Show je aquarium III!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 06:29

Jeetje dat verwacht je ook niet! Was de korf van de buis los gekomen of was hij er zo bij in gekomen?
Hoop dat hij goed de nacht is doorgekomen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 07:35

oh wat erg!!! wel goed dat je het gevonden hebt.
ja ze kruipen overal in he,had ik toen in een bloempotje, vreselijk.
hoop dat het goed komt

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 11:46

Volgens mij doet hij/zij het nog.
Hoe het nu is gebeurd blijft vaag, maar het moet denk ik zijn gebeurd tussen loslaten korf van buis en het oppakken van de korf van de bodem. Lees Max 3 min. :')

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:39

De cory's beginnen ook wat meer te wennen <3

De Repashy Grub Pie ging er goed in :D
Toen ik een uurtje later weer ging kijken was alles weg.

Afbeelding

En nog een boze schouti baby :')
Afbeelding

Morgen zijn ze precies drie maanden oud! Ik ga waarschijnlijk even eentje vangen om de lengte te kunnen meten. En zo goed als zeker de scheidingsmat weghalen zodat ze de volle 140cm kunnen gebruiken. Ze zijn wel toe aan nog wat meer ruimte heb ik het idee. Er zijn nu af en toe wat kleine opstootjes over wie waar mag zitten.Wel weer een spannende stap!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:54

wat is dat rephasy spul??

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:02

Even linkje naar een willekeurige webshop;
https://www.devisvoerwebwinkel.nl/aquar ... d-340_gram

Je hebt overigens allerlei soorten met wat verschillende samenstellingen;
https://www.devisvoerwebwinkel.nl/aquar ... y-gelvoer/

Toentertijd gekocht in de hoop dat de kogelvissen het wilden eten (niet dus :') ). Maar voor de cory's is het ideaal! Het is gewoon een soort poeder wat je aanmaakt met kokend water. En na afkoelen wordt het een soort gel. Kan je twee weken in de koelkast bewaren en nog langer in de vriezer. En wat ik er ideaal aan vind is het dat het langere tijd in het aquarium kan liggen (tot 48 uur) zonder problemen. Begreep wel dat een aantal soorten momenteel lastig verkrijgbaar zijn of volledig uitverkocht door de Brexit.

En ook fijn dat het geen vismeel bevat. Dat vind ik met veel voeders toch wel een dingetje. Zelfs het zoveel geprezen Dr. Bassleer bevat vismeel -O-

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:43

wat is daar mis aan dan?
ik ga jouw linkjes lezen!

oh echt,bij de paarden weet ik precies hoe het zit met voeding,maar bij de vissen heb ik me er echt totaal niet in verdiept :o .
hier eten de corydoras van alles,vlokvoer,tubifex,gedroogde muggenlarves en daphnia, levend voer ook vast wel.
ik zie dat ze heel dol zijn op diepvries voer.
tabletjes eten ze wel..

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:15

Ik lees nog steeds mee!

@marliesR nog nooit van gehoord dat rephasy! Is het handiger / beter dan diepvries voer? Heel leuk de kunstsite en habrosus! Heb ook getwijfeld over de kubotai, vond ze vrij drukke zwemmers of valt dat wel mee? En tof natuurlijk dat je schouteni’s zijn opgegroeid tot hele vissen ;)

@simpie94 oei, dat is schrikken! Hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen? Alles ok met m?

@marisje yes, gefeliciteerd met je garnalenbaby :D

@joanieke leuk hè de goerami’s :D mijn setje doet het eigenlijk heel goed, helaas is m’n mannetje lang niet zo mooi, wordt niet zo oranje en hoe hitsig ie ook is, hij krijgt niet echt een baard. Vind die van jou echt heel mooi!

@nessa mooi je betta bakje! Doen de planten t een beetje met 5 uur licht?

@biebz volgens mij heb je al hele goede tips gehad! Hoe gaat het nu met je aquarium?

Melyoramel - supermooi die wabi! Had er nog nooit van gehoord, hoe werkt het, gewoon plantjes en dan een lampje erboven?

