[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:58

Oef, vechten is altijd vervelend! Hopen dat het idd de loopsheid is en snel weer over is.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:58

Wat lijkt me dat moeilijk DanielleB, je hebt haar toch een flinke periode in huis gehad en het dan nu zo los moeten laten, lastig! Hopelijk houdt ze de goede lijn weer vast. :j

Een hele ziekenboeg dan dierenfan! Niet fijn!

Op het voer na hebben wij nu alles echt compleet voor de pup, van de week even de vriezer aanslingeren en voer gaan bestellen. :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 13:02

nee, vechten is nooit fijn. Maar hier ben ik echt niet goed van, zeker gezien er "niks" aan vooraf ging. Met de reuen, zie je ze spanning opbouwen alvorens ze in de clinch gaan. Dus je kan nagenoeg altijd ingrijpen en voorkomen dat het tot vechten komt.
Maar dit was echt menens en Gipsy is 3x kleiner, dus altijd het slachtoffer.

Gelukkig zijn ze intussen aan de beterhand, dierenfan. Maar met zoveel honden loop je altijd kans op zoiets bij besmettingen.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 13:43

Even een vraagje, hoe kun je het beste je puppy zindelijk maken?
Hij gaat vaak genoeg naar buiten maar elke keer als hij buiten is doet die niks en wacht hij tot we weer binnen zijn, begint langzaam vervelend te worden haha :o

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 13:52

melissac schreef:
Even een vraagje, hoe kun je het beste je puppy zindelijk maken?
Hij gaat vaak genoeg naar buiten maar elke keer als hij buiten is doet die niks en wacht hij tot we weer binnen zijn, begint langzaam vervelend te worden haha :o

Wij waren de eerste drie weken fulltime thuis (eerst ik een week, dan vriend een week, dan ik een week). Elke keer als ie wakker werd, mee naar buiten. Elke keer als we gespeeld hadden, mee naar buiten. Zeker als hij net wakker was, moest hij altijd dringend. Naar buiten naar de plaats waar hij mag plassen, en wachten. Geen aandacht geven, niets zeggen, niet naar kijken. Zodra hij een plasje doet is hij de meest geweldige hond ter wereld en prijs je hem de hemel in en zeg je "fliiiink plasje"

Hondlief was op 10 weken voor 90% zinnelijk op die manier(sinds toen nog 3 ongelukjes, telkens als er bezoek was en we wat minder opletten), en doet ondertussen zowel de kleine als de grote boodschap quasi op commando :Y) (zelfs als ie niet moet, zal hij toch proberen)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 13:54

Hopelijk is Lizzy inderdaad aan de beterende hand.

Dierenfan, met zoveel honden is het helemaal lastig.

Petitparis, hopelijk is het inderdaad echt de loopsheid. Niet fijn als ze zo uithaalt tegen je andere teef. -O-

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:05

Tara zat de afgelopen twee dagen in de bijkeuken s'nachts, inplaats van in de woonkamer. Ook ben ik er nu om kwart over 7 uitgegaan, omdat ze in weekend steeds begon te piepen om half acht. Dus meteen kwart over 7 naar buiten, dat ging er goed en ze heeft ook niet meer in huis geplast. Ik denk dat ze gewend was om rond dat tijdstip te plassen..

Hebben jullie trouwens tips om plas lucht uit een bank te krijgen? Ik heb echt al van alles geprobeerd, maar de bank blijft naar plas ruiken :(

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:19

Zout. Even nat maken met de plantenspuit en keuken zout er op doen. Laten drogen en dan op zuigen met de stofzuiger. Soms moet je het een paar keer doen. Veilig voor je bank en goedkoop.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:23

