herkennen jullie deze?) op de planten en hardscape.

ellepel schreef:ja wauw!!![]()
mooi geworden die bak, kan trouwens rechtsvoor nog wel wat mooie cryptocoryne bij![]()
![]()
ja mooi hoor, als ik over de bank kijk zie ik ook twee bakken.
[ [url=m/GM9Mq3.jpg]Afbeelding[/url] ]
beetje donker,maar geeft een idee
meest kijk ik nog naar de apistogrammas. en in de andere bak de corydoras.
zet zelf vaak tv gewoon op youtube muziek en dan maar visjes kijken
Is nu mijn vaste voerhoekje, vandaar vrij gelaten. Maar iets van een klein blijvende bucephalandra is ook nog wel leuk
Ik ben wat minder vrienden met crypto's
En dankje
Ben ook echt wel blij met die stelling, goede koop geweest zo.
En ach, goed excuus om op termijn ook nog eentje in de woonkamer te zetten, toch
? Ben benieuwd of je het babyvisje later toch nog weer tegen gaat komen!
Je matje monte carlo is wel echt mooi geworden! Jammer dat je nu weer algproblemen hebt. Ik zou gokken draadalg en staghorn? 
ik ga m is jouw kast laten zien, misschien helpt het
het minivisje niet meer gezien helaas… wie weet duikt hij / zij nog op, ik gok dat het een blauwoogje is nps schreef:@joanieke wat een toffe kast zo met al die aquaria! Edje denkt zelf misschien van niet maar hij is toch echt een manhij zit wel zwaar onder de plak bij de vrouwtjes, ze hebben echt territoriumpjes (Edwina I linksboven achter, Edwina II rechtsachter boven) en Edje zit zich meestal te verschuilen in de pogostemon in het midden. Als ie zich laat zien wordt ie keihard terug de planten in gejaagd.
[ [url=m/VS4WNe.png]Afbeelding[/url] ]
rschonen (was bak aan het onderhouden) zie je hier bovenaan de foto het minivisje… daarna niet meer gezien
En ik denk dat je vrouwtje zich verschuilt omdat er 2 mannen zijn die constants wat van haar willen 

Vandaag even weer wat uitgebreider onderhoud gedaan en het mos ook weer wat bijgesnoeid. Ik wil dat bewust niet "te netjes" hebben, vind het wel leuk als het er een beetje "weelderig/natuurlijk" uitziet, maar het begon nu wat uit de klauwen te lopen
En de gesnoeide mosjes spaar ik weer op in een apart bakje omdat ik uiteindelijk nog wat hout met mos wil laten begroeien bij de kogeltjes en de appelslakken
(en de prijs van bakjes mos kopen is echt niet grappig
)
hier nog een still van hetzelfde filmpje, hier zie je het vrouwtje wat beter. Ik kijk altijd naar dat kammetje bij de rugvin, bij een mannetje is dat altijd geel. Vrouwtjes kunnen ook wel zon zwartig streepje onderaan hebben. Het mannetje wat ik heb toont ook vaak zo’n vrouwtjesstreep als ie weer ns achternagezeten wordt :’) heb nog getwijfeld om een tweede mannetje erbij te halen om degene die ik heb wat rust te geven maar denk dat het er niet beter op wordt…