Hier alles ook ok weer, heb echt een alg explosie gehad. Staghorn (autocorrect maakt hier Staphorst van :') ), zwarte alg.. enthousiast het licht vervangen naar de helialux (en dan nog niet eens vol aan) heeft het aquarium echt geen goed gedaan. Heb nu de lichtsterkte teruggezet naar 90% en begin van de dag 80%. Nog mooier ook. Afgelopen weekend was ik een weekendje weg en was de co2 slang losgegeschoten, heel het weekend dus geen co2 gehad dus weer extra alg toen ik terug was :(. Snel maar de ergst aangetaste bladeren weggesnoeid, waterververst en alles weer goed aangesloten. De nieuwe bladeren van de plantjes groeien gelukkig erg goed (en algvrij!) en alles assimileert mooi in de middag. De alternathera’s beginnen ook erg mooie nieuwe bladeren aan te maken. De visjes doen het goed, laatst zelfs een baby visje gespot, ik denk een blauwoogje. En een voordeel - de achterwand, die echt veel lichter was dan hij op het internet leek heeft een mooi donker alglaagje gekregen ;)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 14:25

nps schreef:
@joanieke leuk hè de goerami’s :D mijn setje doet het eigenlijk heel goed, helaas is m’n mannetje lang niet zo mooi, wordt niet zo oranje en hoe hitsig ie ook is, hij krijgt niet echt een baard. Vind die van jou echt heel mooi!

Ik heb even in je berichten terug gekeken. Is jou Edje geen vrouw? :o

Afbeelding
Hier een kast update! De bakjes doen het goed en de shallow heb ik afgelopen weekend eens wat beter beplant.. :D Het filter bij de shrimp killer doet bijna niks meer, komt amper stroming vanaf. Vind het steeds teveel gedoe om m weer een beetje aan t lopen te krijgen en ik vind het een doorn in het oog (witte filter linksonder), dus ik denk dat ik die een dezer dagen maar gewoon vanaf haal.. :')

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:52

ellepel schreef:
wat is daar mis aan dan?
ik ga jouw linkjes lezen!

oh echt,bij de paarden weet ik precies hoe het zit met voeding,maar bij de vissen heb ik me er echt totaal niet in verdiept :o .
hier eten de corydoras van alles,vlokvoer,tubifex,gedroogde muggenlarves en daphnia, levend voer ook vast wel.
ik zie dat ze heel dol zijn op diepvries voer.
tabletjes eten ze wel..

Vismeel wordt doorgaans niet bepaald duurzaam/ecologisch verantwoord gewonnen. (Heb je Seaspiracy op Netflix gezien bijvoorbeeld? Daar springen je echt de tranen van in de ogen -O- ). Daarnaast is het dus doorgaans oceaanvis wat wordt gebruikt voor vismeel. Dat is eigenlijk geen geschikte basis als voeding voor zoetwatervissen.

Is overigens ook iets waar ik met name bewust door ben door de kogelvissen. Er zijn erg vele mensen die zoetwaterkogelvissen ongeschikt zoutwatervoer geven (mossels etc). Bij kogelvissen ontstaan daardoor onder andere problemen met thiamisine. Daardoor ben ik er ook meer op gaat letten in het andere voeraanbod. En Repashy is dus op basis van insecten. Dat kan wel duurzaam worden geproduceerd en is een betere eiwitbron.

De cory's worden hier vast ook nog wel makkelijker :D En misschien overschat ik door mijn ervaring met de kogelvissen ook gewoon wel enorm hoeveel ze moeten eten :')

nps schreef:
@marliesR nog nooit van gehoord dat rephasy! Is het handiger / beter dan diepvries voer? Heel leuk de kunstsite en habrosus! Heb ook getwijfeld over de kubotai, vond ze vrij drukke zwemmers of valt dat wel mee? En tof natuurlijk dat je schouteni’s zijn opgegroeid tot hele vissen ;)

Ik vind het zelf in elk geval wel handig dat het zo droog op voorraad te houden is. Of het beter is dan diepvries, dat valt denk ik wel mee. Variatie is echter altijd goed. En een voordeel ten opzichte van diepvries is allicht nog dat je minder risico hebt op gespuis wat meekomt.