Hij komt bij ons op 6 uur 's ochtends, 12 uur 's middags, 15 uur 's middags, 18 uur 's avonds 21 uur 's avonds en om 24 uur nog een keer maar hij blijft het vertikken om alles gewoon netjes buiten te doen, ook na het slapen gaan we meteen naar buiten, dit zijn een beetje de tijden dat hij net wakker is of net gegeten heeft maar hij vertikt het gewoon om buiten te doen...
Geloof me niet verkeerd hoor, ik vind ongelukjes helemaal niet erg maar het is wel een beetje vervelend als je net naar buiten geweest bent en hij doet het gewoon binnen.
Laatst bijgewerkt door melissac op 14-02-17 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:27

buiten laten totdat hij geplast heeft. En proberen "op te scheppen" als hij in huis doet (hand onder kont en op hun rug buiten dragen)

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:29

petitparis schreef:
buiten laten totdat hij geplast heeft. En proberen "op te scheppen" als hij in huis doet (hand onder kont en op hun rug buiten dragen)

Plassen doet hij wel buiten, meerdere keren als je hem uitlaat maar het poepen gewoon niet. We kunnen soms een uur lang rondlopen op het uitlaat veldje maar dan doet hij het alsnog niet buiten.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 15:54

Op vaste tijden voeren. Dan komt er op vaste tijden wat uit. En niet naar binnen voor hij wat gedaan heeft.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:07

Misschien een keer een stoeltje meenemen, een boek en gewoon echt buiten gaan zitten wachten. Ook niet wandelen. Gewoon zitten. Pup aan de lijn en wachten.

Mijn heertje heeft wat nieuws bedacht.. Namelijk de stok van een andere hond claimen.. Hij heeft niets met stokken maar toch stuurde hij grommend een hond weg bij de stok die die andere hond had gevonden... Niet ok... Hij heeft ook al een voorhuidontsteking dus denk dat hij toch echt last heeft van puberende hormonen (nog geen 4,5 maand)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:32

Ik had zoiets bij kenzo van ga mij niet druk maken over het zindelijk worden. Uiteindelijk worden ze allemaal zindelijk.... ik denk met 9 weken leeftijd laatste x wat binnen gedaan

Hij kwam bij de fokker al erg veel buiten dat zal vast schelen. Ik woon overigens op een flat maar ook dan dus gerust snel zindelijk. Mijn vorige pup was pas met 4 a 5 maanden zindelijk.

Vreselijk om gevechten te hebben tussen eigen honden. Ik ben erg blij dat wij dat nooit hebben tot nu toe..

Jep idd met 7 honden is een virus niet grappig. Ze worden bij ons namelijk altijd netjes na elkaar ziek ipv tegelijk hahahaha

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:48

Danielle vervelend dat lizzy ziek was... Lijkt me heel moeilijk die afstand.

Melissac Aaaah lief. Moet je ook niet zijn dekentje afpakken haha :P

Avelienvd wat is ie al groot! Knappe hond <3

Florenc wauw dat is bijna geen pup meer, wat ziet ie er al volwassen uit!

Airborn wat vervelend dat hij weg liep! Stom dat die mensen doorliepen... Dan blijf je toch even staan _-:(
Pip had een tijd terug ook een vriendje gemaakt die met ons mee naar huis wilde. Ben mooi blijven wachten tot baasje er was want was al bijna bij het einde van het bos. Straks loopt ie achter mij aan de weg op, dat wil ik niet op mijn geweten hebben!

En dat met de stok vind ik stiekem hilarisch, al is het natuurlijk niet cool van hem _O-

Oh petitparis dat is heel vervelend! Ik hoop dat het puur loopsheid is!

Pip doet het echt super! Blaffen wordt al stukken minder, ze is netjes zindelijk en alleen zijn in de bench doet ze ook braaf! We gaan nu langzaamaan het alleen zijn buiten de bench oefenen.

En ze gaat nu voor vast 4 keer per maand naar de honden opvang en ik merk nu al dat het voor haar een heerlijke uitlaatklep is. Volgens de meiden daar is ze de hele dag aan het spelen en ravotten. En ook met ons in het bos is ze een stuk makkelijker naar andere honden, niet meer zo bang. Heerlijk!