Ik vind de kubotai's tot dusver erg meevallen qua hoe druk ze zijn! Maar ze zitten nu nog in quarantaine, dus lastig echt wat over te zeggen nog. Het is maar een klein bakje (20L) en vanwege quarantaine zo goed als kaal (allen een flinke dot hoornblad).

Balen dat je zo'n gevecht hebt gehad met de algen! Zo'n verandering in licht doet dan toch echt wel even weer wat met je balans... Maar klinkt alsof het weer op de goede weg is zo!

J0anieke schreef:
[ [url=m/mmOPVO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier een kast update! De bakjes doen het goed en de shallow heb ik afgelopen weekend eens wat beter beplant.. :D Het filter bij de shrimp killer doet bijna niks meer, komt amper stroming vanaf. Vind het steeds teveel gedoe om m weer een beetje aan t lopen te krijgen en ik vind het een doorn in het oog (witte filter linksonder), dus ik denk dat ik die een dezer dagen maar gewoon vanaf haal.. :')

Dat wordt echt al heel gaaf zo!

---

De babies zijn vandaag drie maanden oud :D Heb het blijvertje even uitgevangen om weer eens op te meten (laatste keer was op dag 60). Ruime een centimeter bij gekomen en nu ruim over de drie centimeter :D
Afbeelding

Ook doorgepakt met de kweekbak en nu de mat verwijderd. Ze hebben nu dus de volledige 140cm. Toch stiekem altijd weer even spannend, maar wel mooi dat ze nu elkaar maximaal uit de weg kunnen en flink kunnen zwemmen.

(de bak eronder zit een daphnia kweek in)
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:28

ik had al even gekeken en in het vlokvoer wat ik heb zit inderdaad vismeel.
dat repashy van jou heeft ook aparte ingrediënten..
zit onder. andere watermeloen in en rijst haha. :P
ja het zal allemaal wel zijn nut hebben,maar ik vind dat van het vismeel wel een goede om rekening mee te houden

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:59

Haha, watermeloen en rijst verwacht je ook niet direct nee :+

Ik ben flink bezig geweest met mijn Rio125 :D Die bak was vanaf het begin al een beetje een bij elkaar geraapt zooitje, voornaamste doel was toch appelslakken kweek zo snel mogelijk op gang krijgen. En in de loop der tijd ook de bak nog wat verder geplunderd voor inrichting en plantjes voor de baby kogels, dus inmiddels zag ie er echt niet meer uit :')

Mijn vertrekpunt;
Afbeelding

Vandaag nog via via een hele emmer valisneria op kunnen halen voor weinig. Stuk hout rechts is overgenomen van iemand hier in het topic :D En de nodige plantjes nog via AquaplantsOnline en wat tijd verder is dit nu de tussenstand :D
Afbeelding

Doel is vooral gewoon een lekker volle plantenbak. Even geen geld ook om er echt een "aquascape" van te maken. Maar gewoon "vol oerwoud" houd ik gelukkig ook van :D Nu hopen dat de plantjes allemaal een beetje willen gaan aanslaan zodat het met de tijd nog mooier wordt.

Oh en dit is het zithoekje nu samen met de kogels <3 Echt zo'n fijn hoekje in de woonkamer! Die stoel zit ook nog eens erg lekker.

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:22

ja wauw!! <3
mooi geworden die bak, kan trouwens rechtsvoor nog wel wat mooie cryptocoryne bij :D :P

ja mooi hoor, als ik over de bank kijk zie ik ook twee bakken.

Afbeelding
beetje donker,maar geeft een idee
meest kijk ik nog naar de apistogrammas. en in de andere bak de corydoras.
zet zelf vaak tv gewoon op youtube muziek en dan maar visjes kijken :')

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 22:32

@joanieke wat een toffe kast zo met al die aquaria! Edje denkt zelf misschien van niet maar hij is toch echt een man ;) hij zit wel zwaar onder de plak bij de vrouwtjes, ze hebben echt territoriumpjes (Edwina I linksboven achter, Edwina II rechtsachter boven) en Edje zit zich meestal te verschuilen in de pogostemon in het midden. Als ie zich laat zien wordt ie keihard terug de planten in gejaagd.

Afbeelding

Hier kan je het goed zien, hij was heftig tegen 1 van de Edwina’s aan aan het schuren en beter dan dit wordt het gewoon niet qua kleur. Toen ik nog terug was in de winkel voor de cory’s hadden ze daar ook nieuwe zitten in een andere bak, die waren al veel mooier qua kleur dan die in de bak waar die van mij uitkomen. Het is wat het is, hij is in ieder geval goed actief en gezond.

@marliesR wist ik niet van vismeel! Voer zelf afwisselend diepvriesvoer en soms zo’n zinkend blokje voor de cory’s.. ziet er al goed uit, die kweekbak (en zoiezo die hele stelling;)). Mooi je rio125 zo, niks mis met een beetje jungle :)

Heerlijk ook die uitzichten, die van mij staat in mn thuiskantoor dus die zie ik vooral onder werktijd :)

Afbeelding

Als je door de waas van het filter verschonen (was bak aan het onderhouden) zie je hier bovenaan de foto het minivisje… daarna niet meer gezien

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 08:43

Wow die kast is gaaf zeg!
Mooie foto’s komen er weer langs.
Ik zie inspiratie :')

Gister de lido opgehaald met vis en al maar er blijkt een voedingsbodem in te zitten.
Ik had donderdag al een aantal jerrycans gebracht om het water mee te nemen zodat de vissen er zo in konden maar helaas was het water echt bruin door de voedingsbodem.

Ik heb nu alle vissen bij mn zoon gedaan al wilde ik daar eigenlijk nog een weekje mee wachten maar het kon helaas niet anders.

Ik twijfel nu om de lido leeg toch helemaal leeg te halen.
Wat zouden jullie doen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 09:38

zeker,die voedingsbodem ging er bij mij meteen uit :j

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:56

Hey meiden,

Ik lees al een tijdje mee en zou het leuk vinden om toch ook wat actiever mee te praten en wellicht hebben jullie nog goede tips voor mij.

Nadat ik begin dit jaar verhuisd ben heb ik mijn aquarium (Juwel 180) opnieuw opgestart. Ik ben eind maart begonnen met een dry start om een Monte Carlo en naaldgras matje te krijgen. De Monte Carlo heeft het heel goed gedaan, de dwerg naaldgras wilde niet erg uitbreiden helaas.

Afbeelding

Eind mei heb ik het aquarium gevuld en aangesloten.

Afbeelding

Vervolgens veel moeite gehad met het instellen van licht en CO2 waardoor veel alg en daarnaast ook blauwalg gehad (waarschijnlijk omdat ik een deel van de oude voedingsbodem heb laten liggen, stom! :( ). Dit heb ik nu 4 weken terug behandeld dmv een Black out van 3 dagen icm chemische behandeling. Dit heeft super geholpen, maar nu helaas na 4 weken toch weer wat blauwalg op de ruiten. Daarnaast ook nog een ander soort alg (herkennen jullie deze?) op de planten en hardscape.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de verlichting nu 6 uur per dag aanstaan. CO2 doseerde ik in eerste instantie wat over ivm overgang van dry start naar submerse, maar staat nu weer wat terug (drop checker groen). Ik doseer wekelijk all-in-one plantenvoeding van planted box. Ik neig ernaar om opnieuw een Black out icm chemische behandeling uit te voeren en de lichtsterkte wat terug te zetten, maar misschien hebben jullie nog aanvullende/betere tips? Ik wil zo graag wat vissen toevoegen, maar wil dan wel eerst het aquarium zo stabiel mogelijk hebben.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 11:11

ellepel schreef:
ja wauw!! <3
mooi geworden die bak, kan trouwens rechtsvoor nog wel wat mooie cryptocoryne bij :D :P

ja mooi hoor, als ik over de bank kijk zie ik ook twee bakken.