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 20:07

dierenfan schreef:
Ik had zoiets bij kenzo van ga mij niet druk maken over het zindelijk worden. Uiteindelijk worden ze allemaal zindelijk.... ik denk met 9 weken leeftijd laatste x wat binnen gedaan

Hij kwam bij de fokker al erg veel buiten dat zal vast schelen. Ik woon overigens op een flat maar ook dan dus gerust snel zindelijk. Mijn vorige pup was pas met 4 a 5 maanden zindelijk.

Vreselijk om gevechten te hebben tussen eigen honden. Ik ben erg blij dat wij dat nooit hebben tot nu toe..

Jep idd met 7 honden is een virus niet grappig. Ze worden bij ons namelijk altijd netjes na elkaar ziek ipv tegelijk hahahaha

Ja zoiets had ik ook al, gewoon lekker rustig steeds naar buiten en het komt vanzelf wel maar hij is nu 10 weken en vorige week dacht ik dat het eindelijk zo ver was en deze week gewoon weer niet dus dat is een beetje frustrerend. :o

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 21:57

Ik hoor/lees meer dat pups moeizaam zindelijk worden nu ivm de kou. Ik denk dat je weinig meer kunt doen dan volhouden en flink uit je dak gaan wbt belonen als hij het wel doet. :j Ik hoop dat de zon over 3 weken doorkomt en blijft. :o

Afbeelding
:+: Morgen krijgt puppemans de chip! Qua naam neigen wij nu naar Mika. :)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:17

Ah wat een schatje.

Hier hebben we inderdaad elke keer als hij naar buiten ging : goed zo plasje!!! met een halve vreugdedans en snoepjes gedaan, binnen no time was hij er aan gewend, en doet het nu bijna op commando al.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:32

Agossie <3 <3

Ik denk dat ik mij gewoon ontzettend gelukkig mag prijzen met een pup die ik al zindelijk mee kreeg _O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:22

Ik ga niet eens mee naar buiten voor de tussendoor plasjes en het beloond dat wel als ik erbij was maar heel rustig. Mijn laatste volwassen herplaatser (is nu mijn oudje met gezondheidsproblemen) was doodsbang zijn behoefte te doen als wij in de buurt waren. Oftewel los deed hij alles buiten maar aangelijnd deed hij zijn behoefte niet. Toen hij dat een keer wel deed was ik super enthousiast wat hij weer niet snapte dus vervolgens duurde het weken eer hij het weer eens deed.....

Ik geef gewoon een rustig braaffff kenny en een aai als hij daar om komt. Nu was hij dus al zo goed als zindelijk dus ook niet echt moeite moeten doen. Hij is soort pup voor een beginner haha maar komt misschien door onze grote zeer stabiele roedel ;)

Tis een prater dus hij miept graag maar verder oh zo relaxt in alles echt ongelooflijk maakt ook geen verschil of hij echt alleen mee is of met 1 of 2 andere of met zijn allen. Alleen thuis zijn doe ik echter enkel met minimaal 1 andere hond bij hem. Dat komt later wel als het ooit zo ver komt als dat nodig is. De volwassen honden kunnen allemaal ook echt alleen zonder andere thuis zijn maar eigenlijk doen wij dat vrijwel nooit.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 01:59

dierenfan schreef:
Ik ga niet eens mee naar buiten voor de tussendoor plasjes en het beloond dat wel als ik erbij was maar heel rustig. Mijn laatste volwassen herplaatser (is nu mijn oudje met gezondheidsproblemen) was doodsbang zijn behoefte te doen als wij in de buurt waren. Oftewel los deed hij alles buiten maar aangelijnd deed hij zijn behoefte niet. Toen hij dat een keer wel deed was ik super enthousiast wat hij weer niet snapte dus vervolgens duurde het weken eer hij het weer eens deed.....

Ik geef gewoon een rustig braaffff kenny en een aai als hij daar om komt. Nu was hij dus al zo goed als zindelijk dus ook niet echt moeite moeten doen. Hij is soort pup voor een beginner haha maar komt misschien door onze grote zeer stabiele roedel ;)

Tis een prater dus hij miept graag maar verder oh zo relaxt in alles echt ongelooflijk maakt ook geen verschil of hij echt alleen mee is of met 1 of 2 andere of met zijn allen. Alleen thuis zijn doe ik echter enkel met minimaal 1 andere hond bij hem. Dat komt later wel als het ooit zo ver komt als dat nodig is. De volwassen honden kunnen allemaal ook echt alleen zonder andere thuis zijn maar eigenlijk doen wij dat vrijwel nooit.

Bentley die loopt buiten in de ochtend en avond wel aan de lijn maar vooral omdat het dan donker is en je hem niet ziet, dan ga ik ook niet heel ver.
Overdag til ik hem op naar het hondenveldje en laat ik hem daar loslopen als hij dan alles gedaan heeft gaan we nog even spelen zodat hij weet dat het leuk is als hij z'n behoeftes buiten doet, hij wordt verder ook niet gestraft als hij het binnen doet hoor, het wordt gewoon genegeerd en opgeruimd. Als hij het dan buiten doet zit ik inderdaad als een gek hem te belonen waardoor mensen me echt vreemd aankijken hahaha...

Hij kan al wel op commando zitten en vind dat ook erg leuk om te gebruiken haha.
Vandaag zelfs een beginnetje gemaakt met het apporteren en hij begrijpt steeds meer dat hij niet in mensen hoort te bijten maar in z'n speeltjes :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 07:18

Hier ook moeite met zindelijk krijgen. Daeva was al zindelijk toen ze kwam. Heeft nooit in huis geplast.
Kenai is vandaag 12 weken. Hij plast nog altijd waar hij is. Is ie buiten doet ie het buiten. Is ie binnen doet ie het binnen.
Kan le er kiet druk om maken. Hij zal er gewoon nog niet klaar voor zijn.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:27

dierenfan schreef:
Ik zal dat toch niet te hard roepen, ik heb er hier een die niet 100% zindelijk is en ook nooit zal worden :+

wat rot petitparis, dat is iets waar ik hier ook bang voor ben met de 2 teven. Hopelijk is het bij jou alleen de loopsheid. Hier nog geen enkel teken van loopsheid te zien bij Roek

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:15

Echt leuk om alle andere pups hier een beetje te kunnen volgen!
Met Mowgli gaat het heel goed. Hij is super vrolijk en we hebben vooral veel lol om hem haha. Hij is gelukkig al aardig zindelijk op een enkel ongelukje na en ook met de puppycursus gaat het erg goed. Laten we zeggen dat de katten iets minder blij met hem zijn en ondanks dat hij al meerdere keren een haal heeft gehad, hij wordt er niet bang van en gaat net zo hard nog een keer er achter aan. Gelukkig zijn de katten dus ook niet bang voor hem, dat scheelt al een hele hoop. Af en toe doet het blijkbaar toch effe zeer en dan druipt hij ook wel af :')
Al met al zo blij met hem, we wilden eerst voor een heel ander soort pup gaan, maar we zijn blij dat we toch op het laatste moment geswitcht zijn :)

Afbeelding
Krabpaal voor katten? Ik klim er ook graag in hoor!

Afbeelding
En ook met onze Friese Stabij gaat het steeds beter samen, ze beginnen zelfs af en toe te spelen buiten :)

Afbeelding
En tja, pluisje is niet bepaald blij dat zij niet meer de enige is die in de wasmand zit... :')

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:38

Aaaah leuk dat ze zo goed samen gaan! Die laatste foto is wel heel leuk _O-

Gister met Pip weer een keer bij mijn vriend thuis geweest. Plan is om haar, nu ze 100% zindelijk is, vaker mee te nemen naar hem zodat ze een beetje kan wennen en haar plekje kan vinden. Na de zomer verhuizen we (als het goed is) naar hem :D

Haar plekje heeft ze in ieder geval al gevonden, een stuk meer te zien dan bij ons thuis haha
Afbeelding