[ [url=m/GM9Mq3.jpg]Afbeelding[/url] ]
beetje donker,maar geeft een idee
meest kijk ik nog naar de apistogrammas. en in de andere bak de corydoras.
zet zelf vaak tv gewoon op youtube muziek en dan maar visjes kijken :')

Haha ja er is nog wat ruimte :+ Is nu mijn vaste voerhoekje, vandaar vrij gelaten. Maar iets van een klein blijvende bucephalandra is ook nog wel leuk :D Ik ben wat minder vrienden met crypto's :')

Jouw uitzicht is ook tof :D

nps, goed gezond en actief is dan toch het meest belangrijk :D En dankje :D Ben ook echt wel blij met die stelling, goede koop geweest zo.

Bak op thuiswerkplek is ook niet verkeerd :D En ach, goed excuus om op termijn ook nog eentje in de woonkamer te zetten, toch :') ? Ben benieuwd of je het babyvisje later toch nog weer tegen gaat komen!

cinniz123, een voedingsbodem zou ik er ook gelijk uithalen. Lees er teveel ellende van, bodemrot etc. En zo'n voedingsbodem werkt ook gewoon na enige tijd uit (soms al na een half jaar). Dus als hij er al wat langer in zit heb je er meer ellende van dan profijt. Kan je beter gewoon 1x per jaar wat kleibolletjes en/of voedingscapsules bij de planten in de bodem duwen.

EveliNero zo hé, jij hebt geduld :D Je matje monte carlo is wel echt mooi geworden! Jammer dat je nu weer algproblemen hebt. Ik zou gokken draadalg en staghorn?

Doseer je wel iets om je nitrificatie op gang te houden? Iets van een ammoniakbron? Zowel om je filter klaar te hebben voor vissen en om iets van een voedingsbron te krijgen voor je planten?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 12:32

haal een flesje blue exit :j
werkt echt perfect tegen blauw alg. het is een bacterie he.
maar blue exit helpt echt meteen.
op je ruiten is denk ik bruinalg,dat zie je vaker bij opstarten,kun je als het goed is er zo afvegen
hout er anders even uit en goed met de afwasborstel even schoon boenen?
dat is denk ik van dat schimmel wat op nieuw hout komt,kan geen kwaad.
google maar eens :j

ik zou (ook al zeggen sommige mensen van niet tijdens de opstart )toch even een waterwissel doen.
even de troep van de bodem hevelen en dat water wat dan mee komt even weer aanvullen met schoon.
en dan zou ik nog even afwachten hoe het verder gaat.

het is wel een heel mooi ingerichtenbak!
wat voor vissen wil je er in hebben dan?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 13:45

Oke thanks voor jullie reactie dan haal ik hem toch helemaal leeg want indd die voedingbodem is prut.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 13:53

@cinniz123 lastig! Een voedingsbodem zou voor mij niet direct reden zijn het aquarium leeg t halen maar het ligt er denk ik ook aan hoe tevreden je bent met de inrichting…

@EveliNero wat zonde zeg, heel mooi ingericht je bak! Zo’n ellende die alg…. Het is wat grijzig, kan het misschien staghorn alg zijn? En idd draadalg… bij mij heeft het inderdaad geholpen de lichtsterkte terug te zetten, dat maakte ook dat mij co2 checker nu stabiel groen is. Ik zou denk ik niet al teveel wisselen in je co2 toevoer, ik las dat een instabiel co2 gehalte alg in de hand werkt. Die all in one van plantedbox heb ik nu ook, is volgens mij qua voeding heel goed. Erg aangetaste bladeren heb ik weggehaald maar dat is lastiger op de hardscape… misschien wat wegborstelen met een tandenborstel? Ik heb geen ervaringen met chemisch behandelen van alg… heel veel succes, zonde zo van je mooie aquarium!

@MarliesR ik denk dat ik dat niet erdoor krijg bij mijn vriend helaas ;) ik ga m is jouw kast laten zien, misschien helpt het :D het minivisje niet meer gezien helaas… wie weet duikt hij / zij nog op, ik gok dat het een blauwoogje is

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 14:25

nps schreef:
@joanieke wat een toffe kast zo met al die aquaria! Edje denkt zelf misschien van niet maar hij is toch echt een man ;) hij zit wel zwaar onder de plak bij de vrouwtjes, ze hebben echt territoriumpjes (Edwina I linksboven achter, Edwina II rechtsachter boven) en Edje zit zich meestal te verschuilen in de pogostemon in het midden. Als ie zich laat zien wordt ie keihard terug de planten in gejaagd.

[ [url=m/VS4WNe.png]Afbeelding[/url] ]

rschonen (was bak aan het onderhouden) zie je hier bovenaan de foto het minivisje… daarna niet meer gezien

Volgensmij zijn dit juist mannen, zeker de achterste.. :o En ik denk dat je vrouwtje zich verschuilt omdat er 2 mannen zijn die constants wat van haar willen :=

Vrouwtjes hebben een streep over het lichaam, en zijn bruin/grijzig. Mannetjes zijn meer oranje/geel en hebben een zwarte baard, die soms wel/niet te zien is afhankelijk van of er een vrouw in de buurt is.

Op deze foto is links een man, rechts boven een vrouw, de twee middelste beide man en de onderste geen idee, volgensmij hoort die niet in deze afbeelding :')
Afbeelding

Ik ben trouwens niet zo goed in het reageren op al jullie reacties, maar ik geniet wel intens mee (en leef mee met de mindere verhalen) met jullie verhalen en foto's :)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:17

Ik spam mijn garnalenbak ook nog even :D Vandaag even weer wat uitgebreider onderhoud gedaan en het mos ook weer wat bijgesnoeid. Ik wil dat bewust niet "te netjes" hebben, vind het wel leuk als het er een beetje "weelderig/natuurlijk" uitziet, maar het begon nu wat uit de klauwen te lopen :') En de gesnoeide mosjes spaar ik weer op in een apart bakje omdat ik uiteindelijk nog wat hout met mos wil laten begroeien bij de kogeltjes en de appelslakken :D (en de prijs van bakjes mos kopen is echt niet grappig -O- )
Afbeelding

Vijf maanden draait de bak nu. Tijd vliegt! En de garnaaltjes planten zich lekker voort :D

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:06

@MarliesR supermooi bakje, leuk dat de garnalen het zo goed doen!

@joanieke, dank voor de uitleg! Ik vrees dat ik echt de pech heb een beetje een suffig mannetje te hebben en een vrij dominant vrouwtje ;) hier nog een still van hetzelfde filmpje, hier zie je het vrouwtje wat beter. Ik kijk altijd naar dat kammetje bij de rugvin, bij een mannetje is dat altijd geel. Vrouwtjes kunnen ook wel zon zwartig streepje onderaan hebben. Het mannetje wat ik heb toont ook vaak zo’n vrouwtjesstreep als ie weer ns achternagezeten wordt :’) heb nog getwijfeld om een tweede mannetje erbij te halen om degene die ik heb wat rust te geven maar denk dat het er niet beter op wordt…

Afbeelding

Hier https://youtu.be/A3jRMAHkP_4 de hele video voor de liefhebbers :)
Laatst bijgewerkt door nps op 11-07-21 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 19:07

Marlies, leuk om jouw bak te zien!
Ik heb sinds dinsdag mijn eerste blue dream garnalen erin (11 st.) Kost wat. :')
Doe jij nog iets speciaals met het mos dat het zo groeit? Bij mij doet het nog niet veel, plak jij het gewoon met lijm vast aan het hout?

Afbeelding

Afbeelding